{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

En Masse spørgsmål ! {{forumTopicSubject}}

Hey .

Okay hør her , jeg er en padehat til at finde rundt i det bil halløj osv . Derfor tænkte jeg at jeg ville skrive noget ned som jeg ik vidste hvad var , så kunne i fortælle mig hvor det ligger i motoren og hva det bruges til osv . Evt link til genstanden . Og ja jeg ved godt jeg er dum når jeg spørger om de her ting men ja , jeg skal jo lære det på en måde ? smiley

Mange tak på forhånd til dem som gider , husk lige at skrive hvilket tal i skriver om smiley

1. Hva betyder det når bilen hedder GT efter ?

2: Hva er twin cam

3: Hvordan virker en Turbolader

4: Hvor sidder den og hvordan fungere Manifold

5: Chip sættes hvor ? og hvordan indstiller man den ?

6: Det der 40/60 sænkning eller hva det nu er , hvordan ved
man hva den er 40/60 ? ?

7: Når folk skriver de kører med 19 psi nu , hva betydet det så ?

8 :hvad er Nm `?

9: Hvorfor har det fået navnet Ice Anlæg , og er det godt og evt link ?

10: Ka man sætte turbo på alle biler ?

11:Hva betyder det når de siger noget med Potten er 3" eller sådan noget ?

Der kommer måske flere , men håber i vil svare så godt i kan .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En Masse spørgsmål !
  • #1   2. dec 2006 Santa Claus :

Hvorfor skriver de så Ice anlæg :S ?

Nummer 8 må du godt beskrive lidt mere smiley

Nummer 7 : Tak , Er der meget forskel på om du kører med 5 mindre i psi da ?

Nummer 6 : Okay , kunne bar ik huske hva der var for og bag

• #2   2. dec 2006 puha da....

1.Grand touring eller turismo eller sådan noget
    6. du ved vel selv hvilke sænknings fjedre du køber??
    8. Nm står for newton meter
    11. det betyder at den er 3" i dia.?? en tomme er 2,5 cm

• #3   2. dec 2006 2. twin cam er du knast aksler altså ligesom 16v

• #4   2. dec 2006 1. Er udstyret i bilen, elruder evt osv.

5. Chippen monteres i styreboksen, og skal gøres ved nogle der har forstand på det.

11. 3" er størrelsen, diameteren på potten. 1"=2,6 cm ca.

• #5   2. dec 2006 den grønne emil -->> hehe...

• #6   2. dec 2006 Den Grønne Emil : Ja undskyld fordi jeg ik er ligeså klog som dig kloge åge :S . Altså det er ik en fucking joke , tror du jeg gider og sidde og skrive sådan nogle spørgsmål for sjov ? Nej ? Godt .

Peder B :

Nummer 1 : Altså , den er bar hurtige eller er det bare anderledes i udseende ?

6 : Ja man kunne ik huske hva for og bag var ved tallet .

8 : Det er ?

11: Dvs jo mere den er jo mere brummen ? smiley

• #7   2. dec 2006 Seriøst. Jeg tror bare det kræver et par år mere på scooter.

• #8   2. dec 2006 newton meter er til at måle bilens trækkraft ligesom hk.

• #9   2. dec 2006 2. Dobbelt knaster
    4. Manifolden er den forreste del af udstødningen
    11. Det er somregel størrelsen på bagpotten - 3" = 3 tommer

• #10   2. dec 2006 santa claus : ik noget med at blive sur over jeg spørger vel ? men har bar set ved folk står der bar ice anlæg :S . sorry da .

Jeppe : Mange tak , det er svar nok smiley

Bab : Mange tak smiley

• #11   2. dec 2006 Bab: Det med knasterne har du vist misforstået! ;o)

• #12   2. dec 2006 Bech ---> GT modeller har tit eller faktisk hver gang ekstra udstyr, det kan være elruder, varme spejle, aircon, en slags skørter eller en lille hækspoile fra fabrikken af...
    de har da også tit en lidt større volumen motor end de biler af samme model som er " normale "

• #13   2. dec 2006 Getaway : Har haft 14 scootere og ved meget om dem men er stadig dum ved biler ? Er 16 snart 17 ?

Bab : Mange tak igen smiley .

Thomas H

2 : tak smiley

4 : Det var jeg også ret så sikker på

11 : Tak smiley

Santa : Hehe du er fucked smiley . altså , er godt til at køre biler og ka kende nogle stykker osv , men motoren på en bil ka jeg bar ik .

• #14   2. dec 2006 Thomas H
    argh pis smiley så må jeg jo bare tage skolen om smiley

• #15   2. dec 2006 Peder B : Mange tak ! Så forstår jeg smiley

Munk med dunk : Nej ved ik så meget , også derfor jeg lavede brugeren smiley

• #16   2. dec 2006 ja men seriøst kan se du er 16 år! smut bare ind på SG igen der har du mere sjov tror jeg...

du skal nok lære alt det om biler når du engang bliver omkring 18....

du er jo lige i den alder hvor knallerten/scooteren skal tunes...

• #17   2. dec 2006 14 OMG. Har du hørt at man skal huske at hælde olie på så de ikke går i stykker?

• #18   2. dec 2006 nu kan jeg se problemet.. det er fordi du er ved at blive smed,!!! smiley

• #19   2. dec 2006 Santa claus : Gider du at stoppe evt ? bar fordi jeg ik ved ligeså meget om biler og er født senere end dig så er du sejere ? Uha , seje gut da :S Provokere end 16 årig og har selv bil , baah .

Peder B : Jeg keder mig derinde , de er børnehave alle sammen , bliver også snart Ha derinde , har været der i 3 år og gider ik at høre på det mere , derfor jeg lavede en bruger her fordi folk er mere seriøse , eller nogle folk er . Og går ik så skide meget op i scootere mere da jeg prøver at lære mere om biler .

• #20   2. dec 2006 1. GT - Gennem tærret på en golf.. Det er forskelligt tror jeg... På en vw er det jo bare en bil med mere udstyr, end CL har mindre udstyr end en GT.

2. Twincam er vel bare en toyota med 2 knast hjul?

3. Den korte forklaring er nok bare at turboen bruger udstødningsluften til at lave tryk i indsugningsluften så der kommer mere luft i cylinderen og derfor mere ydelse.

4. Manifold er der 2 af... En udstødning og indsugningsmanifold. Den ene er på den ene side af motoren og den anden på den anden side ( På de fleste biler)
    Den ene er det første af udstødning og det andet er der hvor luft og benzin/Diesel kommer ind i cylinderen i selve motoren.

5. Chipning af en bil er, at man skifter den originale chip ud med en chip der er blevet lavet om på i f.eks. benzin og luft mængde og hvornår det skydes ind i cylinderen, så den bliver justeret til at få flest hk og nm. Man justere den ved at køre til en tuner der har forstand på det.

6. 40/60 er i milimeter og 40 er den foreste aksel og den anden er bagakslen.. Altså du sænker din bil 40 foran og 60 bag i.

7. Kan ikke lige huske hvor meget 1 psi er, men det er tryk, ligesom bar er tryk... Man bare ikke lige huske hvad 1 psi er i bar.
    Det er det man måler ladetrykket i, på turboen eller kompresseren.

8.nm er newton meter og er den trækkaft bilen har, altså momentet.

9. Ice er bare en betegnelse for anlæg.. Altså ice = anlæg.

10. Ja, mere eller mindre.. Kommer and på så meget med hvor meget motoren kan holde til.

11. 3" er 3 tommer... Altså 1 tommer er ca 2.5 cm.

Se om du kan bruge det til noget smiley

• #21   2. dec 2006 Den grønne Emil

9. ICE står for in car intertaiment

hva hed hun? smiley

• #22   2. dec 2006 Bab -->> HAHA!!! ja de er ik helt raske.... de har jo fandme svejse øjn allesammen og der er jo ik noget at sige til det... de går jo og inhalerer alt det der svejse dampe...

• #23   2. dec 2006 Getaway : du er sjov . Meget .

Den grønne Emil : Mange tak ! . Seriøse , er glad for nogle gider at tage det seriøst . smiley Hehe det er bar iorden smiley

• #24   2. dec 2006 sådan en velkomst må du regne med....! hehe!

• #25   2. dec 2006 hvis det havde været nogle andre folk der havde siddet ved BG i aften så havde svarene måske været noget mere useriøse! hehe....

• #26   2. dec 2006 Bab : Haha ja smiley

Kenn H : Mange tak , uha fede svar ! smiley

Peder B : Jeg har haft svejse øjen en gang ? :S . altså , og man inhalere ikk svejse dampe ( Røg ville normale kalde det ) fordi du skal have udluftning på , ik smarte ?

• #27   2. dec 2006 1. gran tourismo

2. dobbelt knastaksel

3. dens ene skovlhjul drives af udstødningsgassen som driver et andet skovlhjul (i kompressorhuset) til at presse mere luft ind i din motor.

4. den sidder mellem udstødningsmanifolden og downpipen. manifolden er bare et grenrør der f.eks. går fra 4 til 1 rør.

5. Chippen sættes i motorstyringen (styreboksen)

6. 40/60 er indikering i mm på hvor meget din bil bliver sænket henholdsvis i for og bag ift. standarthøjde.

7. PSI er enhed for tryk. det svarer til lidt over 1 bar. PSI bruges f.eks. i sammenhæng med lufttryk i dækkene og ladetryk på en bil

8. NM er newtonmeter og er en talenhed der indikerer motorens momentværdi

9. ICE = In Car Entertainment - Anlæg, DVD, Playstation osv osv smiley

10. Ikke på elbiler i hvert fald ;).. Men som udgangspunkt kan du på alle forbrændingsmotorer ja smiley

11. det er en indikering på diameteren på et rør. Ved dit spørgsmål er det nok diameteren på et afgangsrør smiley

Rasmus

• #28   2. dec 2006 PEder B : hehe kender det fra sg , der er det så bar fuck dig jeg smadre dig osv .

• #29   2. dec 2006 Jeg syntes at dette her er en meget sjov joke.

• #30   2. dec 2006 Bech ---> endnu en gang var det bare gas/røg
    jeg svejser også selv... nok ik nær så meget en smed gør! jeg er i lære som vvs montør!

• #31   2. dec 2006 VW Team : Mange tak smiley

M@®T¦N (24) Siger du ik , men mange gider i det meste at svare mig , smiley

• #32   2. dec 2006 ja det er godt han kun er 16...
    hvis han havde været over 18 og havde spurgt om de ting der på BG så havde jeg været flad af grin!!

men det ok når han stadig har 2 år at lære i! hehe...

• #33   2. dec 2006 Getaway : Jeg griner også selv da .

Peder : Nåå , så forstår jeg smiley . hehe , jeg er selv igang med at uddanne mig som Klein smed . smiley

• #34   2. dec 2006 jamen smede og tømmer de tror at de kan lave alt på en bil selv.. og det ser man tit som mekaniker at de ikke kan.. for det ligner bare lort noget af det.

• #35   2. dec 2006 Bab : hehe det bliver sku ik mig som laver det hele i min bil tror jeg sku ik smiley Så skal jeg nok til at læse mange bøger osv mon smiley

• #36   2. dec 2006 Bech ----> udluftning med autogen svejsning kender vi ikke til....! der må man snuse til acetylenen!

• #37   2. dec 2006 Peder B : I har vel haft Paragraf 27 ? smiley Eller sov du også der ? smiley

• #38   2. dec 2006 bech det har jeg da også?

ryger stadig og svejser stadig uden udluftning.

• #39   2. dec 2006 jo har vi haft.....

det var dejligt med en lille middags lur...

• #40   2. dec 2006 1. gran tourismo

2. dobbelt knastaksel

3. dens ene skovlhjul drives af udstødningsgassen som driver et andet skovlhjul (i kompressorhuset) til at presse mere luft ind i din motor.

4. den sidder mellem udstødningsmanifolden og downpipen. manifolden er bare et grenrør der f.eks. går fra 4 til 1 rør.

5. Chippen sættes i motorstyringen (styreboksen)

6. 40/60 er indikering i mm på hvor meget din bil bliver sænket henholdsvis i for og bag ift. standarthøjde.

7. PSI er enhed for tryk. det svarer til lidt over 1 bar. PSI bruges f.eks. i sammenhæng med lufttryk i dækkene og ladetryk på en bil

8. NM er newtonmeter og er en talenhed der indikerer motorens momentværdi

9. ICE = In Car Entertainment - Anlæg, DVD, Playstation..

10. Ikke på elbiler i hvert fald ;).. Men som udgangspunkt kan du på alle forbrændingsmotorer ja smiley

11. det er en indikering på diameteren på et rør. Ved dit spørgsmål er det nok diameteren på et rør eller rettere en udstødning

Håber du kan bruge alle de svar til noget hehe...

• #41   2. dec 2006 ej det sq lang tid siden kan ikke huske noget af det...

men ingen følger jo reglerne 100%

• #42   2. dec 2006 Jeg har godt nok hørt at biler ruster væk ved vesterhavet. Men at hjernen ruster af salt har jeg aldrig hørt.

• #43   2. dec 2006 bab er du mekker?

• #44   2. dec 2006 Bab : Din egen skyld så smiley

Peder B : Nemlig , ka heller ik huske så meget mere sov fordi det var dælme mega kedeligt .

Nallen M : Tak smiley

Getaway in denmark : Så langt bor jeg ik ude så desvære , men fedt du provokere alle i vestjylland bare fordi du ik ka fatte jeg ik er så god til biler som fx du er ? Altså , få dig nu et liv :S

• #45   2. dec 2006 Getaway : Hva er det jeg gør forkert i det her indlæg siden du skal sidde og genere mig ? Fordi jeg ik er klog på biler ? Fordi jeg sagde jeg havde haft 14 scootere da du sagde jeg skulle sidde på sg først som jeg har gjordt i 3 år nu ? :S

• #46   2. dec 2006 Så skader det vel heller ikke at ta 2 år mere?

• #47   2. dec 2006 Peder B
    ye.- eller i lære som det?

• #48   2. dec 2006
    Getaway-in-Denmark .

pas nu på at os fisker ikke kommer og nakker dig!

• #49   2. dec 2006 http://static.howstuffworks.com/gif/turbo-parts.gif

Hvis det kan beskrive lidt for dig..

• #50   2. dec 2006 Fint indlæg Bech.

Mange helt unge kloger en hel masse i biler med udtryk som de ikke aner en skid om

Du indrømmer blankt og ærligt at du ikke ved det, men at du gerne vil have en forklaring og det syntes jeg er meget possitivt.

At der så er nogle herinde der altid skal være smarte og lave de der, hey jeg er sej og du er ikke lige den klogeste indlæg. Glem dem og koncentrer dig om de gode svar du får.
    Det er fair at spørge og folk der ikke gider at svare kan jo bare lade være.

• #51   2. dec 2006 Bab:Har jeg da sagt noget grimt om vestjylland?

• #52   2. dec 2006 Jeg har godt nok hørt at biler ruster væk ved vesterhavet. Men at hjernen ruster af salt har jeg aldrig hørt. .
    ..?

• #53   2. dec 2006 Øhh ja vi har da også salt i kattegat? Hva er problemet?

• #54   2. dec 2006 ja det er godt du hej

• #55   2. dec 2006 Rasmus G : Tak smiley .

Er sku ik rej for at indrømme jeg ik er klog på biler fordi det er jeg fandme ligegodt ik , derfor hader jeg bar folk som skal komme og sige pis bar fordi jeg ik kan :S

• #56   2. dec 2006 Bech. Jeg syntes bare at det er sjovt at du ikke engang ved hva NM er når du går og tuner scooter.

• #57   2. dec 2006 Hvorfor ? Hva har nm noget at gøre med scootere og gøre ? Og hvem siger jeg vold tuner mine scootere ? :S

• #58   2. dec 2006 NM er lidt svær at forklare. Men hvis du feks skal spænde et eller andet. Så jo længer nøgle du har jo letter er det at spænde noget. Så du kan sammenligne det med NM = længden af din nøgle. Også HK kan vi lave om til de kg du trykker på nøglen. Hvis du smider knaster i en bil så får du normalt flere HK at trykke med men mister NM. Derfor kan du sige at nøglen bliver korter også køre du også flere o/min. Så når du tuner vil du få flere HK og NM alt efter hva du tuner.

Jeg siger heller ikke at du voldtuner din scooter. Men du har altså en scooter med 8 HK og de bliver født med 3-4 HK normalt. Så det er 2x HK. Jeg vil da sige at hvis jeg tuner min bil til 300 HK så er den rimli voldtunet hvis det skal være samme motor.

• #59   2. dec 2006 Uden nøgle får du heller ikke spændt din ting Emil smiley

• #61   2. dec 2006 Getaway , jamen hvorfor er det så du skal ødelægge mit indlæg med dine latterlige kommentar ? og har da haft en scooter med 10.54 hk , men den var da stadig ik voldtunet omg ?

• #62   3. dec 2006 Stadig over 100% af hva der er lovligt. Kan ikke se at jeg ødelægger dit indlæg. Du har da fået masser af svar. Et kort svar vil være at du kan finde alle de spørgsmål på www.google.dk eller på BG's forum.

• #63   5. dec 2006 Eteren tilføjelse... Carera, lige som nogen porcher hedder ka ikk stave til det...
    og så Gran Turismo... og det er italiensk og betyder hurtig bil

• #64   5. dec 2006 BECH: Jeg går f resten på sts...

Kommentér på:
En Masse spørgsmål !

Annonce