{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.789 visninger | Oprettet:

Bedste mikrobil? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Vi skal ud og investere i en ny mikrobil, da de jo er billige i drift/omkostninger.

Der er efterhånden en del på markedet (Aygo, UP, Picanto, i10, Opel Karl), og vi er villige til at smide 120K for en fabriksny.

Vores krav er ting som fartpilot og klima.
Rent design mæssigt er der jo egentlig ikke den store forskel (ergo ingen af dem er sindsrivende flotte biler) smiley
Dog har i10 og Opel Karl et flot interiør.

Er der nogen jeg har glemt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste mikrobil?
  • #1   17. dec 2015 det sikre valg på alle måder fremadrettet er nok aygoen.. men tag da ud og prøv hele flokken af

• #2   17. dec 2015 vi er glade for vores i10.. kørt 205.000 km og kører bare..

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #5   17. dec 2015 ville klart vælge up vi har en gammel aygo min kammerat har en up og up slår vores aygo på alle punkter

• #6   17. dec 2015 jeg ville os vælge en up helt klart.

• #7   17. dec 2015 Renault Twingo findes jo også.

Nu beder du ikke direkte om en vurdering, men Karl er ifølge de fleste tests den bedste mikrobil på markedet i øjeblikket. Den kører bedre og har bedre plads på bagsædet end den næst-bedste - i10'eren og slår Up'en på pris og udstyr med flere længder - nogle vil også mene interiørdesign og kvalitet, men dette må bero på en mere subjektiv vurdering.

• #11   17. dec 2015 Tak for et godt brugbart svar Kasper smiley
    Jeg har været ude og køre i Aygoen, som faktisk kørte fint - men designet er måske lidt for aggressivt for my liking, og bagsædepladsen var sparsommelig.

Har også været ude og køre i en Mii (kørte dog ikke selv), og den virkede rigtig godt skruet sammen, dog en anelse kedelig måske.

Twingo'en har jeg også prøvet. Og det var absolut ikke godt. Da motoren ligger i baggagerummet, brummer den alt for meget, og endte faktisk med at få hovedepine på den havle time jeg prøvede bilen i. Dog en fantastisk 'turning circle'. Og et super fedt interiør også, dog umuligt at sidde på bagsædet 'bag mig selv'.

Opel Karl'en kører rigtig godt, med en super smooth og stille motor. Dog var kørestillingen ikke den bedste da jeg åbenbart har lange arme, så rattet sidder for tæt på mig. Lækkeret interiør også og udstyr. Bagsæde pladsen også fornuftig. Meget lille baggagerum dog. Lidt konservativt design også.

• #12   17. dec 2015 Jeg ville gå efter den 4- cylindrede (1,25) Hyundai i10, den går faktisk ganske godt og har stadig lidt power til overhaling. Og så synes jeg den er lækker indvendig, og man kan få ret meget udstyr til den.

• #14   17. dec 2015 Har prøvet de fleste af dem, bortset fra nyeste generation af I10 og spacestar. Jeg ville klart selv vælge en Karl. Fin lille motor og en indbydende kabine, den klasse taget i betragtning. Ved ikke hvornår den nye Ka kommer - den er måske værd at vente på? smiley

• #15   17. dec 2015 Selv tak. Hvis kørestillingen i Karl ikke er god for dig/Jer, så ville jeg overveje i10'eren som alternativ. Den har som nævnt mindre bagsædeplads, men til gengæld større bagagerum. Så er det jo et spørgsmål om hvad man vægter højest.

Hvis du kan tysk, er der en artikel her: http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/vergleichstest-hyundai-i10-opel-karl-renault-twingo-vw-up-9801207.html

Citi Go/Up/Mii har jeg kørt en del i og jeg undres meget over den succes den har. Sørgelige sæder uden noget så simpelt som en justerbar nakkestøtte. Ringe plads på bagsædet, og et bagagerum som kun er svært tilgængeligt fordi læssekanten er så høj. Desuden tvivler jeg stærkt på kvaliteten af gearkassen. Jeg har familie som har en der har efter 3 år har udviklet et mystisk oprør mod anvendelsen af 1. og 2. gear. Med tanke om historierne med Polo gearkasserne i 90'erne, kan man kun gisne om fremtiden. Samtidig ryster den i tomgang, og det første sæt skiver er blevet skæve - det kan så selvfølgelig skyldes kørestilen.

• #17   17. dec 2015 Lyder cool med det der intellilink som Opel Karl kan fås med.
    Vil prøve Karl, i10 og en Peugeot 208 (demo 3000km) i næste uge.

• #18   17. dec 2015 Suzuki har også en celerio hvis det var noget

• #19   17. dec 2015 For 120t kan man så ikke komme op i Fiesta klasse. Hvilket jeg i den grad personligt ville foretrække.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #21   17. dec 2015 ikke nødvendigvis vi har en som nr 2 bil den køre vi i til den dør af ælde

• #22   17. dec 2015 Problemet er bare at man oftest ikke har garanti ved brugte biler, og det også er svært at finde nogen der samtidig kører langt på literen, og som er billig at have stående (forsikring/grønafgift). Plus at man gerne vil have ting som fartpilot/klima/læderrat/kurvelys som blandt andet Karl og i10 tilbyder.

• #23   17. dec 2015 Umiddelbart havde jeg sagt en Opel Karl, men hvis du ikke sidder godt i den, så skal man ikke gøre det. Det er ellers den pæneste og mest indbydende Micro på markedet, efter min mening.

Men prøv at smut forbi Suzuki og kig på en Celerio. Altså designet er okay - lidt mere kedeligt, men den skulle vidst være rimelig god.

• #24   17. dec 2015 Klart Hyundai I10 Go Clima til 100.000kr, har clima og fartpilot, elruder for og bag samt 2 stk. fj. betjent nøgler.
    Jeg regner med at det bliver en I10 for mit vedkommende. Med undervognsbehandling, 7"navigation med bluetooth sædevarme, bundmåtter samt alufælge har jeg fået en pris på 123.000kr
    Når vi snakker Micro klassen, der anbefaler folk stort set kun de mærker de bedst selv kan lide eller har, som vw.
    Men en Hyundai I10 er bedst bygget, mest støjsvag med den bedste isolering,
    Bedste garanti, den største af dem alle sammen, og størst akselafstand ergo kører den mere som en rigtig bil i forhold til de andre. bare prøv at sammenlign lukningen af dørene, hvordan lyden er rigtigt i forhold til de andre.
    Men prøv dem alle sammen også tag en køretur i en I10 til som den sidste, også vil du ikke være i tvivl.

• #25   18. dec 2015 OMFG
    fartpilot og klima i en bil der har problemer nok i forvejen med at dreje hjulene rundt.

• #26   18. dec 2015 Du kan godt li a trolle folks indlæg hva Pind?
    Desuden er 75hk til 930kg ikke så slemt.

• #28   18. dec 2015 Nejtak, de er alligevel lidt for spartanske smiley

• #29   18. dec 2015 Pind - du har et åbenlyst had til små biler. Kan du ikke bare holde dig til emnet og hjælpe?

• #30   18. dec 2015 Jeg ville skam gerne hjælpe men man kan ikke få det samme udstyr som findes i en stor bil til at fungere optimalt i en lille bil.
    Hvad hjælper fartpiloten hvis motoren er for slap til at holde hastigheden op ad en stigning f.eks. og tænder man klimakompressoren så falder ydelsen mærkbart.
    Små biler er altså bare transportmidler og vil aldrig kunne tilbyde samme køreglæde som en rigtig bil.

• #31   18. dec 2015 Det var slet ikke hvad der blev spurgt om. Den skal nok primært bruges i byen, så tænker det nok går med fartpiloten og klima smiley Trådstarter har ikke behov for en stor bil. Jeg synes det fungerer udemærket i de små biler. Fartpiloten i den Karl jeg har prøvekørt svingede med +/- 2 km/t ved bakker. Klima fungerer også upåklageligt.

• #32   18. dec 2015 Man bruger ikke fartpilot i byen, så altså er den til landevejskørsel.
    Hvorfor ikke bare betale afgift ligesom vi andre og så købe en bil der reelt kan trække det udstyr den fås med?

• #34   18. dec 2015 Så må jeg være forkert på den, eftersom jeg bruger fartpiloten hele tiden, især i byen! smiley
    Men Pind, du bedes smutte hvis du ikke har noget konstruktivt at sige tak.

• #35   18. dec 2015 Veje såsom Enghavevej, Vesterbrogade osv. egner sig da til at køre med fartpilot. At du ikke bruger den i byen, Pind, hvad kommer det os ved? Jeg bruger også tit min i byen.

• Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 26 Følgere: 19 Svar: 212
    #36   18. dec 2015 Med 120.000 rækker budgettet til en Mitsubishi Space Star 1.2 intense. Det er højeste udstyrsvariant og tilmed en "minibil".

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #37   18. dec 2015 døjer i10'erne stadig med rust?, en kollega der har en har fået slebet og malet diverse ting på den efterhånden... heldigvis på garanti, men det træls at have bilen afsted fordi dører, bagsmæk, motorhjelm og vindueslister bobler efter bare 3år. smiley

• #39   18. dec 2015 Er det så en Kia i10? smiley

• #41   18. dec 2015 Celero den må trække trailer.
    Selv om den er grim så kan man ikke være kræsen nå i det pris leje hvis målet er helt ny bil.

• #42   18. dec 2015 Interior og udstyr er nok det der vejer mest. At den kan trække en trailer er sgu ligemeget smiley Ellers tak for budet.

• #43   18. dec 2015 Ingen trailer. Hvilket forfærdeligt menneske er du? smiley så gør du måske heller ikke tandbørsten våd før du børste tænder. ??
    Så ville jeg snuppe skrabet Mazda 2

• #44   18. dec 2015 Skræmmende! Havde netop puttet min tandbørste i munden da jeg læste dit indslag (og bruger altid masser af vand! :))
    En Mazda 2 bliver det ikke. Den er kun fed i top versionen til 220K, og det er for meget for en så lille bil.

• #46   19. dec 2015 En space star bliver det heller ikke. Kunne ikke finde mig til rette bag rattet (sad alt for højt), og den skulle ikke køre ret godt i forhold til de andre konkurrenter.
    Men ja, en del lækkert udstyr til den pris.

• #47   21. dec 2015 Du kan få træk på dem alle.. og den celerio er da så klam og ligegyldig, føj for satan en grim vogn.

og til pind..
    Du fatter da bare hat af noget som helst.
    jeg kører selv i Citigo med både AC og fartpilot, og den pender med +-1km/t op ad bakke, den har absolut ingen problemer med at trække sig selv.

Man vælger ikke en mikrobil pga. køreglæde, man vælger den fordi den kører langt på literen og er billig i drift.

Og i byen er det til at finde en parkeringsplads.

• #48   21. dec 2015 Så fik jeg prøvet lidt forskellige biler i dag.

Først var det en Peugeot 208 1.2 82hk Active demo med 3000km på tælleren til 130,000 kr. Bilen har et pisse flot design, især for og baglygterne er fede (face-lift model). Bilen kørte som sådan fint nok, men det er mærkeligt at man skal kigge hen over rattet for at se instrumenterne. Rattet var lavet af de billigste plastic, og var faktisk ret ubehageligt at røre ved. Men det der irriterede mig mest var faktisk det meget upræcise gearskifte, samt en al for lang vandring imellem gearene og et koblingspunkt der var svært at ramme hver gang. Det bedste ved bilen er nok bagagerummet, som er dobbelt så stort som i10'ers/Opel karl.
    Rent udstyrs mæssigt falder den også lidt bagefter. Motor wise var den helt fin, med overskud til en overhaling på motorvejen.

Derefter gik turen til Hyundai forhandleren og fik prøvet en 2015 Hyundai i10 Go Sport 1,0 60hk med 1000km på tælleren til 115,000kr (+ at der var eftermontere en fin Parrot navi enhed til 5000).
    Det første jeg bemærkede var faktisk hvor meget udstyr man får for prisen (dog manglede der også klima her, ligesom i Peugeoten).
    Kørestillingen var perfekt, og følte mig rigtig godt tilpas i de gode sæder, og med det tykke læderrat imellem hænderne.
    Ude på motorvejen blev jeg imponeret over det behagelige lave støj niveau, og en fornuftig retningsstabilitet (selv med små hjul). I bykørsel var det dog tydeligt at mærke at det var en grov 3 cylindret motor der ligger under hjelmen.
    Tilbage ved forhandleren var jeg overrasket over hvor godt den lille hyundai kørte, faktisk bedre end Peugeot 208'eren, som jo faktisk hører til en klasse højere end mikrobilerne. Største minus ved Hyundai'en er helt sikkert den lidt grove motor (ved bykørsel), og det forfærdelige udseende. Interiør mæssigt føltes den som kvalitet de fleste steder, og der var god plads til 4 voksne på de gode sæder.

Dernæst kørte jeg til den lokale Opel forhandler, og fik hurtigt udleveret nøglerne til en sort Opel Karl 1,0 75hk Cosmo med 300km på tælleren til 120,000 kr.
    Karlen har uden tvivl den mest stille 3 cylindret motor, og det flotteste interiør.
    Efter lidt rykken frem og tilbage, fandt jeg en god kørestilling (rattet sidder lidt tættere på en her, i forhold til de 2 andre biler). Bilen virker måske e anelse smallere end de andre, men man sidder også godt i de flotte Cosmo sæder. Desuden god plads til benene også, både for og bag.
    Der hvor Karlen (latterligt navn) virkelig trumfer, er på køreglæden, motoren og det høje udstyrs niveau.
    Så, må nok sige at jeg blev overrasket over hvor godt den Hyundai kørte (og hvor kedelig 208'eren var), men mit endelige valg må gå til Opel'en.

Tak til alle der kom med bud på den bedste mikrobil (indenfor 130,000kr).

• #49   21. dec 2015 Fornuftigt valg. Meget lækkert interiør og meget køreglæde. Sådan en vil du blive glad for, hvis dit valg holder hele vejen smiley Vi glæder os til at se et fremtidigt galleri smiley

• #50   21. dec 2015 Så er det bare lige hvilken farve smiley og de 4 måneders ventetid.
    En anden ting var at jeg faktisk havde det ene børnesæde over i alle 3 biler for at se hvor meget plads der var til vedkommende der skulle sidde foran, og alle 3 biler bestod med flyvende farver smiley
    Dog var 208'eren den mest besværlige at få møvret sædet ind i, og i10'eren var den nemmeste. Karlen var midt imellem. Men som sagt, go plads i alle biler, selv med børnesæder på bagsædet.

• #51   21. dec 2015 Jeg kan ekstremt godt li' den røde og lilla Karl.

Var du på motorvejen med den? Ratvatme og det hele? smiley

• #52   22. dec 2015 Jeps, ratvarme bliver man hurtigt glad for smiley
    Kørte alle 3 biler i ca en time hver, hvor der både var high speed motorvejs kørsel - landevej og en del bykørsel. Nulstillede også kørekomputeren da motoren var blevet driftvarm for at se en indikator for hvor langt de reelt kørte på literen. Peugeoten sagde 6,1l - Karlen sagde 18,3 og hyundaien sange 3,6l (!).

• #53   22. dec 2015 Så 16,4, 18,3 og 27,7?! Det var da utroligt den kan gå så langt smiley

• #54   22. dec 2015 Ja, dog var der ikke motorvejs kørsel med i10'eren, men stadigvæk. Ifølge spritmonitor kører karlen ca 18-19 på literen, hvilket er fornuftigt.

• #55   22. dec 2015 Det er yderst fornuftigt. I10 havde nok ikke klaret 27 på literen hvis du også havde været på motorvej - så havde vi nok landet på niveau med de andre smiley

• #56   22. dec 2015 En I10 1,25 med 86 hk på en 4 benet er det eneste rigtige valg. Vi har haft vores i snart 3.5 år og den kører bare. Den smuttet fra selv noget større biler i byen, og den slæber ikke en kø efter sig på motorveje.

• #58   23. dec 2015 Fedt du tager dig tid til at skrive dine oplevelser. Det giver jo os andre mulighed for at blive klogere på det hele også, i tilfældet man støder på samme spørgsmål en anden gang smiley Du må have rigtig meget held og lykke med bilkøbet, jeg håber du finder den rette og ender med at blive glad for den.

• leif g
    leif g Tilmeldt:
    okt 2011

Biler: 2 Svar: 29
    #59   23. dec 2015 i10 eller up familien glem de andre

• #60   24. dec 2015 Min niece er ny som ejer af bil, en i10 til 130.000 med det hele, hun har venner som har nogen af konkurrenterne, de støjer mere, man sidder dårligere, de er mere grove i det, iflg niecens næsten 1 års erfaring.

• jane H
    jane H Tilmeldt:
    aug 2021

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #61   30. jan 2024 ar en af de første til at købe Opel karl i sort og nu er den 8 år gammel og har kørt 117000, uden problemer. Der er skiftet olie og bremser, men ellers ingen større udgifter. kører upåklageligt og har ingen problemer med 140 på motorvejen

Kommentér på:
Bedste mikrobil?

Annonce