Golf 4 lader ikke {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Jeg oplever pludselig at min golf 4 ikke lader (generator).
Det hele startede da jeg skulle køre hjem fra arbejde i fredags. Pludselig begynder håndbremselampen at lyse, batterilampen at blinke og strømmen går pludselig i hele bilen (instrumentlys + radio går ud), bilen køre dog stadig. Jeg køre ind til siden og slukker og starter bilen. Ingen problemer. Dog lyser batterilampen fortsat. Ind imellem blinker den kun og andre gange slukker den. Turen går fra København til Næstved og da jeg er ca. 10 km. fra Næstved, går bilen helt ud. Den starter dog igen med det samme. Lige inden jeg drejer ind ad indkørslen, begynder ABS og airbag lampen at lyse. Jeg slukker bilen og forsøger at starte den 30 minutter efter. Nu er den helt død - der er ingen strøm på. Det skal siges at batteriet er helt nyt.
Vi har prøvet måle på den og den lader slet ikke til at lade. Der er forsøgt med 3 forskellige generatorer, men ingen af disse lod til at løse problemet. Heraf har jeg altså svært ved at tro, at det kan være generatoren der er skyld i problemet.
Lige pt aner jeg ikke hvad problemet skyldes og håber derfor, at nogle af jer, måske har en idé eller forslag til hvad der kan være?
På forhånd tak!
mar 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 529
mar 2005
Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 1.022
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 53 Svar: 136
Og er det stelforbindelsen til starteren, du tænker på?
mar 2005
Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 1.022
Batteripoler: Rusk let men "bestemt" i plus og minusledningerne, de skal sidde fast. Plus går nok til starteren, det er den jeg mener du skal kontrollere - almindeligvis går plus fra generatoren nemlig til plus på starteren og den vej op til batteriet.
Så fat i plusledningen på starteren og kontroller - efterspænd med en passende nøgle, men PAS PÅ at du ikke kortslutter til stel
Tag evt minuspolen af batteriet først...
Find motorens stelforbindelse og kontroller den på samme måde, i begge ender. Måske går den bare til minus på batteriet.
Find forbindelsen fra batteri til karosseri, kontroller den.
Sæt minuspolen på igen hvis du har haft den afmonteret.
Færdig
Golf 4 lader ikke