{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.360 visninger | Oprettet:

Bil køb, snydt. Men hvilke regler??? {{forumTopicSubject}}

Hej Bg

Jeg har købt en E39 528i fra 1997 AUT kørt 240.000 km PRIVAT HANDEL til min kone. Fra en person jeg er MEGET gal på.

For ca 14 dage siden var jeg i kontakt med denne løgnhals omkring bilen. Jeg skriver pr SMS om bilen er Ok. Og citere kraftigt om motor og gearkasse er iorden da jeg ved det koster kassen hvis der er noget galt der. Udseende mæssigt var jeg sådan ret ligeglad med da det kan fikses uden helt stor omkostninger. Han skriver retur på SMS at motor og gearkasse er OK. Men at airbag lampen lyser. Jeg tænker ok det nok ikke så stort et problem så længe det kun er det som er problemet. Jeg tager ud og ser bilen en onsdag, som står ganske fint ude og indvendigt. Jeg snakker igen denne gang mundligt dog om motor og gearkasse er ok for jeg gider ikke noget pis. Han siger igen alt er som det skal være. Så jeg har det på skrift og mundligt selvom mundligt ikke kan bruges til noget. Vi køre i bilen osv og køre ganske fint. Så siger han at nogle gange så kommer der et lille nyk i gearkassen når man skal holde stille. Og der tænker jeg at det nok bare fordi den skifter ned i gear. Og spørger om det er hele tiden den gør det hvor han siger nej. Nå vi køre retur og jeg spørger endnu engang om den gearkasse er iorden og at der ingen problemer har været i den tid han har haft den. Jeg vælger at stole på manden og køber bilen hvori vi også aftaler at han vil lave airbag lampen til på fredag hvor den skal afhentes. Pengene får han fredag.

Da jeg kommer fredag siger han at han ikke har lavet airbag lampen pga en dårlig undskyldning tænker jeg. Og så efter jeg har betalt ham siger han at der er problemer med viskerskerne efter han har skravet sne fra ruden. Og stopper midt på ruden. ( Defekt viskermotor ) jeg tænker at det kan jeg selv lave hvilket jeg gør tll 500 kr. Ikke det store problem der heller.

Nå så kommer det. Efter blot 15 min jeg køre derfra med bilen og skal tanke på, vil den ikke gå i bakgear. Jeg tænker det er fandme løgn det her. Da jeg kommer hjem gennemgår jeg bilen og får sat tester på da den pludselig lyste i gearkasse lampen om fejl. Fuck tænker jeg. Det sker bare ikke det her. Den melder 3 fejl på gearkassen. Jeg har så snakket med nogle prof folk som siger at det nok er gearkassen der er røget og ville være åndssvagt at bruge penge på at skifte olie osv da det koster næsten ligeså meget. Og så der ingen garanti for det virker.

Jeg skriver til manden omkring dette hvor han siger bilen er ok og det mig der ikke ved noget om biler. Jeg forklar ham på den pæne måde at han må betale halvdelen af rep omkostninger " Da det er skjulte fejl og han skal kunne bevise fejlen var der hvilket er meget svært " samt med der ingen købs aftale er lavet hvor jeg har underskrevet på købt som beset og ingen former for garanti. "

Så kommer mit spørgsmål, hvem har balladen her? Hvilke rettigheder har jeg? Jeg har dog snakket med FDM hvori de siger jeg skal finde en løsning med ham. Eller starte en sag imod ham. Dette kan tage op til 6 mdr. Men jeg kan ikke stå uden en bil i 6 mdr. Derfor hvem står stærkest så jeg kan få den klovn overtalt tll at betale halvdelen for det lort. Pris er ca 10.000 kr for gearkasse,olie, pakning og filter plus arb løn. Og det vil jeg ikke betale selv.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil køb, snydt. Men hvilke regler???
  • #1   20. jan 2016 Da det er op til dig selv at tjekke bilen godt igennem inden køb, tror jeg desværre ikke du for meget ud af det... Du skal kunne bevise at fejlen på bilen er sket i ond tro, altså at sælger har bevist solgt dig en bil uden at oplyse fejl på gearkassen.. Det bliver rigtig svært at bevise smiley

  • #2   20. jan 2016 Den står du med. Det er privat handel, du får aldrig medhold i retten, han kan jo bare sige at han ikke ved noget om biler og at den intet fejlede da du købte den.
    Surt show for dig, men sådan er det at handle privat.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #3   20. jan 2016 Surt som det lyder, så er det dig selv der skal betale.. Du har underskrevet, og det er en privathandel du har lavet.. Så medmindre han er uddannet mekaniker, eller du kan bevise at han har stor bil viden, og at han har handlet i ond tro, så kan du ikke gøre ret meget

  • #4   20. jan 2016 sådan er det jo købt som beset og afprøvet, lav den eller sælg den vidre mere er der vel ikke at gøre ved det har selv lige købt en opel den kørte ca 500km så var den færdig i motor så tabte halvdelen på bilen da jeg solgte den vidre

  • #6   20. jan 2016 Jeg har intet skrevet under på slutseddel som købt og beset. Er det så stadig mig der hæfter? Tænker mere at der må da være en lov omkring privat handlen. Jeg kunne i princippet bare sælge bilen videre uden at oplyse køberen problemet. Altså det kan da ikke passe??

  • #7   20. jan 2016 Privat salg er alt købt efter beset

  • #8   20. jan 2016 du har købt den privat og beset uden garanti så der kommer ik mere ud af den sag

  • #9   20. jan 2016 du står med lorten. havde du søgt bare lidt i forum her på BG. havde du hurtigt kunne læse, at du skal købe bil hos en forhandler, som SKAL give garanti. Hvis du ville undgå at stå i den situation du står i nu.

  • #10   20. jan 2016 "Jeg kunne i princippet bare sælge bilen videre uden at oplyse køberen problemet. Altså det kan da ikke passe?? "

    Det kunne du i princippet godt hvis du ikke ved at gearkassen fejlen noget.. altså biler går i stykker, også fra dag til dag og uden nogen varsel...

    det bliver påstand mod påstand og du vinder ikke noget ved at tage ham i retten...


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #11   20. jan 2016 Hvis du kan bevise at han kendte til fejlene, eller at han er uddannet inden for bil faget, og derfor burde kende til fejlen, så kan du tage den videre, da det er en handel i ond tro.. Men hvis han bare er en Hr. Jensen som ikke ved alverdens om biler, så kan han til enhver tid komme og påstå at han ikke kendte til fejlen,, og derfor hæfter du stadig selv på den..
    Der er ikke ret meget at gøre i private handler.. Men sælger du den videre nu, og folk finder ud af at du kendte til fejlen, ja så handler du i ond tro,og du kan få lov til at betale køberen tilbage, og få bilen retur eller lave bilen for dem smiley


  • #12   20. jan 2016 Det er sku surt røv. Nøj hvor har jeg lyst til at rive ham rundt. Han har med 110 procent vist at gearkassen er defekt. Den satan !

  • #13   20. jan 2016 Der er jeg uenig med Dennis medmindre prisen er den samme, hvis der er 15-20% at spare så kan det laaaangt ofte betale sig at købe privat, det er jo ikke sådan at alle biler skal repareres for x0.000kr inden for de første 6 måneder...

  • #14   20. jan 2016 Her var det blot 10-15 min efter jeg købte bilen at gearkasse meldte fejl. Altså han har jo vist det og det er i ond tro for at komme af med bilen i en fart. Men trælst jeg skal bruge penge det nu. Køber aldrig bil privat mere eller hos en som ikke kan skrive ordenligt dansk eller snakke. Intet racist ment. Men det er 2 gang nu hvor de ikke siger sandheden. Jeg hader uærlige mennesker. Jeg kunne aldrig finde på at sælge en bil jeg vidste var i stykker.

    Jeg solgte min Audi A4 forleden dag. Men da begge bære arm var i stykker betalte jeg 2000 kr for at få det lavet og han fik den til samme pris som aftalt. Uden at han vidste om fejlen.


  • #16   20. jan 2016 Tommy det var nu ment med at jeg kom hjem og så ud til en mekaniker og fik tester på. Sorry det ikke lige stod i den lange artikel. Men da lampen ikke lyste på det tidspunkt regner jeg heller ikke med at tage en mekaniker med at teste bilen på computer. Måske man skulle gøre det fremover.

  • #17   20. jan 2016 Hej
    Træls oplevelse.
    Handl kun privat efter en omhyggelig bilcheck. Efterfølgende står du selv med bøvlet.
    På den anden side har du en glad sælger som slap af med liget
    MVH KP


  • #19   20. jan 2016 selvom man har tester på kan sælgeren slette fejlene inden du møder op... så når du kommer som køber med tester så der ingen fejl og vise da de sletter det..og går typisk lille stykke tid før fejlen kommer frem igen

  • #21   20. jan 2016 jeg havde vendt rundt og kørt retur i det øjeblik den lavede ballade på tanken.. og forlangt pengene retur

  • #22   20. jan 2016 Seriøst...

    Hvis man er typen der går efter 19år gamle "luksus" biler, der oftest har haft 10+ ejere... Så MÅ MAN FORVENTE PROBLEMER...

    Manden nævnte den en gang imellem skiftede lidt hårdt ned... Manden nævnte viskerne drillede efter frost..

    Han har oplyst om de ting en menig privatmand kan se sker med bilen.. Men du forventede vel ikke at en snart 20år gammel Bmw, ville stå snorlige..

    Hvis det var din forventning, og du forventer at blive kompenseret ved mangler.. SÅ var det nok klogere du havde kigget efter en 7-10år gammel koreaner hos en forhandler.. Den ville nok ligge i ca. samme prisleje som den gamle E39...



  • Kenneth N
    Kenneth N Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 85
    #23   20. jan 2016 Der vil jo altid være en betydelig risiko med en 20 år gammel balje, så der burde man måske nok have allieret sig med en der har forstand på det, og med de fejl du nævner var jeg sku skredet med det samme og havde fundet en anden.

  • #24   20. jan 2016 generelt skal man passe på med automatgear biler, og især bmw, de er dyre at lave service på og vedligeholde, så mange springer over, og mange bmwer er kørt hårdt så med dårlig olie i gearkassen, så går der aldrig længe. du burde allerede have sat dine tvivl da i testede bilen og den sagde "klonk" fra gearkassen, en automatgearkasse skal køre flydende, uden nogle lyde, og bare det at han ikke har lavet abs som aftalt siger jo lidt om ham som person, gearkassen kan jo reelt set være gået i stykker på tankstationen ingen der ved. selvfølgelig er det ærgerligt men tør os vædde med at prisen har været under gennemsnittet af de andre, ellers havde jeg søgt en med fuld servicebog, normalt er jeg ligeglad med km stand, men ved automatgear skal man ikke vælge den der har kørt længst det er et sårbart system.


  • #25   20. jan 2016 Hvor får folk fra at alt handel mellem private er købt som beset? det skal aftales ellers gælder det ikke http://taenk.dk/nyheder/koeb-som-beset-og-mist-rettigheder

  • #26   20. jan 2016 Jeg er godt klar over at når man køber en bil fra 1997 at den ikke står knivskarp. MEN som jeg nævner i mit indlæg så jeg ligeglad udseende mæssigt i den alder. Jeg fremhævede kraftigt på SMS mellem ham om motor og gearkasse var iorden hvilket han sagde klart ja til. Pånær airbag.

    Den sagde ikke noget Klonk lyd da jeg testede den. Hvor ved jeg fra om han har kørt den varm eller lige har slettet en fejl inden jeg skulle mødes med ham. For så havde jeg ikke købt den hvis jeg hørte den lyd. Men jeg blev skeptisk da han begyndte nævne det med at den giver et lille nyk ved stop og kun engang imellem. Men ikke at gearkassen var defekt. Jeg tror nu på at han har haft masser af bøvl med gearkassen og derfor solgte han den med det samme og var mega opsat på at hvis jeg ville have den så skulle jeg sige det "onsdag så han kunne lave de fejl der var" HVILKET ikke blev gjort. Jeg var barmhjertig fordi jeg sagtens kan lave bil selv og ved de ting der var med airbag og visker motor ikke vil koste mig dyrt. Men fandme det med gearkassen er ikke iorden. Og jeg mener stadig der burde være en lov eller regl for det mellem to private handler hvor der ikke er skrevet under som købt og beset.

    Selvom jeg har solgt biler der var over 15-20 år gammel så har aldrig solgt en bil med fejl på. Jeg kan ikke være det bekendt med tanken om en lærling eller studerende som har brugt en masse tid på at spare op til en bil og så evt sælge ham noget lort. Men desværre er nogle mennesker så kolde, og ligeglade. Jeg er bare ikke sådan. Alle mine biler jeg sælger når det kommer dertil er iorden. Og nej det ikke nogen reklame for min annonce jeg har på en bil jeg sælger. Men fair skal være fair. Og kan man ikke det så skal man ikke lege med Andres folks penge på den måde.

    Altså bilen var ikke engang gjort rent efter hans børn har svinet omme bagved som jeg ved ikke hvad. Så er man fandme ligeglad. Og jeg havde en dårlig mave fornemmelse inden jeg skulle købe den netop pga prisen på bilen. Ja jeg fik den Ok billigt. Men det er en gammel bil.


  • #27   20. jan 2016 ikke gjort bilen ren... køber du bil efter om han har gjort den ren på bagsædet...

    Nej stop nu.. hvad melder den af fejl på gearkassen?`

    Og du har set hvor lidt sådan en gearkasse koster ikke..

    http://www.ebay.co.uk/itm/95-00-BMW-5-SERIES-528i-E39-AUTOMATIC-GEARBOX-LOW-MILES-ONLY-63000-/281910195122?hash=item41a32833b2:g:aOAAAOSwL7VWmQiE

    2500kr så står den på dit gulv, og så kaster du den i, fylder korrekt mængde olie på, og ser hvordan den kører...



  • #29   20. jan 2016 Det er rigtigt ærgerligt, men gearkasse kan jo gå i samme sekundt du kører over kantstenen. Du blev oplyst om en klonk lyd, og med dit åbenbart gode kendskab til teknik burde de have reagerer. Sælger oplyste oven i købet om forholdet med mislyden.
    Så der er intet gøre, hverken du, jeg eller øvrigheden kan gøre sig til dommer omkring ret eller uret.
    Men du købte en tudse gammel bil med mange km på bagen - så en retsag vinder du med overvejende sandsynlighed intet andet end ærgelse og sagsomkostninger ved.


  • #30   20. jan 2016 Kæft der er mange herinde der rådgiver i købelov der intet ved om den.
    Der findes ikke købt som beset med mindre man har skrevet under på det. Købe loven gælder uanset om det er privat eller erhverv. Eneste forskel er reklamationen der ikke er der på privat, det betyder ikke man kan sælge ting som bevist er defekte. Ind på et værksted med bilen så de kan dokumentere den er defekt. Kør en sag imod ham, og køb en billig vinter bil mens sagen står på for det tager sku lang tid men det kan tit lade sig gøre at vinde.


  • #31   20. jan 2016 Philip N> Kan du linke til blot en enkelt afgørelse af en retssag, der er faldet ud til købers side?

  • #32   20. jan 2016 Morten D: Nej jeg køber ikke en bil om den er ren på bagsædet, haha. Det er ment som i at manden er skideligeglad. Altså alle de gange jeg har købt bil uanset pris og tro mig har købt mange biler, så ryger man da også lige op efter sig selv i en bil. Jeg forlader heller ikke arbejdspladsen hvor man har svinet og lader andre gøre det for mig. Den melde 3 fejl. 1 noget med magnet, 2 var en ukendt fejl jeg ikke kunne se og den 3 var noget med træk til gearkasse. Jeg kan ikke lige helt huske ordnene. Men BMW Schmiedmann ville skifte kassen for en sikkerheds skyld.

    Jeg har fundet en kasse og kørt 180.000 km. Så må jeg se om det virker. Får den imorgen og så skal den monteres i week hvis jeg når det.


  • #33   20. jan 2016 Phillip : netop. Jeg mente også der var noget med når man ikke har skrevet under på noget. Hvilket sælger skulle have gjort for at være helt sikker på man ikke kan give sælgeren skylden. Men igen jeg er bare ikke helt sikker.

  • #34   20. jan 2016 Han sagde jo at den ikke havde fejlet noget siden han havde den. Og hvordan skulle han kunne se eventuelle fejl den melder, så længe ingen lamper lyser om dette? Ved godt det er surt, men du får svært ved at bevise at fejlen ikke var der på købstidspunktet. Du prøvekørte den jo. Ved godt det er mega surt, men sådan er det desværre at købe brugte biler. Det kan dø fra dag til dag. Dengang min far købte sin Mercedes C250, røg køleren da også på vej hjem fra Jylland, hvor vi hentede den. Men det er en del af spillet, så skulle den jo være købt hos en forhandler eller fra ny smiley

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #35   20. jan 2016 Næste gang du handler bil, så tager du lige en ekstra prøvetur, inden i afregner.
    Så havde du måske sluppet, i det her tilfælde.

    Bmw, så handler jeg da bil, efter om der er roddet på bagsædet.
    Ligner det en lort, så er det nok også en lort.


  • #36   20. jan 2016 Hvis man ikke engang kan have en rengjort bil når den skal sælges, så viser det lidt om personen. Så er det nok også sløset med vedligeholdelse. Jeg holder mig også væk hvis man kan se på billederne at hattehylden er smidt på bagsædet, 4 vinterdæk i bagagerummet (det virker bare beskidt på en eller anden måde), ikke støvsuget osv. Det er uprofessionelt.

  • Kenneth N
    Kenneth N Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 85
    #37   20. jan 2016 Du lyder på den ene side som om du er halv mekaniker der lige kan lave det og det selv, hvis det er tilfældet burde du nok selv have set den komme ikk, og især når manden nævner det med gearkassen, nej det der er et klokkeklart selvmål, det er bare at få bestilt den gearkasse og se glad ud.

  • #38   20. jan 2016 der findes mange uærlige mennesker jeg købte for nogle år siden en colt fra 1993 af en nabo, bilen var for to år inden blevet lavet for 15.000,- på værksted og havde kørt 5000km siden så tænkte standen måtte være god, rigtigt nok to huller under 5krone størrelse i panel så var den nysynet kørte en måned i den og den kørte som en drøm og alt virkede solgte den for 7000,- til en i familien og 14 dage efter tog den motoren, som jeg sagde bilen var nysynet og prisen var lav, men jeg kunne sku ikke vide den ville tage toppakningen et par dage efter, uheldigt men føler ikke det var min skyld jeg ved jo ikke hvordan ejeren har kørt bilen,

    kan godt se din situation er anderledes men uanset hvad så kan man bare være uheldig, og mange folk sælger da os deres biler bevidst når de ved der er store regninger i vente, sådan er det desværre altid men lige i din situation tror jeg prisen har taget fornuften fra dig allerede det at han ikke har lavet lavet det som aftalt og bilen lignede en losseplads havde fået mig til at smutte igen, selv mine skrotbiler har jeg da lige støvsuget en gang,


  • #39   20. jan 2016 Jeg har ikke lige tid i aften til at finde nogen sager frem. Men jeg ved da jeg selv har været med til min makkers hvor han vandt, men det tog lang tid. Men her kan du blandt andet læse om det.

    http://www.familieadvokaten.dk/breve-600/b600-340.html

    Ellers kan du google. Købelov mellem private.

    Jeg ved udemærket godt der er mange der TROR købeloven ikke gælder mellem private. Men det gør den. Bare ikke reklamtions delen. Men da der er mange uærlige folk der blandt andet sælger biler, som holder på at den ikke gælder er det desværre blevet sådan at folk tror på det. Blandt andet fordi tråde som den e findes hvor x antal mennesker der intet ved om det, bare skriver hvad de tror.

    Btw er det slet ikke så svært og du må enda selv føre retsagen dvs være din egen advokat hvis prisen skal holdes nede.


  • #40   20. jan 2016 Er det manglende tid fordi du ikke gider eller ikke kan finde nogen? Hint: du kommer til at lede længe.

    Nærlæs nu lige det link du vedhæfter. Man trækker ikke 'bare' nogen i retten og vinder en sådan sag. Det er nok derfor du ikke vil kunne dokumentere domsafsigelser, der falder ud til købers side.


  • #41   20. jan 2016 Der er intet at gøre. Æd regningen, det gjorde vi da vi købte vores nuværende bil nysynet, den havde død tandstang, også da den blev synet...

  • #42   21. jan 2016 39 løwn løwn læwn eller kom lige med sags eksemplet ? Det kan du nemlig ikke.

  • #43   21. jan 2016 Det er godtnok surt. Men der er ikke så meget og gøre. Ved privat handel er alle biler købt som beset. Du har set bilen efter, du har prøvet bilen. Sælger sagde at den lavede nogen nyk ved stansning, han har derfor ikke løget overfor dig han sagde det. Og de fleste mennesker er altså ikke uddannet mekanikere. (Hvis han ikke var det) så kunne han ikke vide det var en større reparation.

    Det eneste der kunne være gjort anderledes det var at du skulle have bedt om 500kr i rabat på viskermotoren. Den virkede jo da du prøvekørte bilen?. Og sælger har garanteret brugt viskerne til og fjerne is fra foruden, hvis viskerne har været frosset fast til foruden så koster det nemt en ny motor. Ingen biler kan klare det ret længe vis de er frosset fast.

    Emnet har været oppe mange gange hvor køber har ment sælger har været løgnagtig og skulle trues med tæsk og hives i retten... Men det skal du ikke gøre det kan ikke svare sig!.


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #44   21. jan 2016 Phillip det kan da ikke tage lang tid at finde din kammerats sag. Hvis han har vundet den i retten kan du da bare smide et billede op af dommen som dokumentation. smiley

  • #45   21. jan 2016 Philip
    "Bare ikke reklamations delen"? Jamen, er det ikke netop den del, som han kunne have brugt lige nu??


  • #46   21. jan 2016 Hvis jeg havde kørt nok bare 10 min mere i bilen havde lampen lyst. Det er helt sikkert. Det er uheldigt for mig at det ikke skete lige hvor jeg kørte. Men igen. Jeg ved jo ikke om han har slettet fejlen før jeg kom. Der gik præcis 5-10 km så lyste lampen.

    Der er mangle kloge hoveder som skriver " Bare lige og bare lige" Vi skulle mødes på en parkerings plads kl 17.00 og i sne vejr. På det tidspunkt er der mørkt. Jeg bad om vi ikke kunne mødes noget tidligere så jeg havde mulighed for at tjekke bilen grundigt efter. Det kunne ikke lade sig gøre. Nå da jeg skulle hente bilen var det ikke hos ham selv. Men vi skulle mødes et eller andet sted. og han var også mega opsat på hele tiden " køber du bilen hvilket han sagde op til flere gange. " det er også lidt svært at snakke med en som ikke rigtigt kan snakke dansk. Intet ondt ment. Jeg handlede i god tro, men jeg blev taget ved røven. Nu laver jeg lortet selv og må æde regningen selv. Men han slipper ikke for mig. Det er helt sikkert.

    Denne fejl med gearkassen har han været ganske bekendt med og han vidste den var defekt. Ja han sagde den gav et lille nyk når man skal stoppe men ikke altid. Men det skal han jo sige i stedet for at sige at kassen er defekt. Jeg gav 28.000 kr for bilen. den burde have koster 20.000 kr med de fejl på bilen. Men sådan er det bare. Man kan fandme heller ikke stole på forhandlere. Det har jeg også prøvet. Dog fik jeg handlen trukket tilbage med hjælp fra FDM.

    Tror bare jeg holder mig til en cykel næste gang smiley


  • #47   21. jan 2016 Du har handlet med en tåbe, alarmklokkerne burde have ringet, men det kunne have været en meget mere dyr lærestreg... op på hesten igen smiley

  • #48   21. jan 2016 Tak MirzA

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #49   21. jan 2016 hvorfor køre folk ikke til en mekanikker med den bil de vil købe det koster nada i forhold til de udgifter der kan komme ud af at tro det er en god bil man har i udkig

  • #50   21. jan 2016 næste gang så gør dig selv den tjeneste, at brug fornuften i denne situation, man skal heller aldrig mødes et sted det er første tegn på at manden ikke vil have dig hjem på hans adresse, fordi han højst sandsynligt ved at han er ved at sælge noget lort, og han er bange for du ville komme i tide og utide, efter handlen, men sket er sket, og selvom jeg godt ved du prøver at se det bedste og ærlige i folk så fungere det bare ikke sådan. men held og lykke med den smiley

  • #51   21. jan 2016 Jeg er extra varsom næste gang.

    Til jer der skal købe ny bil så pas på derude. Nu har denne tråd her masser af forklaringer omkring privat køb osv. Selvom jeg mener der burde og er en anden udvej at man ikke hæfter selv når ingen papir er underskrevet.

    Tag bilen til en mekaniker eller tag en med som er mekaniker og tjekke næste bil, køre i den i mindst 15-20 min. Tjek olie,vand, diverse rust, hvornår tandrem er skiftet hvis den har det, lamper der lyser og gå ind og kig om km passer med alle synsrapporterne. Der findes så mange uærlige mennesker derude og de kun ude på at narre folk.

    Jeg tænker især på de folk der skal købe deres første bil, og det skulle gerne være en positiv oplevelse.

    For mit vedkommende er jeg færdig med at købe bil på parkerings plads eller et helt andet sted som ikke er sælgerens egen grund, og med en som ikke rigtigt kan tale dansk. ( igen intet ondt ment ) og så skal jeg have en mekaniker med fremover. Det er helt sikkert. Pas på derude folkens.


  • #52   21. jan 2016 Hvorfor kunne han ikke tale dansk?.


  • #53   21. jan 2016 Fordi han ikke har lært dansk ??

  • #54   21. jan 2016 hvorfor har han så ikke lært dansk???.

  • #55   21. jan 2016 Hvorfor er nogle mennesker fede ? Det ved jeg sgu ikke. Det kan være at tråd starter kan give dig hans nummer så kan du ringe og spørge ham...

  • #56   21. jan 2016 Kan kunne dansk men meget gebrokkent dansk. Men det hjælper tråden jo ikke på. Det var blot et eksempel på at det er svært at kommunikere med en der ikke kan tale så godt dansk

  • #58   21. jan 2016 FDM rører det ikke med en ildtang. Det er ligeså sikkert som der ikke dukker links op til dokumentation af retssager, der er faldet ud til købers side.

  • #59   21. jan 2016 FDM har sagt at hvis jeg ikke kan finde en god løsning med sælgeren så skal jeg sende sagen ind til, og så vil de vurdere om der er nok til en sag

  • #60   21. jan 2016 Og det besvær kan du ligeså godt spare dig selv og dem på - du/de skal kunne BEVISE, at fejlen var der ved købet og at sælger har handlet i ind tro. Nå ja, og så lige udgifter på 10-20.000 til en advokat.

    Gleeeeem det. Lærepenge. Du får intet ud af hverken at drage FDM eller en advokat ind udover yderligere omkostninger.


  • #61   21. jan 2016 Du har jo lige indrømmet at fejlen først kom da du havde købt bilen. Du kan ikke bevise at fejlen var der før og sælger vidste det. Desværre smiley

  • Kenneth N
    Kenneth N Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 85
    #63   21. jan 2016 Du modsiger sku godtnok dig selv, du køber bilen i mørke på en p plads, men i øverste indlæg er du ude og se den to gange og tager den med anden gang, er der andet der heller ikke hænger sammen eller er det bare et generelt surt opstød..

  • #64   22. jan 2016 63#
    Hvor modsiger han sig selv?


  • #65   22. jan 2016 Wahlla min fætter

  • #66   22. jan 2016 Det kan siges meget kort : Hvis du vil have en problemfri nummer 2 bil - så lad værre med at købe en 20 år gammel Bimmer der har kørt en kvart million ....

  • #68   22. jan 2016 Nævner på ingen måder at købe nr 2 bil uden problemer. Jeg nævner jeg ikke vil have problemer med motor og gearkasse. En BMW der er 20 år gammel og kørt kvart million er absolut ingenting hvis den er passet! Det er sku da det samme hvis man ikke passer på sine tænder så falder de fra hinanden.

    Det har ikke en skid med alder af gøre. Så længe man bare gider holde sin bil iorden med service. En sprit ny mercer eller bimmer kan også smide gearkassen. Jøsses nogle kloge hoveder herinde.


  • #69   22. jan 2016 Den har sikkert kørt pizza'er ud de sidste mange år.

  • #70   22. jan 2016 det er dit ansvar at kontrollere den inden du køber den, han har ikke tvunget dig til at købe den, du hænger på den ene og alene, og han har ikke pligt til at betale en eneste mønt

  • #71   22. jan 2016 tja måske. Men tror nu stadig ikk på det. Der mangler en slutseddel. Plus jeg har på skrift hvad han har sagt. Mundtligt kan han ikk bruge til en skid

  • #72   22. jan 2016 Gearkassen kan være gået i stykker efterfølgene. Tjek tingene inden du køber

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #73   22. jan 2016 Snyd er ikke i orden. Når det så er sagt, at man handler på en parkeringsplads i mørkt og regnvejr og sælger ikke vil fremvise andre steder/tidspunkter, så ber man squ næsten om at blive røvpulet.

  • #74   22. jan 2016 Kasper? Efterfølgende på hvad??? 10 min??? Gu fanden er den da ej været gået i stykker efterfølgende. Tjek tingene før man køber? Tro mig det gjorde jeg også. Men når manden konstant hævder og skriver på SMS at biler er iorden hvad skal jeg så gøre? Løfte bilen op midt på en parkerings plads ? Ligge mig på maven og kravle under bilen med en mobil lygte? Som jeg skriver. Jeg er pisse ligeglad med udseende og rust. Det koster mig intet at få lavet. Og tro mig jeg lyttede efter mislyde osv. Lad nu være med at være så fandens bagklog med at tjek tingene før man køber. Self gør man sku da det. Som jeg også skrev. Så kunne han have slettet fejlene på gearkassen så den kunne køre 10-15 km hvor den så begynder at lyse fordi den opdager fejlen ikke er rettet. Hvilket den gjorde.

    Og nu må folk forstå! Gearkassen var defekt inden køb! Det ikke noget der bare lige er kommer på en split sekund og på lige landevej. Og når man skriver på SMS at bilen er ok på SKRIFT! Og der ingen papir er med underskrift som købt og beset. Så har jeg en sag. Det er FDM egen ord. sagen skal køres igen bil klage nævnet og koster 500 kr at starte en sag op.

    Det ikke sikkert jeg får noget ud af det. Men jeg lader ham ikke gå uden at skal komme i dialog med mig. Bilen er iøvrigt lavet nu og køre fint igen. Men fri mig for det med at de kunne være gået i stykker efterfølgende. Når jeg flere gange har skrevet forklaringer om hvordan og hvorledes


  • #75   23. jan 2016 Har du egentlig taget kontakt til sælger?


  • #76   23. jan 2016 Men du skriver selv at han har sagt at den giver et nyk i gearkassen nogen gange når man holder stille. Der burde du jo have givet ham nøglerne og sagt tak for turen.

  • #77   23. jan 2016 Jeg forstår det ikke... Du har prøvet bilen inden køb. Gearkassen virkede. Den kunne gå i bakgear. Lampen lyste ikke. Men du siger, at den var defekt inden køb?? Hvordan?? Har perkeren haft en tryllestav over bilen, som fik bakgearet til at virke midlertidigt i anledning af din prøvetur? For du siger tilsyneladende, at han må have fikset den inden du kom...?
    Kan DU (eller din mekker) få bakgearet til at virke nu? Bare så den kan klare en prøvetur uden nogle lysende lamper? Ligesom han "gjorde"...


  • #78   23. jan 2016 Hvorfor fanden købte du så bilen når du vidste der var så meget galt med den?.
    Det er da for dumt, så er du da dummere end ham.

    Du har heller ikke på noget tidspunkt i det her emne givet udtryk for at ham sælgeren ved noget om mekanik. ergo kan han heller vide at gearkassen er færdig HAN sagde at den gav nyk ved standsning. Det har du sagt her på BG at han har sagt til dig. Så han har IKKE løjet!.... Havde du ikke købt bilen så havde HAN jo stået med de problemer nu, tænk på det.


  • #79   23. jan 2016 Lol den magiske perker smiley smiley smiley

  • #81   24. jan 2016 Når bilen er betalt og du er kørt derfra er handlen afsluttet, uden nogen former for garanti eller reklamation. Uanset om der er skrevet noget ej..



    Der er desværre ikke noget du kan gøre hvis du vil gå lovens vej. Nævner han i retten at i har aftalt at den er købt som beset og prøvekørt er løbet kørt...


  • #82   24. jan 2016 Det er hvad der sker, når man vil spare og købe privat smiley Lær af det, og tør øjnene smiley
    Det er sådan nogle som dig, der er skyld i at jeg ikke gider at skifte bil så ofte mere smiley


  • #83   24. jan 2016 Når man køber en gammel bil, for det samme som som et rejsekort koster et år. Køber man ikke bare en bil, man køber ofte nuværende ejers problem. Kunsten er at finde ud af hvad hans problem med bilen er.

    Når man køber brugt bil i prisklassen ny kvalitets cykel, skal man 1 se om man er igang med at betale for en andens problem. 2 er man det skal man finde ud af hvilket problem.

    Dette kræver 2 egenskaber evnen og viljen.

    Besidder man evnen men ikke viljen fordi man har stiv pik over alufælgene og de solfilms tonede ruder : Hold dig til rejsekortet.

    Besidder man man viljen men ikke evnen til at finde problemet : Hold dig til rejsekortet.

    Da jeg har en glæde ved ældre biler, har jeg ofte kørt smilende fra en privat handel, og grædt inden jeg nåede hjem på et fejeblad. Hvergang har jeg kun klaget min egen manglende evne eller vilje, og nogle gange mangel på begge dele. Ufatteligt så mange nosseløse der findes i dette land, som nægter at tage ansvar for egen skødesløs handling.

    Udover "evne vilje" rådet, rådet om kunsten at finde tidligere ejers hovedpine kommer så den sidste rettesnor når man handler gamle biler. Det som første ejer af en bil betaler for glæden ved at eje en ny bil. Får andre ejere lov til at betale i vedligehold. Længere er den ikke. Fatter man ikke disse tre ting har jeg kun et ord : REJSEKORT!


  • #84   24. jan 2016 helt enig!.

  • #85   25. jan 2016 Hvis jeg var dig, så lav bilen og gennemknep den, så meget som muligt.. Hvorfor? Kun fordi du åbenbart har råd til at betale for det.
    -Nå, men spøg til side, lav bilen, og prøv at komme af med den. Se om du kan dække lidt af dine udgifter. Charmen ved den bil er væk. Personligt ville jeg ikke have lysten til at køre i den igen, selv efter reparationerne. Hold hovedet højt, det skal nok gå, du har i det mindste betalt for en god historie. smiley


  • #86   25. jan 2016 Glem det, det er en privathandel.

    "Købt som beset"


  • #87   25. jan 2016 Fair nok at det mig der hæfter på problemet, og jeg er dog kommet ovenpå igen. Jeg tænkte nu mere på de folk der måske havde sparet penge sammen i over 1 år for at købe en bil ( måske en studerende af en art ) og så blive røv kneppet på den måde. Og så fordi en sælger er løbet med pengene lige ned i foret på sig selv. Og jo han vidste udmærket om biler, ikke fordi han er mekaniker, men han har kendskab til biler. Som sagt bilen er fin og pæn. Airbag lampen var pga en sensor ( ikke noget stort Problem ) og angående gearkassen, tjaaaa nu skriver folk at jeg er dummere end ham, hvilket jeg kun kan grine af og ryste på hovedet af. Vi kørte en kort tur, og ingen alarmerende klokker. Og nu skriver jeg det igen, han nævner gearkassen giver et lille nyk ved stop i et lys kryds f.eks. Men kun nogen gange 2- ud af 10 gange. Men da jeg har snakket med flere bmw mekaniker, så har fejlen var der i lang tid da der var 3 fejl på, og når man sletter disse fejl med en tester kan de lige køre ganske kort tid inden den går i nødprogram igen pga fejlene. De fejl er ikke kommet kort tid efter jeg købte bilen. Men det er også ligegyldigt, for det hele er fixet. Det jeg ville frem til var om hvor jeg stod i sagen, i stedet for smarte kommentar og om rejsekort og cykel, hva fanden er det for noget at samligne med, haha og med hvem der var dummest. For jeg ville da gerne se en af jer hvis i blev udsat for det samme, hvor i handlede i god tro. Ville i også bare trække på skulderen og tænke, nå der blev jeg bollet i møllen, og jeg betaler bare uden manden skal have det af vide? Sådan er det ikke hos mig. Jeg giver manden klart besked om hvordan tingene er. Selvom det er min pligt at tjekke bilen inden køb. Men at der så lå en skjult fejl i gearkassen og at selve mekanikeren nok ikke engang ville opdage det, så det lidt svært mine damer og herre. For den skifter sådan ok i gearne når man køre. Det kun af og til den giver et lille nyk ved stop. Men jeg valgte som sagt at skifte gearkasse, olie, filter og lave den på min måde så jeg ved det er iorden. Og hvorfor skulle jeg have dårlig samvittighed over bilen nu? Den er lavet som jeg vil have en bmw skal være. Og som sagt til den pris jeg har købt den for så jeg rimelig tilfreds. Mit problem er bare at jeg giver ikke blive løjet over for. Og jeg gider ikke stå lave en bil så snart man er kommet hjem pga fejl. Og om det er en gammel eller ny bil er fuldstændig ligegyldig. Hvis der er fejl på en bil når man sælger det så skal man oplyse det. ! Og jeg spurgte op til flere gange omkring fejl på bilen hvor han kun nævner airbag og motorvisker.. Bum!

    Og tror denne tråd nok bare skal sluttes her, da jeg har fået svar på mit spørgsmål. Det mig der hæfter på problemet og det fint. Jeg har lært af det, selvom det er første gang jeg prøver dette ved privat handlen.


  • #88   25. jan 2016 Patrick T. Rasmussen
    Det er noget man skal aftale ellers gælder det ikke.
    Der er ikke noget der hedder det er købt som beset bare fordi det er privat.


  • #89   25. jan 2016 Et par gange har vi hevet bilen til en mekaniker inden vi købte den. Jeg tænkte det var en god ide. Men faktisk synes jeg det var lidt af en falsk tryghed. Mekanikeren ville ikke have noget for "tjekket" - han smilte bare og sagde, at jeg jo kom til ham, hvis der var noget galt med bilen smiley

    Han var nu god nok - og jeg tror ikke han mente det 100% - men et eller andet ubevidst sted, så tror jeg faktisk han mente det lidt smiley

    Og et hurtig løft op på rampen afslører ikke super meget.

    Næste gang jeg bruger et værksted til gennemgang af bil, så vil jeg insistere på at betale halvanden time-løn, så jeg er sikker på de føler, at de skal bruge noget tid på at gennemgå den, prøvekøre osv...


  • #90   26. jan 2016 Lige et råd (godt eller dårligt, det må i selv om): ved køb af bil prøvekører man i længere tid end 15 min. Det skal være bykørsel, landevej og, hvis muligt, motorvej. Den skal køres varm. Den skal have lov at bestille noget. Og man skal også bakke smiley Er motoren allerede varm inden prøvetur, aftaler man prøvetur en anden dag. Ligner bilen lort og der ikke engang er ryddet op og gjort bare lidt rent, så smut.

  • #91   26. jan 2016 Du er som udgangspunkt også beskyttet af købeloven i en privat handel med mindre der foreligger en købsaftale hvori sælger fraskriver sig reklamationsretten (købt som beset)
    Så du er i teorien i din gode ret til at kræve handlen ophævet. I praksis betyder det dog at du skal kunne sandsynliggøre at varen var defekt på købstidspunktet, eller ikke er opstået som følge af almindeligt slid da det er en brugt vare. Hvis ikke sælger frivilligt indvilliger i at ophæve handlen er din eneste mulighed desværre nok et privat søgsmål, hvilket både er dyrt og tidskrævende.
    Du kan altid kontakte forbrugerrådet i sådan en sag, de kan vejlede dig om gældende regler og hvordan du skal forholde dig til sagen.


  • #92   26. jan 2016 Her tror jeg ikke du får noget igennem . Du vælger at købe en bil af en privat og forventer at den skal være 100% Mekanisk . Han er privat og kan af alene ud fra det ikke garantere dette. Du burde allerede da han snakkede om et nyk , tænke okay den skal jeg ikke have , da den SKAL være 100% OK. Var jeg i tvivl , så kørte jeg hjem og ventede på den rette bil.

  • #93   26. jan 2016 Beklageligt der er så mange mennesker der skal ødelægge det for andre med køb af brugt bil m.m , men som du selv skriver, jeg har haft 2 dårlige oplevelser med danske sælgere , men så alt for mange hvor det var en migrant som seriøst havde gennemkneppet sin bil inden den blev solgt videre , jeg har simpelhen bare lært jeg ikke køber bil af en migrant mere, men netop kun køber bil ved en forhandler, så må jeg give de 10-20.000 ekstra for bilen, men så er jeg også sikker på garanti m.m

  • #94   26. jan 2016 Der er da kun en udvej, ta et par gutter med hjem til ham og tving ham til at betale halvdelen, han har da vist det 100%, køb aldrig bil af disse mennesker de snyder og bedrager de fleste af dem, et lille besøg hjælper nok.

  • #95   26. jan 2016 Jeg har "vundet" en sag.. Købte en Lupo, af en særdeles fin, flink og normal familiefar.. Han ville cykle til sit nye job osv, bilen virkede meget reel som ejeren, og alt var overholdt, og han havde masser af små historier.. Købte den for 25000, kørte 20km hjem og næste tur kunne den ikke gå i gear... Jeg kontaktede et lupoværksted, og finder kraftedeme ud af, at gearkassen er ødelagt af ham selv med en ven- og at de har sendt den ned på det pågældende værksted og bedt dem lige fixe, så ville de selv lave skifte den bagefter..
    På den baggrund vandt jeg- for han var jo fuld bevidst om gearkassens stand.. Lykkelig slutning, men sejt forløb og ret dyrt- men det blev princip og dem skal man holde fast i.. Den spasser skulle have haft et besøg en sen aften..


  • #96   26. jan 2016 Jeg har også haft dårlige oplevelser, ved køb af brugt bil, det var desværre danskere der tog røven på mig bevist. Der er intet at gøre

    De bedste oplevelser jeg har haft, er biler solgt af udlændinge, en Fabia og for et par siden en Fox.


  • #97   26. jan 2016 Har ikke lige læst alle indlæg men det er noget sluder at flere skriver at da det er en privat handel så kan du ikke gøre noget, det er sådan at sælger skal oplyse skjulte fejl & mangler (at gearkassen er defekt, det ved sælger jo) problemet er bare at det eneste du kan gøre er at lave en søgsmål mod sælger hvilket koster kassen, du skriver det koster 10.000kr at lave bilen og det er nok langt det billigste for dig, for en sag mod sælger kan koste dig flere gange det beløb og selv med en dom er du ikke sikret, "for man kan jo ikke plukke håret af en skallet" altså har han ingen penge så er det synd for dig.
    Eneste løsning kunne være at få en advokat til at skriv et brev med dit krav og truer med ret sag hvis ikke han betaler. det koster desværre også en del.
    Men se positiv på det af skade bliver man klog, så næste gang kikker du nok bedre efter.
    Men pisse træls at man har så svært ved at komme efter disse svindler.


  • #99   26. jan 2016 Jeg synes du negligerer en hel masse faresignaler. At du vælger at stole på en fremmed mand er ALTID farligt. Hans eneste dagsorden er at sælge bilen. Og privatsalg er uden ansvar. Jeg føler med dig, men mit råd er; kom over det, få den lavet. Og nyd den.

  • #100   26. jan 2016 "Købt som beset" ..

  • #101   26. jan 2016 Daniel G sikke noget fis at fyre af http://taenk.dk/nyheder/koeb-som-beset-og-mist-rettigheder

  • Kenneth F
    Kenneth F Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 19
    #102   26. jan 2016 Det fremgår ikke af dit skriv hvad du har betalt for bilen.

    Men hvad rigtig mange privat handlere ikke ved, er at

    Har du betalt mere end 30.000kr for bilen er der fuldstændig de samme regler gældende som havde du købt ved en forhandler.

    Han hæfter i 6 mdr. Efter du har købt bilen.

    Dog kan du ikke bare få udbedret en skade med påstand om at han skal betale.

    Han skal have mulighed for at lade bilen besigtige af en af ham valgt sagkyndig, som kan bedømme om skaden var der på handelstidspunktet.

    Vil han ikke det, er du tvungen at lade bilen stå til syn og skøn.

    Imens du kører sag imod ham.

    Får du bilen repererat er det for egen regning.

    Det er det iøvrigt også hvis du har købt bilen ved en forhandler.

    Som FDM Inde på
    Er det bedst at finde en løsning dig og ham imellem.

    Og er du nødt til at hænge Ham ud offentligt for at få det til at lykkes, ja så er det ofte den eneste mulighed.

    Hvis altså du ikke vil parkere bilen de næste 6-8 mdr.

    Mens der kører sag og syn og skøn.

    Så medmindre du har betalt 50-60 tusinde for bilen, kan det næppe svare sig.

    Sørg altid for at få en hvis form for garanti i slutsedlen når du handler privat.

    Købt som beset findes ikke for biler over 30.000kr

    Og en forhandler kan ikke skrive sig ud af garantien.

    Kun sælge engros til et andet moms nr.



  • #103   26. jan 2016 Kenneth F> Hvor har du fundet (på) det henne?

  • Kenneth F
    Kenneth F Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 19
    #104   26. jan 2016 Søren prøv at Google det.

    Der er skrevet side op og ned om hvordan du hæfter i en privat bilhandel.

    Og der findes flere afgørelser i retten, hvor det for alle har været afgørende at bilen blev handlet over 30.000kr


  • #105   26. jan 2016 Kenneth F> Af alt det du skriver har du desværre kun ret i én ting: en forhandler kan ikke skrive sug ud SF, at garantien gælder (hvis han sælger til privatperson).

  • #106   26. jan 2016 En forhandler skal kun give 2 års reklamationsret.... Ikke garanti.. Og nej de er på ingen måde det samme

  • Kenneth F
    Kenneth F Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 19
    #107   26. jan 2016 Søren du har helt ret, jeg har lige slået det op i seneste afgørelser, og må til bage til 2003 for at finde noget holdbart.
    Og kan desværre se at som loven er nu.

    Er det købt som beset.

    Beklager.
    Min fejl

    Har selv vundet et par sager på mindre.

    Men det er mere end 10 år siden.

    Utroligt
    At reglerne er så ringe.
    At
    Købt så er det din egen risiko om du kommer hjem.



  • #108   26. jan 2016 Kenneth F> I bund og grund egen risiko, ja smiley

  • Kenneth F
    Kenneth F Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 19
    #109   26. jan 2016 Ja desværre

    Så endnu en grund til at få en skriftlig garanti
    Fra sælger når du handler privat.



  • #110   26. jan 2016 Kenneth F> Jeg tvivler på, at du får ret mange private til at give skriftlige garantier - så hellere forære skidtet væk og undgå alt bøvlet.

  • Kenneth F
    Kenneth F Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 19
    #111   26. jan 2016 Det kan du have ret i, men trods alt
    Så burde de fleste kunne stå inde for at bilens mest vitale dele virker de næste 3-6 mdr.
    Såsom motor og gear.


  • #112   26. jan 2016 Tjah - der blev ikke solgt så meget som et cykeldæk fra min side, hvis jeg skulle til at give garanti. Jeg er ikke mekaniker og at der sker noget et halvt år efter, er uheldigt. Men det er ikke mit ansvar.

  • #113   26. jan 2016 Det kunne også være en bil der er købt ved forhandler, kender flere der har købt bil med fejl på der aldrig er blevet rep. Undskyldninger er der nok af, reservedel meget svær at finde , mekaniker er syg , ikke tid, mm. til sidst opgiver de at få bilen rep på garanti, og kører på værksted og får bilen lavet. Lad være med at bruge mere tid på at ægre dig over at du har været for naiv mht til den BMW, få den lavet og ryk den dato ud af kalenderen hvor du købte BMW, og kom videre. alt det andet fører ikke til noget .Er man til ældre luksusvogne koster det, lad være med at regne på at du faktisk kunne have købt en ny mini bil og betalt afdrag på denne for hvad Bimmeren koster i vægtafgift, forsikring og merpris i benzin udgifter, ja men hvad med værditabet en bil til 90 k skulle nok kunne holde i 9 år uden den falder helt fra hinanden = 10 k om året.

  • #114   26. jan 2016 Selvom det er en privat handel, og alle siger eller skriver "købt som beset" så siger købeloven at der er 14 dages returret på private handler.
    Jeg havde slæbt ham i retten, hvis ikke han købte bilen tilbage..!


  • #115   26. jan 2016 Nej, det gør den heller ikke. Der er ikke returret ved privathandel.

  • #116   26. jan 2016 Dejligt at se flere og flere kender til det med købeloven. Der er intet der hedder købt som beset. Det eneste problem er at det er svært at bevise fejlen var der og at han vidste det. Og sælge i ond tro. Havde det været for 6 år siden så havde jeg taget tilbage til ham og tævet ham. Men er nu famile far så må tænke mig om. Jeg hader løgnagtige mennesker som lyver en direkte op i ansigtet. Men sådan er det. Jeg har lært af det og bilen er fin nu. Den køre som en ny bil. Og nøj hvor køre sådan en 528 godt.

    Men jeg er ikke færdig med ham. Jeg tilbød ham overføre 2500 kr til mig. Det ville han ikke.


  • #117   26. jan 2016 Stop nu!
    Købt som beset og købt uden garanti/reklamation og uden nogen form for krav ved evt. fejl og mangler, findes. Du kan intet gøre hvis nogen snyder dig i privat handel, det er sur røv. Luk nu den debat og hør efter hvad 6/10 faktisk skriver! Uanset hvad prisen på bilen er. Købt som beset, = intet krav mod sælger, færdig bum.


  • #118   26. jan 2016 Hare: Ro på mulle... Men du tager fejl så nej vil ikke lukke denne. Folk skal vide hvad de har ret til. Der intet der hedder købt som beset. Fat det! Det bare svært at bevise det i en sag. Nu har jeg snakket med 3 juridiske folk omkring dette. Folk er fandme så kloge indtil det modsatte er bevist.

    Jeg taber nok sagen pga det er pisse svært ( umuligt ) at bevise at han kendte til fejlen. Jeg har ganske enkelt ikke beviser nok til at min sag kan vindes. Så stop det fis med købt som beset. Eller ring selv ind til de mennesker der arbejder med det til dagligt.

    Fordi 6/10 mener det modsatte så skal jeg rette mig efter det ? Ville du også springe fra en bro hvis 6/10 gjorde det? Nej vel.


  • #119   26. jan 2016 Selvfølgelig er du færdig med ham. Overraskende nok er han også færdig med dig siden han afslog dit tilbud.

    For hvad er det lige du tænker du kan/vil gøre ved det? Hint: not a damn thing. Og selvfølgelig findes købt som beset.


  • #120   26. jan 2016 Han skal heller ikke overføre 2500kr til dig. Hvorfor???.

  • #121   26. jan 2016 Hvis du i fovejen ved du taber sagen hvorfor helved hiver du ham så i retten?.

  • #123   26. jan 2016 FDM sagde jeg skulle finde en fornuftig løsning med ham. Det kunne være manden var flink nok til at gå med til det ligesom!!! Da han har solgt en bil defekt. Som jeg også nævner jeg får intet ud af at hive ham i retten da det vil tage en evighed før det kommer til en afklaring. Det er jeg ikke villig til. Og så skal bilen stå stille i flere mdr. Derfor mente FDM at det bedste ville være at finde en alternativ løsning hvor han betalte en smule af rep omkostninger. Hvis ikke så kunne man køre en sag imod ham. Men nu hiver jeg ham ikke i retten. For jeg gider ikke alt det debat og ventetid hvor jeg sikkert alligevel taber sagen pga manglende beviser.

  • #124   26. jan 2016 Du har ingen beviser - du har ikke krav på noget - du ved du taber sagen - det er lige præcist så god en sag du har.

    Flinke-svaret fra FDM lyder jo også: prøv om han er til at stikke i og er han ikke, så er der intet juridisk, at komme efter. FDM rører ikke sådan en sag selv med handsker på.

    Hvad så nu? Gle-em det. Alt andet er bare ærgelse. Put dem på lærepenge-kontoen. Ønsker du sikkerhed i form af garanti, reklamationsret og den slags, så betal merprisen næsten gang ved en forhandler.


  • #125   26. jan 2016 Det er rigtigt Søren. Dyre lærepenge. Men så må man jo selv gøre noget ved det. At konfrontere ham med det. Jeg bøjer mig ikke. Han skal bare vide hverdag hvor stort et svin han er, og han skal bare kigge sig for hvor han bevæger sig hen. Ikke fordi jeg vil tæve ham. Men kan skal bare konfronteres på den hårde måde verbalt. Hvis han overhovedet fatter hvad der bliver sagt.

  • #127   26. jan 2016 Hare læs dit eget link. Der står det skal aftales at man har købt som beset. Ellers gælder det ikke.

    http://www.henrikaavild.dk/juridisk_brevkasse/juridisk_brevkasse_18.htm

    De sædvanlige regler i købeloven som gælder i handelskøb og civilkøb er gældende. Den af jer brugte klausul om at bilen er købt som beset, som i øvrigt bruges af mange private sælgere, vil blive tilsidesat. Man kan ikke som sælger fraskrive køber rettigheder efter købeloven ved at aftale at bilen er købt som beset. Omvendt skal man som køber i civilkøb sørge for en ekstra grundig gennemgang af salgsgenstanden. Endvidere skal man straks eller uden unødigt ophold reklamere, såfremt der er fejl eller mangler ved genstanden. Ellers mister man sit ret til at gøre misligholdelsesbeføjelser gældende.

    Så stop nu med det fis at bilen er købt som beset


  • #128   26. jan 2016 Hvad er "de sædvanlige gældende regler i købeloven"? Garanti, returret og reklamationsret? Nej, de er ikke gældende.

    Og det er 'købt som beset' hvis der - tada - står skrevet købt som beset på slutsedlen.


  • #129   26. jan 2016 Søren tada TS har ikke underskrevet nogen kontrakt med købt som beset. å folk skal stoppe det fis da der ikke er aftalt at den er købt som beset.

  • #130   26. jan 2016 Intet slutseddel er udført hvor jeg har skrevet under på købt som Beset og jeg indformerede ham om fejl efter 20 min ca da jeg gav ham pengene. Og der er blevet lavet en grundig undersøgelsen af gearkassen og den gearkasse har været defekt længe!

  • #131   26. jan 2016 Det har jeg heller ikke påstået.

    Til gengæld påstået jeg, at køber kan gøre lige præcist ingenting uagtet om han har det papir der står 'købt som beset' på. Ellers havde FDM vel straks fortalt det.


  • #132   26. jan 2016 Søren du modsiger lidt dig selv. Først skriver du at købt som beset og at jeg intet kan stille op. Der er ingen underskrifter på at jeg har købt bilen som Beset og uden former for garanti. I dette tilfælde skulle sælgeren have skrevet en slutseddel omkring det nyk den gav på skrift. Mundligt gælder ikke en skid. Jeg har endda på skrift fra ham på mobil at gearkassen er ok. Problemet er bare at jeg ikke kan bevise fejlen var der. Selvom man godt ved det inderst inde. Men sådan er den latterlige regl.

    Jeg kunne sagtens sætte en sag op og måske kunne man få lidt at regningen dækket. Men det er alt for besværligt.



  • #133   26. jan 2016 Hvor meget juridisk dokumentation skal du have..

    Ingen forudgående aftale, ingen juridisk ret til noget altså som beset købt.

    Mundtligt gælder lige så meget som skriftligt hvis det kan dokumenteres, så her tager du også fejl.

    Læs lidt her, alt skal aftales skriftligt eller kan du intet gøre ingen aftale ingen ret:
    http://taenk.dk/nyheder/koeb-som-beset-og-mist-rettigheder


  • #134   27. jan 2016 Mundtlig tæller ikke En skid hare. Hvordan kan du dokumentere mundligt aftale? Jo så skal du optage det. Hold nu op med de der mærkelig ting. Alt skal være på skrift hvis man vil have noget sagt. Om det er retsag, abonnementer, bestilling, osv osv osv. Det er jo slet ikke tilfældet her. Hvordan skal han bevise overfor en dommer at han har sagt at den gav et nyk ? Svaret er simpelt. Det kan han ikke. Tro mig jeg har fået så meget af vide hvad skriftlig aftaler har at sige i stedet for mundtlig aftaler. Så du tager meget fejl. Håber ikke du holder fast i det der. For din egen skyld så få alt på skrift en god gang når du kommer ud for det.

  • #135   27. jan 2016 Jeg har vist intet sted skrevet, at den aktuelle bil er købt som beset. I så fald må du gerne lige vise hvor.

    Jeg skriver, at man KAN tage forbehold ved at skrive købt som beset.

    Når nu FDM intet kan/vil gøre, tror du så det er afgørende, om der står købt som beset på den slutseddel du ikke har eller ej?


  • #136   27. jan 2016 FDM vil gerne hjælpe med at køre en sag. Enten at jeg selv skaffer en advokat og truer ham med det. Eller at FDM køre en sag med en dommer. Det eneste de frygter er at jeg nok ikke får noget ud af det da der er så lang ventetid og når jeg ikke kan bevise at fejlen var der. Og at sælgeren handlede i ond tro. Havde sælgeren vist der var fejl så var det en helt anden sag. Men stadig så mener jeg bare at jeg godt kan køre en sag. Da fejlene har været der længe. Det koster vist 500 kr at starte en sag op. Men fred være med det. Jeg kan ikke bevise det. Jeg skal skaffe flere beviser frem.

    Og det orker jeg ærlig talt ikke. Derfor kunne det være at manden var flink nok til at sige" jamen ok jeg hjælper gerne til med rep" havde det været mig havde jeg sagt ja til at hjælpe hvis jeg blev truet med advokat osv. For man orker ikke alt det fis.


  • #137   27. jan 2016 Selvfølgelig vil de da det - de tjener jo på det og det gør advokaten også. Et godt råd: lad være med at bruge flere penge på den her lortesag.

    Jeg ser to mulige løsninger - enten slipper man den her eller så chikanerer man sælger resten af livet. For det er de to muligheder, der er. Jeg ved godt hvad jeg havde valgt.


  • #138   27. jan 2016 @Sensation
    Jf. aftalelovens § 3, stk. 2 så er en mundtlig aftale bindende!!

    Nu gider jeg ikke det her mere, du er virkelig latterligt at høre på, du tror du har ret. FDM har med sikkerhed ikke sagt de vil køre sagen for dig. Det er i øvrigt gratis hvis man er medlem, og de mener der ER en sag. Men du har ingen sag, du er blevet snydt, indse det kom videre..

    At du tidligere skriver at du vil komme efter ham, ikke tæve ham men genere han og minde ham om han tog røven på dig, vidner en hel del om dig, - Bliv voksen. Det er ikke værdigt som en voksen at genere andre uanset årsagen.

    Lektie: tænk dig om næste gang du køber brugt bil. Det er Surt show, og desværre ødelægger mange uærlige sælgere tingende for de ærlige.


  • #139   27. jan 2016 Har du tjekket bilen for restgæld?

  • #140   27. jan 2016 Sjovt, at folk er vildt ophidsede over, at eftersom der ikke er udfærdiget en slutseddel i denne handel, så frafalder "købt som beset" og så kan trådstarteren kræve dit og dat... I min verden, hvis der slet ikke forefindes en slutseddel, så er bilen 110% købt som beset, da der findes slet ingen reelle beviser på at handlen overhovedet fundet sted.

  • Rasmus W
    Rasmus W Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Svar: 51
    #141   27. jan 2016 Hvorfor er der altid nogle der lyder som om det er fryd når nogle er blevet svindlet i privat handel?
    I ved hvem I er, og I er nogle idioter!


  • #142   27. jan 2016 Hare og 438 HK hvor er der aftalt at bilen er købt som beset. I alle links står der at der SKAL aftales at den er købt som beset.

    Handel mellem private boomer på sider som Den Blå Avis. Men dine rettigheder kan afskrives, når du handler privat, eksempelvis ved at aftale 'købt som beset'. Derfor er det klogt at tage nogle forholdsregler, inden du lægger penge på bordet.

    Der er intet aftalt så den er ikke købt som beset.


  • #143   27. jan 2016 Rasmus W

    Det er ikke meget med fryd at gøre... Jeg forestiller bare mig selv i sælgernes situation, f.eks., at jeg sælger en bil, med en del km på bagen, som virker nogenlunde fint. Jeg fortæller ham, at bilen er nogen gange længere tid om at starte og jeg ikke aner hvorfor. Køberen kører en prøvetur og tager den. Han kører i 10 minutter på vej hjem og så går tandremmen. Han ringer straks tilbage, fortæller hvor han efterlod bilen og kræver pengene tilbage, for nu vil han ikke have bilen og føler sig snydt, for jeg viste godt, at bilen var i stykker - fordi jeg har fortalt ham, at bilen var længere tid om at starte og det kunne tyde på et strukket tandrem.
    Han truer med FDM, retssager og tæskehold... Så ville jeg sidde der og tænke "fucking idiot"...


  • #144   27. jan 2016 Once

    Er der ingen slutseddel, så er bilen selvfølgelig ikke købt som beset - for den er reelt slet ikke købt overhovedet. Hvis man blot bytter registreringsattest med et stak kontanter og kører væk - så er man vel villig at tage den risiko. Sælgeren kan endda melde bilen stjålet, bare for at være på tværs...


  • #145   27. jan 2016 Hvis man til gengæld har lavet en slutseddel, hvor der tilsyneladende ikke stod "købt som beset", så er det en anden sag. Men når man intet papir har på handlen overhovedet, så er man juridisk set i Deep shit...

  • Rasmus W
    Rasmus W Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Svar: 51
    #146   27. jan 2016 438, læs de første 20 kommentarer og se om du ikke kan finde mindst én kommentar der antyder hånlatter...

  • #147   27. jan 2016 Once

    "Men dine rettigheder kan afskrives, når du handler privat, eksempelvis ved at aftale 'købt som beset'."

    Køberen kommer og beser bilen (prøvetur). Sælgeren spørger "Vil du så købe den som den er?". Køberen siger "Ja". Dermed er der allerede AFTALT, at bilen er købt som beset, for en mundtlig aftale, er jo ligeså gyldig som en skriftlig...
    Så bare køb bilen efter en prøvetur - mere skal der ikke til for at bilen blver købt som beset uden en slutseddel smiley


  • JP
    JP Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #148   27. jan 2016 Det jeg ville have gjort var efter de 15 min. Kørsel direkt tilbage til sælger og tvinge ham til at tage bilen tilbage så havde der ikke været nogen diskussion!
    Jer bor ikke i DK men jeg tror faktisk at det er EU lov at sælger hæfter for skjulte mangler hvor sælger skal bevise der ikke fejlede noget (altså rimeligt umuligt) med mindre han har skrevet "solgt som beset uden garanti" og det har han jo netop ikke. I Tyskland er det regelen, det står ex ved alle private annoncer på ebay så du skal nok lige undersøge om det ikke også er tilfældet i DK!!!


  • #149   27. jan 2016 JP

    Du er helt væk... Man behøver ikke at SKRIVE "solgt som beset" - man behøver blot AFTALE det. Og ligeså snart køberen siger til sælgeren "Ja, jeg tager den sgu" efter at have set bilen, så er den mundtlige aftale på plads. Så indvilger køberen at købe den som beset...
    Lavede han en fysisk slutseddel på papir, så ja - der SKAL stå "Købt som beset", ellers hænger sælgeren på den... Men det har han jo netop ikke!

    Og hvordan vil du tvinge sælgeren til at tage bilen tilbage?? smiley Tror sgu, at det kun er Chuck Norris, som kan tvinge sælgere til at tager deres biler tilbage...


  • #150   27. jan 2016 Det ser ud til at alle har hver sin mening hvilken ret man har osv. Og sådan er det jo. Det er hvad en debat forum er til. Jeg har desværre betalt 10.000 kr for meget for den bil end hvad den var værd, med den fejl. Og det er sku fair nok. Det er betalt, pengene er tjent ind igen, og sælgeren kunne grine hele vejen til banken. Og fair nok.

    Men angående det med hvad der er sagt mundtligt at det er ligeså bindende som skriftligt ,jamen hvordan vil man bevise det i retten " At han sagde sådan og sådan, hvor den anden kan sige det har jeg aldrig sagt" Det er påstand mod påstand og så sker der ikke mere. Hvorimod har man noget på skrift så er hammeren faldet. Hvergang jeg har snakket med nogen, firmaer, advokater, sager, retten osv. Så siger de altid, få noget på skrift. Mundtligt kan man ikke bruge til noget som helst, fordi jeg i princippet bare kan sige det har jeg ikke sagt..

    Som i mit tilfælde. Hvordan vil manden bevise at han har sagt at bilen giver et lille nyk i gearkassen? Hvordan kan han bevise overfor en dommer at det har han sagt, og at jeg bare sagde ok? Bevis det.... Hvorimod jeg har på sms hvor han skriver at bilen er OK. Hvem tror dommeren så på? Ikke fordi jeg skal hen og starte en sag op. Men seriøst hvem står stærkest?

    Det samme med at hvis man truer nogen mundtligt, hvad kan politiet gør ved det? De har ingen beviser. Hvis man derimod truer på skrift har man en sag. Men ved ikke om det er det samme. Det jeg vil frem til er at mundtlig aftaler kan man ikke bruge til en skid, det påstand mod påstand.

    Men emnet går jo ud på hvilken ret man har. Og her er der uenigheder om hvorvidt hvad man har ret til. Jeg er godt klar over at det bliver umuligt for mig at vinde denne sag. Og som de fleste skriver. Betal, kom over det, og så har jeg lært af det. Og det har i ret i.


  • #151   27. jan 2016 Sikke et møgsvin, hvordan kører bilen nu ?

  • #152   27. jan 2016 Morten- Bilen køre suverænt nu. Har fået lavet alle de fejl der var. Så nu spinner bimmermis som den skal smiley

  • #153   27. jan 2016 Er enligt helt enig 438, dog kan en køber godt komme efter sælger hvis man kan bevise at sælger har fortiet noget, et tænkt eksempel kunne være at sælger havde været hos sin egen mekaniker for at få at vide at hans gearkasse var letter defekt og de nok snart ville gå helt i stykker, hvis køber får denne mekaniker til at vidne i en eventuel ret sag så har sælgeren problemer også selv om den er købt som beset og uden garanti.
    Ellers er jeg helt enig i at man er meget ringe stillet ved private handler, og en ret sag kan jo sagtens koste 20-40.000kr og sandsynligheden for at miste dem er meget stor.. også selv om man skulle vinde sagen.


  • #154   27. jan 2016 Søren- hvis jeg kan få mekanikeren frem med om de ved noget omkring gearkassen så står jeg en smule bedre stillet?

    For han har nemlig fået skiftet olie, bremser, udstødnings manifold hos mekanikeren inden bilen blev solgt, og jeg mener at jeg har kvittering fra ham som har lavet den sidst. De lå i bilen. Og fandt også en servicebog selvom han sagde der ingen var.


  • #155   27. jan 2016 Du har god sag, hvis du kan bevise hvad der indgik i den handel, uden slut seddel har du ingen ting. Med slutseddel er bevisbyrden stadig svær.

    Godt bilen køre som den skal nu.

    At sælger er en lille svin, er så noget noget helt 3. men hvis han vil leve sådan en uværdigt liv, så lad ham det. Hans samvittighed indhenter han en dag - forhåbenligt.


  • #156   27. jan 2016 Søren A
    Lige meget hvad mekkeren siger, hvis man ikke har været skarp nok til at lave en slutseddel, så bliver det umuligt at overbevise dommeren, at sælgeren overhovedet har solgt bilen. Sælgeren kan jo sige, at han gav den væk gratis. Sælgeren kan sige, at "køber" stjal bilen inkl. registreringsattest under prøveturen...
    Så det er meget op ad bakken, det her...


  • #157   27. jan 2016 @438HK
    Præcis eller at bilen er solgt for 150 kr. og fuld tank, og sælger havde bekendt gjort fejlen, derfor den billige pris..

    Det op ad bakke, så brug FDM slutseddel-skabelon, ved privat handel


  • Gabriel N
    Gabriel N Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 23
    #158   27. jan 2016 Der er en regel der siger at du har 14 dages fortrydelse ret.
    Lige meget om det så er privat eller forhandler køb.


  • Sebastian G
    Sebastian G Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 73
    #161   28. jan 2016 Har oplevet noget lignende.
    Jeg fik en advokat til at skrive et brev til sælger.
    Sælger gik med til at betale en del af pengene tilbage.

    Prøv at ringe til 2-3 advokater og hør hvad de tænker. De kender loven og kan rådgive dig om der er noget at hente. Det koster intet. Det koster først når de går ind i sagen for dig. En sådan pris kan aftales på forhånd


  • #162   28. jan 2016 Hare / 438:
    Det er jeg så uenig med jer i, han står dårligere stillet, men hvis sælgers mekaniker har fortalt sælger eller undersøgt gearkassen for sælger og sælger så fortier dette ved et salg og mekaniker føres som vidne så mener jeg man har gode muligheder i en eventuel ret sag.
    Ikke alt skal bevises men man skal have så stærke kort at man kan overbevise en dommer.
    Men uanset hvad så vil det billigste for køber nok være at man udbedrer skaden selv for egen regning, for som der er skrevet så skal der køres syn og skøn + ret sagen før du kan bruge / reperer bilen igen, og der er altid en risiko for at tabe en sag.
    Men prøv da at ringe til den mekaniker og hør hvad han siger, ring så til en advokat og hør hvordan din sag står stillet.

    Husk så næste gang du køber privat at du får lavet en slutsedel, og får tjekket det du køber ordenligt igennem, en god tink kunne være i bilhandler at man ud over at prøvekøre den er at man samtidigt lige køre forbi en mekaniker og får ham til at gennemgå bilen, det koster ikke meget og så er man jo lidt mere sikker på at det ikke er en skrot bunke man får med sig hjem.


  • #163   28. jan 2016 Husker næste gang at være mere forsigtig og evt køre forbi en mekker. Problemet med ham var at de gange jeg ville mødes med ham var at det skulle være inden lukke tid da jeg netop ville have kørt den ind til en jeg kendte. Men han kunne først efter kl 17. Og der er alle gået hjem. Om fordi han var på arbejde skal jeg ikke kunne sige. Men jeg tror ærlig talt at han var arbejdsløs. Især når man også skal mødes et andet sted end hvor han selv bor. Jeg burde have lugtet det. Jeg plejer at følge efter min mavefornemmelse. Den svigtede godt nok denne gang. Jeg blev nok blændet over indvendig stand og udvendig og prisen. Bare trælst at manden siger den er iorden, og at den så ikke er. For han har vidst gearkassen har været defekt.

    hvis jeg når det idag tager jeg ud til den mekanikker der har kigget på bilen


  • #164   28. jan 2016 Søren

    Enhver individ, som kan understøtte køberens påstand om, at sælgeren havde kendskab til fejl på bilen, som ikke blevet oplyst ved salget, kan hjælpe på sagen. Selvfølgelig. Om det er en mekker, sælgernes mor, eller sælgernes kat.

    Problemet er jo bare, at man skal først og fremmest finde en sælger, som har solgt bilen - OG KUNNE DOKUMENTERE HANDLEN overfor dommeren. Og netop det er ret svært, når man ingen beviser har på at den pågældende handel har fundet sted (ingen slutseddel).

    Så selvom mekkeren siger "Ja, ham perkeren der har været her for at få pris på gearkasserep". Så kan perkeren sige "Jeg har solgt bilen til en anden. Ham køberen har jeg aldrig set før".
    Så siger køberen, jamen, jeg har SMS'er fra dig på telefonen. Så siger perkeren, det er slet ikke mit nummer (han har garanteret taletidskort).

    Så dør den der...


  • #165   28. jan 2016 438: det er da grov så pessimistisk du er smiley
    Jeg kan godt se din point, og som jeg har forstået det så koster det 10.000 af få ordnet den, derfor råder jeg også køber til at betale selv og glemme sælgeren.
    Advokat, syn og skøn, ret sag løber nemt op i 30-50.000kr før man har set sig om og det hjælper ikke engang hvis man vinder hvis sælger ikke har en krone.


  • #166   28. jan 2016 Jeg takker for alle svar der har været og ikke mindre end en god debat. Vildt nok så mange der har kigget på emnet. Og stadig har mange hver sin mening. Men god debat har der været.



  • #167   30. jan 2016 # 155+ det løse
    Nu var jeg som nævnt tidligere selv møllen igennem.. Det eneste der gjorde udfaldet for mig, var den sidste mekaniker, han havde brugt..
    Og det de siger med, at han kan sige "du har stjålet den" - holder jo ikke- så skulle han have meldt det med det samme.. Og ikke flere dage efter du har omregistreret..
    At du har fået den gratis holder heller ikke, bilen stand er jo ikke så lav.. Umiddelbart, er der en korrespondance mellem dig og sælger, og du må have hævet penge/ eller han har sat ind? Desuden kan dba, g&g etc, du har fundet annoncen på, hive den frem så du har det som bevis..
    Der vil det fremgå, af sælgers tekst om den er defekt, yderligere kan man så vurdere prisen, om den er "meget" lav i forhold til tilsvarende..
    Been there done that!
    Bitter erfaring, og ikke spekulationer og halve teorier som mange andre kan/har


Kommentér på:
Bil køb, snydt. Men hvilke regler???

Annonce