{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.073 visninger | Oprettet:

Opel vectra benzin problem/hoster og hakker {{forumTopicSubject}}

Overskriften siger vist en del, men min fars ene bil (opel vedtra fra 98)har den sidste måned lugtet af benzin når man kørte i den, for at løse problemet blev der skiftet benzinfilter/pumpe som det tidligere har virket på hans anden Vectra(1999), men det afhjalp ikke benzin stanken, i dag da hans kone så var ude at køre i den begyndte den at hakke og sprutte som om der var et problem med benzin tilførselen (og der er stadig masser af benzin på ifølge måleren) men alligevel klarede den da 20km hjem...

Nogle der har en ide hvad hulen der kan være problemet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opel vectra benzin problem/hoster og hakker
  • #1   28. dec 2015 går den kun på 3 ?

• #2   28. dec 2015 Jeg skal være helt ærlig jeg har ikke selv prøvet en tur i bilen efter den hakkede/spruttede, men den kørte uden problemer i motoren før det da det kun var lugten der var problemet, og min stedmor er blandt de kvinder der ikke ved andet ved biler end hvor nøglen skal i og pedalerne sidder...

• #3   28. dec 2015 jeg er med, jeg tænker at en af tændrørene ikke virker, så den hakker, og lugten er af uforbrændt af benzin

• #4   28. dec 2015 Hmm... kunne måske være en mulighed!..

Men den stinker VIRKELIG MEGET af benzin når man kører i den, det er som lige at få en sixpack lige i rap!... smiley

• #5   28. dec 2015 smiley haha, mit bedste bud, er at det er uforbrændt benzin, fra en cylinder.

• #6   28. dec 2015 Vi må lige få kigget på det! smiley hvis det er andre med gode bud tages de imod med kyshånd smiley

• #7   28. dec 2015 da vi havde lign problem med vores vb var det benzinslangerne der var mørnet

• #8   28. dec 2015 Hej
    BenZin:
    Pumpe defekt
    Trykregulator defekt
    Benzinfilter tilstoppet
    Vand i benzin
    Dyse(r) defekt(e)
    Stik til dyse(r) defekt(e
    Luft:
    Luftmængdemåler defekt
    EGR ventil defekt
    Vand i luftfilter
    Luftslange(r) utæt(e)
    Tænding:
    Tændrør kokset
    Defekt tændkabler
    Defekt rotor
    Defekt strømfordelerdæksel
    Defekt tændingsmodul
    Defekt tændingslæs
    Måske noget helt andet for at være dækket ind
    Held og lykke med fejlfindingen og fejlafhjælpning
    MVH KP

• #10   28. dec 2015 Det er da en utæt benzinslange i motorrummet, når stanken er så kraftig....
    Altså, jeg ved godt det er svært, men man kunne evt lukke motorhjelmen op og kigge ned, bruge næsen lidt, måske endda starte bilen mens nogen kigger ned i maskinrummet.....
    smiley

• #11   29. dec 2015 Da det ikke er min bil har jeg ikke haft nallerne sorte endnu, havde det været min var den blevet splittet til atomer, det værste er fandme den har været 2 gange til mekaniker.. første gang for benzin filter for det mente mekanikeren kunne være det, derefter benzin pumpe for det kunne jo også være det... fornemmer lidt han prøver at spinde guld på folks uvidenhed smiley

Og jeg har det lidt svært ved at gå ud at fejlsøge bilen så længe papmor er hjemme da hun er lidt en arrig kost der hader alle der ved bedre end hende om et emne uden at have en diplom eller lignende på det, såå jeg ville bare få afvide jeg har bedrevidende smiley

• #12   29. dec 2015 Jeg havde en Vectra b der lugtede meget af benzin når tanken blev fyldt op, det var så fordi at tanken var utæt, når der kun var en halv tank benzin på lugtede det ikke.
    Det kan også være vand i benzinen at en hakker og sprutter, men det kan nu også være så meget andet, svært at sige når man ikke har set eller hørt på det smiley

• #13   29. dec 2015 Hvis din papmor er sådan en kost, så bare lad hende kørei bilen og bruge en massespildte penge på den.
    Måske er du og din far heldige, at hun brænder inde i den smiley

• #14   29. dec 2015 Haha hun sparer ihvertilfald den billige papvin med den rus man får af at sidde i den smiley

men har haft den oppe på lift, der er benzin raster på slangerne/omkring beslaget ved benzin tanken, så den får nye slanger og ny benzin tank (benzintank i sig selv koster 1725) er glad at det er på hendes regning smiley

MEN i MIT hoved forklarer det ikke den engang imellem ligesom hakker lidt i det engang imellem under kørsel, og når den holder i tomgang kan den finde på at dykke ned til 200 omdrejninger, pludselig gå op til 1500 og så gå ned omkring 800 igen og så efter et par sekunder gøre det igen?

Kommentér på:
Opel vectra benzin problem/hoster og hakker

Annonce