{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.861 visninger | Oprettet:

Jonas L
Jonas L
Tilmeldt:
15. feb 2013
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39

Peugeot 208 {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg ligger inde med to spørgsmål.. Jeg købte i sommers en sprit ny Peugeot 208 med stortset alt ekstraudstyr på kampagnetilbud. Er super glad for den!
Den har lige siden jeg fik den ind i mellem kommet med en slags pivelyd når jeg bremser forsigtigt op. Der er intet når jeg bremser hårdt, det er kun når jeg bremser forsigt ned for f.eks at tilpasse farten eller bremse ned for rødt i god tid. - Det slår mig fordi jeg i sidste uge har kørt i en lånebil fra værkstedet magen til bare i en mindre udstyrsvariant som overhovedet ikke har denne lyd, jeg har altid troet den var harmløs og at det sikkert var meningen, men nu bliver jeg sgu lige pludselig i tvivl?

Mit andet spørgsmål går på dækstørrelse i forhold til hvor langt man køre på literen. Min egen bil har 16" dæk, den lånebil jeg fik i sidste uge har 15" hvor stor en forskel gør det på hvor langt man kører på literen? Jeg synes virkelig jeg har kunne mærke det, i sidste uge.. Jeg har kørt mindst ligeså meget som jeg plejer at gøre og tanken har holdt i over en uge nu og der er stadig benzin til et par dage hvorimod i min egen synes jeg ofte jeg tanker hver femte dag eller sådan noget..
Kan det måske spille ind at lånebilen har vinterdæk og min egen endnu har sommerdæk? Hvis der er så stor forskel vil jeg da overveje at sælge min 16" og gå en størrelse ned..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 208
  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #2   13. jan 2016 hvor kommer pivelyder fra bremserne eller kabinen? det kan godt gøre en forskel fra sommer til vinterdæk fordi vinterdækkene somregl er smallere. og det kan også være dæktrykket er højere det gør også den køre længere på literen. det kan også være din 208 vejer mere da den nu har alt i udstyr

  • #3   13. jan 2016 Det er nok dine bremser smiley
    Min var nede og få smurt bremser op det virket i 10-14 dage så kom det igen så måtte den en tur der ned og fik så nye klodser så har der ikke været noget siden smiley

    De hvade fået et par stykker som måtte ha nye klodser


  • #4   14. jan 2016 Det er gearkassen der hyler, sådan skal de lyde. Det er en skralderkasse... smiley

  • #5   14. jan 2016 Min gearkasse hyler hverfald ikke

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39
    #6   14. jan 2016 Det er ikke gearkassen, det kommer jo konsekvent når jeg træder forsigtigt på bremsen..
    Ved faktisk ikke hvilke dæk jeg har på, det må jeg lige tjekke når jeg får den retur. Men såvidt jeg kan se er det eneste jeg har i min egen som ikke er i lånebilen panorama glastag, klimaanlæg læder kabine og så selvfølgelig 16" dæk m. fælge
    Det kan være jeg skulle prøve at høre dem ad? Jeg har først lige måtte tanke op i dag, og det er 9 dage siden, mener jeg har kørt omkring 600 km hvilket giver et gennemsnit på 17 km/l.. Så meget rammer jeg absolut ikke i min egen. Har kørt akkurat ligeså meget som jeg plejer, og der ville jeg have behov for at tanke allerede efter 5 dage


  • Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #7   14. jan 2016 kører du med klima tændt heletiden i din egen?

  • #8   14. jan 2016 fransk er kun godt i sengen

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39
    #9   18. jan 2016 Ja klimaen kører altid.

Kommentér på:
Peugeot 208

Annonce