Dumme spørgsmål om tagbøjler {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen!
I må undskylde min uvidenhed, men har aldrig haft tagbøjler før, men nu står jeg over for at skulle have et sæt til at fragte min kajak.
Samtidig ved jeg dog også, at jeg ikke kommer til at have min nuværende bil (Skoda Fabia MK I 5d, årg. 2001) mere end et halvt års tid endnu.
Derfor prøver jeg at finde ud af, hvor universelle er et sæt tagbøjler?
Hvis jeg fx køber et lækkert sæt Thule-bøjler, hvor stor er sandsynligheden så for, at de kan genbruges på næste bil?
Eller er det smartere at købe et billigt sæt bøjler nu, og så købe et nyt sæt til den næste bil?
Min Fabia har monteringspunkter, men jeg kan ikke rigtig læse mig frem til, om de er standardiserede, så et sæt bøjler vil passe på alle biler med monteringspunkter?
Kun nogle?
jul 2013
Følger: 24 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 368
Jeg må da så sige, at jeg er i tvivl om det også kan lade sig gøre, hvis du går fra fix punkter til tagræling.
jul 2008
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 62
Hvis jeg skal købe nye sko så står den kommende ejer bel bare med et sæt tagbøjle-sko, som han alligevel ikke kan bruge noget, giver det mening at splitte "sættet" ad?
nov 2002
Følger: 11 Følgere: 173 Biler: 4 Emner: 76 Svar: 1.913
jul 2008
jul 2008
Som jeg læser det så passer 753 til alle biler med fixpunkt, det må vel betyde at alle biler med fixpunkt på en eller anden måde er standardiseret?
Dumme spørgsmål om tagbøjler