{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.161 visninger | Oprettet:

Autobixen {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en lidt ærgerlig oplevelse med Autobixen jeg har lyst til at dele med jer...

Købte i april måned et xenonkit til erstatning for mit led, som ikke sad så godt i beslagene pga den møde Nissan har bygget deres lygter.

Jeg købte et kit af mærket Vmax, som stod til en vejl. pris på 999 kr. Det var så på tilbud til 599 kr, men da jeg kom hjem så jeg på bonen at jeg havde fået det for 399 kr. Det skulle være på 4300 K.

Efter at have kørt en måneds tid med det og set utallige videoer på Youtube og kigget på biler med originalt xenon, så var jeg overbevist om, at det slet ikke var 4300 K, men nærmere 6000 K.

Jeg købte derfor et nyt kit hos Xenonkungen i 4300 K. Og der var kæmpe forskel! Både i farve og styrke. Prisen hos Xenonkungen var da også noget højere (ca 8-900 kr), men det andet fra Autobixen havde jo en vejl. pris på 999 kr.

Jeg besøgte i dag Autobixen på Falkoner Alle for at præsentere dem for det og evt. få mine penge tilbage.

Det kunne de ikke. Og slet ikke uden bon (som jeg må have smidt væk ved en fejl ?? ).
Men det der forargede mig mest var, at han direkte sagde til mig: "hvad kan man forvente af et kit til 399 kr"....

Jeg prøvede at forklare ham, at det jo stod til 999 kr. Men det mente han ikke at de nogensinde havde solgt det for. De solgte dem for 599 kr. Det andet var blot en vejl. pris selvom prismærket er fra Autobixen.

Jeg viste ham et billede hvor man kan se forskellen i farve og styrke, men det var han tilsyneladende ligeglad med....

Bare til jeres orientering, så kan I selv bestemme om I ønsker at købe produkter fra et firma, som sælger produkter de tilsyneladende ikke selv har de store forventninger til. Desuden føler jeg, at de snyder med priserne, når de har prismærker på varerne med en pris de aldrig sælger varen til og derefter begrunder den forkerte farve og deraf mindre lysstyrke med at det jo ikke kan forventes af et billigt kit....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Autobixen
  • #1   10. jun 2015 Hvorfor købe et nyt sæt? Du ku bare have nøjes med at købe nye pære

• #2   10. jun 2015 Paint: Jeg blev overbevist om, at det oftest er ballasterne der kan give dette resultat. Og det kunne ikke betale sig at tage chancen og købe delene enkeltvis, hvis det ikke ville virke....

• #4   10. jun 2015 Deutsche: Du er da en klaphat at høre på! Hvorfor skal du begynde at kalde mig for fjols?

Jeg har da ikke vidst hvad jeg har købt! Det er jo netop det jeg skriver, at det var et kit til 999 kr, som var på tilbud til 599. Ved hvad jeg tror der var en fejl, får jeg det til 399 kr.

Hvad er det du ikke forstår?

• #6   10. jun 2015 Deutsche: Der står på din profil du er 50 år, hvorfor opfører du dig som en lille dreng på 15 år?

Jeg kommer med en beretning om et firma, der sælger produkter, som de ikke selv har særlig høje tanker om, på trods af at de skilter med priser på 999 kr, men aldrig sælger dem til mere end 599 kr. Men du har mere travlt med at svine mig til - du burde gå ind og afreagere lidt på EkstraBladets Nationen....

• Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 871
    #8   10. jun 2015 Der sker tit pris fejl det er der desværre ikke noget at gøre ved jeg købte en radio her for et par uger siden på nettet men de skrev at der var sket en fejl og de havde sendt den retur

• #9   10. jun 2015 Kan også kun sige at vi har droppet dem som leverandører efter nogen uheldige episoder.

• #10   10. jun 2015 Jeg har været ganske tilfreds da jeg handlede der.. fik mine højtalere monteret gratis, og fik endda rabat på dem..

Jeg læser det os som et fejlkøb.. og da der er gået en hel måned, og du tilmed har smidt bonen væk, så er det dig der er naiv at tro du kan få dine penge tilbage..

Jeg ser ikke grund til at kritisere virksomheden for dine egne fejl..

• #11   11. jun 2015 Vil sige sådan her; tjek op på nettet omkring produkter. Søg efter anbefalinger, og hold dig til det. Du kan ikke ud fra en pris, uanset om den er vejledende eller ej, vurdere, om produktet lever op til forventningerne - om det er kvalitet eller ej.

Dernæst, så er det torskedumt af dig at smide bonen væk. Uden den, frasiger du dig klageretten, så at sige. Det er din billet til at klage jf. købelovens rettigheder.

I denne sag, er der ikke mere at komme efter. At der også går en hel måned, det forstår jeg ikke. Det er tydeligt at se forskel fra 4300K til 6000K, så at du ikke allerede ved begyndelsen rettede henvendelse til butikken, er altså din egen fejl.

Det er surt, men til gengæld har du lært det på den hårde måde.

• #12   11. jun 2015 Jeg vil lige understrege, at der står "evt" få mine penge tilbage.

Jeg har altså ikke haft en klar forventning eller et krav om at få dem tilbage! Og det er slet ikke det som er hovedpointen i mit indlæg.

Som jeg skriver, så er det der forargede mig mest, at han spurgte, hvad man kunne forvente af et xenonkit til 399 kr.
    Et kit med et prismærke på 999 kr.

Og jeg forventer altså af et xenonkit med en vejl. pris på 999 kr solgt i en anerkendt biludstyrsbutik, at det har nogenlunde den farve, der står på æsken, samt en kvalitet der giver en tilfredsstillende lysmængde. Men pga den meget høje kelvin er der også et markant mindre lysudbytte. Og så mener manden i butikken altså (og nogle af jer åbenbart), at det er min egen fejl, fordi jeg får det billigere, så burde jeg have vidst, at det var et dårligt produkt - jeg kan ikke se hvordan det skulle hænge sammen....

Kommentér på:
Autobixen

Annonce