{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.239 visninger | Oprettet:

Joker
Joker
Tilmeldt:
20. dec 2014
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 230

Køb af 406? {{forumTopicSubject}}

Hvilken model har den ''bedste/stærkeste'' motor, af de Peugeot 406'er med store motore?
overvejde den 190hks model, Uden turbo. er der nogen som vil dele sin mening og viden?

Den skal være en motor som ikke går i stykker i tide og utide.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af 406?
  • #1   23. jul 2015 Den fås også med 210heste. Men det vidste du sikkert?.

  • #2   23. jul 2015 Den stærkeste er 2.0 HDI 110 hk
    Men v6 og 2.2 er også fine.

    Generelt har de lavet gode motore
    Men find en der ordentligt vedligeholdt for det er der det største problem er.


  • #3   23. jul 2015 Har i dag min anden 406 3.0... desværre blev den første totalskadet. Ta den med 210hk.. den er 1000 billigere årligt i ejerafgift + flere hk. Gå efter en hvor tandrems skift er ok. Da det kan være dyrt at få foretaget. Eneste problem jeg har haft på begge er et motorophæng, et tårnleje og dårlig forbindelse under passagere sæde i stik til airbag (standard fejl) min nuværende 406 sv 210 v6 er den jeg ville gå efter, det er en ts6 bare med velur el justerbar forsæder i stedet for manuel instill. Dellædersæder, og så er den uden traction control. Har haft min nuværende i 1.5 år og haft værksteds regninger for knap 2300kr. Mener min første sv 210 v6 kostede lige knap 6500kr på 3 år.

  • #4   23. jul 2015 Men igen... få den tjekket ordentlig igennem ved evt. Køb... er alt ok, har du en bil hvor motoren bare er uopslidelig. Gav 37.000 for den første og fik 37500 af andenparts forsikring 3 år senere. Min nuværende kostede 20500... har været syd på, nord på osv. Fantastisk at køre langt i... og så siger folk det er dyrt at køre v6... haha, glem bensin økonomi, og se på det samlede regnestykke.... folk glemmer sgu at indregne store værditab på nye biler samt deres renteudgifter mm.

  • Joker
    Joker Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 230
    #5   24. jul 2015 Nå okay, men havde bare hørt at den model med turbo?, skulle være knap så god som de andre,.. jeg ved ikke noget om dem,

    Jo jeg ved at der er den 3.0 v6, med 210 hk,
    Men det lyder til at den kan holde til mere?- det bliver nok sådan en,,,
    Er de pisse dyre at lave motor på sådan nogle,,,
    Og hvormeget skyder i på at et tandrems skift koster?.. Normalt laver jeg selv motor på mine biler, men på 3.0'ern er der jo 24 vintiler, og holder mig fra at skifte tandrem på den slags biler,,


  • Joker
    Joker Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 230
    #6   24. jul 2015 anden_
    Som du er lidt indepå..

    Nogle biler køre langt på literen, og er dyre at reparere,,

    Jeg vil heller ha en bil hvor jeg helder allle pengene i benzin tanken, istedet for undervogn og motor og diverse.


  • Joker
    Joker Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 230
    #7   24. jul 2015 http://www.guloggratis.dk/biler/personbiler/peugeot/406/annonce/billeder/28653729-nysynet-406-30-v6-24v

    Det her var noget af det første jeg kiggede efter..
    fornuftig stand og lav km, billig.. men det er så kun 190 hk.


  • #8   24. jul 2015 Den eneste 406er med turbo er den gamle 2.0 med 147hk. Tandrem kan du nok selv ordne for 4 kilo... på værksted regn da mellem 10 og 15.. ud over det er motoren billig at holde kørende

  • #9   24. jul 2015 Vent hellere til du finder en fin 3.0 med 210hk

  • Joker
    Joker Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 230
    #10   24. jul 2015 Det er så taget til underretning (Y)

  • #11   24. jul 2015 Har svært ved at tro det ikke er en 210 den du linker til. Mig bekendt er det en 190 en 12v.

    Tandrems skift kan variere meget.
    Fik tilbud på 18000kr hos Peugeot og 5000sort. Slap 3600 på et autoriseret værksted. Så find et værksted med PSA speciale.


  • Joker
    Joker Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 230
    #12   24. jul 2015 Tror bare jeg klar den selv.. så lige en vide på youtube, og det er såre simpelt, som så så mange andre biler..
    - en dorn i hvert knasthjul, 1 i svinghjulet... så kan det ikke gå galt (Y)


  • #13   24. jul 2015 De sku havde en svaghed med VTS hjulet begynder at ralle den køre fint uden VTS og det koster lidt at fikse.

  • Joker
    Joker Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 230
    #14   24. jul 2015 Det er godtnok en 190hk den der,,, motoren ser meget finere ud på 210 modellen


  • Joker
    Joker Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 230
    #15   24. jul 2015 hvad er VTS hjul?


  • #16   24. jul 2015 Lidet det samme som v-tec vvti. Vanos noget der styre ventiltimingen

  • Joker
    Joker Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 230
    #17   25. jul 2015 Nåe.. ja okay

  • #18   25. jul 2015 Problemet er størst på 2.2 men det er ikke en fejl der gør den ikke kan. Køre bare at den fungtion ikke er så effektiv.

Kommentér på:
Køb af 406?

Annonce