{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.579 visninger | Oprettet:

Golf vr6 vs Lupo 3L {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Overvejer at bytte min Lupo 3L til en Golf 3 Vr6, men hvad kan jeg tillade mig at tage imod oveni handlen?

Min er en Lupo 3L fra 2003, nysynet for 14dage siden Maks. AP 94876. Kørt 215.000 km. Lige fået ny kobling horn i gearkassen, bremser og flere andre dele. Den er brugt med brugs spor, men det er en af de pæneste jeg har set da jeg skulle handle Lupo 3L.

Den kører ved frisk kørsel omkring 23km/l men når jeg kører forholdsvist pænt 28km/l.

Der er fuld service bog på den.

Hvad vil man mene kunne være en fair handel inkl. Bytte med en golf vr6?


På forhånd tak


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golf vr6 vs Lupo 3L
  • #1   13. mar 2015 Det er svært at sige, i mine øjne var det en lige handel eller personen du handlede med der skulle have penge i bytte smiley



  • #2   14. mar 2015 Aldrig i livet om personen med VR6'eren skulle have penge. Det kan godt være det kan blive en fin bil, men der er så langt imellem dem der er fine at det er til at blive skør i knolden af. Og 90% af den er gennem kneppet af Brian eller Connie

  • #3   14. mar 2015 Enig.. Lupo er ikke meget værd mere, der er for meget vedligeholdelse ved dem, og den brændstof man sparer, kontra vedligeholdelser osv. vil være svært at forsvare overfor at købe fx. en brugt aygo. (som os kører 20km/l)

    Men en VR6 er sjov, og mere eftertragtet, og stiger kun i værdi (som jeg ser det, men kan desværre ikke spå ind i fremtiden)

    Hvis din er fin, og hans er slidt, så er det lige over, ellers skal du have penge op af lommen..


  • #4   14. mar 2015 I er da ikke raske at høre på. Det kan fandme da aldrig blive mig der skal have penge op af lommen, få dog hovedet ud af røven.

    Der er ikke mere vedligehold på en 3L end der er på så mange andre biler.

    Min kører snor lige, og der er skiftet dele som absolut kun øger bilens værdi, her tænker jeg på koblingen. Samt. At bilen ikke har kørt en million km. Der er rigtig meget bil for pengene i den her. Og nu er det altså ikke den røde som jeg har oprettet herinde.

    Hvis jeg på noget tidspunkt skulle bytte lige over, så skulle den anden være holdt original og stå snor lige, ellers kunne det aldrig komme på tale.



  • #5   14. mar 2015 Haha lad dog vær med at spørg om råds hvis du ikke kan tåle kritik! Man kan aldrig på forskud sætte et beløb man skal have i bytte? Man regner altid ud fra bilens stand og salgspris. Hvis jeg nu have en Lupo til 20.000 og du f.eks havde en vr6, til 15.000 på ligger bytteprisen på de 5? Det er vel almindelig matematik der er til at forstå smiley

  • #6   14. mar 2015 Kan du have ret i. smiley kan skam godt tåle kritik, når det der bliver sagt giver mening. ??

    God weekend.


  • #7   14. mar 2015 Find lige en 3L med de km til 20.000 kr og specielt en der er serviceret. 3L kan stadigvæk betale sig at køre kontra aygo ect fordi aygo, 107 og c1 falder så hurtigt i pris at gensalg slet ikke kan betale sig. markedet er overfyldt med dem, folk har forlånt sig på dem og kan ikke sælge dem.

    En vr6 stiger ikke i værdi om det så var en stortset fabriksny der holdt der ville den ikke være i nærheden af sin normale pris. Jeg ved Jesper fra 3L.dk har en vr6 til salg som har gået omkring 60.000 km og er helt og aldeles original den skulle han have 65.000 kr for. Hvis folk læser at manden skriver der er skiftet bremser på bilen og den er nyserviceret så tror jeg i skal tænke på hvor lang tid der går før den skal til service igen smiley en Lupo er stadigvæk en sparegris og den fungerer også med det stop and go når gearkassen vel og mærket er i orden. Der er nogle stykker i Danmark der har kørt over 1 million i en lupo, den dag jeg ser en aygo, c1 eller 107 have kørt 1 million tager jeg sgu hatten af. De er slet ikke bygget til at holde mere end 5 år


  • #8   14. mar 2015 Rart at se en der ved lidt om, hvad han snakker om. Du har nemlig fuldstændig ret i det du skriver.

    Gearkassen er et kendt problem på dem, men det er sjovt nok ikke et stort problem på dem som alle tror.

    Hvis gearkasserne i værste fald skulle gå på dem, så kan man få sådan en renoveret, Inkl. Af og på montering til 6500 kr hos en 3L specialist på Sjælland. Større problem er det ikke.

    Min har brugs spor, men er ikke grim, eller behandlet dårligt. Den har endda fået pava behandling engang.

    En Lupo's ny pris var på omkring 180.000 kr dengang, og det fortæller også lidt om kvaliteten, i forhold til aygo og c1 osv. Til 80 - 90.000 kr klassen.


  • #10   14. mar 2015 Der tager du fejl Rasmus.

    For det er ikke den i min profil der er tale om.

    Udover at min er grå og ikke rød som den du linker til, så har den røde du linker til kørt 50.000 km længere end min. Der er rust, en træk aksel og flere ting der skal laves på den røde, og så skal den synes. Min fejler INTET, er grå, min er to år nyere, nysynet, ingen rust eller ir nogen steder. Min har fuld service bog og har en eller to ejere før mig. Så det var faktisk en rigtig dårlig sammenligning.


  • #11   14. mar 2015 Plus min har fået skiftet kobling og lavet bremser hele vejen rundt for ikke så mindre en måned siden.

  • #12   14. mar 2015 Jamen til sammenligning solgte jeg en VR6 for et lille år siden til 3500 kr. Den skulle også synes og havde rust.... Øhhhh Rasmus H, totalt i orden sammenligning der smiley haha... gal der er mange tosser herinde

  • #13   14. mar 2015 Danni du har tydeligvis ikke oprettet denne tråd for at få hjælp til at prissætte din Lupo.

    Held og lykke med byttet. Jeg er sikker på at du bliver tilfreds med det


  • #14   14. mar 2015 Det er ved at være lidt trættende at se folk oprette tråde hvor de vil have prissat deres bil og når de øvrige brugere så ikke nævner den pris de vil høre, så "skal man have hovedet ud af røven".

    Accepter nu bare folks holdning og så kan du skrive det bag øret eller være ligeglad.

    Din er ca. 35 værd hvis den står som den skal og en Golf VR6 kan jo koste alt fra 20 til 50, så det kommer vel an på hvordan den ser ud den VR6 du skal bytte med.


  • #15   14. mar 2015 Peter - Det er ikke det at folk giver deres besyv med der er irriterende for mig, det der er irriterende for mig, er når folk udtaler sig om noget de ikke ved noget om. Vil selv vurdere min til 40, der kobling ikke er de billigste at få lavet. Tvivler på du finder en Lupo der har fået skiftet kobling indenfor de nærmeste km. Men det er selvfølgelig bare sådan jeg tænker.

    35 vil jeg heller ikke være afvisende overfor.


  • #16   14. mar 2015 Jeg vil gerne have lidt flere facts på VR6'eren. Hvis den nu er i samme stand som det du beskriver din Lupo som, så er prisen jo også derefter på den.
    Lige nu sammenligner vi din Lupo med navnet på en bil:)


  • #17   14. mar 2015 Jamen har ikke fundet en vr6 endnu, havde ikke selv lige tænkt så langt at der rent faktisk er nogen derude som er behandlet godt og passet og plejet. Det er klart at en sådan kan være mere værd end min.

    Tror bare det jeg skal gøre, er at oprette en annonce, og så se om og eller hvad der dukker op og så tage den derfra. smiley


  • #18   14. mar 2015 Der er en rigtig fin en på Facebook tilsalg til 35. Fuldstændig clean og ikke kørt meget smiley skal synes men ejeren havde brækket ryggen smiley

  • #19   14. mar 2015 Kan du linke til den? Det vil jeg være rigtig glad for. smiley

  • #20   14. mar 2015 Eller evt. Bare kan fortælle hvilken gruppe den blev lagt op i. Kan godt huske jeg faldt over den, eller kan huske noget med en brækket ryg. Kan bare ikke finde den igen.

  • #22   14. mar 2015 Tak Thomas

    Kan ikke finde den med app'en ??


  • #23   14. mar 2015 Bare tryk på marked og søg på vr6 så kommer den frem

  • #24   14. mar 2015 Mærkeligt. Du har ret. Søgte på golf vr6 der kom den ikke. ??

  • #25   14. mar 2015 Kommer den ikke frem hvis du bare søger efter vr6 ?

  • #26   14. mar 2015 Jo, søgte vr6 så den kom frem med det samme. Tak for det. Har skrevet til ham. smiley

  • #27   14. mar 2015 Den er allerede solgt smiley

  • #28   14. mar 2015 Det er gået stærkt. smiley

  • #29   14. mar 2015 3 timer, det betyder bare at der findes nogen seriøse folk heldigvis smiley

  • #30   14. mar 2015 Ja og at der er nogen der kan sætte deres priser realistisk. ??:)

  • #31   14. mar 2015 Lupo der har kørt 1 million på samme motor, det lyder utroligt,
    Kender ikke c1 og pug 107, men aygo er nu ret stabil vogn. Vi monterede turbo på en 2006 mener jeg, den har gået 250000km, og kører nu med 108 hk istedet for 68. Det holder ganske fint


  • #32   14. mar 2015 Finn - Flere har kørt 1.2 mil som stadig bliver serviceret. Så det er langtfra urealistisk. Mercari har omtalt dette under værksteds besøg hos dem, og vil næsten garantere dig for, at hvis du spørger 3L specialisten på Fyn og ham på Sjælland, så har de også lignende beretninger.

    Aygo og c1 o.l. De kører ikke så langt, det vil jeg vædde med. Det er uhørt at en benzin vogn skulle køre så langt. De 1.2tdi motorer er utrolig slidstærke. Har jeg hørt.


  • #33   15. mar 2015 C1 107 og aygo er 98% identisk. Min tidligere kollega hos Citroen har allerede skiftet paneler på en og udstødning, trækaksler, styre bærekugler holde ikke særlig længe. Der er sparet på maling alle tænkelige steder. Så jeg vil aldrig i livet købe mig sådan en.

    jeg kender til flere der har kørt de km på den originale motor blot ved t vedligeholde den. Dog har flere af dem fået skiftet gearkasse hvis ikke alle


  • #34   15. mar 2015 Jurisdiktion - Mit indtryk er ikke at man skifter gearkasse, men at man får den renoveret. En renovering koster 6500 kr hos en specialist på Sjælland.

  • #35   15. mar 2015 Det var lidt det jeg mente smiley men ja du har ret...

  • #36   15. mar 2015 Men vi taler måske hver 300.000 km nogle før, nogle senere men motoren er utrolig slidstærk.

  • #37   15. mar 2015 JEg har bare fået hørt mig et sted at ggearkassen skal afstemmes, eller indstilles på ny, for hver 15.000km eller sådan noget, for at den ikke går i stykker..?

  • #38   15. mar 2015 Den skal have en grund justering, men det er ikke gearkassen, det er det system der styrer gearskiftet. Det er jo en manuel gearkasse men med automatisk skifte.

    Man gør det Ca. Hver 30.000 km, medmindre den begynder at skifte ujævnt. En grund justering koster Ca. 400 kr. Men en tester kan anskaffet for 2200 kr mener jeg. Så kan man jo gøre det selv, samt. Selv lave service, fejl udlæsninger osv. Hvis man selv vil det.


  • #39   20. mar 2015
    Danni K

    Det er da virkelig tydeligt at du bliver herre børnefornærmet når der kommer et svar du ikke vil høre.... Og når folk så ikke har samme mening som dig, så er det fordi at "de udtaler sig om noget de ikke aner"....

    Min teori er at det i denne sag er dig der er den uvidende, du er i hvert fald ikke helt realistisk omkring din elskede lupo og værdien af forskellige ting. Du bliver ved med at nævne den kobling som om at den er hele bilens hjerte, en kobling er en ganske alm sliddel. En af de dyrere javel, men det koster ikke mere på en lupo end på de fleste andre biler. Og når en bil har rundet 200.000 km så er det da noget af det mest normale i hele verden at den lige er skiftet, og ikke noget der øger bilens værdi. Ligesom med bremserne, det øger ikke værdien, men det er selvfølgelig et pisse godt salgsargument.


    Desuden kan du slet ikke sammenligne din specifikke bil, med vr6 modellen generelt. En vr6 er jo en så gammel bil at den på papiret burde være skrotpræmien værd, fordi at de allesammen har kørt over 500.000 og er rustet op. Men fordi at det er en speciel model og en ikonisk bil for mange bilfolk, så findes der stadig mange pragteksemplarer rundt omkring som er en del penge værd, grundet det hurtigt faldende udbud og og den langsomt faldende efterspørgsel af sunde vr6ere... Præcis ligesom enhver anden gammel bilmodel som har været bygget nogenlunde ordentligt, været meget populær og opnået en form for ikon-status.


  • #40   20. mar 2015 Peter R

    Jeg synes ikke 40.000 kr er dyrt for min. Nej ganske vist er koblingen ikke bilens hjerte, men den er ny i min. Den har gået få km iforhold til de andre jeg har set fra 28 - 35.000 kr. Den har ydermere fået nye bremser hele vejen rundt, og den har fået pava i sin tid, den er rigtig fin iforhold til mange andre Lupo'er. Så ved ikke hvor du vil hen med din påstand om at det er mig der ikke er realistisk, eller velvidende omkring min elskede Lupo. For mig virker det som om, at du er blevet stødt af en af mine tidligere kommentarer og føler at nu skal jeg bare have tur. Men bliver ikke tøse fornærmet, over folk der giver deres besyv med, blot fjolser der jorder andre kun for egen "vindings" skyld.


  • #41   21. mar 2015 VR6 ikonisk og speciel? hvordan blev den det?

  • #42   21. mar 2015 Jeg er tilbøjelig til at give Peter R ret... lad være med at spørge til folks mening om prisen hvis du ikke vil høre svaret. Du har jo tydeligvis allerede en ide om hvad du synes den skal koste.

  • #43   21. mar 2015 Peter K - Ja, det kom jeg også frem til længere oppe. smiley

  • #44   22. mar 2015
    Jubidition

    Jeg undrer mig også, golf 3 er i mine øjne en vw's klammeste modeller nogensinde. Og vr6 motoren er ikke noget fedt i min verde.
    Men tallene lyver ikke, der er mange biltosser der er forelsket i vr6'ere, ligesom jeg fx er e30 fan Og andre er fiat 500 fans. Der er massere af vr6 klubber, forums og træf i hele verden.... Så der er nogen der gør noget for at holde de biler i live, på trods af at ingen af os to forstår hvorfor...


  • #45   23. mar 2015 vr6 har fået et løft fordi golf2 efterhånden er så udbredt. Og golf 3 er ved at være gammel nok til at minde om en klassiker. Den er hverken køn sjov eller hurtig med mindre man virkelig laver noget ved den motor. Men du har ret Peter, der findes mange sjove typer smiley Man kan så sige det er fint nok der er nogen der har det sådan for det giver lidt afveksling i bilparken jo smiley


Kommentér på:
Golf vr6 vs Lupo 3L

Annonce