{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.226 visninger | Oprettet:

Bil eller scooter? {{forumTopicSubject}}

Hej, hvad ville i anbefale - scooter eller bil?

Jeg har 10 km til skole hver vej, samt 15km til arbejde. Bor på landet hvor bustiderne er dårlige og utilregnelige, så jeg er har været meget afhængig af mine forældre kører mig til skole/arbejde, hvilket jeg selvf. har det dårligt over, så jeg vil gerne undersøge hvad der evt bedst kan betale sig for mig...
Mine forældre har købt en 45're jeg gerne må bruge, men hvad er jeres erfaring mht om vinteren/når vejret er dårligt?
Jeg får su og arbejder ved siden af og får som min. pr måned udbetalt 4000kr, hvor af jeg bruger ca. 800kr på faste udgifter og der efter gerne ligger noget til side til opsparing.
Bor hjemme, men håber på at blive optaget på uni til næste år, så flytter nok hjemmefra til august...

Ville i købe bil eller scooter? Hvad er Pro/Cons.? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil eller scooter?
  • #2   22. aug 2015 Scooter er helt klart billigst. Men det skal du jo gøre op med dig selv.
    Vi ved jo ikke hvor mange penge du har til bil eller scooter.
    Selvfølgelig er det ikke så fedt og køre scooter i dårligt vejr

• #3   22. aug 2015 Inden jeg fik kørekort, kørte jeg ca. 65 km om dagen på en 30'er scooter i ca. 6 måneder, hvor de 3 af dem var om vinteren. Skal lige siges at den kun kørte 40 km/t da jeg blev stoppet af panserne. Nu er det heldigvis kun 15 km for dig frem og tilbage, men tro mig, det er ikke sjovt at køre langt på en scooter i snestorm, og en temperatur der mærkes som -15 / -20 grader pga. Vinden. MEN, kan du finde motivation til det, er det intet problem at køre vinterkørsel på en scooter, det er bare en meget kold fornøjelse. smiley

• #5   22. aug 2015 I dit tilfælde er det klogeste at vælge 45,er en

Ca 3 mdr før jeg købte min første bil kørte jeg 60 km om dagen på en scooter 45 med en topfart på 50-60 km/t. Men den var billig i udgifter altså 950 i forsikring og ca 40-50 kroner i brændstof

• #6   22. aug 2015 vent hellere med at købe bil, du skriver jo selv du nok flytter til august og du har "kun" 4000 kr udbetalt.

• #7   22. aug 2015 Da jeg var ung og gik i skole kunne man cykle ti km. Mine forældre kørte sgu aldrig taxa med mig smiley

• #8   22. aug 2015 Vær opmærksom på at straffen for at køre for stærkt på en 45'er er langt strengere end på en 30'er

Jeg kørte 2 år på en 30, i alt slags vejr omkring 10-25 km hver vej. Det var satme koldt i minus grader, men det kan sagtens lade sig Gøre smiley

• #9   22. aug 2015 Rune N
    det er sket en del siden du boede hjemme altså ift tankegangen omkring de ting

• #10   22. aug 2015 Scooteren. Og så må du busse den, de få dage om året, hvor vejret er lort smiley

• #11   22. aug 2015 Det ene udelukker jo ikke det andet.
    Tag en scooter her og nu, og indtil videre. Måske bliver vejret så mildt, at du kan køre på scooter indtil julen.
    Når det så måske bliver iskulde og snestorm, så finder du en billig bil til den tid.
    Men indtil da, kør scooter og spar lidt op smiley

• #12   22. aug 2015 Scooter eller en gammel udtjent spand smiley
    Jeg købte en Peugeot 205 for 4000kr og kørte i den i 2½ år uden den kostede mig noget, ud over en trækaksel til 450kr. Og så fik jeg 2000kr tilbage i skrot præmie for den smiley
    Forsikring og vægtafgift kostede til sammen små 3000kr om året
    Så er man altså billigt kørende, og noget varmere end på en scooter smiley

• #13   22. aug 2015 Har kørt 2 år på en gammel Peugeot Vivacity 30 og det var i sne, regn, slud, torden og hvad fanden man ellers kan opleve i dansk natur, det var ikke altid lige sjovt, men det lykkedes og jeg kom aldrig for sent smiley
    Har en gang kørt i en snestorm hvor taxier holdt op med at køre, jeg kom hjem men det tog så også halvanden time at køre 11 km. og det var i op til en halv meters sne med stort set ingen sigtbarhed om hvor vejen var, men ja, bil er da bedst om vinteren smiley

• #14   23. aug 2015 Min bil er ret billig for mig at have..

Jeg betaler ca. 300 om måneden + benzin ca. 1000-1500 (alt efter hvor meget jeg kører)

Den koster 310/halvårligt i grøn afgift, samt 2800/årligt i kasko forsikring, og så kører den ca. 18km/l når jeg regner det ud imellem tankningerne.. Men jeg er elitebillist hos mit forsikringsselskab. Men måske du kan få bilen i fars eller mors navn indtil du faktisk har råd til at have bil selv..

Sådan en bil som min cuore, så blir det sku ikke billigere..

• #15   23. aug 2015 professor j
    det var dælme en spøjs lille fætter, den har jeg aldrig set før

• #16   23. aug 2015 Den er sjov nok, sådan en lille Daihatsu..
    Det ingen racer, men den er sjovere end bussen.. smiley

• #17   23. aug 2015 på udgiftssiden minder den om en up mii og citigo

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #19   23. aug 2015 vælg en scooter, en 30ér er dog at foretrække, den må jo køre på cykelsti der hvor der er en. En 45 er en ren døds maskine og til ulempe for alle andre på vejen

• #20   23. aug 2015 "antifissekøretøj"... smiley

Det kræver jo så lige at TS er til piger smiley (hvis du er det, så ringer du lige, så henter jeg mit kamera)

• Tomas L
    Tomas L Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Svar: 47
    #21   23. aug 2015 Racercyklel

• #22   23. aug 2015 RM - det har du ret i.. Den kostede mig bare 12.000 istedet for 100.000

• #23   28. aug 2015 jeg ville vælge bil alene fordi scooter i snevejr sjældent er sjovt

Kommentér på:
Bil eller scooter?

Annonce