{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.526 visninger | Oprettet:

Import af bil fra Sverige {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg har fundet en bil i Sverige jeg over ejer at købe.
En gammel Porche 928.
Hvad skal jeg regne med i afgift? Er det tilsvarende amerikanerbiler i samme prisklasse? 65000kr
Og hvad skal man være opmærksom på?
Håber der er nogen der har lidt ekspertise jeg kan trække på... ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import af bil fra Sverige
  • #1   6. mar 2015 Jeg har en 928s til salg
    Det er en 310hp 2xstrømfordeler
    I sælgrå.

• #2   6. mar 2015 150.000 kr.- hvis det var noget
    M. Afgift

• #3   6. mar 2015 Jeg vil da gerne høre/se lidt mere om den.
    Jeg tænker bare at den jeg har fundet til 65000 + afgift og hvad der ellers kommer oven i??? Told og moms??? Ikke kommer i nærheden af 150000kr

• #5   6. mar 2015 Tak for linket, men jeg kunne desværre ikke finde noget tidligere importerede 928'ere fra før 1980 (veteran)

• #6   6. mar 2015 Du skal ikke betale told og moms når varer bevæger sig inden for EU. Du skal kun betale dansk registreringsafgift af bilen.

• #7   6. mar 2015 Ok, jeg håbede det var sådan.
    Ved nogle af bilerne fra Sverige står der at de er "skattebefriad" hvad betyder det?

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #9   7. mar 2015 har talt med en som importerede en bil fra tyskland 60 % af handels værdien betalte han

• #10   7. mar 2015 Hm, gad vide hvad jeg har tastet forkert... Fjernede ellers mine valg de steder hvor det ikke var påkrævet.
    Men 80.000kr i afgift er noget mere end jeg havde gættet på. Underligt at det er en anden udregning end ved amerikanerbiler.

• #11   7. mar 2015 Bare du sørger for at betale afgiften hurtigt herhjemme. Det svenske motorregister har stadig den tidligere svenske ejer stående som ejer af bilen, selvom den bliver afmeldt ved aflevering af bilens nummerplader og solgt ud af Sverige. Det svenske motorregister vil have beviser ( papirer ) på at bilen er DK registreret før de fjerner den svenske ejer fra deres system og en slutseddel / købekontrakt er ikke nok derovre, og da de har et andet system med deres registreringer vil han/hun blive ved med at blive kontaktet af deres motorregister, selvom bilen er ude af Sverige og i har lavet en slutseddel / salgskontrakt, og han/hun vil blive ved med at kontakte dig om at få bilen registreret i DK.. Jeg har prøvet det og vidste ikke noget om deres system og solgte bilen videre herhjemme og ved ikke hvor den er nu, og jeg får stadig en mail i ny og næ fra den tidligere svenske ejer om jeg har fået bilen registreret herhjemme, da det svenske motorregister bliver ved med at kontakte ham, jeg har dog fortalt ham at jeg ikke har bilen mere og ved ikke hvem der har den nu, men de bliver ved med at kontakte ham... Så betal afgiften med det samme, så er der ingen problemer med at købe bil i Sverige...

Kommentér på:
Import af bil fra Sverige

Annonce