Sælge gælds bil ( Uden og betale kreditør først ) {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Mit spørgsmål kan have delte meninger , og jeg søger ikke fornuft snak og folk der leger politi betjente eller min mor og far.
Søger svar:
Jeg er i den situation at jeg er blevet tilbudt og sælge min bil til udlandet ( uden papire )
Jeg skylder 80.000 kr i den.
Jeg har en privat gæld der skal betales NU.
Mit spørgsmål er så.
Hvis jeg sælger den.
Fortæller kreditor der har pant i den , at jeg har solgt den uden om dem , og jeg fortsat vil afdrage men ikke har bilen mere.
Kan der så komme en STRAFFE SAG ud af det ?
For man skal jo reelt oplyse og betale kreditor først.
Men hvis man indvilliger i fortsat at afdrage kan de så gøre mig noget strafbart ?
Som sagt er det ikke det smarteste eller klogeste. Søger kun svar samvittigheden er min helt egen.
Tak Og god jul
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.007
Det kommer an på kreditor, kan vi andre desværre ikke svare på.
mar 2014
Emner: 23 Svar: 514
maj 2014
Følger: 26 Følgere: 19 Svar: 212
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.063
Evt. få en til at gi dig et blåt øje og sig at du er blevet rullet og de har stjålet dine nøgler og stukket af med bilen..?
Du har jo stadig papirerne, og forsikringen..
Det er aldrig noget jeg ville have samvittighed til at gøre, men det er jo heldigvis ikke min hovedpine..
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 134
Hvis banken/kreditor ikke har pant i bilen, SKAL salg af bilen ikke betales til dem
dec 2005
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 101
For resten, sælge til udland er altid en dårlig forretning(i 99,9% af gangene).
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.110
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Landet de fleste udenlandske bilkøberne til normale biler, er bedragere så vær ekstrem forsigtig. KUN CASH intet andet og kun ved overdragelsen.
Andet punkt årsagen til at din handel lyder som en dårlig ide økonomisk er, at du ikke kan hjemtage afgiften og den udgør en meget stor del af værdien. Eneste undtagelse jeg kan tænke på er en elbil.
Der er noget omkring at du kan få konverteret restgæld i bilen til et forbrugslån, men betingelserne stinker som regel.
Så jeg håber at du kan finde en løsning, med færre problemer end denne idé.
Og så er der rigtigt og for.....bla bla..
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 155 Svar: 2.508
Ham fra udlandet vil give mere for bilen end den er værd, og vil købe den ude at se den først. Du skal bare stille den i en container og stole på ham.
Sælge gælds bil ( Uden og betale kreditør først )