{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.581 visninger | Oprettet:

Mikkel B
Mikkel B
Tilmeldt:
28. dec 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

garanti / reklamation på styrekugle {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har et spørgsmål der handler om garanti.
I forbindelse med skift til vinterdæk opdagede jeg at der var slør i det ene forhjul på min 3,5 år gamle Sprinter.
Jeg har så fået skiftet en styrekugle og to stabilisatorben og alt fungerer som det skal.
Men
Lige siden jeg fik bilen har der været en klonk lyd som nu er forsvundet. Kort efter jeg fik bilen var jeg på samme Ejner Hessel værksted som nu har lavet reparationen, uden at de kunne finde årsagen til lyden. De mente det kunne være et uoriginalt beslag til et ekstra batteri der var sat ind til noget specialindretning. Så jeg skød det hen dengang og levet med lyden.
Mit spørgsmål er om reparationen kan gå på garantien, da jeg mener det må være noget der har været galt hele bilens levetid?
Desværre har værkstedet ikke registreret at jeg fik tjekket bilen for over tre år siden, så det kan jeg ikke henvise til. Jeg har fået at vide, at Mercedes ikke vil tage den på garantien og jeg skal betale regningen på 5.200 kr.
Er der nogen der har forslag til noget jeg kan gøre for at undgå at betale hele eller noget af regningen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  garanti / reklamation på styrekugle
  • #1   28. dec 2015 Du kan starte med at bede om at få en normal styrekugle og stabilisatorer på. For til den pris, må de da være lavet af guld.

    Men hvis de selv nægter at der tidligere har været fejlsøgt på undervognsfejl, så er der nok ikke så meget at gøre. Men jeg ville da stille spørgsmålstegn ved den regning.


  • #2   28. dec 2015 En styrekugle koster 2-300 og en hjul udmåling 800 max, så hvordan regningen kommer derop aner jeg ikke.

  • #3   28. dec 2015 Klonk har med stor sandsynlighed været stabilisatorer ben/kødben.
    Pisse irriterende at høre på


  • #4   28. dec 2015 hvis du ikke kan dokumentere at du har klaget over en mislyd dengang så er der vist ikke så meget du kan gøre..
    og hvad angår prisen... ja det er jo ejner hessel. de er møgdyre og kryber udenom hvor de kan.


  • #5   28. dec 2015 tit på de sprinter så er det den inderste styrekugme der er slør i. Og de har måske valgt at skiftet dem begge to (inderste og yderste) Og ja den kan sagtens komme efter 3.5 år. Har skiftet flere af dem.
    Hvor meget har bilen gået? Får når de har kørt ca 300.000 km så kan de begynde at larme fra støddæmpere i for. Det lyder som et dunken.
    kommer lyden fra i for eller bag? Og kan du mærke det?


  • #6   28. dec 2015 Det er tit støddæmpere der siger de lyde i for. bærekugle kan det også være. Vi ser aldrig fejl på stabilisator i for. Kun den i bag

  • #7   28. dec 2015 trådstarteren skriver så vidt jeg forstår at lyden er forsvundet efter at den har fået to nye stab. fortil og ny styrekugle...

  • Mikkel B
    Mikkel B Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #8   29. dec 2015 Tak for svarene, selvom de ikke gav en løsning på hvordan jeg kan undgå at betale.
    Set i bakspejlet skulle jeg have bedt Hessel værkstedet om at registrere, at jeg fik lyden tjekket for tre år siden. Men når man som mig ikke ved noget om styrekugle, etc., er man fuldstændig overladt til at tro hvad mekanikeren siger, er rigtigt.
    Regningen på 5.200 består af 3,25 arbejdstimer (2550+moms) og reservedele (1370+moms). Så det løber hurtigt op. En anden gang vil jeg nok vælge den lille lokale mekaniker i stedet. Dels fordi det nok er billigere, men også fordi jeg stoler mere på ham.


  • #9   29. dec 2015 Men lur mig om ikke det nu holder rigtig længe, inden der igen er noget galt!

  • #10   29. dec 2015 Nej nu er bilen jo 3,5 år gammel så det er begrænset hvad der kan nå at gå i stykker inden den er rustet op smiley

Kommentér på:
garanti / reklamation på styrekugle

Annonce