{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
678 visninger | Oprettet:

Pia J
Pia J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

En masse spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Vil godt begynde med en undskylde for en masse "måske" dumme spørgsmål.

Jeg har efter 8 år uden bil lige fået en bil igen.
Det er en Opel Astra årgang 96. Den har stået stille i et år inden jeg overtog den for nogle dage siden. Og den gik igennem syn lige inden jeg fik den.

Nåh mit første spørgsmål.
Centrallås fjernbetjeningen virker ikke. Har skiftet batteri i den. Kunne så læse mig til at den muligvis skal kodes. Men hvordan gør man det?

Og så lugter den en anelse af benzin når man køre i den. Skal jeg være opmærksom på evt problemer ang dette?

Har lagt mærke til at gulvet er vådt i føresiden. Det underlige er bare at så vidt jeg ved så har det ikke regnet de sidste par dage. Kan der være noget under bilen som skal tjekkes?

Og så det mest belastende spørgsmål.
Jeg kan ikke slå det lange lys fra.
Når jeg sætter den på kort lys fortsætter det lange. Men hvis jeg bare røre en smugle ved "pinden" så kommer det kort lys på. Men kan jo ikke sidde og holde på den konstant imens jeg køre. Er der noget jeg selv kan gøre ved det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En masse spørgsmål
  • #2   21. apr 2015 Du kunne jo starte med en ordentlig overskrift!

• Pia J
    Pia J Tilmeldt:
    apr 2015

#3   21. apr 2015 Hvad er der galt med min overskrift?

• #4   21. apr 2015 Benzin lugten må være en benzin slange eller rør som er utæt, det skal du i hvert fald have kigget på.

Det med at den tager vand ind i bunden skyldes oftest at et afløb er stoppet.
    Det er typisk det midterste afløb under forruden er fyld med gamle blade og lign.
    Hvis du åbner motorhjelmen og kigger midt for ruden, så hænger der en flad gummi slange som hænger ned i motorrummet, mærk på den om den er stoppet til

Central lås kommer an på om det er originalt eller eftermonteret

Det Lund mener med din overskrift er at du skal skrive hvad det drejer sig om, så dem der har forstand på den pågældende bil læser indlægget.
    f.eks. problemer med Opel Astra F smiley

Central lås kommer an på om det er originalt eller eftermonteret

• Pia J
    Pia J Tilmeldt:
    apr 2015

#5   21. apr 2015 Carsten T
    Vil prøve det som du siger. Da bilen har stået stille udenfor i et år kunne det meget vel tænkes at der sidder noget
    Central låsen er original.

Det er desværre for sent og ændre overskriften nu.

• #6   21. apr 2015 Hvis central låsen er original kan det sagtens tænkes at den skal kodes.

Nogle Opeler er så smarte at man bare skal sætte nøglen i tændingen og dreje til tænding uden at starte bilen, og så trykke på Lås op og lås igen, så burde den kode sig selv.
    Sådan virker det på Astra G i hvert fald

• #7   21. apr 2015 Hvis du ikke selv kan se det, er det ikke værd at spilde tid på at forklare dig...

• #8   21. apr 2015 M. Lund

ro på Mulle, hun blev oprettet som bruger herinde i dag. ingen grund til at være så mavesur

• #9   21. apr 2015 Jeg ville starte med at slå ham der har synet en bil med konstant lang lys, og benzinlugt smiley

• #10   21. apr 2015 Der er da en som har fået den forkerte pik i røven her til morgen hva ?

• #11   21. apr 2015 Har oplevet det før , damer har lettere ved at syne en bil , gi damen en chance med sit problem

• Pia J
    Pia J Tilmeldt:
    apr 2015

#12   21. apr 2015 Hehe det var altså ikke mig der stod for synet. Det var en meget stor fed mand der sad i kørestol. Så tror ikke det er der problemet er smiley

• #13   21. apr 2015 mht benzinlugten, så var det på min søsters astra benzin slangerne ude ved indsprøjtning der var revnet da hendes lugtede af benzin, både retur slange og fødeslangen, det kan du evt prøve og tjekke, koster ikke mange basseøre at skifte og kan snildt gøres selv hvis det er der problemet er smiley

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #14   21. apr 2015 kør nu ned og snak med en mekaniker at køre med benzin lugt i sin bil er som at køre i en brandbombe og dine spørgsmål indikere at du ikke har den store indsigt i biler og det er helt ok men find nu en der kan tage godt vare på din bil så du kan køre med ro i sindet og faktisk bør man altid søge mekaniker når man har købt en anden bil uanset om den er nysynet eller ej da han kan give dig en status over bilen og lave olie skift evt tandrem

Kommentér på:
En masse spørgsmål

Annonce