{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.368 visninger | Oprettet:

Renovering af topstykke og ny toppakning BMW E90 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg var hos Jan Nyggard BMW forhandler i dag og fik vide jeg skal ha renoveret topstykke og ny toppakning . Men de skal ha ca 20.000 for det og har ikke tid før nye år. Så vil høre om der er nogen her eller kender nogen der kan gøre det billigere og selvfølgeli uden toiletpapir . ??.

Det anbefalet enten ny motor til ca . 45000 el det andet. Men har desværre ikke råd til ny motor .

Gerne i kbh og omegn .

Kom frisk. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renovering af topstykke og ny toppakning BMW E90
  • #1   4. dec 2015 nu ved jeg ikke hvad motor du har men du kan jo også bare finde en brugt top og så få det planslibet og montere til en hel anden pris
    http://www.ebay.de/itm/BMW-E90-E92-E93-M3-S65-Zylinderkopf-Zylinder-7838147-/321899961633?hash=item4af2bb9d21:g:XhoAAOSwo0JWKJnJ


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.590
    #2   4. dec 2015 Hvad fejler dit topstykke siden det skal renoveres?

    Men hvis du tager ud til et af de mindre værksteder, så har de måske tid til at pille det af, og sende til cylinderservice.. Men det er tæt på julen og derfor også ferie for rigtig mange, så det kan blive svært at få presset sådan en "stor" opgave ind.. Det er jo flere ting der skal planlægges, så det tidsmæssigt passer sammen


  • #3   4. dec 2015 @Michael Det er N46 motortype. 320i .
    er det brugt topstykke du har linket til ? Mit tyske er ikke god , så behøver nok mere hjælp der.

    @BG Piraten
    Den bruger olie , og de mener det ryger ned i motoren et eller andet sted. Måske derfor det skal renoveres.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.590
    #4   4. dec 2015 N46 er ret kendte for at pille pakningerne omkring ventilerne (Olietyvene) eller stempelringene, så det kan være begge dele desværre, og det burde dit bmw værksted også have fortalt dig

    Det er ret sikkert "kun" dine olietyve som skal skiftes, men det er også en operation som er stor og tidskrævende nok desværre.. Men ville prøve at køre ud på et af de mindre værksteder, som er kendt for at levere et godt stykke arbejde, og forhøre mig hos dog.. Det er muligt de kan presse dig ind, og de burde selv kunne klare sådan nogen pakninger hvis de virkelig gerne ville smiley

    Har du altid kørt med den korrekte olie på maskinen?


  • #5   4. dec 2015 I den tid jeg har ejet bilen har jeg brugt castrol olie. Da jeg købte bilen tappet jeg alt olie og hældte nyt i . Jeg kørte lige med servicerens inden jeg hældte nyt i .

    Det er netop jeg søger en dygtig mekaniker , som kan hjælpe mig og fået løst problemet.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.590
    #6   4. dec 2015 Håber du finder en der har tid smiley
    Ved bare at mange heromkring hvor jeg bor, der har de næsten ikke tid til sådan en opgave på denne tid af året, da de har udfyldt deres skema de næste 2 uger, og derefter er det ferie og afspadsering og hvad de ellers kan få kaldt det


  • #7   4. dec 2015 bilen kan vel køre lidt endnu, jeg har tid i det nye år .

  • #8   4. dec 2015 Er det forsvarligt nok at køre i den til det nye år ?

    Hvad er din komplett pris for reperation med det hele. Du kan sende mig PB .



  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.590
    #9   4. dec 2015 Den bruger bare mere olie, så hvis du holder øje med oliestanden, så sker der ingen ting smiley

  • #10   4. dec 2015 kør til et værksted der har en aftale med belladd, og få ham til at tage kamera ned i motoren, så kan han let set om det er stempel ringe eller olietyve den er galt med smiley

  • #11   4. dec 2015 @henrik s

    Kender du nogen værksteder i kbh el omegn der gøre det , for så vil jeg ta kontakt med dem med det samme.



  • #12   4. dec 2015 Vil det sige hvis de kan finde ud af om det er stempelringe el olietyve , så skal der ik ny toppakning eller høre de til sammen med toppakning ?

    Jeg tænker bare om man ikke" bare "kan skifte toppakning , hvor både olietyve og stempel ringe bliver udskiftet samtidig .. Så behøver man ikke spekulere på det ene el andet.



  • #13   5. dec 2015 Topstykket skal af for begge dele, så jo det kan du godt, men så skal du jo også bare betale for begge dele smiley

  • #14   5. dec 2015 Vil det være billigere at skifte olietyve og stempel ringe alene så ?

  • #15   5. dec 2015 topstykket skal af for at skifte olietyve, det kan gøres mens det sidder på men kan være risikabelt, og så finder man aldrig ud af om topstykket fejler noget

  • #16   16. apr 2016 Har du fået det lavet?

  • #17   10. maj 2016 Har den samme problem hvor kan man få det lavet til rimelig pris

  • #18   10. maj 2016 Hvad skal du ha lavet præcis ? Og hvor i landet er du fra ?

  • #19   10. maj 2016 Rico
    Har du fået lavet din bil :)?


  • #20   11. maj 2016 Er fra Horsens , når bilen holder i tomgang og jeg skal til at sætte igang så smider den røg blålig røg fik af vide at det var de olietyve ved ventilerne som var noget galt med, bilen er 320i benzin fra 05 km 166.000 har lige fået skiftet olie også begyndte den med at gære det med røgen fra udstødning , :-(( pisse ærgeligt man

  • #21   12. maj 2016 Jeg er fra kbh og kender også kun en herfra.. Det er det rigtig olie du har hældt i ik ? Før du hældte nyt olie i , brugte den meget olie ?

  • #22   14. maj 2016 Den brugte castrol før , og det nye olie er fra schmiedman de mener det er Shell olie , den har overhovedet ik smidt røg før, motor har kun gået 166. Tusind ved ik hvorfor den gør det , alle siger noget forskelligt

  • #23   14. maj 2016 Ellers ud over det kør den fint , hældt helt nyt olie i 4.2 liter og efter 1000km kom der en lampe hvor jeg sku hælde 1 liter på !!!! Olie niveau føler har jeg os skiftet så ved ik hvad der sker aner intet

  • #24   14. maj 2016 Det kan være stempelringe der er slidte. Har du testet for fejlkode ? Melder den motorfejl ?

    @Henrik

    Jeg har været igennem meget med bilen. Har lært at det ikke kan betale sig at renovere motoren. Så står nu og overvejer at smide en anden motor i .
    Den har fået nye stempelringe, plejllejer , renoveret topstykke , men problemerne er ikke løst . Nu melder den fejl på 4. cylinder . Tror det er cylindre der er færdige , så istedet for bruge flere penge på det , overvejer jeg en anden motor i stedet.


  • #25   14. maj 2016 Det lyder sgu utroligt smiley er det ikke noget BMW kender til hvis det er så træls et problem? Det kan snart ikke passe det kun er din det er sket for smiley

  • #26   14. maj 2016 @henrik .

    Det var ik hos bmw jeg fik det lavet . Men igennem en der er uddannet og har arb for jan nyggard.


  • #27   14. maj 2016 Jeg tænkte mere hvis du havde forhørt dig hos BMW om de kendte til problemet smiley

  • #28   14. maj 2016 Har ikke lige forhøret mig hos bmw , men min melder ik fejl på noget så ved ik om det er olie kvaliteten der gær det

  • #29   15. maj 2016 Prøv at skifte olie til noget 5w-30 castrol og se om det hjælper .

  • #30   15. maj 2016 Det var det jeg havde i før det nye olieskift, det er vildt hvis den kan ha en så meget betydning

  • Marco G
    Marco G Tilmeldt:
    dec 2017

    Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8
    #31   8. okt 2018 Beklager jeg river op i en gammel tråd men var der nogen af jer der fik løst problemet? Står selv med det samme på min e90’er

Kommentér på:
Renovering af topstykke og ny toppakning BMW E90

Annonce