{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.925 visninger | Oprettet:

magnus j
magnus j
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 62

Dumme spørgsmål om tagbøjler {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

I må undskylde min uvidenhed, men har aldrig haft tagbøjler før, men nu står jeg over for at skulle have et sæt til at fragte min kajak.
Samtidig ved jeg dog også, at jeg ikke kommer til at have min nuværende bil (Skoda Fabia MK I 5d, årg. 2001) mere end et halvt års tid endnu.
Derfor prøver jeg at finde ud af, hvor universelle er et sæt tagbøjler?
Hvis jeg fx køber et lækkert sæt Thule-bøjler, hvor stor er sandsynligheden så for, at de kan genbruges på næste bil?
Eller er det smartere at købe et billigt sæt bøjler nu, og så købe et nyt sæt til den næste bil?

Min Fabia har monteringspunkter, men jeg kan ikke rigtig læse mig frem til, om de er standardiserede, så et sæt bøjler vil passe på alle biler med monteringspunkter?
Kun nogle?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dumme spørgsmål om tagbøjler
  • #1   13. apr 2015 Du kan købe "sko" der er model specifikke. Det vil sige at de tværgående stænger, kan du beholde. Så køber du nogle andre monterings kit til din nuværende Fabia og når du får ny bil, køber du kit der passer til den.

Jeg må da så sige, at jeg er i tvivl om det også kan lade sig gøre, hvis du går fra fix punkter til tagræling.

• magnus j
    magnus j Tilmeldt:
    jul 2008

#2   13. apr 2015 Ja, men jeg er i tvivl om, hvor universelle de "sko" er, kan ikke helt blive klog på, om alle med fixpunkter er ens, om det kun er Fabiaen den passer på, om det er VAG-biller fra den periode eller hvordan det fungerer...

Hvis jeg skal købe nye sko så står den kommende ejer bel bare med et sæt tagbøjle-sko, som han alligevel ikke kan bruge noget, giver det mening at splitte "sættet" ad?

• #3   14. apr 2015 Den nye ejer, kan vel købe bøjlerne alene ville jeg da gå ud fra.

• magnus j
    magnus j Tilmeldt:
    jul 2008

#4   14. apr 2015 True - men det virker stadig lidt fjollet/spildt, derfor jeg håbede de var mere universelle.

• magnus j
    magnus j Tilmeldt:
    jul 2008

#5   14. apr 2015 Har rodet lidt mere med det, og jeg kommer frem til, at hvis det skal være Thule skal jeg have deres Rapid System 753 fødder, er det den samme fod uanset hvor jeg køber den, eller er den model-specifik?
    Som jeg læser det så passer 753 til alle biler med fixpunkt, det må vel betyde at alle biler med fixpunkt på en eller anden måde er standardiseret?

Kommentér på:
Dumme spørgsmål om tagbøjler

Annonce