{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.263 visninger | Oprettet:

Udenlandsk kørekort - og bøder??? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Hvordan er reglerne indenfor bøderne, hvis man har et udenlandsk kørekort, men er bosat i DK eller dansk CPR-nummer.

Får man kun bøde eller klip - andre konsekvenser?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udenlandsk kørekort - og bøder???
  • #1   29. jul 2015 Har ikke 100% styr på det, men det kommer jo an på hvor kørekortet er fra. For det meste, kan man bare tage en køreprøve, og så få det ombyttet til et dansk kørekort. Men som sagt, så er jeg ingen ekspert

• #2   29. jul 2015 Nej da klip får du jo også de gælder så kun her i landet.

• #3   29. jul 2015 Bøde for at køre uden gyldigt kørekort....

Når du bor i DK skal kortet ombyttes til et DK kort indenfor et vist tidsrum

Er kortet fra et andet EU/EØS land er det bare på borgerservice og bytte.. koster under 500kr

Mads G .. INGEN slipper med en køreprøve !! .. Enten kan kortet byttes direkte eller skal du tage nyt ..
    Der er enkelte undtagelser hvor man skal have lidt teori + kørsel og derefter prøve teori/kørsel

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #4   29. jul 2015 hvis du som dansk statsborger kører i egen bil, regnes det som køsel uden kørekort

• #5   29. jul 2015 Og trust me .. Rammer du den forkerte betjent som dansk statsborger og fremviser et udenlandsk kort så kommer du HELE møllen igennem

Bilen og dig bliver tjekket fra a-å skat bliver kontaktet osv

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #6   29. jul 2015 #5 Erik A det hedder den rigtige betjent smiley

• #7   29. jul 2015 Finn .. Fair nok ... Well jeg brugte 1½ time på en sådan på Sjælland på vej hjem fra Norge for at besøge familien

Ok den var også lidt grov..
    Polsk regget bimmer + Norsk kørekort den var de ikke super glade for.. Oven i så var deres system nede så de kunne ikke bruge maskinen i bilen men måtte ringe rundt til bla skat

Det tog 1½ time trods jeg havde styr på mine papire

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #8   29. jul 2015 man skal ikke til køre prøve

• #10   29. jul 2015 Man kan få et fiktivt CPR nummer i fx Sverige. Det har mine forældre, da de har sommerhus der. Det er banken der gav dem det nummer. Så kan man vel godt have fx et svensk kørekort i Danmark. Man ka jo bare lade være med at oplyse sin danske bopæl og CPR-nummer, men det svenske? smiley

Kommentér på:
Udenlandsk kørekort - og bøder???

Annonce