{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.522 visninger | Oprettet:

Første bil - Mercedes {{forumTopicSubject}}

Goddag herinde

Da jeg snart bliver 18 år, er jeg begyndt at kigge lidt efter biler.
Jeg er rimelig afklaret med at jeg gerne vil have baghjulstræk og manuelt gear.
Budget kan vel kaldes så billigt som muligt - maks. 25.000 kr.
Jeg har bl.a kigget på bmw 320i, ford sierra, volvo 940 og er nu faldet over en mercedes 190e 2.6 (w201).
Ud over at den er små dyr i benzin er det så en bil, som ville kunne anbefales for en førstegangsbilist? Jeg har erfaring med baghjulstræk og kontrastyring så tror ikke det bliver et problem.
Ved i ellers generelt noget om bilen - gode/dårlige erfaringer, typiske fejl osv.
Jeg går ud fra den er til at skrue på selv eftersom at det er en næsten 30 år gammel bil.
Jeg havde tænkt mig at få lavet en FDM købsrådgivningstest at bilen, for at være rimelig sikker på at det ikke er et lig jeg henter.
Bilen kan ses her: http://www.dba.dk/26-manuel-uden-rust-med-kl/id-1018223875/
Er der noget jeg skal være opmærksom på?

Mvh. Martin smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første bil - Mercedes
  • #1   6. sep 2015 Har du snakket med forsikringen??? Og undersøgt hvad sådan en koster i afgift?

  • #2   6. sep 2015 Forsikringen lander på cirka 12.000 kr. i ansvar med 3.000 kr. i selvrisiko - Det er vidst dyrt for alle biler når man er ny bilist.
    Den koster lige omkring 4.000 årlig afgift.


  • #3   6. sep 2015 Er der virkelig folk der betaler 20k+ for en mercedes fra kong ruders tid ? oO

  • #4   6. sep 2015 Hvad må sådan noget da koste?

  • #5   6. sep 2015 Hvilket forsikringsselskab kan forsikre den til den pris?

  • #6   6. sep 2015 Thisted Forsikring.
    Mor og far har en gård så der er lidt rabat at hente der smiley


  • #7   6. sep 2015 det er nu også billigt. Jeg lavede nemlig fejlen som 18 årig at købe en W124 200D uden rigtig at have undersøgt hvad den kostede.. det resulterede i at jeg havde den i 14 dage og det kostede mig kisten. Men kan det løbe rundt for dig er det jo bare super. held og lykke med den, men gå den nu GODT igennem for rust selvom han skriver den er rustfri smiley

  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 875
    #8   6. sep 2015 For dig bliver det dyreste nok benzin regningen for de sluger godt smiley

  • #9   6. sep 2015 Det tænker jeg også
    Kan man gå ud fra den kører 8 km/l eller hvad snakker vi om?


  • #10   6. sep 2015 Mercedes 190 er en fantastisk bil.

  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 875
    #11   6. sep 2015 Ja det kan den nok godt på en god dag smiley

  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #12   6. sep 2015 En bil fra 1987, kørt 227.000 km
    - det lyder ret usandsynligt med så få kilometer også får du svært ved at tjekke historikken med en import bil
    Pas på!


  • #13   6. sep 2015 Lyder utroligt med det km tal, men god bil, har selv haft en, man giver lidt ekstra, men syntes man får det tilbage i eksklusiv køreglæde

  • #14   6. sep 2015 Dejlig bil, men som sagt ville jeg passe på mht. kilometerne. Det lyder meget usædvanligt at den "kun" har kørt 200.000.

    Jeg ville ikke anbefale den bil til en ny bilist. Der ville jeg nok gå efter noget mindre.

    Vi har haft en Mercedes 190 2.5 TD Sportline AUT fra 89. Kørte som en drøm, men kostede kassen i brug og vedligehold. Du kan lige så godt købe en meget nyere bil som kører længere på literen. Hvorfor? Du får en nyere bil som dog koster lidt mere. Men afgift og forbrug taget i betragtning tjener den sig nok hurtigt ind. Du får dog ikke stjernen på køleren, men mon ikke det går? smiley


  • #15   6. sep 2015 den har jo ikke kørt meget de sidste 5 år. og efter billederne af sæde osv. så ser den langt fra slidt ud.
    2,6 er der jo heller ikke så mange af i forhold til 2,0 modellerne


  • #16   6. sep 2015 227.000 er ikke urealistisk for en Mercedes benzin..., har selv en bil fra 1988 med 208.000 på klokken... smiley

  • #17   6. sep 2015 Jeg havde da selv en E300TD fra 98 som 20 årig, en anden ting er dog at jeg synes en E30 er væsentlig sjovere at køre:)

  • #18   6. sep 2015 Vi siger bare han skal passe på smiley

  • #19   6. sep 2015 Har haft en W201 2.0diesel. Den havde kørt 680.000som minium ( triptæller var delvist defekt)
    Den kostede 500kr i reservedele ud over almendelig slid. Og en Mercedes i den Årgang er billig i dele.

    Ville selv gå efter en benzin motor og med automatgear. Hvis bare man husker at smide en 40/40 fjedre på den så har du en bil der køre bedre end mange nyere biler.


  • #20   6. sep 2015 #19
    Hvorfor automat gearet?
    Den er vel mere dynamisk med manuelt gear?
    Jeg havde også selv tænkt på en 40/40 sænkning, men det bliver først relevant efter vinter - hvis jeg altså ende med den.

    #14
    Jeg vil gerne have sådan en type bil fordi jeg bedre kan lide dem.
    Jeg ved godt at det økonomisk var langt smartere at købe en ny lille bil, men jeg vil hellere gerne betale det ekstra om måneden og så have noget sjovere legetøj smiley
    Jeg har selv en forventning om at det kommer til at koste cirka 4.500 kr. om måneden for mig at have den.


  • #21   6. sep 2015 Automatgearet. Fungere bare godt til Mercedes. Deres manuelle kasse er ok men du kan låse gearkassen i nogle gear så at lege nå det vådt kan man godt...
    Vent ikke med at sænk den.
    HR fjedre koster ikke ret meget hos Gørløse autoimport og er et must for at bilen er rar at køre i den er sol en båd og super vindfølsom ellers. Frihøjte var et problem for min 2 gange på 80.000km.


  • #23   6. sep 2015 Jeg kigger på fjedrene sø-propel, hvis det bliver en realitet smiley

    Burde 160hk til 1200kg ikke kunne bare lidt?
    Eller har jeg misforstået noget helt her?


  • #24   6. sep 2015 Jeg har en mondeo ST200 med 205 heste til 1350 kg .... jeg ville ikke DRØMME om at udfordre sovsen smiley havde en alm v6 før med 170 hk til 1225 kg og nøøøøøj den fik røvtur af en peugeot 107 ford fiesta ecoboost skal man bare sige farvel til det er nemmest at give op med det sammen

  • #25   6. sep 2015 Jo 160 er fint til en 190'er det ikke en raket men fint med overskud. Det har en 2.0 også men 0-80 er der svært at følge de små øko biler.
    Men køreglæden og komforten er uforlignelig og reservedelspriser og den simple opbygning gør den nem år vedligeholde.

    Men en ny Swift eller fiesta ecoboost ville være sjove i sving og samtidige mere økonomiske generelt..

    Pt køre jeg 406 HDi jeg kan spare 5410kr årligt i ejerafgift og stadig spare en smugle i brændstof og forsikringen ville også falde for mit vedkommende.


  • #26   8. sep 2015 www.201forum.dk

    der går folk op i de biler, og de fleste ved hvad de snakker om........


Kommentér på:
Første bil - Mercedes

Annonce