{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.201 visninger | Oprettet:

Kan en "amatør" fjerne vaskeridser? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Vi er tæt på at købe en bil i farven mørkegråmetal.
Den er fra sep/2014, men har allerede vaskeridser.

Jeg har før en gang om året poleret min forhånd værende bil med maskine, men den var hvid.

Syntes at der er noget nemmere at se vaskeridserne på den mørgråmetal vi har set, men kan jeg selv fjerne dem.

PS. Jeg har en dual pro6 polermaskine.

mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan en "amatør" fjerne vaskeridser?
  • #1   8. mar 2015 Det kan du sagtens og når bilen nu er så ny som den er, skal du bare bruge et mildt produkt.
    Altså en finishing polish eller lign. Compounding er nok alt for voldsomt på spådan en ny bil

• #2   8. mar 2015 Super.

Jeg har en del produkter som er købt hos bilvask.nu.

Men er det ikke tidligt at man allerede kan se vaskeridser på den?

• #3   8. mar 2015 Hvor mange km har den kørt da? Men nej, folk er nogle svin med at køre deres bil i vaskehal en gang om ugen - og det er der ingen lak der kan holde til smiley

Iøvrigt ses småridser meget tydeligt på mørke farver, som grå og sort.

• #4   8. mar 2015 Bilen har kørt 9000 km, og er en demo

• #5   8. mar 2015 Hej Allan

Selvfølgelig kan du fjerne det, det tager ikke mange pas med din das6 - Karma mellem er sikkert perfekt til dette (du skriver du har nogle bilvask.nu produkter)

Evt giv den lakforsegling efterfølgende for og fuldende resultatet..

Vaskeridser kan komme allerede ved første vask af en ny bil, især hvis det er en gammel sur vaskehal med gamle slidte nylon børster, har set det utallige gange med sprit nye biler hos bilforhandlere (mest mørke), det er sørgeligt og ødelægger total 'ny bils looket'

• #7   8. mar 2015 Hvis du har tænkt dig at køre bilen i vaskehal så vil du nok aldrig slippe af med vaskeridserne, men hvis du vasker den i hånden på en skånsom måde kan du begrænse vaskeridserne virkelig MEGET! - Jeg kører selv i en sort Alfa som har en virkelig blød lak (meget modtagelige for ridser) og det er nu 1,5 år siden den blev poleret, har vasket den i hånden med lammeuldshandske og 2 spands metoden, og den har nu 1,5 år efter stadig mindre vaskeridser en een enkelt gang i en vaskehal ville ha givet.

• #9   9. mar 2015 Hvis du ikke har mod på det er vi ret mange på galleriet efterhånden der kan finde ud af det for dig hvis du ikke tør give dig i kast med det smiley

Kommentér på:
Kan en "amatør" fjerne vaskeridser?

Annonce