{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.399 visninger | Oprettet:

Billig pendlerbil. {{forumTopicSubject}}

Jeg kører ca 45km hver vej på arbejde, og meget af det er på motorvej..

Selvom jeg er super glad for min lille økokas' af en Daihatsu, så overvejer jeg kraftigt at købe en pendlerbil med fartpilot istedet.

Den lille 1,0 motor er ikke videre interessant at køre på motorvejen med, dens topfart er opgivet til 140, så ved 130 bruger den relativt meget benzin (ca. 15km/l)
Men fartpilot savner jeg helt vildt.!

Mine krav:
Pris max 20.000kr.
Fartpilot.
Elruder.
Armlæn.
Langt på literen: Mindst opgivet til 22km/l
Hvide plader.
Ingen rust.
En minibil eller større (ikke en mikrobil som lupo fx.)

Kunne være nice:
Klimaanlæg
Sædevarme
Soltag

Jeg har kigget meget på Citroen c3 og peugeot 206, begge med 1,4HDI
Men jeg er ærligt bange for de PSA biler.
Har hørt så mange brænde nallerne på dem, og har også selv engang købt katten i sækken.

Synes bare ikke der er så mange alternativer.

Men de er Galvaniserede, så vidt jeg er informeret, og derfor også rustfri. Og deres 1,4 hdi kører jo rigtig langt på literen.

Jeg har så hørt det med bagbroen, og det ska jeg jo naturligvis være opmærksom på.

Er der andre end mig som har kigget på dette marked, og har nogle erfaringer de vil dele ud af..?
Meget gerne andre biler som er et kig værd, da jeg som sagt ikke er meget for at køre i PSA..

En søgning i forum gavner mig ikke rigtig, har kigget, og da jeg kom over et år tilbage, uden at finde et svar synes jeg det begynder at blive forældet i forhold til hvor hurtigt markedet flytter sig..


Kommentarer på:  Billig pendlerbil.
  • #1   25. okt 2015 Jeg har en Peugeot 206sw 1.4 hdi. Folk siger så meget lort om dem. Men jeg har været rigtig glad for mig også selvom den lige er ved at runde 300.000km dog har jeg lige skiftet bagbro. Jeg købte en ombytter for 3700kr hos en lokal hugger. Den er opgivet til 23,?? Km/l og lever fint op til det, selvom man har en fart på 120 smiley

  • #2   25. okt 2015 Hvor længe har du haft den.?
    Har du haft andre fejl end bagbro.?

    Tak for input..


  • #3   25. okt 2015 Jeg har haft den cirka et år. Jeg skiftede brændstof filter da jeg købte den. Ellers har der kun været bagbroen. Jeg har været glad og tilfreds smiley

  • #4   25. okt 2015 Cool.. Kan du bekræfte at den er galvaniseret.?

    Eller er det mig der har misforstået det.. smiley


  • #6   25. okt 2015 Synes bare ikke jeg kan finde nogle VW TDI'ere i min prisklasse som kører mer end 19km/l..

  • #8   25. okt 2015 Nu må du altså ikke tro biler ikke ruster fordi de er galvaniserede. Det er 206'eren et glimrende eksempel på. De ruster stort set lige så meget som de fleste andre biler. Specielt i paneler, løftepunkter og bagerste inderskærme.

    Alternativt kunne du se efter en Yaris 1,4 D4d. Super lille bil, god motor, altid 24-26 km/l.


  • #10   25. okt 2015 Morten - jo der er et par G4'ere, men de er næsten 1000kr dyrere hver halvår, end psa bilerne, fordi de er opgivet til 19 eller sådan noget..

    Jesper - Tak for input, vil kigge efter sådan en yaris, og se om jeg kan finde nogle..

    Tommy - det virker ellers som om, på det første svar, at psa bilerne var rimelig driftsikre.. Så vil ikke mene det er urealistiske krav jeg stiller..
    Det er begrænsende krav, men da jeg har fundet eksempler, så mener jeg ikke det er urealistisk..
    Hvis de PSA æsker er det eneste i den prisklasse, så må jeg jo kigge på dem..


Kommentér på:
Billig pendlerbil.

Annonce