{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

Rolidas
Rolidas
Tilmeldt:
13. sep 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Garanti/reklamation {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har brug for at hører om forhandler er ved at røvrende mig.
Jeg købte i maj en Renualt Clio. Det var en bil som en mekaniker havde kørt i siden efter efteråret. Jeg blev lovet den var ny serviceret og kørt roligt så den var i tip top.

Dog er der begyndt at komme en lyd fra det ene forhjul når jeg bremser - højst sandsynligt bremsen der er begyndt at hænge. Jeg kontaktede forhandler, og mente at det skulle rettes på kulance da jeg kun har haft bilen i 4 måneder, og reklamations retten siger at de første 6 måneder efter køb antages at defekter var ved køb - medmindre sælger kan bevise det modsatte.

Forhandler afviser fordi det var en sliddel, og jeg skulle betale ved kasse et. Bilen har kørt 19.000 km i alt.

Er forhandleren ved at tage mig i røven, eller har han sit på det rene?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Garanti/reklamation
  • #1   13. sep 2016 Hvis ikke bremserne var nye da du købt bilen vil det gå under slid.. Da de jo sagtens kan blive slidt på 4 måneder alt efter hvor slidte de var..

  • Rolidas
    Rolidas Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #2   13. sep 2016 Men under 20.000 km, hvor jeg har kørt de 5.000 km hen over sommeren. Det lyder bare voldsomt i mine øre. Især når han består at den havde fået et servicetjek inden selvom clio kun skal hvert 2. år. Men midt primære spørgsmål er vel at det er sælger der skal dokumentere at de ikke var defekte ved salg. (princippet kunne han have solgt en bil med "defekte" bremser?

  • #3   13. sep 2016 Bremser sku da gerne holde mere end 19.000 km? Jeg skifter ihvertfald ikke bremser flere gange i løbet af året?

  • #4   13. sep 2016 Det kommer da an på hvor brugte de var da du købte bil..

  • Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 45
    #5   13. sep 2016 Hvis de har lavet det påståede eftersyn så skulle de have set at klodser på daværende tidspunkt var slidte. 19000 er ikke mange km på bremseklodser så der har ikke været meget tilbage da du købte bilen.
    Kan jo også skyldes dårlige kalibre og det ville de også kunne have tjekket ved og kigge bag manchetten!
    Så imo en garanti.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #7   13. sep 2016 Hvad med at finde ud af hvad der er galt med den ?
    Hvordan lyder en bremse der haenger ?


  • #8   13. sep 2016 Han har købt en brugt bil, derfor siger det også sig selv at bremserne er blevet brugt og ikke kan have de kilometer i sig som et sæt nye har..
    Og fordi en bil er ny serviceret betyder det ikke at bremser osv er blevet skiftet.. De kunne sagtens havde været i lovlig tilstand med tykkelse osv, da bilen blev solgt til dig...

    Og nu siger du at bremserne piver på grund af kaliber der hænger, har du selv tjekket det eller fyre du det bare af??

    Men jo hvis det viser sig at f.eks kaliberen er defekt så skal han selvfølgelig dække den under en reklamesion da det er en fejl der kan antages for at være tilstede ved købs tidspunktet..


  • Rolidas
    Rolidas Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #9   13. sep 2016 Jeg havde den forbi en mekaniker i dag, og han var 99% sikker på det var venstre bremse der hang. Dog mente de at jeg skulle tage den med renualt hvor jeg købt den, da de kun i deres system kunne se indreg. dato. hvis det var noget der skulle laves på garanti.

  • Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 45
    #10   13. sep 2016 Hvis det er en forhandler med samvittighed så laver han en fornuftig løsning til dig.
    Det er jo netop mening mht eftersyn at bilen skal kunne køre problemfrit til næste eftersyn ellers er det jo spild af penge!!


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #11   13. sep 2016 Har aldrig set en bil der har koert under 20.000km med en bremse der haenger,men hvis bilen ikke er aeldre,var det saa ikke bedre at kontakte Renault ?
    Staar 1. reg dato ikke paa din reg attest ?


  • Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 45
    #12   13. sep 2016 Jeg læser det som en ny brugt bil!!
    Første reg kan ses i bilinfo appen.


  • Rolidas
    Rolidas Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #13   13. sep 2016 Efter noget snakken frem og tilbage så giver det et forsøg på at skille det af og rense/smøre det. Iflg. mekanikeren så lyder det at bilen ikke har været til service inden jeg har fået den, og da det ikke var skrevet på slutsedlen har han ikke nået at gå ud fra. Men de giver den en kontrol og så må de se hvad det ender med...

  • #14   13. sep 2016 Er det en HELT NY BIL DU HAR KØBT BRUGT eller en GAMMEL BRUGT BIL?

    For spørgsmålet hænger ret meget sammen med, om det er en gammel bil med 200.000 km på tælleren som er godt slidt alle steder. For så hænger du selv på den, da det er slid.


  • Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 45
    #15   13. sep 2016 Hvis bilen var helt ny er der mere end 6 mdr garanti på.

  • Rolidas
    Rolidas Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #16   13. sep 2016 Bilen var 7 måneder da jeg købte den. Som det står ovenfor, så har den kun kørt 19.000 km. Derfor synes jeg det lyder voldsomt at den kan slide så hurtigt på bremserne...

  • Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 45
    #17   13. sep 2016 Hvis bilen ialt kun er 11 mdr gammel lyder det meget mærkeligt at bremser skulle hænge!
    De skal da bare få det fikset på så ny en bil.


  • #18   13. sep 2016 Nå for dælen.. Det der skal de sku skifte på deres regning.. Det er på ingen måde normal slid

  • #19   13. sep 2016 sådan er de skide bilforhandlere de snyder, stjæler og bedrager.

  • Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 45
    #20   13. sep 2016 Det var da ellers noget af en generalisering! !

  • #21   13. sep 2016 Har da kendskab til en Captur ejer der kører mellem 14 og 16.000 km på et sæt klodser. Mange andre kører 40-50.000. Men hans kørestil medfører nok også snart en kørestol...

  • #22   14. sep 2016 Har lige skiftet bag skiver og klodser på en tung Avensis der tit slæber tung trailer og den har nu kørt 145.000 km (140 da de blev skiftet) og de forreste kører endnu... Bilen er 4 år så synes det lyder næsten umuligt at slide et sæt op på 19.000

    Vores 208s bagskiver har lidt et problem med at ruste og den ikke får slidt dem rene men lige at trække håndbremsen lidt engang i mellem har afhjulpet det smiley den har desuden kørt 50.000 uden nogle rigtig slid på skiverne, har dog ikke haft kaliberen af og tjekke klodser men tvivler på de er slidte


Kommentér på:
Garanti/reklamation

Annonce