{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.560 visninger | Oprettet:

Erfaring med Volvo S40 2,4 Summum (årg. 2004) {{forumTopicSubject}}

Mojn

Nu har jeg i et stykke tid kigget efter ny bil, og også fundet én, jeg synes rigtig godt om. Jeg er skødet på en Volvo S40 2,4 Summum
(140hk model 5 cyl.). Den har koster 440.000+ af ny og styr nu til under 100.000. Den er fra 2004 og har kørt 150.000 km. smiley

Er der nogen der har erfaring med denne bil / motor?
Styrker - svagheder?
Er der noget man skal være ekstra opmærksom på ved en evt. prøvetur? osv.

Bonus: Har den turbo?
Det synes jeg dog IKKE, jeg kan finde frem til.. smiley

Jeg kunne meget godt tænke mig at høre fra nogle reelt set kender til den, frem for "jeg har hørt at.." - "Rygterne siger at.." - ""Volvo er bare genreelt lort.." smiley

Det kommer jeg ikke langt med - især ikke når jeg ikke kender så meget til Volvo personbiler (udover det man hører).

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med Volvo S40 2,4 Summum (årg. 2004)
  • #1   11. jan 2016 De 5-cylindrede motorer fra Volvo er rigtig gode. Jeg har selv haft to biler med dem, en 2.0 (126HK) og en 2.3 T5 (240HK) og der var aldrig problemer med dem. 2.0'eren havde kørt knap 300.000 km og det kunne slet ikke mærkes.

2.4 140HK har ikke turbo.

Resten af bilen kender jeg ikke så meget til, men rent mekanisk er Volvo'er ret solide. Jeg har haft 7 stk. (godt nok var den nyeste en årgang 2000), og har aldrig haft de store problemer. Jeg havde en del mindre elektriske problemer med en 2000 C70 T5, men det blev løst med udskiftning af sensorer og en computer, som var halvdyr.

Sliddele som bremser, kobling, tandremsskifte husker jeg dog som rimelig dyre på de nyere Volvo jeg havde, men tjek det selv.

• #2   12. jan 2016 jeg gav vidst nok omkring 8K for tandrems skifte incl pumpe og rem hjul osv på hos volvo, en S40T5 2004 jeg skiftede alle skiver og klodser for ca 3K plus arbejdsløn så det var egentlig ok

• #3   12. jan 2016 Det skulle vel aldrig være den røde der er til salg herinde?
    Den ser ihvertfald ud til at stå rigtig pænt, og ærligt talt ikke de fejler noget andet end almindeligt slid.
    Har ikke kørt i en tilsvarende model, men har kørt i de 2 nyeste model V70 som taxa, og de har aldrig fejlet noget som helst, det var så diesel men også 5 cylinderet udgave.
    Efter 250.000km var der lidt små knirken fra bøsninger og sådan lidt som man kan forvente, men motoren fejlede intet! smiley

• #4   12. jan 2016 havde helt glemt, de har dog ret svage AC kompressorer, så hvis den ikke er allerede er skiftet, skal du nok ikke satse på at den holde frygteligt mange år endnu

• #5   12. jan 2016 Jeg tager det til mig, og vil gerne takke mange gange for jeres respons! smiley

Edit: @Nygaard, det er lige præcis den smiley

Kommentér på:
Erfaring med Volvo S40 2,4 Summum (årg. 2004)

Annonce