{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.055 visninger | Oprettet:

manglede udstyr i bil ? {{forumTopicSubject}}

Søster og hendes fyr valgte og investerere i en fin vogn. Men de mener af bilen mangler noget udstyr, som de ellers mente skulle være på deres bil også. Der er tale om det overstregede på blanketten, som stammer fra en identisk bil, dog 1,6 tdci fremfor en 1,0 125, så udover at bilen de skulle have (og har fået) er en 1,0, så skulle bilerne ellers være identiske med alt. Men det overstregede er udstyr som ikke fulgte med deres bil, så de mener selv at de kan tage tilbage og klage.

Men hvad mener i ? ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  manglede udstyr i bil ?
  • #1   9. dec 2015 Bilen er denne her.

profilbillede
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #3   9. dec 2015 Hvad kan de bruge en annonce tekst fra en anden bil til?
    Biler er udstyret forskelligt, og selv med samme motor kan de have noget forskelligt i sig.
    Hvis de mener de er snydt, så må de tjekke deres salgspapirer, der burde det hele gerne stå...

• #4   9. dec 2015 Der er vidst nogen som ikke har haft styr på hvad de har købt

• #5   9. dec 2015 Tror du alle Ford Mondeo har det samme udstyr eller hvad?

• #6   9. dec 2015 Nogen skal vist bare altid beklage sig!

• #8   9. dec 2015 Prøvekørte de ikke bilen, og så hvad der var af udstyr, inden de skrev under?

Medmindre der er mangler ift. hvad der stod i salgsopstillingen/købskontrakten, så tror jeg ikke at der er meget at komme efter.

• #10   9. dec 2015 Læs hvad der står i kontrakten det er da den eneste måde.
    Står der at biler en købt med tagræling, reservehjul osv, ja så er de blevet snydt.
    Står det der ikke, ja så har de heller ikke købt bilen med det, så simpelt er det. Så må de læse kontrakten grundigere igennem til en anden gang, så de ved hvad det er de skriver under på.

• #11   9. dec 2015 Juridisk tror jeg forhandleren er på den hvis ikke bilen har det udstyr der er nævnt i papirerne på handlen. Personligt syntes jeg at hvis ikke din søster selv har magtet at tjekke det inden handlen kan det maglende ikke været ret vigtigt.

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #13   9. dec 2015 Det er vel en Focus Trend, så prøv at se her fra side ca. 40 http://brochurer.ford.dk/Brochure/Personbiler/FordFocus/

• #14   10. dec 2015 Jeg tror faktisk også forhandleren har et problem i forhold til dette. Principielt kunne papirerne være blevet overstreget efter man har skrevet under. Der skulle være lavet nogle nye papirer hvor det udstyr, som bilen ikke har, simpelthen er fjernet.

Hvis man går ind og siger "jeg ser du har en diesel til salg - jeg kunne godt tænke mig samme bil, bare i benzin" og forhandleren så sælger en benzin, så skulle han jo gøre opmærksom på at det faktisk ikke var samme udstyrslinje.

• #15   10. dec 2015 Der er jo altid en genpart af en kontrakt, og eftersom det er søsteren der i det her tilfælde står med en overstreget, kan jeg ikke se hvordan sælger skulle kunne strege noget ud, efter salget.

Den forhandleren har, er nok magen til. Havde hun nu haft en uden streger, og forhandler en med, ville det selvfølgelig være et problem.

• #16   10. dec 2015 Selvfølgelig - det havde jeg ikke lige tænkt på smiley

• #17   10. dec 2015 Det skal du ikke være ked af. hehe

Første gang jeg skulle underskrive legekontrakt, stregede min udlejer noget ud i begge. Og Der gik lige lidt tid hvor jeg tænkte "hvad forhindrer ham i at strege mere ud?" Indtil det gik op for mig, at jeg jo havde en magen til, med hans underskrift på smiley

• #19   10. dec 2015 *leJekontrakt selvfølgelig. smiley

Kan da godt være jeg har misforstået noget. Tolkede det bare som om det var den omtalte kontrakt der var smidt op her smiley

• #21   10. dec 2015 Drenge, prøv nu lige at læse det TS har skrevet om den seddel han viser et billede af, før I går i selvsving:

"Der er tale om det overstregede på blanketten, som stammer fra en identisk bil, dog 1,6 tdci fremfor en 1,0 125..."

Så sikkert ikke helt identisk!

smiley smiley smiley

• #22   10. dec 2015 De skulle købe en bil som havde identisk udstyrsliste , dog som på daværende tidspunkt var lejet ud, indtil den kom op på ca 10.000 km. De får så en hjem i en anden farve ens ønsket, men som skulle have den udstyrsliste som vist på billeder. Det overstregede er gjort af min søster, for og vise hvad bilen ikke har smiley

• #23   10. dec 2015 Og med deres 1,0 125 motor

• #24   10. dec 2015 Hvad står der i hendes kontrakt , for det er det som gælder...!!
    Så er det pisse ligegyldigt om sælgeren har lovet guld og grønne skove, og altid solskin hvor de kører...
    Står der i kontrakten at bilen er købt med tagræling osv, ja så er hun tydeligvis blevet snydt, og så er det tilbage til forhandleren.
    Står der ikke noget om at tagrælingen er valgt som ekstraudstyr, ja så er din søster da mere end dum, efter som hun overhovedet har kørt den ud af forretningen, når nu hun mener den burde være der og den ikke er det.

Kommentér på:
manglede udstyr i bil ?

Annonce