1.321 visninger
|
Oprettet:
Fotovogn vs. Maske {{forumTopicSubject}}
Den kære Porsche Carrera GT-ejer, Mads Vejby, siger, at han i sine unge dage brugte maske, når han kørte råddent, men holder den slags i dag?
Er klar over, at politiet sender bøderne direkte til ejeren af nummerpladen i dag, men hvis hastigheden overstiger de magiske 30% (som giver klip eller mere), er det politiets opgave at finde ejeren.
HER KOMMER DET SJOVE SÅ!
Kan man ikke bare tage tykt pis på de blå, hvis man bare tager en fin maske på? Det er vel påstand mod påstand, hvis jeg blamer en kammerat for at have kørt? Det samme må vel gælde på motorcykel med mørkt visir på hjelmen
apr 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 539
Hvis man alligevel gider at køre rundt med maske på, og risikerer at blive stoppet og sigtet for noget der lidt mere seriøst end fart, eller risikere at blive skudt på hvis du kører de forkerte steder i byen.... Ville det så ikke bare være nemmere/billigere bare at dække pladerne til, og så kun risikere en bøde på 1000 kr for kørsel uden synlige plader?
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
For så er det bare op til dig og tage den med dén som har kørt og så må du selv hive pengene ud af vedkommende.. De har snakket om det i både fjernsyn og radio her på det seneste..
Og førhen sendte de det jo også bare ud..
Og at han blære sig med og tage en grim udsynbegrænser på og køre som død og helvede i sin potensforlænger GT siger da bare lidt om hvem han er..
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
Det er ikke rigtigt. Hvis hastigheden er høj nok til et klip, så SKAL politiet finde føreren. Ejeren kan ikke straffes. Kun 30% og derunder...
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
aug 2009
Følger: 24 Følgere: 35 Biler: 9 Emner: 66 Svar: 531
jan 2006
Op til 30%, så sender de nu bøden til ejeren - uanset hvem der er på billedet. Så SKAL ejeren punge ud - enten selv, eller med hjælp fra føreren. Men det bliver ejerens problem, hvordan han/hun skaffer pengene. Der er polisen ligeglade - de skal bare have pengene ved kasse 1...
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.459
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 739
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.063
Jeg har ikke nogle klip selv, og har ikke fået nogle klip imens klippekortet har været aktivt.
Han ville betale bøden, og give mig 1000,- for besværet.
Men kan han sige til politiet at det ikke er ham, og han ikke vil udtale sig.? eller kommer de og kigger efter om det rent faktisk er ham..?
Nogle der har nogle praktiske erfaringer.?
jan 2006
Men jeg har prøvet det før - ringede ind og sagde hvem der kørt bilen (ikke mig). Efter en måneds stilhed, ringer politiet tilbage og siger, at for at sikre sig, at jeg talte sandt, skulle jeg komme forbi stationen, så de kunne se mig. Det gjorde jeg så...
Fotovogn vs. Maske