{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.273 visninger | Oprettet:

Hvilket produkt ville i vælge {{forumTopicSubject}}

Hej

Står og gerne vil give min bil en rengøring.

Bilen er en Mondeo MK4 1.8 TDCI km 203.000

Vil give den en EGR rens både i indsugning og til tanken.
Hvilket produkt ville i vælge og har i erfaringer med det produkt i valgte.

Min køre ganske udmærket , men kan godt mangle moment og hoste ved accelration over 2300 omdr . særligt mærkbar i 3-4-5 .

Den starter perfekt også om morgen og går roligt i tomgang.

Glæder mig til at høre jeres bud.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilket produkt ville i vælge
  • #1   16. jan 2016 Jeg ville frakoble egr. Give den bell add 2d og en service rens

• #2   16. jan 2016 Har prøvet at blænde EGR fra , men fik lys i motorlampe og den gik i nødprogram . Tog pladen af og den gik dagen efter ud af nødprogram. Har hørt at Bell ad ikke er det bedste produkt.

• #3   16. jan 2016 Den kan jo kobles af via computeren osv. Okay. Bruger det selv med god effekt

• #4   16. jan 2016 EGR rens i tanken? EGR ventilen skal af og renses. Det andet kan da ikke lade sig gøre.

• #5   17. jan 2016 Hvis EGR er kokset helt til, så må den af.
    Jeg har god erfaring med BellAdd men har her senest brugt en Kent Fuel Guard 2, den fik jeg med fra forhandleren af den Octavia TDI jeg købte forrige søndag, en dåse rækker til 250 liter, men han sagde jeg bare skulle hælde det hele i på en gang, det var det repræsentanten havde anbefalet. Han gav mig også en BellAdd med til decideret dyse og ventilrens, en lille dåse ved navn D-Rens, en gavedåse, en kampagnegave forhandlerne fik for hver dåse de købte af en anden slags i december måned. Den hiver jeg i inden bilen skal synes til april.

• #6   17. jan 2016 Hans K
    Er det noget du kan koble fra selv eller har du betalt dig fra det i forbindelse med en chipning?

Finn, du får lys i motorlampen når du blænder den, men burde da ikke gå i nødprogram..
    Men hvis EGR er stoppet til, så er det af med lortet og rense den, rens også gerne indsugningen! Og så kan du give den en dyserens i tanken, kør bilen varm og så ellers bare lade den spadsere og strække benene så den kan brænde ren smiley

• #7   17. jan 2016 Jeg kan ikke umiddelbart tage EGR af da den sidder på selve indsugningsmanifolden . Og for at få den af , så skal Turbo´enløsnes Det er en 1.8 TDCI MK4 . Har søgt nettet som en gal . Og som jeg ser det kan den ikke afmonteres uden en helvedes bøvl.

Jeg må prøve med en EGR rens og en sjus til tanken.

profilbillede
  • #8   17. jan 2016 Piller jeg selve EGR af ( se billed ) . Så sidder selve ventilen ( messing) fast i huset ( se video )( tør ikke at pille den af , er bange for at ødelægge den ) Kunne jeg bare få den af så var det til at rengøre.

https://www.youtube.com/watch?v=d4BeyKD2MXo

profilbillede
  • #9   17. jan 2016 Liqudmoly har en spray du bruger ind i indsigt ingen som skulle rense.
    Den blændplade du lavede skal der være et 8mm hulning og så sæt den nede ved manifolde.
    Husk at puste egr røret rent inden du montere.

Sovs i tanken osv er også fint at gøre samtidig.

• #10   17. jan 2016 Forstår ikke lige din første linie smiley

Men hvorfor sætte blændpladen for neden , giver det ikke det samme. Flere videoer på Youtube sætter den for oven . ?

• #11   17. jan 2016 Ville bare gøre det før EGR for at få så lidt sod i ventilen som muligt.

Liquid Moly er et mærkelig ligesom castrol. Elg. Mobile osv.
    Du er intraseret i en rens der cleaner indsugningen da additiver i tanken og olien ikke gør noget ved sod i indsugning.

• #12   17. jan 2016 Henrik - På min egen har jeg bare fjernet stikket til vaccum dåsen. Den er styret af en magnetventil. Ergo kan den ikke åbne uden strøm.
    Men jeg ved at fredslund.dk og landberg gør det elektronisk for 1500,- Så er der heller ikke fejl i instrumentbordet

• #13   17. jan 2016 Som hans siger. Men så ville jeg slippe det mere og så bilen kørt ind samtidig så den forbrænder renere og har lidt mere guf at lever

• #14   17. jan 2016 Vil ikke til at skille turbo ad for at få indsugningen af .. Så må den lokale mekaniker igang med en egr rens.

• #15   17. jan 2016 Hans
    ja okay, ville gerne ha den skrevet helt ud af motorstyringen, netop for ikke at have lys i motorlampen, men synes det ville være tåbeligt ikke lige at få den chippet i samme ombæring hvis den alligevel skulle forbi en af dem, men det må nok lige vente lidt... må leve med lampen så længe smiley

Finn, du kan jo prøve med det rens uden at skille mere ad end du er tryg ved, i værste fald gør det ingen forskel og så kan du jo smide den på værksted...

Kommentér på:
Hvilket produkt ville i vælge

Annonce