{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.356 visninger | Oprettet:

Valg af ny "brugt" bil {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg søger lidt ekspert viden omkring køb af nyere bil til familien.
Jeg er dog blevet lidt i tvivl om hvor meget mærke, kilometer og årgang betyder i denne sammenhæng.

Dvs. er en Audi A4 fra 2009 som har kørt ca. 80.000 km et bedre køb end f.eks. en Opel Insignia fra 2011 som har kørt ca. 80.000 km.

Prismæssigt er der ikke den store forskel, men er Audi'en af en bedre kvalitet, som gør at bilen er mere pålidelig ift. service, reservedele osv. hvis man tænker i et totaløkonomisk perspektiv, eller er det mærket man betaler for?

Eller kan det bedre betale sig, at købe f.eks. en fra 2011, som har kørt 160.000, men derimod har været brugt flittigt og koster flere tusinde mindre? Er et lavt kilometer tal den bedste garanti for et godt bilkøb, eller blot et nemt "offer" i forbindelse med salg? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af ny "brugt" bil
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #2   10. sep 2015 kommer an på hvordan der er kørt/brugt og det er jo ikke til at vide men en ting er sikkert køber man brugt bil køber du en anden mands problemer jeg selv går efter biler med lavt km tal og googler dem for sygdomme fabruksfejl osv

  • #3   10. sep 2015 Tror jeg ville vælge Opel'en. Synes ikke jeg har de bedste erfaringer med biler fra VW-koncernen. Og heller ikke de bedste hits fra venner familie og omgangskreds.

    ...... Men kender dog ikke Insignia'en i detaljer. ......I bund og grund tog jeg nok noget japansk, hvis jeg skulle vælge nyere brugt bil. ????


  • #4   10. sep 2015 RMX: Ang. motor er jeg også lidt i tvivl. Den skal kunne trække min. 1350 kg, så det begrænser selvfølgelig lidt.

    Jeg kører dog kun ca. 20.000 om året, så en diesel er måske overkill?
    Selvom jeg nu helst ville købe en diesel.

    Rene: Du har ret omkring, at købe når man køber brugt, kan man risikerer at købe andre personers problemer. Det er selvfølgelig lidt en satsning. Dog overvejer jeg en FDM brugtvognstest i forbindelse med et køb.

    Henrik: Jeg har aldrig selv eget en bil fra VW-koncernen, men har dog en god fornemmelse omkring deres biler, men de er også dyre. Jeg har dog lidt mindre gode erfaringer med Mazda, selvom jeg også har været glad for mærket. Har dog valgt, at det derfor ikke skal være japansk.

    Begge mine nuværende biler er Opel og har været ret tilfreds. Men det er svært at sammenligne på tværs.


  • #5   10. sep 2015 Udvalget er kæmpe stort. .... Og det er ikke nemt at vælge smiley

    Men det er vigtigt at undersøge markedet og teknik ordentligt. En ting er at købe en bil, en anden ting er at holde den kørende. De biler jeg har haft fra VW har kostet mig mere end det dobbelte i driftomkostninger i forhold til de Toyota jeg har haft senere. ( laver altid statistik hen over perioden jeg ejer bilerne )

    Men måske Audi er en anelse bedre end VW. .... Det kunne man da forestille sig i forhold til den ekstra pris de koster.


  • #6   11. sep 2015 Hvis du kigger A4 og Insignia, så prøv måske at kig Skoda Superb.? Der betaler du ihvertfald ikke for 'mærket' og med 20.000 årligt så er en diesel nok lige i overkanten som du skriver, men det kommer an på hvilke km. det er..?
    er det fordi du har 12km på arbejde, og tager 1 tur sydpå hvor du brænder de resterende km. af.? (så er en diesel ikke at anbefale) eller cykler du på arbejde, og bilen bruges til at trække datterens pony til div. stævner i hele landet hver weekend. (så kunne det godt give mening)

    Den primære årsag til at man skal køre mange km. i en diesel er at de nye er bygget til at køre lange turer. Der er fx. et partikelfilter som bliver defekt hvis ikke det bliver 'brændt' igennem. En dieselmotor er ca. 4 gange så længe om at blive driftvarm, så med korte ture vil du altid køre på kold motor. osv.


  • #7   11. sep 2015 #6 ........... Kunne ikke være sagt bedre smiley :-) ....... Men du er jo også professor smiley smiley

  • #8   11. sep 2015 Havde valgt audi men en benzin motor.

    Men selv havde jeg startet med at kigge på Mazda 6. Honda Accord. Peugeot 508. Renault Laguna. Ford Mondeo. Skoda Superb


Kommentér på:
Valg af ny "brugt" bil

Annonce