{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.439 visninger | Oprettet:

michael R
michael R
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 70

Nem-id ved omreg? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have en ny (brugt) bil her til den første, og kan se at der er mange der skriver "tag nem-id med til omregistrering", men da jeg hverken har nem-id (eller gide rode med det da man åbenbart ikke kan bruge visakort eller ipad i deres skodsystem) vil jeg lige høre om sælgeren kan omregistrere bilen for en? Eller skal det være den nye ejer af bilen der gør det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nem-id ved omreg?
  • #1   14. feb 2014 Det skal være den nye ejer (registreret ejer) nemt id.møder skal bruges

• michael R
    michael R Tilmeldt:
    feb 2012

#2   14. feb 2014 Tænkte jeg nok, det skal jo nødigt være for nemt når det offentlige står for det:/

Nå, så må vi en tur på motorkontoret eller en synshal, "nem-id" my ass.

Men tak for svar.

• #3   14. feb 2014 Det nemmeste er synshallen.

• michael R
    michael R Tilmeldt:
    feb 2012

#4   14. feb 2014 Ja men det kommer jo an på hvor tæt ejeren bor på sådan en, jeg ender af en eller anden grund altid langt ude på landet når jeg køber bil:)

• #5   14. feb 2014 Det er så åndssvagt at folk er blevet sådan. I gamle dage virkede det GLIMRENDE at man havde 3 uger til at omregistrere.
    Men pga. skrækhistorier og folks ignorance, er alle blevet så påpasselige. Ingen forstår at hvis køber ikke overholder sin del af aftalen, tvangsafmelder man den bare med slutsedlen og så er den skid slået!
    Men intet skal jo være let mere smiley

• #6   14. feb 2014 Du kan gøre det selv i synshallen, uden sælger.

Men sælger bestemmer hvordan det skal ske.

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #7   14. feb 2014 På et eller andet tidspunkt skal du have nem id, faktisk så skal du have det inden 1. November i år da alt post frem over bliver sendt via din digitale postkasse

• michael R
    michael R Tilmeldt:
    feb 2012

#8   14. feb 2014 Det ved jeg godt bager, men jeg går ud fra at når folk skriver det med nem-id så er det fordi de vil have den omregistreret før man triller ud af deres indkørsel. Som andre siger er det lidt retarderet men da det jo er deres bil så er det jo dem som bestemmer hvis jeg vil have pladerne med. Det der irriterer mig er mest at hvergang det offentlige laver noget som skulle være nemt bliver det altid det modsatte og koster 10 gange så meget som hvis et privat firma havde lavet det, men det er jo en anden diskussion.
    Jeg smutter bare i synshallen evt sammen med den gamle ejer så går det nok.

• #9   14. feb 2014 Jeg bruger nemID på iPad.. ingen problemer..

Det er da mega lækkert at man som sælger kan være sikker på at bilen er omregistreret når den kører sin vej.. Så ikke man skal bøvle med tvangsafmelding når køber ikke har omregget den efter 2 mdr.. og man skal ikke betale hans forsikring og vægtafgift..

Jeg fatter ikke at folk i 2014 stadig ikke har nemID..
    Det er NEMT.. og man slipper for at stå i kø på motorkontoret (som der for øvrigt kun er 3-4 stykker af tilbage i hele landet) eller betale en synshal et gebyr for at få omregget bilen.. smiley

• michael R
    michael R Tilmeldt:
    feb 2012

#10   14. feb 2014 Ellers tak trucker benny, jeg har kun en ipad lige pt og hele det "nem" id gøgl kører på java som ikke virker på en ipad, og jeg køber ikke en pc fordi circus danmark ikke kan finde ud af at sende en normal email som alle andre. Fuck det crap.

• michael R
    michael R Tilmeldt:
    feb 2012

#11   14. feb 2014 Doktor, det her er den side jeg får når jeg prøver at logge ind på omregistrering hos skat: https://nemlog-in.dk/MinimumRequirements.aspx

En masse krav om java og windows browsere:/

• #12   14. feb 2014 ellers kan du jo bare lade sælger omregge hos et motorkontor

• #13   14. feb 2014 André F.
    Du er åbenbart heldig ikke have stået med problemer endnu..
    Det handler jo ikke kun om at folk i visse tilfælde ikke omregistrerer bilen og man så skal bruge tid på at tvangsafmelde.
    Det handler ligeså meget om at man så undgår sjove p-bøder, fartbøder osv.. problemer fordi bilen dagen efter køb er brugt til røveri...

tag det fra én der har stået med en bunke virkelig kedelig breve på en bil man lige havde solgt .. (me)... og når ny ejer pludselig går under jorden, så kan det hurtigt blive rigtig dyrt og rigtig kedeligt.

Når det er sagt, så forstå jeg heller ikke folk der ikke bruger NEM ID... ? det er nemt, det er hurtigt, og næsten alt går over nem id når det kommer til offentlige instanser...

Doktor J - hvordan bruger du Nem ID på ipad ?!

• michael R
    michael R Tilmeldt:
    feb 2012

#14   14. feb 2014 Jeg prøvede lige om jeg kunne bestille nem-id fra min ipad, den første side kunne ikke vises, og den næste sagde "fejl 404"..
    Jeg vil også meget gerne have den "nem-id på ipad" opskrift?

• #15   14. feb 2014 Jeg vil aldrig sælge en bil uden at den, inden køber forlader adressen, er blevet omregistreret til ham.

For en 6-7 år siden solgte min far en E30 318is til en gut fra sjælland, vi bor selv i Viborg. Efter en lille måned, fik vi så en p bøde sendt, eller påmindelse om at den ikke var betalt. Det var heldigvis ikke så galt og vi endte ikke med at betale noget, men bilen blev da tvangsafmeldt med det samme.. Og køberen havde lovet at omregistrere den dagen efter købet... Det skete aldrig.

gad godt og se hans fjæs hvis han blev stoppet i en kontrol og så få af vide at pladerne bliver snuppet! smiley

• #16   14. feb 2014 Jeg bruger også Nem id på ipad, men igennem netbank appen,

• #17   14. feb 2014 Nem-id er endnu ikke tilgængelig til iPad.

https://www.nemid.nu/dk-da/om_nemid/videreudvikling_af_nemid/nemid_til_mobile_platforme/

Man kan ofte bruge sin netbank på Windows Phone, iPad, Android tablets, men det er fordi de har lavet deres egen adgang til nem-id.
    Selve nem-id som bruges overalt, kan først bruges når det kommer i den næste version.

Når det så er sagt, så synes jeg bestemt ikke nem-id er nemt, det er jo helt vanvittigt at vi i dag skal slæbe rundt på et papkort og køre over et java-system for at komme til vores oplysninger.
    Hvis de så bare havde lavet så der kunne sendes en engangskode over sms, eller et andet sikkert system, som fx afhang af brugernavn, kode og et mobilnummer. Men nej, det skal være et papkort, som er meget nemt at kopiere eller aflure.

Men til trådstarter, kør sammen til en synshal, eller bare sørg for at få omregistreret hurtigst muligt.

Sælger hænger ikke på noget, hvis der er lavet en slutseddel som indeholder navn, adresse, og gerne cpr-nummer, men helst et kørekortnummer (fordi det nummer er unikt, og der er billede på et kørekort).
    Det skal selvfølgelig oplyses både til køber og sælger, så i har en kopi hver, så kan sælger afmelde den efter tre uger, det tager ikke lang tid.

• michael R
    michael R Tilmeldt:
    feb 2012

#18   14. feb 2014 Brian, det gør jeg også, det er min bil nummer 29 så jeg kender godt den gamle metode;) mit spørgsmål var kun ifht omreg via nem-id på nettet da der er en del sælgere der er begyndt at forlange det.
    og bagermester jeg bruger også nem-id på netbank på min ipad, men der er 2 forskellige nem-id kort, et til netbank og et til det offentlige, og det offentlige som feks forskudsopgørelser og omregistrering skal ske på en pc da en ipad ikke bruger java som det offentlige åbenbart insisterer på at bruge selvom alle andre går mere og mere væk fra det og laver apps og lign løsninger. (Som sagt, det skal ikke være for nemt)
    Men jeg gider ikke bruge mere tid på det, jeg kører i synshallen med sælgeren og så kan det "nem"-id rende mig indtil de får lavet en mere nutidig løsning.

• #19   14. feb 2014 Tag et billede af dit nem id kort med mobilen, så har du det altid med.

• #20   14. feb 2014 Brian D - din forespørgsel om et system med engangskode...

det findes allerede smiley jeg har en Nem ID - kodegenerator.. lille tynd ting i mit nøglebundt som viser en kode når jeg logger ind på nem ID..

men enig, at det er java-basseret er jo så et problem hvis det skal være på iPad

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #22   14. feb 2014 Kunne det være sælger havde en computer man kunne gøre det på.
    Og hvad er det du fabler om det koster mange penge med nem id.
    Mit koster intet.

• #24   14. feb 2014 Tyskeren

Du har da tydeligt selv ikke forstået hvad Andre F snakker om. Når du sælger en bil, så tvangs afmelder u den samme dag. Uanset om du har slut seddel eller ej. Fra den dato har køber så 3 uger, og alt hvad der sker i de 3 uger hænger sælger ikke på, da den er tvangs afmeldt og man så kan fremvise det til politiet. Hvis der skulle komme bøder fra købers side af.

• michael R
    michael R Tilmeldt:
    feb 2012

#25   14. feb 2014 Hvorfor er der altid nogen herinde der skriver indlæg uden at have læst hvad det handler om? (casper & chris) Internet-tourettes-syndrom:)

• #26   14. feb 2014 Lasse P... jeg kan sagtens læse. Problemet opstår når køber har taget røvet på dig og skrevet urigtige personoplysninger på slutsedlen...
    Derudover gider ingen vel stå med 10 parkeringsbøder, 13 fartbøder og et politibesøg fordi bilen har været brugt i et røveri, blot fordi ny ejer ikke har omregistreret...

hvad er problemet i lige at gøre det ved salg ?

ja jeg har lært lektien og sælger fremover aldrig en bil uden at kræve omregistrering på stedet.. om salgt så skal tage en måned mere fordi det ikke er alle der kan leve op til det krav... i don´t care.

• #27   14. feb 2014 Tyskeren det kommer man sku da heller ikke til, når du som sælger går ind og tvangs afmelder den samme dag som den er solgt. Det er da det andre skriver for hulen da. Du som sælger hæfter så ikke for en skid i de 3 uger køber har til at omregge da den er afmeldt fra din side af.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#28   14. feb 2014 Michael R har skam læst det hele. Men du lyver jo og gør nem id til noget det ikke er.
    Er jo ikke sælgers problem at du lever i fortiden og har set dig sur på noget du ikke engang har prøvet. Og du kæfter op om at det koster penge. Hvor gør det det henne ?

Svaret på dit spørgsmål har du jo allerede fået. Det har jeg skam også læst. Det andet var bare et tillægsspørgsmål.
    Men lader ikke til du kan/vil svare på det.

• #29   14. feb 2014 uha da da,

nemid, er jo så svært og anskaffe sig,
    og det er mega farligt

kom on, det er rart, man kan ormregistrer med det samme,
    så ved man det er gjort.

ulempen er at man kun kan bruge dankort på skat´s side til at ormregistrer

• #30   14. feb 2014 hvad helvede er i ideen i at tvangsafmelde samme dag som bilen sælges hvis man i god ro og orden blot kan omregistrere med køber ?!

• #31   14. feb 2014 Tyskeren igen har du ikke fattet det. Hvis man nu ikke får den omreg med det samme med køber af en eller anden årsag. Så afmelder man den selv og så er det køberes eget problem om han gør det eller ej. Da du som sælger så har din røv fri hvis køber laver noget i den bil.

• #32   14. feb 2014 Tyskeren den korte version er, man har 3 uger til at omreg bilen. Nu er folk blevet så bange for at de ikke omreg den. Men folk har ikke fattet de kan tvangs afmelde bilen selv. Så man har ikke en skid at være bange for. Det er da kun fordi folk er for dumme til ikke selv at tvangs afmelde en bil de har solgt.

• #33   14. feb 2014 Ingen køber min bil og kører derfra i mit navn... Men synes de ikke at det virker med NEM ID, er de velkommen til at låne papirene med i synshallen og komme og hente bilen når de har en kvittering på omreg...

Hvorfor i alverden skulle man lade nogen køre ud og smadre noget eller deres egen bil i mit navn, når den kan omregistreres på under 5 min??

Og nej det virker ikke på Ipad! Få en computer!

• #34   14. feb 2014 Og det er nok fordi at der er for mange der ikke får det gjort, at folk ikke vil være med til det!
    I øvrigt ville det koste mig 750kr i forsikring og vægtafgift at lade en anden køre i mit navn i 3 uger!

Lasse> Du har kun 3 uger hvis det er aftalt... Dette er ikke en lov! Så er det sgu billigt at skifte bil hver 3 uge smiley

• michael R
    michael R Tilmeldt:
    feb 2012

#35   14. feb 2014 Læg nu den bong fra dig casper K, jeg har sgu da aldrig skrevet at det koster penge.

• #36   14. feb 2014 Lasse jeg forstår dig klart og tydelig....... . .
    Men jeg ser det dog ikke som et problem lige at omregistrere ved salg (tager 5 min).

Men jo, sker det af en eller anden fucked up grund at man ikke lige har de 5 min, så må man jo finder på noget andet.. men så skal man heller ikke skrive på slutsedlen at køber har 3 uger til omregistrering hvis man så tvangsafmelder dagen efter salg... hvis man ønsker en god handel må man jo gøre det ordentlig begge veje...
    eller hvad ?

• #38   14. feb 2014 Tyskeren damn du fatter det sku da ikke. Går du ind og tvangs afmelder den så får køber sku da netop 3 uger til at omreg den fra den dato man kontakter skat . Nemmer kan det sku da ikke skrives mere . Og sku da ikke alle der lige har dankort eller køre rundt med deres nem id i pungen hele tiden vel. Lad det nu ligge nu når du intet kender til hvad tvangs afmelding går ud på. Tvangs afmelding= køber får 3 uger fra dags dato til at omregge ellers henter de pladerne. Og sælger hæfter ikke for noget i de 3 uger slut.

• #39   14. feb 2014 Hvad så når nuggifrans kommer og køber din bil der skal synes og bruger den som rambuk for at hæve forsikringspremien på sin BMW?

• michael R
    michael R Tilmeldt:
    feb 2012

#40   14. feb 2014 Du glemte det med at jeg ikke har et dankort chris, jeg er stor fan af mit visa electron kort som jeg kan bruge til alt andet, men system-danmark vil kun tage dankort. Derfor tænkte jeg at sælger kunne gøre det (mod at jeg bare gav ham pengene bagefter) men nej, og så er der også det med nem-id kortet som åbenbart findes i både en bank-version og en offentlige-tjenester version.

Så hvis jeg skal gøre det skal jeg:
    1: købe en pc (kun for det her) fordi system-danmark insisterer på at bruge java
    2: bestille et ekstra nem-id kort fordi det jeg har til banken ikke kan bruges til offentlige tjenester som feks omregistrering
    3: få et dankort (igen kun for det her)
    4: køre i synshallen alligevel fordi skats hjemmeside sikkert er nede når vi skal bruge den..

So fuck it. Iøvrigt er det fredag og jeg gider ikke diskutere ligegyldigt crap, men hvis andre har lyst til at fortsætte 3 ugers regel-diskussionen kan de jo læse det her, enjoy: https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817299

• #41   14. feb 2014 Ham X det hæfter du som sælger jo ikke for, da du jo har afmeldt bilen og derved sagt den er solgt. Derfor man afmelder den samme dag så har du jo dit på det rene. Derfor har folk jo ikke noget at frygte da de jo selv kan afmelde bilen samme dag, og ikke vente på at køber selv omreg den.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#42   14. feb 2014 Jeg citere dig lige " Det der irriterer mig er mest at hvergang det offentlige laver noget som skulle være nemt bliver det altid det modsatte og koster 10 gange så meget som hvis et privat firma havde lavet det, men det er jo en anden diskussion. "

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#43   14. feb 2014 Og gør det lige igen da du åbenbart er dummere end vådt bølgepap.

"Så hvis jeg skal gøre det skal jeg:
    1: købe en pc (kun for det her) fordi system-danmark insisterer på at bruge java
    2: bestille et ekstra nem-id kort fordi det jeg har til banken ikke kan bruges til offentlige tjenester som feks omregistrering
    3: få et dankort (igen kun for det her)
    4: køre i synshallen alligevel fordi skats hjemmeside sikkert er nede når vi skal bruge den..

1 nej sælger har nok en pc.
    2 ja det skal du. Og gud det er da vildt svært.
    3 nej giv sælger beløbet kontant og brug hans dankort
    4 nej det virker stort set hver gang.

Pessimist

• michael R
    michael R Tilmeldt:
    feb 2012

#44   14. feb 2014 Hvad de bruger på at udvikle systemet er jo ikke det samme som at det koster penge at bruge det casper K, det var det jeg mente ik'å.
    Jeg er godt klar over at jeg ikke fik et girokort sammen med mit nem id kort, så var jeg da først blevet pissed:)

• #45   14. feb 2014 Lasse> Du mener simpelthen at bilen er forsikret gratis i de 3 uger?? Og hvis der opstår en skade så bliver man ikke takseret for denne? I så fald, er det da underligt at folk der totalskader deres bil ikke skynder sig at lave en slutseddel til en som ikke har kørekort og bare siger at den ikke er omregistreret endnu... Så slipper man for både selvrisiko og præmiestigning... Arrgghh vel??

Og hvis folk ikke har NEM ID må de da en tur i synshallen med papirene... Det er da ikke sælgers skyld at de ikke er civiliserede!

• #46   14. feb 2014 Ham X nej det er jo sælgers selskab der hænger på den ikke ejeren. Ejeren er skades fri ved salg i de 3 uger. desuden er der jo kun ansvar på i de 3 uger så modparten er dækket. Ejeren stiger ikke i præmie ved skade ved salg. der er noget du har misforstået du.

• #47   14. feb 2014 Jeg har ikke oprettet mit nemid på iPad.. Der brugte jeg en computer.

Jeg bruger det dog på min iPad, når jeg fx. skal på Netbank.. smiley

• michael R
    michael R Tilmeldt:
    feb 2012

#48   14. feb 2014 Jeg skal jo stadig bruge en pc for at bestille kortet casper K, pas din bong.
    Edit: og plus til nr 3, hvis sælger ikke kan omregistrere kan det jo ikke lade sig gøre.
    Whateveeeeeeeeeeeeer, over & out.

• #49   14. feb 2014 Ham x
    Du hæfter ikke som sælger for de skader køber laver indenfor de 3 uger, hvis du kan fremvise en gyldig slutseddel.

• #50   14. feb 2014 Ham X hvor siger jeg det er gratis? jeg siger du ikke hæfter for skader og p afgift køberen får når du har solgt din bil og afmeldt den. Bilen er forsikret i ejerens forsikrings selskab kun med ansvar laver køber en skabe er det selskabet der skal betale og ikke ejeren. ejeren er skadesfri ved salg af bilen i de 3 uger.

• #51   14. feb 2014 men Doktor, det er vel kun via app at du kan tilgå netbank ?

du kan vel ikke gå igennem safari, åbne skat.dk/borger.dk/danskebank.dk/ og logge ind med nem id dér ?

• #52   14. feb 2014 Michael R>> At du ikke har pc giver jo kun dig en tur i synshallen smiley

Lasse P> Find lige det på skrift... Det vil jeg gerne se.. Og ikke noget din onkels bror har skrevet. Indtil da så holder jeg på at det er sælgers ansvarsforsikring der dækker bilen i perioden! Det ville blive udnyttet til fulde hvis ikke det var sådan.

Og hvorfor ikke bare omregistrere den bil når man sælger den? Det tager 5 min og det er ude af verden... Det kommer aldrig til at foregå anderledes hos mig end på følgende måder
    1. Betal og skriv slutseddel, omreg online hos mig med dit nem id og dankort
    2. betal og skriv slutseddel, få reg attest med hvorhen du vil og kom igen efter bilen når du har en kvittering på omregistrering.
    3. betal og skriv slutseddel og jeg beholder pladerne (synes dog dette er for åndsvagt)

• michael R
    michael R Tilmeldt:
    feb 2012

#53   14. feb 2014 Ja ham x og det er fint, jeg kører gerne i synshallen 3 gange hvis bare i holder kæft snart, jeez:)

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#54   14. feb 2014 Tjah du vil jo bare være på tværs. Hvis og hvis.
    Og du kan jo slet ikke låne en vens computer til at bestille dit nem id.

Og hvis og hvis. Hvis sælger ikke gider tage fri for at køre med dig i en synshal. Eller bare slet ikke gider køre derned overhovedet med dig.

Hvis og hvis. Så kan vi blive ved. Bortset fra det jeg skriver er faktum og dit blot er ævl.

• #55   14. feb 2014 Ham X nu er der flere der siger det samme så hvor finder du at sælgeren hæfter for det? link til det. Ja det er sælgerens selskab der hæfter for det. sælgeren står ikke til ansvar for det køberen laver sælgeren stiger ikke. Da man ikke kan stige i præmie når du kan bevise bilen er solgt

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#56   14. feb 2014 Og det med det koster. Tænkte nok det var det du mente. Men kunne kun forholde mig til hvad du formåede at formulere skriftligt.
    Vi kan ikke læse tanker så du skulle måske øve dig i at formulere dig korrekt.

• michael R
    michael R Tilmeldt:
    feb 2012

#57   14. feb 2014 Faktisk spurgte jeg GF om det med de 3 uger engang, og de sagde at forsikringsselskaberne havde en fælles pulje ordning som dækkede for evt skader i de 3 uger, så det ikke var ens egen forsikring det gik ud over hvis den nye køber kørte galt før han fik omreg bilen. Jeg kan ikke linke til en skid der beviser det, og måske er det forskelligt afh af selskab, men det var hvad de sagde for ca 3 år siden.

• #58   14. feb 2014 Jeg hørte selv det samme om en sådan pulje for et lille års tid siden, af Tryg. Så mon ikke det stadig er aktuelt.

• #59   14. feb 2014 Ham X http://www.kommuneforsikring.dk/files/uploads/08-Bil.pdf så får du det da på skrift

KommuneForsikring A/S
    Side 2
    Betingelser for bilforsikring
    Forsikringsbetingelser for
    Bilforsikring.
    Fællesbetingelser
    1.0 Hvem er sikret?
    1.1
    Forsikringen dækker forsikringstageren og
    enhver, der med forsikringstagerens billigelse
    benytter køretøjet, lader det benytte eller er
    fører af det.
    1.2
    Virksomheder, der har fået overladt køretøjet
    til reparation, service og lignende, er kun
    dækket for kørselsskader, når kørslen sker i
    forsikringstagerens interesse.
    1.3
    Ved salg af køretøjet er den nye ejer dækket
    af ansvarsforsikringen i 3 uger efter ejerskifte,
    i det omfang den nye ejer ikke er dækket af
    anden forsikring.

tidligere ejer hænger ikke på ny ejeres skade ved salg bom. Så lærte du også lidt i dag.

Køberen er dækket af det selskab ejeren har, men ejeren hæfter ikke for de skader.

• #60   14. feb 2014 Det er fair nok... Er der så nogle der har prøvet det i praksis??

I så fald vil jeg da skynde mig at lave en slutseddel til en kammerat hvis jeg laver en skade med min 5000 kr. bil med ansvarsforsikring, så jeg slipper for at betale 10.000 kr. i selvrisiko... I kan godt se at det ikke hænger sammen ik?

• #61   14. feb 2014 Lasse??? Hvor står der at han ikke hænger på den?
    Der står netop at hans ansvarsforsikring dækker?? Jeg ved ikke på din, men på min ansvarsforsikring har jeg da en selvrisiko og et præmietrin der kan rykkes?

Som jeg læser det, er det ikke en skid anderledes end at låne din bil ud.

1.3
    Ved salg af køretøjet er den nye ejer dækket
    af ansvarsforsikringen i 3 uger efter ejerskifte,
    i det omfang den nye ejer ikke er dækket af
    anden forsikring.

• #62   14. feb 2014 Tyskeren >> Den kodegenerator er jeg ikke imponeret over... Slet ikke når jeg er tvunget til at have 3-4 forskellige nemid samtidig, og NEJ de kan ikke slås sammen.

Du skal så have en nøgleviser for hver af dine nemid, det bliver noget rod.
    Dertil kommer at man ikke kan undvære nøglekortet helt, nogle funktioner kræver stadig nøglekort, og man kan ikke bruge det til alle leverandører af mobilbank.
    Altså er denne løsning kun halv, og ikke en direkte erstatning. Og så skal man selv betale for dem?
    https://www.nets-danid.dk/produkter/nemid_til_private/nemid_noegleviser/information/ofte_stillede_spoergsmaal/

Jeg ville meget hellere have noget som ikke fyldte ekstra, og som jeg ikke skulle have min pung eller nøgler frem, for at bruge. Det er meget nemmere på mobilen.

På en tidligere arbejdsplads havde vi en kodegenerator til at logge på hjemmefra, det var noget skrammel, og det gik i stykker, og det duede ikke altid.
    Vi gik over til et sms-baseret system pga. sikkerhed, og det var meget mere stabilt samtidig med. Derudover skulle vi ikke have flere forskellige når vi havde forskellige logins, der kunne godt bruges det samme mobilnummer til flere konti.

• #63   14. feb 2014 Ham X hænger sammen? Det er sku da sådan det er Du fabler jo om noget du ikke kender til. Når din ven laver en skade så skal han jo betale en selvrisiko. Så mon han er så dum at skrive under på det? ja min svigerinde har faktisk lige påkørt en i deres ny indkøbte bil. Og der skulle hun betale og ikke tidligere ejer og tror du mig ikke så tjek mine fotoalbums. Så ja jeg ved hvad jeg taler om det gør du ikke. Det er jo netop derfor man selv afmelder bilen samme dag og ikke venter de 3 uger.

Ham X ja ansvar dækker modparten ikke køberens bil. Selskabet holder sælgeren skades fri da det ikke er sælgeren der har lavet skaden i de 3 uger.

Ja det er når DU ejer bilen men når den er solgt er ejeren skades fri.

• #64   14. feb 2014 Ham X >> du hæfter ikke for noget efter du har solgt din bil, bare du har en slutseddel.

Men den går ikke den med bare at have solgt bilen, for de kan nok lynhurtigt bevise at du ikke har haft bilen til salg, eller også vil de selvfølgelig spørge køber om omstændighederne, og så kan du jo samtidig lige bevise at du har fået beløbet for bilen inden skaden... så nej, den går ikke.

• #65   14. feb 2014 Brian D...

hvad er det man skal have forskellige Nem ID til ?!

jeg har ét til min bank, skat, borger osv ? og der bruger jeg samme nøgle-generator... og jeg har aldrig brugt mit nøglekort siden jeg fik den tinges hér, hvilket snart er et par år siden, så jeg har ikke løbet ind i noget hvor den ikke kunne bruges...

og de 99kr håber jeg virkelig du overlever at betale for den ?

• #66   14. feb 2014 De 99 kr er for hver af dem, og ved normalt brug holder den ikke længere end ca. 3 år. De 99 kr er ikke problemet, problemet er at det burde være gratis, når det er obligatorisk at bruge skidtet.

Ang. mere end et nemid, så har jeg bl.a. et til privat, et til banken i en forening, et til det offentlige i samme forening, og jeg har tidligere haft et ekstra privat, fordi det ikke måtte være kodet sammen med banken.
    Dertil kommer hvis du har en virksomhed, så skal du oftest også have to der.
    Jeg har været oppe på at have flere, da jeg sad i bestyrelsen i to foreninger samtidig, det var til tider vanskeligt at holde styr på.

Der står direkte på det link jeg sendte at du ikke kan alt, nogle funktioner kræver nøglekort, det er bl.a. nogle banker, og det er også nogle funktioner forbundet med at ændre oplysninger, så hvis du har smidt dit nøglekort væk og skifter mail-adresse, så kan du ikke skifte den i systemet, inden du får et nyt nøglekort.
    Og hvis nøglegeneratoren løber tør for strøm - samme problem, så kan du ikke bruge nemid før du får en ny.

• #67   14. feb 2014 Ham X fandt lige min gamle selskab https://www.tryg.dk/media/Betingelser-Bilforsikring_08N1_75-4860.pdf står på side 3 så får du det ordret nu.

1.1.
    Hvem dækker forsikringen ?
    1.1.1.
    Forsikringen dækker forsikringstageren og enhver, der
    med forsikringstagerens
    tilladelse bruger bilen, lader den benytte eller er fører af den.
    Forsikringen dækker reparatør, forhandler eller lignende virksomheder, der har fået overladt bilen til reparation, service og lignende
    dog ikke for skade sket under kørsel, der ikke er i forsikringstagers interesse.
    I de tilfælde opkræver vi forsikringens selvrisiko
    hos virksomheden
    jf. punkt 2.3.
    Forsikringen dækker ikke virksomheder, der har bilen i
    varetægt for salg, kommision eller transport
    .
    1.1.2.
    Ved salg af bilen er den nye ejer dækket af forsikringen
    i 3 uger efter overtagelsesdagen, hvis der ikke er oprettet en anden forsikring. Forsikringens selvrisiko jf. punkt 2.3. opkræves hos den nye ejer

• #68   14. feb 2014 Lasse > Jeg kan sgu ikke diskutere med dig på det niveau...

Men i Trygs betingelser står der heller ikke noget om hvem der betaler selvrisikoen og hvordan præmietrinet forholder sig.

Som jeg læser det, er det DIN forsikring til den er omregistreret = DIN selvrisiko og præmietrin.

Brian D> Jeg behøver da ikke at have noget til salg for at sælge, og de kan da ikke bevise hvor mine penge kommer fra.

Hvis jeg sælger en bil for 5000 kr. med en ansvarsforsikring med en selvrisiko på 10.000 kr... Og den nye køber påkører en parkeret bil...

Tror du så selv på at du får ham til at betale selvrisikoen??
    Han siger da bare fuck dig den slutseddel er falsk og jeg ved sgu ikke hvor han har mine oplysninger fra!!

Så har du måske fået 5000 kr. for bilen der stadig står i dit navn, men den er smadret, og du får en regning på 10.000 kr. for selvrisiko.

Og dét har jeg netop prøvet!

Så kan du køre et civilt søgsmål og konstatere ud fra telefonopkald at du nok havde ret, men stodderen der har lavet stuntet ikke ejer en krone (Og nok derfor han købte en så billig bil) Eller man kan tage det til efterretning fremover og se den tabte bil og de 5000 kr som en lærestreg.

Jeg kunne jo bare have forlangt omregistrering på den bil inden han var kørt.

Én ting er sikkert... Forsikringen betaler ikke din selvrisiko smiley

• #69   14. feb 2014 Ham X kan du ikke læse eller hvad. Det står der sku da her
    1.1.2.
    Ved salg af bilen er den nye ejer dækket af forsikringen
    i 3 uger efter overtagelsesdagen, hvis der ikke er oprettet en anden forsikring. Forsikringens selvrisiko jf. punkt 2.3. opkræves hos den nye ejer

Hvad tror du det er for en selvrisiko de snakker om her da? Hvad forstår du ud fra denne tekst?
    Forsikringens selvrisiko jf. punkt 2.3. opkræves hos den nye ejer
    SELVRISIKOEN opkræves af nye ejer ikke af sælgeren. Damn du fatter da hat.

Ellers læs punkt 2.5
    2.5 Hvilke skader belaster ikke
    Følgende skader belaster ikke forsikringen i forhold
    til retten til at rykke til billigere præmietrin:
    a)
    skader, der er sket, mens bilen er overladt til en
    virksomhed med henblik på reparation, service
    eller lignende, se punkt 1.1
    b)
    skader, der er sket, efter at bilen er overtaget af
    en ny ejer, se punkt 1.1
    c)
    skader, hvor skadevolderen er en anden end
    føreren af bilen, og hvor erstatningsansvaret
    bortfalder i henhold til Erstatningsansvarsloven
    §§ 19-24

Glæder mig til at høre hvordan du vil tale dig ud af den sag nu. Ejeren hæfter ikke for skader ved salg af bilen færdig.

• #71   14. feb 2014 Til punkt 1.2: Læs det lige igen... Punkt 2.3. Overladt til virksomheder! Privater er altså nu engang ikke en virksomhed! Men det har du jo lige fjernet.

Nu fik du jo så ændret svaret inden jeg fik det læst igennem... det er for lavt til at jeg gider spilde mere tid på det.

Men jeg har sendt Tryg en mail som jeg gerne ligger op her når jeg får svaret.

• #72   14. feb 2014 Mail til Tryg:

Hej Tryg... smiley

Jeg har en debat i gang angående forsikring ved salg af bil mellem private.

Lad os sige at jeg sælger en bil med ansvarsforsikring, og en selvrisiko på 2000kr.

Køber har 3 uger til at omregistrere bilen ifølge skrevet slutseddel, men inden da laver han en skade ved at påkøre en anden bil, og skal bruge ansvarsforsikringen. Hvem hæfter for at betale selvrisikoen, og evt. præmiestigning?

• #73   14. feb 2014 Desværre får jeg nok ikke svar i dag smiley

• #74   14. feb 2014 Ham X Nu stopper du sku læs 2.5 afsnit B
    2.5 Hvilke skader belaster ikke
    Følgende skader belaster ikke forsikringen i forhold
    til retten til at rykke til billigere præmietrin:
    a)
    skader, der er sket, mens bilen er overladt til en
    virksomhed med henblik på reparation, service
    eller lignende, se punkt 1.1
    b)
    skader, der er sket, efter at bilen er overtaget af
    en ny ejer, se punkt 1.1

De skader belaster ikke ejerens forsikring hvad er det du ikke fatter i den tekst? læs nu afsnit b:

• #75   14. feb 2014 Ham X punkt 2.3 omhandler sku da ikke virksomhed. Så ved sku ikke lige hvilken side du læser på for det er i hvert fald ikke denne her https://www.tryg.dk/media/Betingelser-Bilforsikring_08N1_75-4860.pdf

2.3 Præmietrin 12
    Forsikringen rykker til billigste præmietrin, trin 12,
    ved næste hovedforfald, når du opfylder én af føl
    -
    gende betingelser:
    a)
    du står på trin 11 og har kørt uden belastende
    skader de seneste 3 år.
    b)
    du er fyldt 30 år og har kørt uden belastende
    skader de seneste 5 år, uanset aktuelt præmietrin
    c)
    du har kørt uden belastende skader de seneste 8
    år, uanset aktuelt præmietrin
    Biler, som ejes af en virksomhed, rykkes til trin 12,
    når de har kørt de seneste 5 år på trin 11 uden be lastende skader.

Nu har jeg læst punkt 1.2 som omhandler

1.2 Hvor dækker forsikringen
    Forsikringen dækker i Europa og i de lande uden for
    Europa, der er tilsluttet ”
    grønt-kort-ordningen.
    Dog gælder særlige regler for Tryg Vejhjælp og Ud
    videt Tryg Vejhjælp, se punkt 11 og 12

så du fucker da tydeligt rundt i trygs tekst.

• #76   14. feb 2014 Ham X nu kommer jeg ned på dit niveau da du jo ikke kommer op på mit

lad os lege kopier og sæt ind.

Du finder 1.1 ved tryg og kopier teksten ind herinde og 2.5 afsnit b og sætter ind. for så kan vi se om du fatter den tekst.

• #77   14. feb 2014 Tyskeren #54

Det kan faktisk være du er inde på noget af det rigtige, med at der åbner en 'Netbank' app i baggrunden, når jeg får på min banks hjemmeside for at gå på netbank..

Jeg tager det i mig igen..

Det er LORT ikke at have en PC man kan bruge nemID på..!

• #78   27. feb 2014 Ham X hvor blev det svar af ? eller vil du ikke komme med det da de siger ny ejer hænger på selvrisikoen i de 3 uger? som de jo så fint skriver i deres police?

• #79   11. apr 2014 Ham X svarede tryg dig ikke? eller er du ikke så kras mere pga du ikke fik ret?

Kommentér på:
Nem-id ved omreg?

Annonce