{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.996 visninger | Oprettet:

Mercedes w212 og w204 Børnesygdomme/mandagsmodeller {{forumTopicSubject}}

Vi kigger lidt på en Mercedes E klasse W212 eller En C klasse W204, men har før købt en "mandagsmodel" af en bil, det ønsker jeg ikke igen smiley

Er der nogle børnesygdomme på de første årgange, dårlig motor, en bestemt gearkasse man skal holde sig fra, rust etc. ? Min økonomi er nemlig nok til en af de første og med de der 250-350.000 km på bagen, det var jo først der en W124 var kørt til, men med alt det her start/stop partikelfilter økofokus fis, er jeg bange for de nyere modeller ikke kan leve op til de gamle standarder..

Hva skal jeg holde mig fra smiley ? tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mercedes w212 og w204 Børnesygdomme/mandagsmodeller
  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 730
    #1   17. feb 2016 børnesygdomme er sku væk efter 250.000 smiley

  • Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    nov 2008

    Svar: 99
    #2   17. feb 2016 Måske vi lige skulle vide hvilken motor du tænker du vil have.

  • #3   18. feb 2016 Jeg efterlyser de motorer der ofte går i stykker for at undgå dem, ligesom er der en bestemt gearkasse som man skal undgå ( fx. DSG hos vag er ofte et dyrt bekendtskab )
    Jeg ved ikke hvilken den det bliver, har ikke kørt nogen af dem endnu, og ikke regnet på økonomien i en benzin kontra diesel med mit kørselsbehov, man vil vel gerne have en der vil fremad men pengene skal jo også være til det smiley

    Børnesygdomme er, i min verden i hvertfald, ting som oftest er galt på de første modeller af en type, f.eks. VWs 140 og 170 hk tdi og toyota avensis vvt-i.. Det ikke en sygdom der kommer tidligt i en bils alder...


  • #4   18. feb 2016 Med de km. på bagen skal du forvente alt. Nej, de er bestemt ikke så stærke og stabile som de gamle W124, men heller ikke så slem en omgang kolort som W210 og W211.
    Motorerne i W204 og W212 er jo de samme, så man kan sige at de kan have de samme kvaler, som strukne taktkæder, dårlige convertere, 7G gearkasse med dårligt print, partikelfilter og differenstryksensor, indsprøjtningsdyser der meget let vil sode til ved meget bykørsel eller mange korte ture.
    Bilen kan holde til at køre mange km., uanset om det er med OM651 eller OM642, men der koster satme knapper undervejs at få dem til det


  • Emanuel Kusk
    Emanuel Kusk Tilmeldt:
    dec 2017

    Svar: 3
    #5   19. dec 2017 Der var en der spurgte om motorfejl og ingen trækevne i mercedes W212.
    Kør ind til siden, stands motoren, start igen, fejlen er ovre. kan rettes i motorstyring, men det her er hurtigere og billigere, det er jo som når fjernsynet, skal genstartes, det er alt det elektonik, det skal genstartes en gang imellem...


  • Emanuel Kusk
    Emanuel Kusk Tilmeldt:
    dec 2017

    Svar: 3
    #6   19. dec 2017 Jeg har nok haft mellem 50 og 100 MB i min tid.
    De har aldrig kostet mig noget særligt, det er det billigste man kan køre med.
    Har haft alle typer lige fra 180 diesel på 36 hk til W212. ( har kørt ca 2,5 mill. km.)


    profilbillede
Kommentér på:
Mercedes w212 og w204 Børnesygdomme/mandagsmodeller

Annonce