{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.828 visninger | Oprettet:

Fotovogn på motorvej? {{forumTopicSubject}}

Hej kørte på motorvejen i Jylland idag, og tror der stod 3 politibetjente i en 110 zone. Mener det var før skærup. Der stod et stort stativ ? Har det været en fotokontrol? Troede ikke de måtte placeres ind over motorvejen? Det skal siges det var en 110 zone og IKKE vejarbejde. ??
Mvh Mathias.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fotovogn på motorvej?
  • #1   2. dec 2015 Mon ikke de stod med en LTI2020 laser. Og lavede hastighedsmåling

• #2   2. dec 2015 Havde du bare kørt 140 så havde du fået svaret smiley

• #3   2. dec 2015 Kørte det jeg måtte, troede bare ikke de måtte..?
    - det var en stor høj lille 3 fods ting. Med et lille (kamera) oppe i toppen, tror jeg?:-)

• #4   2. dec 2015 Hastighedsmåling? Så havde der kommet en politi motorcykel? Eller?

• #5   2. dec 2015 Det er kun fotovognene der ikke må lave målinger, med mindre det er ved vejarbejde.

• #6   2. dec 2015 Ja så har der været et stophold et stykke væk

• #7   2. dec 2015 Så de kan ikke blitze? De stod på den anden side af autoværnet?

• #8   2. dec 2015 Nej. Du skal stoppes for at få en bøde

• #9   2. dec 2015 Så de må ikke engang stå på den anden side af autoværnet og blitze?

• #10   2. dec 2015 Har de ikke noget de må bruge til at tage billeder og blitze på motorvejen?:-)

• #11   2. dec 2015 Nej, Det har de ikke.

Når der står en betjent og laver fartmåling, skal man altid stoppes.

Fotovognene er de eneste der tager billeder. De kan dog tage udstyret ud af bilen.

• #12   2. dec 2015 Men ikke på en måske 2-3 meter høj stativ?
    - der stod 2-4 folk rundt om den:-)

• #13   2. dec 2015 NEJ

• #14   2. dec 2015 Okay

• #15   2. dec 2015 Tak for hjælpen smiley

• #16   2. dec 2015 Håber du huskede at smile

• #18   2. dec 2015 det må de gerne, det viser de også i det der politi program på 6'eren

• #19   3. dec 2015 Det blev da ændret ved årsskiftet at de må holde lige hvor de vil med fotovogne, jeg har da set dem holde på spærrefladen ved tilkørsels rampen på motorvejen og målte biler, der kom ude på motorvejen! § 30, siger at de må?
    http://www.jv.dk/artikel/2029912:Haderslev--Fotovogne-maa-holde-hvor-som-helst

• #20   3. dec 2015 Tror måske bare det var trafik tælling eller hva det hedder;-)

• #21   3. dec 2015 Jeg blev blitzet af en fotovogn ved Slagelse søndag aften kl 10 i en 110 zone. Jeg nåede lige at se fotovognen holde klods op og ned af autoværnet ved rastepladsens græsplæne, også kom der et kæmpe rødt lys. jeg modtog dog aldrig nogle bøde. heldigvis. kørte "lidt over" 110. Måske var det en test??

• #22   3. dec 2015 Sikkert! Men de siger også at man IKKE er i tvivl, hvis du bliver taget. Dag som nat.
    - men det har nok været en test;-)

• #24   3. dec 2015 Lass g
    du kan da også spørge dumt, hvorfor tror du selv de står på motorvejen? nok fordi hastigheden bliver overskredet mere end hvad godt er.

• #26   3. dec 2015 ja og? loven skal vel stadig overholdes og folk der har en tildens til og køre bag de 160 er der jo mange af og helt fint med mig at de vil fange dem.

• #28   3. dec 2015 Lyder nu som du kommer med en undskyldning for at køre hurtigt bare fordi du kører langt.

• #30   7. dec 2015 Jeg fik skam mit første klip i kørekortet af en fotovogn der var placeret i nødsporet på Lillebælts broen

• #31   7. dec 2015 De nye fotovogne med kamera på en 3 fod, kan godt have selve kameraet til at stå oppe ved motorvejen, mens selve bilen holder på en af/tilkørelse i den bløderabat, det har jeg set flere gange i århus området.

Tit og ofte er det i zonerne hvor tunge køretøjer har overhalingsforbud i en tidsperiode, for de nye kan jo tage op til 3 vejbaner. smiley

Så det kan være de har været ved at stille det op da du kom forbi.

• karsten g
    karsten g Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Svar: 2
    #32   9. dec 2015 Nu skal i alle tænke på at det ikke er politiet der har forlangt fotovognene, de får garanteret heller ikke en brøkdel af det de indbringer. Det er polyvtikerne i skal rette jeres skyts imod, der er budgetret med en indtjening fra fotovognene på næsten 1 milliard.

• #33   9. dec 2015 Karsten g
    det er da kun os selv der har skylden eller vi skal stille vores skyts mod. det er jo ikke politikerne der kører vores biler MC atv osv. osv. og får man en bøde tja shit happens ?
    hvis man så kun tænkte på overdreven brug af fotovogne, så ja så har politikerne skam skylden, men på den anden side set den kloge narrer den mindre kloge, dermed ment hvis de kan indtjene så højt et beløb årligt siger det jo også en del om trafikkulturen i vort land... det er vel en meget nøje sammenfatning af omstændighederne.

• #34   9. dec 2015 R M

Nu er de danske billister jo også suverænt det mest kriminaliseret folkefærd i Europa.
    Du finder ikke andre lande der går så meget op i at uddele bøder for noget der er SÅ ligegyldigt.

Det ændre ikke andet end bundlinjen i statskassen, politiet bliver brugt forkert i det her land.
    De skal rette deres resourser hvor det rent faktisk betyder noget.

Indbrud, voldtægt, stalking, terror, mord osv...

om en person køre 10km/t for stærkt for at komme på arbejde til tiden? big fucking deal siger jeg.

• #35   9. dec 2015 Jeg har kørt som Chauffør med insulin rundt i EU. England, Frankrig, Ungarn, Tjekkiet, Tyskland osv osv. Vi dansker køre så pænt, det helt vildt. Tyrkiet, Frankrig og Italien er nogle af de værdste steder, de køre med hovedet under armen. Vi kører pænt i Danmark, meget pænt.

• #36   9. dec 2015 Copycat
    siger heller ikke at jeg er uenig med dig i det, synes skam også de burde bruge mere tid på mere seriøse lting der lige foregår.
    Men vi kan ikke komme udenom at det stadig er ulovligt også selvom vi sagtens kan blive enige om at det er dybt godnat at blive bonnet for knap 10 kmt over fartgrænsen.

• #37   9. dec 2015 Ja og vi køre MEGET langsomt!
    Jeg køre 60km/t på arbejde hver dag på en 80km/t strækning fordi der er altid en eller anden klaphat forrest i kæden som i hvertfald IKKE skal have nogen bøde, så det er bedre at være på den sikre side og så køre 55-60km/t i en 80zone.

Jeg er ved at tage en bid af rattet hver eneste morgen i raseri

• #38   9. dec 2015 R M

Jeg har en bøde liggende for at køre 51km/t i en 50 zone
    Det er sådan noget der gør at jeg kan forstå dem der chikenere ATK'er og Politiet generelt når de holder fart kontrol

• #39   9. dec 2015 Copycat
    har du ikke tænkt dig og gå rettens vej med det? 1 kmt over fartgrænsen er jo latterligt lavt og gør ingen forskel.

• #40   9. dec 2015 Jeg havde skam fat i Politiet om det, og jeg blev nærmest smidt ud af Politistation for at spørge til det.

Men nej jeg gik ikke rettens vej.

Det gjorde jeg heller ikke da jeg blev blitzet af en ATK der holdt ulovligt parkeret i nødsporet om aftenen på lillebæltsbroen.

Den blitzede alle der kom forbi fordi den var sat til en meget lavere hastighed end der var skiltet til på broen.
    De blitzede 2500 på en aften og mange mistede kørekortet.
    Der var mange vognmænd der tog den i retten og vandt.

• #41   9. dec 2015 jamen de kan da for fanden sige sig selv. at 1 km/t ikke har indflydelse for sikkerheden.

• #42   9. dec 2015 R M

Det er præcist det jeg mener, det her INTET med sikkerhed at gøre, det er bare om hvor mange penge de kan tjene.
    De har jo budgetter de skal nå, så de vil da skide på om 1km/t virker uretfærdig eller ej

• #43   9. dec 2015 Copycat
    ville man ikke få medhold hvis man gik rettens vej? f.eks hvis man brugte argumentet ift bremselængden, den ændrer sig ikke pga så lidt.

• #44   9. dec 2015 Nej for faktum er at man ikke må køre mere end 50km/t og dermed er 51km/t for meget bum færdig..

• #45   9. dec 2015 mente at der var marginaler for hvornår de må udstede bøder.
    ved godt at 1 kmt over teknisk set er ulovligt.

• #46   9. dec 2015 Yep, og det er det der er problemet her i DK for "teknisk-set" er fint nok til at kriminalisere en almindelig lovlydig skatteyder.

Det eneste de får ud af det er at det bliver "os imod systemet"
    folk er jo flinke til at blinke og advare hvis der kommer en fotofælde længere oppe af vejen.
    I sverige og england bliver der dagligt vandaliseret stærekasser, fordi folk er skide trætte af at politikerne tvinger Politiet til at gå i så små sko.

Det er jo ikke meningen at borgerne skal se Politiet som en gene, men som hjælp.
    og det ødelægger de sq totalt

• #47   9. dec 2015 amen hvor herre til hest.. mangler der virkelig så mange penge i kassen da

• #48   9. dec 2015 Sikkert ikke.. men det er jo rart at have nogle ekstra... smiley

• #49   9. dec 2015 selvfølgelig er der rart med flere penge, det synes alle da. Men ligefrem at påtvinge politiet udstedelser af smålige bøder, er da plat

• #50   9. dec 2015 Absolut, også derfor emnet kan pisse mig lidt af smiley

• #51   9. dec 2015 R M
    Nu siger du godt nok det er vores egen skyld, og det er jo tilnærmelsesvis også rigtigt nok.... og dog.

Grunden til politikerene er nogle "svin":
    En flok københavnske halvhippier er sidder og slager alle bilejer! smiley

Grunden til politiet er nogle "svin":
    De sætter jo de vogne op hvor der er størst chance for at den almen borger overser et eller andet, og/eller der er skiltning/vejforløb der gør at chancen for man ryger i er stor.
    De steder er tit og ofte steder hvor det ikke gør det store man har lidt for meget fart på.
    Det er simpelhen svineri, holdte de nu ved steder hvor fartsynderen rent faktisk udgør en fare, så er det helt ok, men det er jo ikke skoler, pensionater, fritidshjem o.s.v de holder ved, hvor der også bliver kørt for stærkt, % chancen er simpelhen for lav.

• #52   9. dec 2015 R.B
    selvom det er lidt over ti år siden jeg fik mit kørekort, kan jeg da stadig huske at man skal være opmærksom med hvad der sker på vejen og selvfølgelig skiltene, så synes lidt det er at skubbe skylden hen på andre ved det du skriver... at de har en kæmpe indtjening skyldes jo kun at bilisterne ikke kører og har tilstrækkelig opmærksomhed.

• #53   10. dec 2015 R B
    Så du mener at skylden er overskygger prencippet ved en fotovogn, det du siger det, er jo bare godkende at det er en pengemaskine.
    De er ikke et spørgsmål om tilstrækkelig opmærksomhed, det er chancen for du overser noget i forbindelse med vejens forløb eller skiltning, måske endag begge to på samme tid.

Som du selv siger, lærte du at være opmærksom på, det er skal du jo f.eks også være på blade på vejen, så overser du måske lige det helt malplaceret byskilt, og 100 meter længer fremme står fotovognen.

Det er pengemaskiner, ikke en skid andet, de har intet med trafiksikkerhed at gøre, og det har ikke noget med at placerer en skyld, det er hele pointen ved en fotovogn i første omgang.

Hvis ikke det var pengemaskiner, hvorfor skulle de så pludselig have mulighed for at gemme sig ?

Her er en rigtig go annonce som viser det er en penge maskine frem for trafiksikkerheden

http://sn.dk/Rudersdal/Palle-sat-ind-mod-politiets-fartkontrol/artikel/375182

" Det her handler ikke om, at vi skal have nogle kroner i kassen, men om trafiksikkerhed, og om at folk skal sætte farten ned."

"Han fjernede straks skiltet."

"Kort efter kørte en ung mand forbi fartkontrollen. Han blev målt til at køre 103 kilometer i timen, hvor man må køre 50"

Tydeligvis har pallen mere effekt en fotovognen, hvorfor fjerner man den så ?, hvis ikke det er for at få penge i kassen?
    Han kunne have kørt et andet sted hen og måle i stedet, og ladet pallen stå.

• #54   10. dec 2015 #53
    det er så ikke en diskussion om det er det ene eller andet.det er tåbeligt at man giver staten skylden for at ens pengepung bliver lettere. det er dig som bilist der har ansvaret for at overholde farten plus at du skal holde øje med hvad der sker.

ja kan godt være staten kun er ude på at skovle penge ind, indrømmer de jo også men derfra og så til direkte at give dem skylden for ens pengepung bliver lettere, er altså lidt små dum, du og alene du har ansvaret når du kører bil.

• #55   11. dec 2015 Gruppe på facebook:
    TK-AntiTerrorKorps Fotovogne kun farlige steder
    Med mistillid som grundlag for dette indlæg fremføres følgende:
    Vil politiet overholde kun at fotofælde på farlige strækninger. Næppe. Derfor ville det klæde etaten at lave en hjemmeside, som fortæller om deres virke. Fortæl hvor de har været og hvorfor, og hvor mange de har fotofældet. Det ville også klæde etaten at oplyse, hvor de på et tidspunkt i fremtiden vil stille sig op. Det ville da være præventivt hastighedsdæmpende uden omkostninger.
    Hvis du er en hjernedød ”Brian-bilist”, har du intet at gøre her. Lad os fornuftige bilister give vores meninger til kende her i gruppen. Lad os blive et ”Anti Terror Korps”. Hvor meget kan justitsministeren holde til?

Kommentér på:
Fotovogn på motorvej?

Annonce