{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.184 visninger | Oprettet:

Søren S
Søren S
Tilmeldt:
5. feb 2013
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 66

Toyota Avensis vs Skoda Octavia {{forumTopicSubject}}

Hej.

Hvad ville i vælge af de to biler brugt, til ca 150-170.000 hvor der skal være plads til en barnevogn, og være Benzin, pga mange småture.

Går meget op i pålidelighed af især motoren, og har jo hørt lidt om nogle knastkæder på skoda´erne.
Kender ikke noget til de forskellige benzin modeller fra toyota, så input ang. pålidelighed er velkommen. Det skal være den faceliftet udgave fra toyota som vist kom i 2009.

Så hvis folk som virkelig ved noget om det vil komme med lidt om hvad modeller man skal holde sig fra, og hvor man får mest for pengene.

På forhånd tak

P.s. er også åbne for andre forslag


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toyota Avensis vs Skoda Octavia
  • #1   28. apr 2015 Skoda . Syntes at min gammel Toyota var for blød og døde ved en lille påkørsel . Min erfaring .

  • #2   28. apr 2015 Det størreste problem du har på en Avensis benzin med valve matic er at valve matic systemet knækker ( jeg har ikke selv set det endnu, eller haft problemet der hvor jeg er ) men har hørt om det fra TDK - Men det taget vist nok på garanti hvis det skulle ske også efter 3år.

    Ellers har jeg intet at sige om benziner i Avensis.

    Pålidlighed = Avensis, efter min mening lidt morfar, men køre sgu altid.


  • #3   28. apr 2015 Er det benzinmotore du kigger ville jeg uden tvivl vælge Avensis'en.
    Vw's nye benzinmotore er noget bras.
    Toyotas er heller ikke fejlfri, men de har så tilgængæld en super motorgaranti hvis der skulle blive noget.


  • #4   28. apr 2015 motor garenti men er det ikke kun 1.8 der har det problem

  • #5   28. apr 2015 Jo 1.8 valve matic

  • Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 66
    #6   28. apr 2015 Jesper hvad er det konkret der er bras ved Skoda motorerne.

    Vil det sige man skal holde sig fra 1.8 benzin i Toyota men at 1.6 er ok


  • #7   28. apr 2015 Du skal ikke holde dig fra en 1.8 - det er måske 1 ud af 1000 biler hvor det kan ske

  • #8   28. apr 2015 Chancen er meget mindre end at en motor fra vw ikke har fejl

  • #9   28. apr 2015 du skal bare holle dig fra en 1.8 der er ingen problemer med 1.6 og 2.0

  • Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 66
    #10   28. apr 2015 Rasmus c snakker vi her om de nyere modeller 2009-2010

  • #11   28. apr 2015 Rasmus c hvorfor mener du han skal holde sig fra 1.8

    I den model du kigger på skal du ikke være bange for nogen af benzin motorerne. Heller ikke 1.8


  • #12   28. apr 2015 #6-->
    1,2 og 1,4 motorene kan bare ikke holde. Det er alt lige fra kæder til stempelringe, flækkede stempler, højtrykspumper, turboer, dyser, tændspoler, og ualmindeligt meget sod fordi den har direkte indsprøjtning.


  • #13   28. apr 2015 Uden tvivl Toyota ifht. driftsikkerhed.
    Skoda er en del af VAG koncernen og de tror desværre at deres gode navn fra 90'erne holder til sjusk og sløseri. Mange danskere tror stadig at VW står for driftsikkerhed og stabilitet, men til sidst vågner folk op hvilket er godt fordi at så bliver de tvunget til at lave gode biler igen.
    I den prisklasse ville jeg stærkt overveje en Honda Accord 2.0 fra 2009, der blev kåret til årets brugtbil 2012. Honda ligger oftes nummer et i diverse reliability tests. Det er nok noget af der mest driftsikre du kan få, dog skal man være opmærksom på rust.


  • #14   28. apr 2015 Hej Søren
    Jeg har selv en Avensis af den model du nævner T27. En Avensis fra 2010 1,8l
    Jeg er super godt tilfreds med den. Jeg har haft den fra ny, og den har nu kørt 70.000 km. Og har kun haft almindeligt service. Sov har den ædt et sæt skiver og klodser smiley
    Husk at T2 og TX ikke er samme udstyrsklasse. TX har ikke regnsensor og lyssensor.

    Jeg kan i alt fald godt anbefale Avensis'en


Kommentér på:
Toyota Avensis vs Skoda Octavia

Annonce