{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.321 visninger | Oprettet:

Mathias M
Mathias M
Tilmeldt:
6. mar 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Kilometertal for service {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg ligger pt. og kører rundt i en Chevrolet Aveo 1.2 LTZ fra 2012. Da jeg købte den havde jeg ca. 6 kilometer til og fra arbejde og havde derfor ikke planer om alt for mange kilometer om året, men nu ligger jeg dagligt og kører 70-100 km., hvilket svarer til, at jeg skal til service med min bil ca. én gang hvert halvår. Jeg må køre 15.000 km. før den skal tjekkes.

Er der noget, jeg kan gøre for at kilomtertallet før service bliver større? Således, at jeg måske kan køre 25-30.000 km. før det er nødvendigt? Det er alligevel dobbelt så meget, jeg skal af med ift. før mit nye job og det ville jo være rart at spare, hvor man kunne.

Er det forsikringen, man evt. skal kontakte eller er det Chevrolet, der bestemmer det? Jeg har desværre meget lidt forstand på det.

På forhånd tak!

/M


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kilometertal for service
  • #1   6. mar 2015 Det er fabrikken der bestemmer hvor mange kilometer den må køre imellem service.

    Er din sat til at køre 15.000km, så skal den til service for hver 15.000.

    Olien er slidt op, og køre du videre kan du stå med en motorskade lige pludselig.

    Jeg køre selv 120km om dagen, så min golf er også til service 3 gange om året da den kun køre 15.000 interval, sådan er det bare smiley


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   6. mar 2015 Det er sgu bare lidt surt at skulle af med alle de penge hele tiden... vil der komme et tidspunkt, hvor kilometertallet vil stige eller vil det altid være det samme?

  • #3   6. mar 2015 det vil altid være det samme..

    nogle kia køre 20.000
    VW køre 15 eller 30 alt efter model, erhvervs biler køre 40.

    Du vil aldrig kunne ændre på det. Ellers må du jo købe en bil med længere service interval.....


  • #4   6. mar 2015 som "1 skrev er det lidt dumt og lade være med og køre til service, man kan sagtens overskride intervallet med få hundrede km men mere, så risikerer du jo som han skrev motorskade (selvfølgelig i værste fald)

  • #5   6. mar 2015 Lad du bare være med og køre til service i tide... Men så skal du bare ikke tude, når motoren springer i luften smiley

    Herregud... De få kroner et service koster, er INGENTING i det samlede bilbudget alligevel, og da slet ikke på sådan en chevrolet...


  • #6   6. mar 2015 Der var engang en artikel om en nordmand som kørte 300.000km i en Toyota yaris uden nogensinde at have været til service og skifte olie eller filter, han efterfyldte blot olien på.. og selvf tog på værksted for at skifte bremser osv..

    Men det var jo også en Toyota smiley


  • #7   6. mar 2015 Jeg kører selv chevrolet spark Ltz 2014
    Og jeg kører 220 km om dagen og ja det er sgu sure penge at give til service eftersyn.
    Men sådan er det desværre (:


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #8   7. mar 2015 Det er overhovedet ikke fordi jeg springer service over eller noget som helst. Jeg tager skam afsted til tiden. Var bar ikke klar over, hvad det var, der var afgørende for kilometertallet.

    Men tak for svarene. Må bare leve med udgiften smiley


Kommentér på:
Kilometertal for service

Annonce