5.789 visninger
|
Oprettet:
Bedste mikrobil? {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Vi skal ud og investere i en ny mikrobil, da de jo er billige i drift/omkostninger.
Der er efterhånden en del på markedet (Aygo, UP, Picanto, i10, Opel Karl), og vi er villige til at smide 120K for en fabriksny.
Vores krav er ting som fartpilot og klima.
Rent design mæssigt er der jo egentlig ikke den store forskel (ergo ingen af dem er sindsrivende flotte biler)
Dog har i10 og Opel Karl et flot interiør.
Er der nogen jeg har glemt?
feb 2006
Følger: 112 Følgere: 110 Biler: 2 Emner: 167 Svar: 3.947
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 79 Svar: 1.991
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
nov 2006
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 87 Svar: 1.099
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 449
Nu beder du ikke direkte om en vurdering, men Karl er ifølge de fleste tests den bedste mikrobil på markedet i øjeblikket. Den kører bedre og har bedre plads på bagsædet end den næst-bedste - i10'eren og slår Up'en på pris og udstyr med flere længder - nogle vil også mene interiørdesign og kvalitet, men dette må bero på en mere subjektiv vurdering.
jun 2004
Følger: 23 Følgere: 39 Biler: 6 Emner: 54 Svar: 840
Jeg har været ude og køre i Aygoen, som faktisk kørte fint - men designet er måske lidt for aggressivt for my liking, og bagsædepladsen var sparsommelig.
Har også været ude og køre i en Mii (kørte dog ikke selv), og den virkede rigtig godt skruet sammen, dog en anelse kedelig måske.
Twingo'en har jeg også prøvet. Og det var absolut ikke godt. Da motoren ligger i baggagerummet, brummer den alt for meget, og endte faktisk med at få hovedepine på den havle time jeg prøvede bilen i. Dog en fantastisk 'turning circle'. Og et super fedt interiør også, dog umuligt at sidde på bagsædet 'bag mig selv'.
Opel Karl'en kører rigtig godt, med en super smooth og stille motor. Dog var kørestillingen ikke den bedste da jeg åbenbart har lange arme, så rattet sidder for tæt på mig. Lækkeret interiør også og udstyr. Bagsæde pladsen også fornuftig. Meget lille baggagerum dog. Lidt konservativt design også.
okt 2003
Følger: 25 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 368 Svar: 3.528
apr 2015
Følger: 3 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 87
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 449
Hvis du kan tysk, er der en artikel her: http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/vergleichstest-hyundai-i10-opel-karl-renault-twingo-vw-up-9801207.html
Citi Go/Up/Mii har jeg kørt en del i og jeg undres meget over den succes den har. Sørgelige sæder uden noget så simpelt som en justerbar nakkestøtte. Ringe plads på bagsædet, og et bagagerum som kun er svært tilgængeligt fordi læssekanten er så høj. Desuden tvivler jeg stærkt på kvaliteten af gearkassen. Jeg har familie som har en der har efter 3 år har udviklet et mystisk oprør mod anvendelsen af 1. og 2. gear. Med tanke om historierne med Polo gearkasserne i 90'erne, kan man kun gisne om fremtiden. Samtidig ryster den i tomgang, og det første sæt skiver er blevet skæve - det kan så selvfølgelig skyldes kørestilen.
jun 2004
Følger: 23 Følgere: 39 Biler: 6 Emner: 54 Svar: 840
Vil prøve Karl, i10 og en Peugeot 208 (demo 3000km) i næste uge.
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 35 Biler: 8 Emner: 198 Svar: 649
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 3 Emner: 41 Svar: 1.218
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
jun 2004
Følger: 23 Følgere: 39 Biler: 6 Emner: 54 Svar: 840
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 87 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.203
Men prøv at smut forbi Suzuki og kig på en Celerio. Altså designet er okay - lidt mere kedeligt, men den skulle vidst være rimelig god.
okt 2007
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 27 Svar: 1.022
Jeg regner med at det bliver en I10 for mit vedkommende. Med undervognsbehandling, 7"navigation med bluetooth sædevarme, bundmåtter samt alufælge har jeg fået en pris på 123.000kr
Når vi snakker Micro klassen, der anbefaler folk stort set kun de mærker de bedst selv kan lide eller har, som vw.
Men en Hyundai I10 er bedst bygget, mest støjsvag med den bedste isolering,
Bedste garanti, den største af dem alle sammen, og størst akselafstand ergo kører den mere som en rigtig bil i forhold til de andre. bare prøv at sammenlign lukningen af dørene, hvordan lyden er rigtigt i forhold til de andre.
Men prøv dem alle sammen også tag en køretur i en I10 til som den sidste, også vil du ikke være i tvivl.
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.895
fartpilot og klima i en bil der har problemer nok i forvejen med at dreje hjulene rundt.
jun 2004
Følger: 23 Følgere: 39 Biler: 6 Emner: 54 Svar: 840
Desuden er 75hk til 930kg ikke så slemt.
jun 2004
Følger: 23 Følgere: 39 Biler: 6 Emner: 54 Svar: 840
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 87 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.203
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.895
Hvad hjælper fartpiloten hvis motoren er for slap til at holde hastigheden op ad en stigning f.eks. og tænder man klimakompressoren så falder ydelsen mærkbart.
Små biler er altså bare transportmidler og vil aldrig kunne tilbyde samme køreglæde som en rigtig bil.
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 87 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.203
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.895
Hvorfor ikke bare betale afgift ligesom vi andre og så købe en bil der reelt kan trække det udstyr den fås med?
jun 2004
Følger: 23 Følgere: 39 Biler: 6 Emner: 54 Svar: 840
Men Pind, du bedes smutte hvis du ikke har noget konstruktivt at sige tak.
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 87 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.203
maj 2014
Følger: 26 Følgere: 19 Svar: 212
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 87 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.203
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Selv om den er grim så kan man ikke være kræsen nå i det pris leje hvis målet er helt ny bil.
jun 2004
Følger: 23 Følgere: 39 Biler: 6 Emner: 54 Svar: 840
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Så ville jeg snuppe skrabet Mazda 2
jun 2004
Følger: 23 Følgere: 39 Biler: 6 Emner: 54 Svar: 840
En Mazda 2 bliver det ikke. Den er kun fed i top versionen til 220K, og det er for meget for en så lille bil.
jun 2004
Følger: 23 Følgere: 39 Biler: 6 Emner: 54 Svar: 840
Men ja, en del lækkert udstyr til den pris.
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 7 Emner: 260 Svar: 2.928
og til pind..
Du fatter da bare hat af noget som helst.
jeg kører selv i Citigo med både AC og fartpilot, og den pender med +-1km/t op ad bakke, den har absolut ingen problemer med at trække sig selv.
Man vælger ikke en mikrobil pga. køreglæde, man vælger den fordi den kører langt på literen og er billig i drift.
Og i byen er det til at finde en parkeringsplads.
jun 2004
Følger: 23 Følgere: 39 Biler: 6 Emner: 54 Svar: 840
Først var det en Peugeot 208 1.2 82hk Active demo med 3000km på tælleren til 130,000 kr. Bilen har et pisse flot design, især for og baglygterne er fede (face-lift model). Bilen kørte som sådan fint nok, men det er mærkeligt at man skal kigge hen over rattet for at se instrumenterne. Rattet var lavet af de billigste plastic, og var faktisk ret ubehageligt at røre ved. Men det der irriterede mig mest var faktisk det meget upræcise gearskifte, samt en al for lang vandring imellem gearene og et koblingspunkt der var svært at ramme hver gang. Det bedste ved bilen er nok bagagerummet, som er dobbelt så stort som i10'ers/Opel karl.
Rent udstyrs mæssigt falder den også lidt bagefter. Motor wise var den helt fin, med overskud til en overhaling på motorvejen.
Derefter gik turen til Hyundai forhandleren og fik prøvet en 2015 Hyundai i10 Go Sport 1,0 60hk med 1000km på tælleren til 115,000kr (+ at der var eftermontere en fin Parrot navi enhed til 5000).
Det første jeg bemærkede var faktisk hvor meget udstyr man får for prisen (dog manglede der også klima her, ligesom i Peugeoten).
Kørestillingen var perfekt, og følte mig rigtig godt tilpas i de gode sæder, og med det tykke læderrat imellem hænderne.
Ude på motorvejen blev jeg imponeret over det behagelige lave støj niveau, og en fornuftig retningsstabilitet (selv med små hjul). I bykørsel var det dog tydeligt at mærke at det var en grov 3 cylindret motor der ligger under hjelmen.
Tilbage ved forhandleren var jeg overrasket over hvor godt den lille hyundai kørte, faktisk bedre end Peugeot 208'eren, som jo faktisk hører til en klasse højere end mikrobilerne. Største minus ved Hyundai'en er helt sikkert den lidt grove motor (ved bykørsel), og det forfærdelige udseende. Interiør mæssigt føltes den som kvalitet de fleste steder, og der var god plads til 4 voksne på de gode sæder.
Dernæst kørte jeg til den lokale Opel forhandler, og fik hurtigt udleveret nøglerne til en sort Opel Karl 1,0 75hk Cosmo med 300km på tælleren til 120,000 kr.
Karlen har uden tvivl den mest stille 3 cylindret motor, og det flotteste interiør.
Efter lidt rykken frem og tilbage, fandt jeg en god kørestilling (rattet sidder lidt tættere på en her, i forhold til de 2 andre biler). Bilen virker måske e anelse smallere end de andre, men man sidder også godt i de flotte Cosmo sæder. Desuden god plads til benene også, både for og bag.
Der hvor Karlen (latterligt navn) virkelig trumfer, er på køreglæden, motoren og det høje udstyrs niveau.
Så, må nok sige at jeg blev overrasket over hvor godt den Hyundai kørte (og hvor kedelig 208'eren var), men mit endelige valg må gå til Opel'en.
Tak til alle der kom med bud på den bedste mikrobil (indenfor 130,000kr).
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 87 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.203
jun 2004
Følger: 23 Følgere: 39 Biler: 6 Emner: 54 Svar: 840
En anden ting var at jeg faktisk havde det ene børnesæde over i alle 3 biler for at se hvor meget plads der var til vedkommende der skulle sidde foran, og alle 3 biler bestod med flyvende farver
Dog var 208'eren den mest besværlige at få møvret sædet ind i, og i10'eren var den nemmeste. Karlen var midt imellem. Men som sagt, go plads i alle biler, selv med børnesæder på bagsædet.
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 87 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.203
Var du på motorvejen med den? Ratvatme og det hele?
jun 2004
Følger: 23 Følgere: 39 Biler: 6 Emner: 54 Svar: 840
Kørte alle 3 biler i ca en time hver, hvor der både var high speed motorvejs kørsel - landevej og en del bykørsel. Nulstillede også kørekomputeren da motoren var blevet driftvarm for at se en indikator for hvor langt de reelt kørte på literen. Peugeoten sagde 6,1l - Karlen sagde 18,3 og hyundaien sange 3,6l (!).
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 87 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.203
jun 2004
Følger: 23 Følgere: 39 Biler: 6 Emner: 54 Svar: 840
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 87 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.203
sep 2003
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 7
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 449
okt 2011
Biler: 2 Svar: 29
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
aug 2021
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
Bedste mikrobil?