{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

køb ikke fælge hos t hansen {{forumTopicSubject}}

Har en god ven der købte et sæt 17" fælge til hans gamle passat hos t-hansen, De fælge han får passer ikke til bilen med det kan de ikke gøre noget ved, han kan købe et sæt spacere og så ville de passe, han køber så et sæt spavere og de siger i t-hansen at nu passer det hele sammen, MEN her forleden dag ser jeg min ven holde inde i vejkanten stopper selvfølgelig for at se hvad der er sket. Han stod lettere rystede med en bil der havde tabt det ene fælg fordi alle 4 bolde var knækkede ( det viser sig de har solgt for korte bolte efter han har købt spacere ) vi bøvler lidt med at få stumperne af boltene ud af navet ( eller hvad det nu hedder ) og får sat et reserve hjul på, dagen efter køre han så ind i T-hansen butikken hvor han købte fælgene, de afviser alt, da der står på kvitteringen at der ikke er pasnings garanti, og monteringen er for egen regning, men jeg mener når de har solgt nogle bolte der var alt for korte kan det jo ikke have noget med det at gøre eller hvad??
Resultatet er nu at han står med 1 stk. smadret bremse skive og 1 stk smadret fælg. det eneste t-hansen ville var at sælge ham et nyt fælg og et sæt bremse skiver, personligt mener jeg da at t-hansen har skylden, og det er jo direkte livsfarligt at køre med.

men hvad syntes i hvem har skylden???

se mere her

http://www.hi-speed.dk/2phpBB/viewtopic.php?t=52667

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  køb ikke fælge hos t hansen
  • #1   16. jun 2006 Siden hen har vi fundet ud af at t-hansen på deres hjemmeside skrive de giver pasnings garanti på alle deres fælge, uden at gøre det.

fatter ikke den biks kan løbe rundt.

• #2   16. jun 2006 Det er vel ens eget ansvar at de sidder rigtigt fast, det er noget andet hvis de nu var blevet monteret hos dem.

• #3   16. jun 2006 det er helt hans egen skyld man tjekker vel det man køber gør man ikk hvis boltene er for korte kan man sku da se det..........

• #4   16. jun 2006 Morten K

Også når de beder om at få fælge der passer til bilen uden at få det, for derefter at køre ind for at aflevere dem igen, de kan de ikke men de kan købe et par spacere at sætte på så passer de, de glemmer bare lige at informere om at han ogsp skal have længere bolte på, og desuden er de ulovligt at køre med spacere, dvs, de beder ham om at køre ulovligt for at få fælgene til at passe, ikke smart.

• #5   16. jun 2006 Mikael l - Når man selt ikke går op i biler og har den store forstand på det, tænker man jo ikke over den slags, du regner jo med du får den vejledning du har brug for.

• #6   16. jun 2006 du kan sku da ikk andmelde det til politiet bimmer man skal da også selv tjekke det.

• #7   16. jun 2006 min kammi snakkede med deres service direktør i dag, han startede næsten ud med at svine dem til, og sage at det helt var deres problem, hvilket det jo ikke er når de har fået forkert vejledning i en af deres butikker.

• #8   16. jun 2006 da jeg var talte med dem om fælge til min, sagde de at de kan se på computeren hvad for fælge der vil passe på bilen. Hvis man kan "nøjes" med dem er der pasningsgaranti. Men hvis man vil op i større fælge end det er det eget ansvar.

Fair nok når man tager prisen i betragtning synes jeg. Men hvis han har bedt om de fælge der passer burde man så ikke undre sig lidt over at der står ingen pasnings garanti på fakturan?

Men ellers skriv til deres hovedkontor, synes det virker som om de ved lidt mere om det end dem i shoppen...

Men surt at tabe en fælg, heldigt det ikke var på motorvejen..

• #9   16. jun 2006 ja de får jo manden til st gøre noget ulovligt.. ind og råb op..

• #10   16. jun 2006 ja det selvfølgi rigti nok men aligevel

• #11   16. jun 2006 Kunne aldrig drømme om at købe deres lort..... Pisbutik

• #12   16. jun 2006 mikael L- tror heller ikke ne politi anmeldesle gør noget, og nej man brude kunne stole på ekspedienten, og anår han siger det passer så passer det, for efter de fandt ud af de ikke passede kunne de jo ikke komme af med fælgene igen.

• #13   16. jun 2006 Thansen har leveret hva de skulle... de regnede med at det passede... hvis man ikke selv ved bedre om at boltene skal være lange nok bør man få en mekaniker til at sætte tingene på...

• #14   16. jun 2006 man kan vel også tænke sig til at når der kommer spacere på at boltene skal være længere. ganske enkelt logik

• #15   16. jun 2006 uanset hvad har det da intet med deres fælge at gøre smiley

//J

• #16   16. jun 2006 Thomas s- de fik jo at vide at disse fælg ville passe på bilen, de fik intet at vide om pasnings garanti, men blev presænterede for det da de var inde i butikken og brokke sig over at 4 stk bolte var knækkede.

• #17   16. jun 2006 T. Hnasen, er og bliver noget lort. man kan ikke købe noget dér holder en måned dér!

• #19   16. jun 2006 Jimmi H - ikke direkte deres fælg, men måden hvorpå de sælger deres fælge for derefter at nægte deres fejl.

• #21   16. jun 2006 ja ja ja man kan sige sig selv boltene skulle være længere...Not for så havde han jo nok købt nogle, han får jo direkte at vide at med spacere sp passer det hele sammen, og det vælger han at stole på, men det viser jo bare at man slet ikke kan stole på nogen i den koncern.

• #22   16. jun 2006 Birk s. det kan du jo slet ikke sammenligne, han har fået en forkert vejledning. længere er den ikke.

• #23   16. jun 2006 alf p.

Forkert rådgivning kan da aldrig være kundens skyld!!

• #24   16. jun 2006 og tror at hvis det var skev ved eks point s eller andet dæk center ville de håndtere det på proffesionel vis og give manden sine penge igen. eller tilbyde at udbedre skaden.

• #25   16. jun 2006 alf p.

også selv om sælger siger det passer sammen.

• #26   16. jun 2006 et ord:

Forbrugerankenævnet

Du er blevet forkert rådgivet af forretningen, hvorfor produket har påført din bil skade. Skaden er en direkte følge af at du fuldte de instruktioner du fik af Thansen, hvorfor de indiskutabelt har ansvaret.

Og jo, de kan godt politianmeldes, men tal med forbrugerankenævet først. Ellers må i køre sagen via en civil domstol, hvor jeg ikke kan forstille mig andet end i vil få medhold. Hvis ikke af andre grunde så fordi at det er et B til C køb(Business to Customer), hvor der stortset altid bliver dømt til fordel for kunden.

• #27   16. jun 2006 alf p-

ved de er spændt nok og efterspændt, så det er ikke der problemet er, og når man ikke selv ved bedre stoler man jo på sælger.

• #28   16. jun 2006 Manden har selv monteret fælgen og det passede ikke ordenligt, men er hans fejl.
    Hvis du køber en anden ting og monter den og den ikke passer er det også din fejl hvis det går i stykker.
    Men hvis du får et værksted til at monter det, så vil det være dem som skla dække det da det er deres fejl.

• #29   16. jun 2006 Sorry:
    Forbruger KLAGE nævnet
    http://www.fbr.dk/klager/forbruger/

• #30   16. jun 2006 Thansen kan da ikke drages til ansvar da de ikke fysisk har haft fat i bilen. Der må han da selv ind og se om det virkelig er forsvarligt at køre med. Det er jo monteringen der er failet og den har de ikke haft fingrene med i.
    At der evt er udleveret en forkert varer skulle han selv opdage inden montering og hvis han var så ukyndig som du gir udtryk for burde han konsultere et værksted inden han skifter hjul.

• #31   16. jun 2006 Nu kan man jo ikke stole mere på dem der står i thansen end en tllfældig nede på gaden. De ved som regl intet om biler og hvad de står og sælger.

• #32   16. jun 2006 Der skete præcis det samme for min bil... jeg havde købt fælgene i høyer og der skulle også spacere til... fælgen røg af og jeg blev nød til at købe nogle længere bolte bag til... men jeg syns godt de kunne gøre folk opmærksom på at man skal have nogle længere bolte!

• #33   16. jun 2006 Hvis man ikke kan mærke at boltene kun dreje en 2 omgange etv. før den er spændt i bund, bør man overveje at tage til et værksted... for så har man vist ikke så godt af selv at lave sin bil

• #34   16. jun 2006 Hvor langt havde han kørt uden fælg ? jeg kørte bare hurtigt ind til siden og smækkede et vinter dæk på....

• #35   16. jun 2006 Det må satme da også ha rystet en del hvis alle 4 hjul har sidet mere eller mindre løse. Bare én fælg er lidt for løs kan da få det hele til at klonke og ryste som sad man i en karussel.

• #36   16. jun 2006 Høyer er det samme som T-hansen, Det er samme ejer.
    Desuden har det aldrig været en optimal løsning hverken med spacere eller exentrikker bolte.
    Meget bedre med en fælg der passer, og så brug da de par tusind ekstra det koster, det betaler sig i længden...

• #37   16. jun 2006 Jeg fik kørte engang flad på mit ene dæk. Jeg fik monteret et nyt på fælgen, plus fælgen monteret og helt nye bolte hele vejen rundt. De resulterede i at jeg fik revet mine bremsetromler i stykker, da boltene var alt for lange. Euromaster åd selv regningen og gav mig nye bremser hele vejen rundt, monterede fælgene med de passende bolte plus de lavede service på min bil.

Så det er bare med at nakke Thansen. Det er ulovligt det de har gjort. hvis ikke de selv indrømmer det, så kontakt forbrugerklagenævnet.

held og lykke

• #38   16. jun 2006 Ja det må man. Men sælger man en forkert vare som evt ødelægger kundens bil, har sælger ansvaret for det. Sælger må ikke vildlede kunden så kunden tror at det hele bare er i orden.

• #39   16. jun 2006 Palle - Du nævner netop også at det pågældende firma stod for monteringen og så er sagen en HELT anden.

• #40   16. jun 2006 Hvis der står på fakturaen at de fælge passer til en specifik bil, kan jeg ikke se at der er et problem.
    Tror at han har bestilt nogle som er lidt for brede eller med forkert ET og så alligevel forsøgt og få dem på.
    Personligt vil jeg ikke være bange for og handle hos T skod Hansen, hvis der er tale om mærkevare...men det er jo en billist buitik og man skal jo selv have lidt kendskab til hvad man bestiller.
    Spacere er skod, ville aldrig montere et par fælge på min bil med spacere - never ever.
    Men giver helt klart CJ ret...godt gået min pige smiley

• #41   16. jun 2006 Snak om det med en Advokat, og få ham til at smide et brev til dem, hjælper i de fleste tilfælde. ISÆR hvis der står på fakturaen at de fælge passer og sådan.
    Ellers så husk købe loven, 14 dages retur ret, og 2 års reklamations ret.

• #42   16. jun 2006 Som du skriver på Hi-speed står der der ikek var pasnings garenti på fælgene altså har du et problem allerede der... Grunden til de sikkert ikke giver pasnings garenti på din passaten er at hvis rulle omkredsen bliver for stor eks eller ET ikke passer 100% så er der altså ikke noget at gøre... og som flere har sagt må de sælge lige hva du vil.. også "ulovlige" ting og det dit eget ansvar hvordan du bruger det... tror i for en meget svær sag der.. mener ikke er der er nogen sag...
    Men de kunne self godt have givet god service på en annden for.... Men nu er alle Thansen butikker jo heller ikke ens

• #43   16. jun 2006 Og hvis man køber spacer SKAL de jo ikek sælge længere bolte med.. men ville da være god service og sige der nok skulle bruges dette... æd en tude kiks og kom videre i livet...

• #44   16. jun 2006 han gik ind og bad om nogle fælge til en passat fra 91 og fik at vide at han godt kunne få 17" på uden probs, men der blev ikke nævnt noget om at der ikke var pasnings garanti på, men de stod på regningen, igen der er det forkert rådgivning, for hvor mange køber en fælg der ikke er pasnings garanti på.

• #45   16. jun 2006 I ovenstående blev der ellers lagt stor vægt på I/Du ikke vidste meget om biler. Men hvis det er Jeres 9.bil kan det vel ikke være så svært med alm. sund fornuft at se der er noget galt? At jeg kører galt med mit ulovlige rat og dermed banker ratstammen igennem brystkassen kan jeg da heller ikke bebrejde BilXperten for - på trods af de har sagt rattet passer i en MR2?

• #46   16. jun 2006 Christina J -

Nej der blev ikke lagt STOR vægt på at de ikke vidste meget om biler, men at kalde dem for bil nørdre der ligger og skruer i biler hele tiden ville også være en forkert beskrivelse, kan godt være jeg har udtrykt mig forkert, og det beklager jeg.

• #47   16. jun 2006 Christina j

Forskellen er at du ved dit rat er ulovligt, de vidste jo ikke spacerene var ulovlige at køre med.

• #48   16. jun 2006 Hvis jeg ikke selv undersøgte tingene så vidste jeg da heller ikke mit rat ikke er lovligt? Men mine udtalelser er jo draget ud fra de oplysninger der blev givet. Så jeg står ved mine meninger til ovenstående. Men historien har jo taget en drejning nu hvor den får ét mindre led den skulle igennem.
    Og jeg mener stadig at uanset viden så bør man studse over når der skal 2 spacere på hvert hjul. Hvad enten de så havde været lovlige eller ej.

• #49   16. jun 2006 Christina j-

ganske rigtigt man Burde have studset over det, men gjorde, og nu er de jo så også klar over ar spacere er ulovlige, man lære hele tiden, og at du står ved din holdning er fint for mig, for man kan aldrig blive enige med alle.

• #50   16. jun 2006 Den er svær at greje da I har ansvaret for jeres bil er iorden. Hvad enten det er lys, bremser, fælge ect.
    Jeg holder ikke hånden over Thansen som sådan, da jeg personligt heller ikke ville handle det pågældende sted netop pga ekspertisen på området er for mangelfuld.
    Men er hjulene heller ikke spændt med momentnøgle?
    Selvfølgelig er det da en ubehagelig oplevelse. Jeg har skam selv kørt 100km med 4 fælge der kun var fingerspændt - mærkede ikke en skid og det var 100% min egen fejl, havde sq ikk hovedet med den nat i værkstedet smiley
    Men som sagen er så kan du jo ikke miste mere end du har - så klag hvis du føler dig berettiget til det.

Kommentér på:
køb ikke fælge hos t hansen

Annonce