2.413 visninger
|
Oprettet:
Motorlyd fra højttalere {{forumTopicSubject}}
Når bilen ikke har en rigtig motor at gøre med, så må der jo højttalere til (fra fabrik).
http://nyhederne.tv2.dk/tech/2015-11-23-alle-oejne-er-rettet-mod-dig-i-bmw-i8
Hvor må det da være pinligt hvis nogen kommer og vil se under hjelmen, så er man lige pludselig ikke så smart længere.
Og ja i kan sikkert også få det til jeres Up eller Mii mv.
dec 2008
Følger: 35 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 1.567
okt 2007
Følger: 45 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 139
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.074
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.902
jan 2007
Følger: 69 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 38 Svar: 879
Du kan sagtens have en lille motor med trykladning der stadig har en tilsvarende holdbarhed til en større motor. Materiale valg er en afgørende faktor, men hvis man kan spare vægt, og øge brændstof økonomien for forbrugeren så er det jo en vigtig faktor.
Hvis du stadig mener at en stor n/a motor er vejen frem, så er du håbløst fanget i en tidsalder med forældet teknologi.
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.902
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 28 Svar: 141
jan 2007
Følger: 69 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 38 Svar: 879
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.074
Se hans indlæg det er brok og dårlig stemning hele vejen igennem..
Trist liv alligevel.. Tænk at man gider..
dec 2008
Følger: 35 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 1.567
Det må have været den der sure thansen peugeot i hans profil der har gjort ham bitter på den automotive verden vil jeg tro...
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.074
maj 2011
Følger: 30 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 93 Svar: 445
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.902
Så bliv på skolebænken, en motor der skal presses og tæskes for at følge en større motor den holder bare ikke ligeså godt.
jan 2007
Følger: 69 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 38 Svar: 879
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.902
Størrelse giver holdbarhed, et lille dæk bliver også slidt hurtigere end et stort på samme strækning fordi et lille skal tage flere omgange.
Størrelsen vil altid være afgørende for holdbarhed, nogen kalder det kvalitet.
jan 2007
Følger: 69 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 38 Svar: 879
Nu er støbejern jo altså ikke new tech, og nok ikke det du finder i bmw's motor lille effektive motor. Bare fordi motoren har et højere bmep (brake mean effect pressure) betyder ikke nødvendigvis at det ikke virker, men bare at effektiviteten er højere.
Jeg tror vi stopper diskussionen her, for du vil bare ikke acceptere at verden ændrer sig. Nye teknologier gør at før utænkelige løsninger, bliver mulige.
Det ser ud til at der ikke er mange herinde der deler din holdning.
Og til din dæk sammenligning, så findes der jo forskellige typer dæk. Der findes altså små dæk i god kvalitet, der holder længere end store dæk i dårligere kvalitet.
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.902
Der findes også store dæk i bedre kvalitet end små dæk, der findes også store motorer i bedre kvalitet end små masseproducerede plastikmotorer.
De store ting plejer også at være dyrere af den simple grund at de er bedre.
jan 2007
Følger: 69 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 38 Svar: 879
Det smarte ved deres bil, er at den har el, og en lille motor, der er effektiv og holdbar. Derved har de et miljø korrekt koncept. Hybrid systemet er tung grundet batterier, så at de kan spare vægt på motoren er jo bare i top. Byggede man to forskellige størrelser motorer i samme materialer holder den store selvfølgelig bedst. Men det du ikke forstår er at den store "kvalitets" motor du køber, sagtens kan opgraderes for yderligere holdbarhed. BMW har her muligheden for at vælge bedre materialer til deres motor, og opnå samme holdbarhed som en større motor. Du ikke generalisere og påstå at en lille turbo motor ikke kan holde, for det er noget vås.
Laver man den korrekt, holder den absolut lige så godt som de store motorer der er på markedet, som jo ikke er unødigt forstærkede, da det koster penge.
At du udtaler dig omkring min intelligens, istedet for at komme med brugbare argumenter, bekræfter bare at du ikke har noget at have din holding i.
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.902
Du må nok bare indse at du skulle have holdt dig til emnet i stedet for at bruge det til selvpromovering.
Når man sætter højttalere i motorrummet for at skabe en illusion af at der er noget som ikke er der, så er det sgu ynkeligt og pinligt.
jan 2007
Følger: 69 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 38 Svar: 879
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.902
Udviklingen går ikke længere på at lave sjove biler, det gælder om at presse så meget som muligt ud af så lidt som muligt og det må ikke koste noget.
jan 2007
Følger: 69 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 38 Svar: 879
Faktum er bare at fordi motoren er lille og trykladning, kan den godt holde lige så godt som en stor.
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.902
En stor motor er bedst fordi den ikke skal arbejde så hårdt som den lille for at lave det samme, mindre belastning og slid.
jan 2007
Følger: 69 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 38 Svar: 879
En BMW i8 er ikke en lille billig bil, men en temmelig dyr sports bil med lavt emission og energi forbrug.
Vi har vist slået fast at belastningen af de nedre dele i motoren er den samme, og at man sagtens kan opgradere de øvre dele på en lille motor så den kan holde.
En lille motor er ikke billigere end en stor motor, men resten af bilen er billigere produceret på en lille billig bil. Fordelen et stadig vægten, og effektiviten på den lille, samt muligheden for lavere brændstof forbrug.
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.902
jan 2007
Følger: 69 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 38 Svar: 879
Når du kører i din bil med en N/A motor, så læsser du Ca 1 bars tryk i motoren, altså atmosfærisk tryk.
Hæver du trykket til lidt over det dobbelte, og opnår samme temperatur på indsugnings luften så fordobler du din effekt, altså dit moment.
Derved kan en 1 liters motor med tryk lave det samme som en 2 liters uden trykladning. Du ved vel allerede at hestekræfter er beregnet udefra velocity, torque or en konstant værdi, så det vil jo følge med momentet, hvis man opnår et højt moment i toppen af omdrejningsfeltet.
Tager man højde for temperaturer friktion osv, så er 1 bars ladetryk ikke helt nok, men det kan selvfølgelig hæves.
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.902
Nu burde det være til at forstå
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.902
Kæft en social taber du er.
http://www.bilgalleri.dk/forum/jura-og-lovgivning/1229374-leasing_mellem_privat_personer_?t=1465667977#comment9294401
Held og lykke med at få indregistreret din søsters leasingbil uden afgift
Motorlyd fra højttalere