{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.321 visninger | Oprettet:

Fotovogn vs. Maske {{forumTopicSubject}}

Den kære Porsche Carrera GT-ejer, Mads Vejby, siger, at han i sine unge dage brugte maske, når han kørte råddent, men holder den slags i dag?

Er klar over, at politiet sender bøderne direkte til ejeren af nummerpladen i dag, men hvis hastigheden overstiger de magiske 30% (som giver klip eller mere), er det politiets opgave at finde ejeren.

HER KOMMER DET SJOVE SÅ!
Kan man ikke bare tage tykt pis på de blå, hvis man bare tager en fin maske på? Det er vel påstand mod påstand, hvis jeg blamer en kammerat for at have kørt? Det samme må vel gælde på motorcykel med mørkt visir på hjelmen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fotovogn vs. Maske
  • #2   18. mar 2015
    Hvis man alligevel gider at køre rundt med maske på, og risikerer at blive stoppet og sigtet for noget der lidt mere seriøst end fart, eller risikere at blive skudt på hvis du kører de forkerte steder i byen.... Ville det så ikke bare være nemmere/billigere bare at dække pladerne til, og så kun risikere en bøde på 1000 kr for kørsel uden synlige plader?

• #3   18. mar 2015 Det eneste politiet gør er at de sender dig girokortet og forlanger du betaler OGSÅ selvom det er din kammerat, mor, søn, nabo, kat eller hvem det er som har kørt..
    For så er det bare op til dig og tage den med dén som har kørt og så må du selv hive pengene ud af vedkommende.. De har snakket om det i både fjernsyn og radio her på det seneste..
    Og førhen sendte de det jo også bare ud..

Og at han blære sig med og tage en grim udsynbegrænser på og køre som død og helvede i sin potensforlænger GT siger da bare lidt om hvem han er..

• #4   18. mar 2015 Morten
    Det er ikke rigtigt. Hvis hastigheden er høj nok til et klip, så SKAL politiet finde føreren. Ejeren kan ikke straffes. Kun 30% og derunder...

• #6   18. mar 2015 Galant 4x4: Jamen sender de ikk bøden til ejeren alligevel og så skal de finde ham der kørte før de kan udlevere klippet? smiley

• #7   18. mar 2015 Op til 30% er det ejeren af bilen der får bøden, over 30% er det føreren. Hvis ikke ejeren vil udtale sig om, hvem der har kørt bilen, så får han en bøde på 2500 kr. Eller sådan var det engang.

• #8   18. mar 2015 Over 30% er det ligesom i gamle dage. Politiet sender billedet til ejeren. Ejeren skal oplyse hvem har ført bilen. Orker ejeren det ikke, så er der udgift på 2500,-. Hvis ejeren kommer med et navn, skal politiet retsforfølge vedkommende.
    Op til 30%, så sender de nu bøden til ejeren - uanset hvem der er på billedet. Så SKAL ejeren punge ud - enten selv, eller med hjælp fra føreren. Men det bliver ejerens problem, hvordan han/hun skaffer pengene. Der er polisen ligeglade - de skal bare have pengene ved kasse 1...

• #9   18. mar 2015 2.500 kr er sgu da billigt for at beholde sig kørekort smiley

• #10   18. mar 2015 i gamle dage gik der rygter om at atk maskinen selv slørede passagerens ansigt. og der derfor var nogen der kørte højrestyret biler der kunne slippe for bøde. ved godt det helt sikkert ikke er sådan mere men er der nogen der kan bekræfte denne skrøne ? smiley

• #11   19. mar 2015 Jeg blev spurgt om jeg ville tage et klip for en ven, som har 2 klip i forvejen.
    Jeg har ikke nogle klip selv, og har ikke fået nogle klip imens klippekortet har været aktivt.
    Han ville betale bøden, og give mig 1000,- for besværet.

Men kan han sige til politiet at det ikke er ham, og han ikke vil udtale sig.? eller kommer de og kigger efter om det rent faktisk er ham..?

Nogle der har nogle praktiske erfaringer.?

• #12   19. mar 2015 Synes sgu at 1k er for lidt...

Men jeg har prøvet det før - ringede ind og sagde hvem der kørt bilen (ikke mig). Efter en måneds stilhed, ringer politiet tilbage og siger, at for at sikre sig, at jeg talte sandt, skulle jeg komme forbi stationen, så de kunne se mig. Det gjorde jeg så...

Kommentér på:
Fotovogn vs. Maske

Annonce