{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.434 visninger | Oprettet:

Farveforskel lakering {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Søger et godt råd omkring en lak reparation, som jeg har lavet på kofangeren af min bil.

Jeg har købt maling som skulle være identisk med farvekoden fra Opel.
Jeg må dog konstatere, at man kan se forskel på den originale lak og reparationen. Bilen er sølvgrå og 9 år gammel.

Nogle som har et godt råd til om man kan polere overgangen eller "forælde" det nylakerede område? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farveforskel lakering
  • Henrik G
    Henrik G Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 27 Følgere: 26 Svar: 144
    #1   20. sep 2015 har du sprøjtet det på med en malersprøjte eller bare penselmalet det på?? smiley hvis det er en sølvfarve med sort i kan du nemlig ikke få det ordentligt fordelt i farven uden det sprøjtes på smiley ved nogen farver er der alt 1 og alt 2 af farven i lidt lysere og lidt mørkere nuance smiley kan også være hvis det er en anden farve grunder du har brugt smiley mvh

  • #2   20. sep 2015 Det er med spraymaling. Den er standard i Motip serien efter farvekoden fra Opel. smiley Det har dog ikke været godt nok desværre. smiley

  • #3   20. sep 2015 Sølvgrå er bare en møgfarve. Se bare de nye audier, vw, til 4-500000kr, der er kofangerne i anden nuance i forhold til karosse , jeg havde sku forlangt dem lakeret om så det passede, har hørt flere forklaringer, fra de er lakeret andet sted i fabrikken, og plastikken gør farven får anden nuance, min bare røX.

  • #4   20. sep 2015 Johan P - ikke desto mindre er det rigtigt smiley

  • #5   20. sep 2015 Mads p,, så er maling idag lort. Syns bare det er sjovt når man får sådan en ind med kofangerskade, som blir omlakeret, så passer den med resten af bilen, og vi har haft kunder der spurgte om hvorfor maleren havde lakeret den forkerte kofanger. ??

  • #6   20. sep 2015 Det er kofangeren jeg har malet. Dog kun et større område af den, men den passer alligevel ikke til det øvrige af kofangeren. Ved min bil er kofangeren og karossen dog samme farve. smiley

  • #7   20. sep 2015 Johan. Så må du prøve en anden nuance.
    Syns eller motip, og multona laver ok farver, og de er til at sprøjte med. Mekonomen har dem, og de har sådan en farvevifte du måske kan låne og holde op mod din bils lak, for at finde den rigtige.


  • #8   20. sep 2015
    Mekonomen er lukket i DK....


  • #9   20. sep 2015 På en sølvgrå bil udtåger man gerne de tilstødende dele, da nuanceovergangen på den måde kan sløres.

    Johan P, Det er så rigtigt nok. På en plastikkofanger lægger metallet i lakken sig anderledes, end på metal, og det er nok til at man tydeligt kan se forskel. Intet desto mindre er det en naturlov man er nødt til at forholde sig til.
    Nogle fabrikanter er dog bedre til at ramme rigtigt end andre.


  • #10   20. sep 2015 det vil aldrig blive godt med spraymaling,

    johan p det fordi maleren har sprøjtet ud på skærmene


  • #11   20. sep 2015 man skal os lige tænke på, der kan være mange nuancer af en farve..

  • #12   21. sep 2015 Johnniboy. Intet på skærmene. Og de gl passat 3b og 3 bg er der intet på

  • #14   22. sep 2015 Jeg kan se at farven er ramt rigtig, men det er nærmere glansen som er forskellig. Fra bestemte vinkler i lyset, kan man ikke se forskellen. Jeg forsøger med lidt bearbejdning af overgangen. ??

  • #16   22. sep 2015 Selvom farven rammer 100%, så tror jeg aldrig du vil få samme glans når du maler med sprøjte og spraydåse....der vil altid være en minimal forskel i hvordan flagerne sætter sig...

  • #20   28. sep 2015 Steve, det stadig lort på en vogn til over 1/2 mil

Kommentér på:
Farveforskel lakering

Annonce