Omregistrering med Nem-ID {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg står og får muligvis snart solgt min bil.
Allerhelst vil jeg omregistrere bilen med det samme, enten sammen med køber på motorkontoret eller på nettet via nem-ID. Jeg ved godt, at køber i realiteten har op til 3 uger til omregistreringen, men jeg gider bare ikke til at bøvle med én, der ikke får det gjort. Og så kan jeg heller ikke indse, hvorfor JEG skal betale 3 ugers vægtafgift og forsikring på en bil, der ikke længere tilhører mig.
Jeg har læst et par gamle tråde her i forum vedr. omregistrering med nem-ID og jeg kan forstå, at det er køber, der skal logge ind på SKAT og at man skal bruge nogle koder fra registreringsattesten også.
Jeg kan dog ikke helt blive klog på, hvordan med forsikringen. Skal køber have et forsikringsnummer når man omregistrerer, eller er det nok at angive, i hvilket forsikringsselskab han ønsker bilen forsikret?
Jeg går ud fra, at sidstnævnte ikke er nok, da bilen jo ellers ville være omregistreret uden at der reelt nødvendigvis er forsikringsdækning på bilen.
Tak for jeres inputs !
aug 2009
Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 3.663
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 797
feb 2012
Følger: 8 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 130
Forsikringsselskabet tager derefter kontakt til ham.
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 216 Svar: 865
Tak for din kommentar. Men det må være køber, der skal tage kontakt til sit forsikringsselskab, ikke sandt?
aug 2008
Tak for jeres hurtige svar
mar 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 3 Svar: 1.134
aug 2008
Jeg er helt enig. Jeg betaler også gerne omregistreringen for køber som en rabat på bilen, for potentielt set at slippe for en masse bøvl. Derudover er det langt den nemmeste måde for begge parter, at omregistrere bilen på. Ingen tidsspilde med at køre hen til motorkontoret osv. osv. så når køber afviser det, ville jeg også vurdere, at der var ugler i mosen.
mar 2004
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 4 Emner: 85 Svar: 775
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 797
Omregistrering med Nem-ID