{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.064 visninger | Oprettet:

Nina H
Nina H
Tilmeldt:
6. mar 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

ny bil eller reparation {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har seriøst brug for nogle konstruktive input.
Jeg står med en 10 år gammel ford focus 1.8 diesel. Jeg har ejet den knap et år, og har allerede smidt 33.000 efter den da jeg måtte smide "ny" brugt motor i den efterår 14. Og den er begyndt at ruste tydeligt. Nu har den så en defekt EGR ventil og kan slet ikke starte. Det vil koste mig op mod 7000 kr. at få skiftet denne ventil.

Mit spørgsmål går på, hvad ville i gøre.

Skal jeg skynde mig ud og bytte bilen til en ny hvis muligt (ved slet ikke om nogen vil bytte når den ikke engang kan starte)?
Eller få den repareret og forhåbentlig køre det næste års tid uden flere problemer?

Håber på nogle kloge ord smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny bil eller reparation
  • Nina H
    Nina H Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #4   20. maj 2015 de 7000 er tilbud fra et værksted. Så det dækker selvfølgelig også arbejdstimer.
    Snakkede med en anden mekaniker der slog min bil op og lige umiddelbart kunne han se at EGR ventilen i sig selv koster omkring 4300 inkl. moms. Det er desværre en lidt speciel ventil der sidder på denne type bil, så den er ekstra dyr smiley
    Synes jeg har hørt det ikke holder når man bare renser ventilen?


  • #5   20. maj 2015 Jeg ville have givet op for længe siden og købt en bil af tilsvarende årgang blot med benzin motor..

  • Nina H
    Nina H Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #6   20. maj 2015 Er også mere end klar til at give op. Men har ikke de vilde penge at gøre med, så ved ikke hvordan jeg 'bedst' giver op.
    Får jeg mest ud af at lave en byttehandel til en ny bil?
    Eller får jeg mere ud af at bytte til en brugt?
    Og nu tænker jeg i forhold til at bilen ikke vil starte som den står lige nu.


  • #10   20. maj 2015 hvis du giver mig nummerpladen kan jeg slå den op og se hvad den koster i tyskland.... 7000kr lyder
    helt hend i vejret selvom abejdsløn er regnet med


  • #11   20. maj 2015 kan måske hjælpe dig kan se du også bor på fyn.

  • Frodo f
    Frodo f Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 206
    #13   20. maj 2015 Det er så dyrt på den bil pga det er hele indsugningsmanifold der skal skiftes. Og unstødningsmanifloden skal af for at skifte den.

  • #14   20. maj 2015 Det er da gratis at blænde den af, den gør alligevel ikke godt for noget, andet end at svine din motor til indvendigt.

  • #16   20. maj 2015 EGR ventil og partikelfilter er opfundet af en flok hjernedøde miljøaktivister der ikke ved hvad der er godt for en turbodiesel.
    Jeg mener heller ikke at dieselmotorer har noget at gøre i personbiler der bare bruges til transportmiddel i byen.


  • Nina H
    Nina H Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #18   20. maj 2015 Kan det måske betale sig bare at få ventilen renset?
    Hvor længe kan den eventuelt køre med en renset ventil?
    Har i bud på dette smiley
    Tino B.: har sendt en besked til dig.


  • #19   20. maj 2015 Nina, hvis du kan få ventilen renset, så ofre en egr mod (Så fjerner de EGR funktionen) og du kan køre lykkeligt igen

  • #20   20. maj 2015 Iflg ebay koster egr ca 1000 kr.

Kommentér på:
ny bil eller reparation

Annonce