{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Honda civic ? {{forumTopicSubject}}

Hey smiley

Skal til og købe bil her om en måneds tid, og valget er faldet på en Honda Civic ESi 3d 92-95. Har lidt spørgsmål i forbindelse med det:

1. Er den meget dyr i forsikring? Selvfølgelig er den dyr pga den 125hk`s motor, men RIGTIG dyr?

2. Kører den godt og stabilt?

3. Er der godt med plads på bagsæderne?

4. Er det en hurtig bil?

5. Skavanker? Har hørt at nogle spilder olie, men ellers?

6. Kan det betale sig at hente dem i tyskland? Hvis hva er afgiften ca?

7. General +/- omkring modelen.

Har aldrig siddet i en civic, så derfor ved jeg ikke ret meget om den, men er faldet for dens udsende og til dels motor.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda civic ?
  • #1   13. jun 2006 Den er ikke så dyr i forsikring. Den er sku også lidt økonomisk hvis man kører pænt. Hatchback trækker 0-100 på 8.7 sek og sedan 8.8. Pas på med rust på skærm kanter om de er lavet eller ej. Ved ikke om det kan betale sig og hente en fra tyskland.

  • #2   14. jun 2006 Okay, var da en start smiley
    Det er Hatchbacken jeg er ude efter.

    Flere? smiley


  • #3   14. jun 2006 Btw. Har ESi`eren Vtech så den er økonomisk under 5000rpm?

  • #4   14. jun 2006 forsikringen kan du regne ud på mange selskabers hp.

  • #5   14. jun 2006 Jeg gav 8000 for ansvar på min esi hos Tryg, og nu hvor jeg kan skifte til GF, skal jeg kun give 8000 med kasko og er 21 smiley

    Ellers er en esi en rigtig fin bil og kører godt, dog har de fleste slidte stempelringe, så de har et rimelig højt olieforbrug over 4k rpm, men det kan laves for omkring 4-5k sort, hvor den bliver renoveret..

    Den har ikke Vtech, men Vtec smiley dog er det kun på indsugningssiden, så det er ikke det "rigtige" Vtec, men det hjælper da stadig en smule smiley

    Og ellers er der jo som på alle andre ældre biler, at man skal kigge efter rust, og mislyde i motoren, kan jo være den er blevet trykket af mens den har været kold, og ikke har været passet så godt osv..

    Tror ikke det kan betale sig at hente den i tyskland, så skulle det kun være for at få en rustfri bil, for når afgiften er betalt, ender beløbet ca. på det, en fin udgave koster herhjemme..

    Men vil råde dig til at kigge forbi www.honda-klub.dk og spørge der, kan også være der er nogen til salg måske.. smiley


  • #6   14. jun 2006 Lasse N :

    Tak for dit fyldige svar smiley

    Kører den sårn lidt hurtigt? og hva siger topfarten?

    Og rigtig lækker civic du har, og garanteret hidsig smiley


  • #7   14. jun 2006 De fleste ESi'ere bruger pænt meget olie !

  • #8   17. jun 2006 Den klarer 0-100 sådan okay, 8,7 sek. er den opgivet til, ligesom pug 106 gti og saxo 16V.. Og topfarten er opgivet til 195 km/t..

    Og den kan jo blive rigtig lækker, du kan købe dig fattig i gejl til sådan en, og tuning også.. Dog skal man have skiftet stempelringene først, da den højst sandsynligt bruger en del olie som jeg også har skrevet tidligere.

    Ellers så er der jo også en model magen til min, bare med VTI motor std. den koster så også en del mere, da de er rimelig sjældne herhjemme, og så skal man jo også lige kunne forsikre den smiley men den klarer 0-100 på 7,9 sek. og 160 hk.



Kommentér på:
Honda civic ?

Annonce