Golf vr6 vs Lupo 3L {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Overvejer at bytte min Lupo 3L til en Golf 3 Vr6, men hvad kan jeg tillade mig at tage imod oveni handlen?
Min er en Lupo 3L fra 2003, nysynet for 14dage siden Maks. AP 94876. Kørt 215.000 km. Lige fået ny kobling horn i gearkassen, bremser og flere andre dele. Den er brugt med brugs spor, men det er en af de pæneste jeg har set da jeg skulle handle Lupo 3L.
Den kører ved frisk kørsel omkring 23km/l men når jeg kører forholdsvist pænt 28km/l.
Der er fuld service bog på den.
Hvad vil man mene kunne være en fair handel inkl. Bytte med en golf vr6?
På forhånd tak
jun 2012
Følger: 101 Følgere: 297 Biler: 13 Svar: 266
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.063
Men en VR6 er sjov, og mere eftertragtet, og stiger kun i værdi (som jeg ser det, men kan desværre ikke spå ind i fremtiden)
Hvis din er fin, og hans er slidt, så er det lige over, ellers skal du have penge op af lommen..
aug 2009
Følger: 24 Følgere: 35 Biler: 9 Emner: 66 Svar: 531
Der er ikke mere vedligehold på en 3L end der er på så mange andre biler.
Min kører snor lige, og der er skiftet dele som absolut kun øger bilens værdi, her tænker jeg på koblingen. Samt. At bilen ikke har kørt en million km. Der er rigtig meget bil for pengene i den her. Og nu er det altså ikke den røde som jeg har oprettet herinde.
Hvis jeg på noget tidspunkt skulle bytte lige over, så skulle den anden være holdt original og stå snor lige, ellers kunne det aldrig komme på tale.
jun 2012
Følger: 101 Følgere: 297 Biler: 13 Svar: 266
aug 2009
Følger: 24 Følgere: 35 Biler: 9 Emner: 66 Svar: 531
God weekend.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
En vr6 stiger ikke i værdi om det så var en stortset fabriksny der holdt der ville den ikke være i nærheden af sin normale pris. Jeg ved Jesper fra 3L.dk har en vr6 til salg som har gået omkring 60.000 km og er helt og aldeles original den skulle han have 65.000 kr for. Hvis folk læser at manden skriver der er skiftet bremser på bilen og den er nyserviceret så tror jeg i skal tænke på hvor lang tid der går før den skal til service igen
aug 2009
Følger: 24 Følgere: 35 Biler: 9 Emner: 66 Svar: 531
Gearkassen er et kendt problem på dem, men det er sjovt nok ikke et stort problem på dem som alle tror.
Hvis gearkasserne i værste fald skulle gå på dem, så kan man få sådan en renoveret, Inkl. Af og på montering til 6500 kr hos en 3L specialist på Sjælland. Større problem er det ikke.
Min har brugs spor, men er ikke grim, eller behandlet dårligt. Den har endda fået pava behandling engang.
En Lupo's ny pris var på omkring 180.000 kr dengang, og det fortæller også lidt om kvaliteten, i forhold til aygo og c1 osv. Til 80 - 90.000 kr klassen.
nov 2006
Følger: 26 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 116 Svar: 857
Og så endda i samme farve
aug 2009
Følger: 24 Følgere: 35 Biler: 9 Emner: 66 Svar: 531
For det er ikke den i min profil der er tale om.
Udover at min er grå og ikke rød som den du linker til, så har den røde du linker til kørt 50.000 km længere end min. Der er rust, en træk aksel og flere ting der skal laves på den røde, og så skal den synes. Min fejler INTET, er grå, min er to år nyere, nysynet, ingen rust eller ir nogen steder. Min har fuld service bog og har en eller to ejere før mig. Så det var faktisk en rigtig dårlig sammenligning.
aug 2009
Følger: 24 Følgere: 35 Biler: 9 Emner: 66 Svar: 531
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
nov 2006
Følger: 26 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 116 Svar: 857
Held og lykke med byttet. Jeg er sikker på at du bliver tilfreds med det
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 5 Emner: 35 Svar: 521
Accepter nu bare folks holdning og så kan du skrive det bag øret eller være ligeglad.
Din er ca. 35 værd hvis den står som den skal og en Golf VR6 kan jo koste alt fra 20 til 50, så det kommer vel an på hvordan den ser ud den VR6 du skal bytte med.
aug 2009
Følger: 24 Følgere: 35 Biler: 9 Emner: 66 Svar: 531
35 vil jeg heller ikke være afvisende overfor.
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 178 Svar: 3.267
Lige nu sammenligner vi din Lupo med navnet på en bil:)
aug 2009
Følger: 24 Følgere: 35 Biler: 9 Emner: 66 Svar: 531
Tror bare det jeg skal gøre, er at oprette en annonce, og så se om og eller hvad der dukker op og så tage den derfra.
jun 2012
Følger: 101 Følgere: 297 Biler: 13 Svar: 266
aug 2009
Følger: 24 Følgere: 35 Biler: 9 Emner: 66 Svar: 531
aug 2009
Følger: 24 Følgere: 35 Biler: 9 Emner: 66 Svar: 531
mar 2007
Følger: 124 Følgere: 76 Biler: 8 Emner: 12 Svar: 332
aug 2009
Følger: 24 Følgere: 35 Biler: 9 Emner: 66 Svar: 531
Kan ikke finde den med app'en ??
mar 2007
Følger: 124 Følgere: 76 Biler: 8 Emner: 12 Svar: 332
aug 2009
Følger: 24 Følgere: 35 Biler: 9 Emner: 66 Svar: 531
mar 2007
Følger: 124 Følgere: 76 Biler: 8 Emner: 12 Svar: 332
aug 2009
Følger: 24 Følgere: 35 Biler: 9 Emner: 66 Svar: 531
jun 2012
Følger: 101 Følgere: 297 Biler: 13 Svar: 266
aug 2009
Følger: 24 Følgere: 35 Biler: 9 Emner: 66 Svar: 531
jun 2012
Følger: 101 Følgere: 297 Biler: 13 Svar: 266
aug 2009
Følger: 24 Følgere: 35 Biler: 9 Emner: 66 Svar: 531
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
Kender ikke c1 og pug 107, men aygo er nu ret stabil vogn. Vi monterede turbo på en 2006 mener jeg, den har gået 250000km, og kører nu med 108 hk istedet for 68. Det holder ganske fint
aug 2009
Følger: 24 Følgere: 35 Biler: 9 Emner: 66 Svar: 531
Aygo og c1 o.l. De kører ikke så langt, det vil jeg vædde med. Det er uhørt at en benzin vogn skulle køre så langt. De 1.2tdi motorer er utrolig slidstærke. Har jeg hørt.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
jeg kender til flere der har kørt de km på den originale motor blot ved t vedligeholde den. Dog har flere af dem fået skiftet gearkasse hvis ikke alle
aug 2009
Følger: 24 Følgere: 35 Biler: 9 Emner: 66 Svar: 531
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
aug 2009
Følger: 24 Følgere: 35 Biler: 9 Emner: 66 Svar: 531
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.063
aug 2009
Følger: 24 Følgere: 35 Biler: 9 Emner: 66 Svar: 531
Man gør det Ca. Hver 30.000 km, medmindre den begynder at skifte ujævnt. En grund justering koster Ca. 400 kr. Men en tester kan anskaffet for 2200 kr mener jeg. Så kan man jo gøre det selv, samt. Selv lave service, fejl udlæsninger osv. Hvis man selv vil det.
apr 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 539
Danni K
Det er da virkelig tydeligt at du bliver herre børnefornærmet når der kommer et svar du ikke vil høre.... Og når folk så ikke har samme mening som dig, så er det fordi at "de udtaler sig om noget de ikke aner"....
Min teori er at det i denne sag er dig der er den uvidende, du er i hvert fald ikke helt realistisk omkring din elskede lupo og værdien af forskellige ting. Du bliver ved med at nævne den kobling som om at den er hele bilens hjerte, en kobling er en ganske alm sliddel. En af de dyrere javel, men det koster ikke mere på en lupo end på de fleste andre biler. Og når en bil har rundet 200.000 km så er det da noget af det mest normale i hele verden at den lige er skiftet, og ikke noget der øger bilens værdi. Ligesom med bremserne, det øger ikke værdien, men det er selvfølgelig et pisse godt salgsargument.
Desuden kan du slet ikke sammenligne din specifikke bil, med vr6 modellen generelt. En vr6 er jo en så gammel bil at den på papiret burde være skrotpræmien værd, fordi at de allesammen har kørt over 500.000 og er rustet op. Men fordi at det er en speciel model og en ikonisk bil for mange bilfolk, så findes der stadig mange pragteksemplarer rundt omkring som er en del penge værd, grundet det hurtigt faldende udbud og og den langsomt faldende efterspørgsel af sunde vr6ere... Præcis ligesom enhver anden gammel bilmodel som har været bygget nogenlunde ordentligt, været meget populær og opnået en form for ikon-status.
aug 2009
Følger: 24 Følgere: 35 Biler: 9 Emner: 66 Svar: 531
Jeg synes ikke 40.000 kr er dyrt for min. Nej ganske vist er koblingen ikke bilens hjerte, men den er ny i min. Den har gået få km iforhold til de andre jeg har set fra 28 - 35.000 kr. Den har ydermere fået nye bremser hele vejen rundt, og den har fået pava i sin tid, den er rigtig fin iforhold til mange andre Lupo'er. Så ved ikke hvor du vil hen med din påstand om at det er mig der ikke er realistisk, eller velvidende omkring min elskede Lupo. For mig virker det som om, at du er blevet stødt af en af mine tidligere kommentarer og føler at nu skal jeg bare have tur. Men bliver ikke tøse fornærmet, over folk der giver deres besyv med, blot fjolser der jorder andre kun for egen "vindings" skyld.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 5 Emner: 35 Svar: 521
aug 2009
Følger: 24 Følgere: 35 Biler: 9 Emner: 66 Svar: 531
apr 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 539
Jubidition
Jeg undrer mig også, golf 3 er i mine øjne en vw's klammeste modeller nogensinde. Og vr6 motoren er ikke noget fedt i min verde.
Men tallene lyver ikke, der er mange biltosser der er forelsket i vr6'ere, ligesom jeg fx er e30 fan Og andre er fiat 500 fans. Der er massere af vr6 klubber, forums og træf i hele verden.... Så der er nogen der gør noget for at holde de biler i live, på trods af at ingen af os to forstår hvorfor...
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
Golf vr6 vs Lupo 3L