Opel Vectra C 2,2 benzin - sikringsboks {{forumTopicSubject}}
Hej kloge mennesker
Jeg har en Opel Vectra C Direct 2,2 fra 2005. For en uge siden besluttede jeg mig efter laaaang tid at vaske den hjemme. Da jeg havde vasket den kørte jeg den på plads. Næste morgen kommer jeg ud, starter bilen og så slukker den igen. Nu blinker der et service symbol (en bil med en svensknøgle i). Det tyder på en fejl i styreboksen. Jeg får styreboksen testet - den er som den skal være. Så får jeg testet fjernbetjeningerne - de er fejlfrie. Nu er gode dyr rådne…
Jeg har tørret sikringsboksen uden held. Målt alle sikringer igennem - de er også ok.
Det som jeg oplever nu er at batteriet aflader og førerdøren ikke får nogen spænding ( ingen lamper, centrallås eller vinduesrul virker) og det er kun den. De andre døre låser og virker fint.
Bilen kan altså ikke starte og jeg kan ikke finde fejlen.
Er der mon nogen som har en idé om hvad der kan være galt eller er der en ekspert som kan komme og hjælpe mig? Jeg bor midt på fyn.
Venlig hilsen
Aske
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.292
Hvem testede den? Blev der udlæst fejlkoder?
Spulede du ned i motorrummet?
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
og se hvad den kan fortælle
svensknøglen kan også betyde den skal have service ?
mar 2022
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 3
På forhånd fik jeg min mekaniker til at udlæse fejl på den og der er fejl på alt.
Det er ikke service lampen der lyser.
Jeg har ikke spulet ned i motorrummet, men brugte en slange hvor der kom rigtig meget vand ud. Frontklappen var lukket, men der kommer stadig rigtig meget vand ned langs kanterne så hvis trykket alligevel har været for stort så er der løbet vand ind et sted hvor det har ødelagt noget.
Det tyder på sikringsboksen og den kan jeg ikke få en ny af. Er egentlig ved at nå frem til at den bliver solgt som reservedels bil.
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.524
mar 2022
Har ledt rigtig mange steder på nettet og har fundet masser af sikringsbokse til diesel modeller og 1,8 modeller og så videre, men ikke en eneste til 2,2 direct.
Om man kan tage en fra en anden model og kode den om tvivler jeg nu lidt på, men ved dog ikke noget om det.
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.179
Den gamle Diesel Vectra slæde blev ved hver vask også med let hånd spulet godt i gennem (bortset fra generator) i motorrum. Aldrig oplevet probs med fejl eller manglende stød nogen sinde.
Næst bedste dyt nogensinde bortset fra Subaru, som i øvrigt også får samme tur ved hver vask uden kvaler.
MVH KP
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.524
Kun selve motorstyringen som skal være fra identisk.
Skulle mene jeg kender lidt til Vectra C, selv om det er lidt over 1 år siden jeg solgte min.
mar 2022
Så det er ærgerligt, det kørte sindsygt godt indtil jeg vaskede den…
Opel Vectra C 2,2 benzin - sikringsboks