1.294 visninger
|
Oprettet:
Drivaksel {{forumTopicSubject}}
Hej.
Lige brug for en lille smule hjælp, har en Toyota Corolla 1,3 .
Hvor drivakselv sider fast den sidder virkelig fast , og skal havde den af for at kunne skifte drivaksel manchet. Nogle der har er fantastisk ide.
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 69 Svar: 892
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Men hvor er det specifikt du har problemer, evt billede?
maj 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
maj 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
maj 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Normalt kan man vride det homekinetiske led ned ad og give det et velplaceret slag eller to med en muggert, så plejer leddet at hoppe over låseringen og af.
maj 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
så kunne du komme med noget konstruktivt i stedet for at svine mig dit lave menneske
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Tegnsætning kan altid diskuteres, men alle bruger det jo alligevel når de snakker med andre, ellers ville det jo være sort snak.
Jeg vil også tro at du selv ville have svært ved at forstå sådan en lang smøre, hvis den var skrevet uden tegnsætning.
Når det kun er manchetten, så smut ned på dit lokale værksted og få dem til at montere en universal, som tidligere beskrevet.
Hvis du også skal skifte leddet har jeg også været ude for det sad fast, tog en vinkel sliber og skar leddet næsten ned til selve akslen, på begge sider, en kraftig mejsel ned i skære sporet, og en ordenlig hammer og en ude fra vest fronten, så flækker leddet og du står med akslen fri. Kunsten er at få skåret næsten ned til akslen uden at beskadige strålerne.
Man kan også komme ud for at man ikke kan få akslen ud af navet, der tog jeg fjederbenet af med akslen i og op i en stor skruestik, frem med stor hammer, en på hatten og det slipper. Hvis man bare slår mens det sidder på bilen er der ikke noget modhold, og den slipper ikke. Selvfølgelig prøver man et par små slag mens det sidder på bilen, men skal den have den ude fra vestfronten, skal det hele af og op i en skruestik, eller presse hvis man har en sådan til rådighed.
Drivaksel