{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drivaksel
  • #1   23. maj 2015 hvor er det den sidder fast? udvendig eller inde i gearkassen?

• #2   23. maj 2015 Den skal sidde fast, ellers falder den jo af:)
    Men hvor er det specifikt du har problemer, evt billede?

• Amalie A
    Amalie A Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   23. maj 2015 udvendig skal jo havde den af for at skifte den skidt manchet smiley

• Amalie A
    Amalie A Tilmeldt:
    maj 2015

#4   23. maj 2015 altså drivaksel manchet

• #5   23. maj 2015 Held og lykke. Der kan man være heldig at de er nemme og slå af. Jeg har også prøvet hvor knokkelledet blev banket i stykker på sådan en, før det kom af. Men prøv at bank det både ind og ud, evt drej den lidt rundt, så kan du være heldig at låseringen lige sidder rigtigt, så leddet kan slåes af.

• Amalie A
    Amalie A Tilmeldt:
    maj 2015

#6   23. maj 2015 Mange tak , vil give mig i kast med den og håbe på det bedste.

• #7   23. maj 2015 Find en video på youtube om demonteringen, det er nemmest for dig.

Normalt kan man vride det homekinetiske led ned ad og give det et velplaceret slag eller to med en muggert, så plejer leddet at hoppe over låseringen og af.

• Amalie A
    Amalie A Tilmeldt:
    maj 2015

#8   23. maj 2015 Det her sidder så fast at det er træls.... Men tak for tip vil prøve dem af og se om lortet vil af.

• #9   23. maj 2015 Jeg bruger nu en tragt, og en universal manchet, og noget slipmiddel. så kan man skifte manchetten uden at afmontere leddet overhovedet... -)

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #10   23. maj 2015 når det kun er machetten så smut ned på dit lokale værksted og få dem til at montere en universal som f tidliger beskrevet hvis du også skal skifte leddet har jeg også været ude for det sad fast tog en vinkel sliber og skar leddet næsten ned til selve akslen på begge sider en kraftig mejsel ned i skære sporet og en ordenlig hammer og en ude fra vest fronten så flækker leddet og du står med akslen fri kunsten er at få skåret næsten ned til akslen uden at beskadige strålerne man kan også komme ud for at man ikke kan få akslen ud af navet der tog jeg fjedre benet af med akslen i og i en stor skruestik frem med stor hammer en på hatten og det slipper hvis man bare slår mens det sidder på bilen er der ikke noget modhold og den slipper ikke selvfølgelig prøver man et par små slag mens det sidder på bilen men skal den have den ude fra vestfronten skal det hele af og op i en skruestik eller presse hvis man har en sådan til rådighed

• #11   23. maj 2015 Imponerende, 150 ord uden et komma eller et punktum. Det er uforståeligt det volapyk der.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#12   24. maj 2015 ja kan godt se det er slemt for dig men find dog nogle indlæg med div tegn sætning

så kunne du komme med noget konstruktivt i stedet for at svine mig dit lave menneske

• #13   24. maj 2015 Sviner ikke nogen, siger bare du kunne sætte nogen tegn, bare et par punktummer hist og her ville gøre det forståeligt. Stavningen fejler jo ikke noget.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#14   24. maj 2015 hmm vi har alle forskellige ting vi er gode til og int os for og jeg har aldrig haft int for tegnsætning

• #15   24. maj 2015 Det gør forståelsen meget lettere, man er jo nødt til at læse det 3-4 gange for at få mening med det. Som det står nu skal det hele læses ud i en køre, uden at trække vejret, for der er ingen pauser i sætningen. Prøv at læse den højt for dig selv uden pauser.
    Tegnsætning kan altid diskuteres, men alle bruger det jo alligevel når de snakker med andre, ellers ville det jo være sort snak.
    Jeg vil også tro at du selv ville have svært ved at forstå sådan en lang smøre, hvis den var skrevet uden tegnsætning.

Når det kun er manchetten, så smut ned på dit lokale værksted og få dem til at montere en universal, som tidligere beskrevet.
    Hvis du også skal skifte leddet har jeg også været ude for det sad fast, tog en vinkel sliber og skar leddet næsten ned til selve akslen, på begge sider, en kraftig mejsel ned i skære sporet, og en ordenlig hammer og en ude fra vest fronten, så flækker leddet og du står med akslen fri. Kunsten er at få skåret næsten ned til akslen uden at beskadige strålerne.
    Man kan også komme ud for at man ikke kan få akslen ud af navet, der tog jeg fjederbenet af med akslen i og op i en stor skruestik, frem med stor hammer, en på hatten og det slipper. Hvis man bare slår mens det sidder på bilen er der ikke noget modhold, og den slipper ikke. Selvfølgelig prøver man et par små slag mens det sidder på bilen, men skal den have den ude fra vestfronten, skal det hele af og op i en skruestik, eller presse hvis man har en sådan til rådighed.

Kommentér på:
Drivaksel

Annonce