{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
19.698 visninger | Oprettet:

Patrick R
Patrick R
Tilmeldt:
22. feb 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Ford pålidelig eller ej? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har fortiden en diskussion med en nær ven, som hader Ford som var det djævlen selv. Han mener det er de mest upålidelige biler og værste skrammel på markedet.
Jeg spørger her, da jeg mener man kan finde folk med mere ekspertise her.

Må jeg have lov at høre jeres mening og erfaring?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford pålidelig eller ej?
  • #1   22. feb 2016 Jeg mener at bilmærker er ligesom religion..
    Der er gode og dårlige sider ved dem alle.


  • #2   22. feb 2016 What he said (#1)
    total religion ligesom om du skal købe samsung eller iPhone


  • #3   22. feb 2016 køb en Ford og vær med i lodtrækningen om en bil.

  • Patrick R
    Patrick R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   22. feb 2016 Men se bort fra religion, er det generelt en god bil?

  • #5   22. feb 2016 Jeg synes personligt, at Ford's biler virker rigtig lækre.
    Jeg kender op til flere der enten kører eller har haft Ford og har været fint tilfredse.
    Selv overvejer jeg en Ford focus stc '10.


  • Tomas L
    Tomas L Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 47
    #6   22. feb 2016 255.000 km uden at motor åbnet, kun skiftet sliddele...
    Mondeo 2,5


  • #7   22. feb 2016 Modeo 2,0 320.000 aldrig haft noget, ud over sliddele.

  • #8   22. feb 2016 Synes det rigtige lækre biler. - Vores gamle Mondeo havde ingen problemer og min kammerats fars nye mondeo har også bare kørt perfekt i 100.000km nu smiley

  • #10   22. feb 2016 Pind: du læser vist ikke hvad han skriver

  • #11   22. feb 2016 Ja der er ikke meget at indvende her.. det mest rigtige er jo sagt... smiley

    Ford har fejl som alle andre biler... Vi er godt tilfreds med vores Mondeo i hvert fald.

    EN TING der er i øjefaldene med en brugt ford, er at den nemt kan have kørt 250.000km med en ejer, hvor mange andre har skiftet mange ejere..

    Her referere jeg mest til Mondeo mk2 og mk3.. Men mk4 er lidt det samme, vores har kørt 270.000km og vi er anden ejer af bilen.

    Hvis vi sammenligner det med andre mærker har de ofte haft 3-4 ejere til at køre de km.

    Så mange er tydeligvis glade for deres fordmobiler. smiley


  • #12   22. feb 2016 #10
    Hvad kan en nejphone som en Android mobil ikke kan? (ud over en direkte forbindelse til nsa).


  • #13   22. feb 2016 Pind: hader de der spasserkomentarer der!

    Jeg har selv en iphone, jeg har haft 3 htc'er og en Samsung, og har aldrig været gladere for min nuværende telefon. Min iphone har jeg haft i 3 år indtil videre og det virker bare.
    De andre telefoner var virkelig lort i mine øjne, men derfor siger jeg jo ikke at det er det værste lort nogensinde og siger du er en idiot for at kunne lide din Samsung? Det det samme som at sige at Lamborghini er lort fordi du selv kører Ferrari, selvom du ikke ved en skid om Lamborghini...

    Her spørger manden om ford og ikke telefoner.
    ------------------------
    Så til opslaget:

    Umiddelbart har jeg egentlig heller ikke oplevet problemer med ford, (refererer her til mine venner, da jeg ikke selv har ejet en) umiddelbart virker det til at være en pålidelig bil du kan have i mange år smiley


  • #14   22. feb 2016 Ja hvis man ikke stiller særlige eller bare normale krav til sin mobil så kan man nøjes og være tilfreds med det, nogen af os følger med tiden og udnytter de muligheder der er i en ubegrænset mobil uden børnesikring.

    Heldigt for dig og ligesindede at appel har givet jer lov til at bruge NFC til at betale med, som det eneste.
    Det må være fedt at de lige laver sådan en begrænsning når nu man ikke kan tænke selv og selv administrere det, her har appel givet en service som ingen andre kan hamle op med.


  • #15   22. feb 2016 Ford har lavet gode biler, og det lyder som om de er ved at komme igen.
    Deres diesel er nok noget at det værreste der findes af diesel på market.
    Deres 2.5 V6 er ok, det er jo også en Mazda motor smiley

    Jeg vil dog mene at alt ford mellem 95 og 15 er ikke værd at røre ved, se bare deres Ka som stadig havede den gamle stødstangsmotor i, op til 11 mener jeg det var......
    Den nye Ka de så lavede var en Fiat Panda med en anden skal på og en anden motor, enten er det dovenskab eller fordi man bare skal skynde sig og smide noget sammen.

    De gamle Ford biler er dog rigtig fede, Capri, Taunus, Escort og Cortina o.s.v, det dur altså.



  • #16   22. feb 2016 Hold nu kæft PIND

  • #17   22. feb 2016 #16
    Hvis du mener noget andet er du velkommen til at argumentere for det, og hvis du er en taber må du jo angribe manden frem for emnet.


  • #18   22. feb 2016 ja og hvis du er træt af at være på bg kan du jo bare slette din profil... du behøver jo ikke blive smidt ud med udstemmer...

  • #20   22. feb 2016 Så nu er jeg en social taber..? Din alder i din profil passer vidst ikke... smiley

    Tilbage på Arto med dig...


  • #21   22. feb 2016 Er emnet Ford eller telefoner??????????
    Venligst hold jer til tråden ( der er endnu ikke skrevet noget om muslimer i denne tråd, er det en fejl?)


  • #24   22. feb 2016 ford fiesta 1,6 tdci årg 2008 1 flameskive og rensning af egr på 315000 km og ford Mondeo 2,0 tdci årg 2008 1 batteri og 1 sevstarter på 225000 km så jov ford er noget lort , bare mine erfaringer . men skriv lige hvad for nogle biler der ikke skal have skiftet bremser eller andre slid dele - så vil jeg have sådan en næste gang . er ellers rigtig glad for FORD og deres meget billige service .


  • #26   22. feb 2016 Det siges jo at Ford er den eneste form for lort der staves med F smiley ......men har selv haft en Ford Fiesta en Ford escort og må sige at deres motor fejler bestemt ikke noget alt i alt en ganske fin bil mærke

  • #27   22. feb 2016 Ford er generelt rigtig gode biler. Men kan selvfølgelig udpege gode og mindre gode modeller ud, som på alle andre bilmærker.

    Selv foretrækker jeg japansk, hvis det er til pendler-bil, men ellers er Ford et godt valg, mener jeg. smiley


  • #28   22. feb 2016 Jeg vil mene, at det ikke er det værste lort der findes, for så var det nok lig med ikke eksisterende mere.

    Nu kører jeg en nyere Ford. Der er skiftet motor (Garanti sag). Så har der været nogle andre mindre reparationer som en dyse og fejlkode de ikke kan udbedre.

    Så jeg vil sige, at jeg ikke er blevet den store tilhænger af mærket endnu, til trods for at bilen er fantastisk at køre i.

    Men jeg har så også hørt om andre biler, som har været ude for større og dyrere reparationer.


  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #29   22. feb 2016 Når man spørger bilejerne selv, ligger Ford under gennemsnit for tilfredshed. Og hvis det er nogen hjælp, ligger Ford unden Chevrolet og Citroën

  • #30   22. feb 2016 #29 ....... Har du link til undersøgelse ?

  • Tomas L
    Tomas L Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 47
    #31   22. feb 2016 Mondeo er god

  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #32   22. feb 2016 Tjek FDM

  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
  • #34   22. feb 2016 Tak smiley

  • #35   22. feb 2016 har haft ford 3 gange, og været ganske tilfreds . hc

  • #36   22. feb 2016 Det er jo også bare en tilfredsheds-undersøgelse. Ikke at sammenligne med antallet af fejl på bilerne.

    Men meget individuelt....... Selv kan jeg finde et mærke lidt længere oppe af listen, som jeg selv ville give bundkarakter.


  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #37   22. feb 2016 Henrik: nu skriver du Bare'..
    Hvis en fed bil har mange fejl, så får den ikke top karakter - tilfredshed dækker over hele bilen

    Jeg har selv haft 2 firmabiler, som hed Ford, og jeg var ikke synderlig imponeret over bilerne som helhed!
    En fik skiftet knast efter 12000 km og ved hvert service skulle den have skiftet alle skivebremser smiley
    Beklager jeg ikke kan følge din kærlighed smiley


  • #38   22. feb 2016 Mine forældre har kørt Ford i 21 år, og vi er alle meget tilfredse smiley

  • #40   22. feb 2016 #37 ....... Ved nu ikke om der er speciel kærlighed til Ford

    Skev bare, at jeg kunne pege på et mærke længere oppe i listen, som jeg iøvrigt har haft 4 stk af, som jeg personligt ville give lav karakter. Det er ikke en fed bil som sådan.
    Tror det har lidt med forventninger at gøre også. Samt lidt snobberi , ved de lidt dyrere mærker. ..... Det er jo næsten tys tys, når de går i stykker smiley smiley


  • #42   22. feb 2016 Dem jeg har i omgangskredsen, og på arbejde tilkendegiver de er vældig glade for deres ford biler.

    Smag og behag, og lidt ( meget) religion smiley smiley


  • #43   22. feb 2016 ford mondeo mrk3 kørt 400.000 største rep indtil vidre har været en vandpumpe. smiley (udfra servicebog og kvitteringer siden fra da bilen blev købt)

    profilbillede
  • #44   22. feb 2016 Ja.. den gamle mk3 bliver svær at slå...

    Med det rette service interval og de køre evigt.. smiley Det er sku en symaskine


  • #45   22. feb 2016 har aldrig hært en motor der lyder mere som en symaskine selv efter 400.000 km! og så døjer jeg ikke engang med den spiser olie eller vand smiley

  • #46   22. feb 2016 hvilken motor er det med?

  • #47   22. feb 2016 1.8 16v duratec. 125 hk :-).. de har jo lidt med stempelringe efter så mange km. bare ikke i mit tilfælde!

  • #48   22. feb 2016 ja.. men ikke det samme bøvl som 2.0'eren.. smiley

  • #49   22. feb 2016 der nå jeg give dig ret. har selv haft 2.0 også smiley der var et lille olieforbrug ja smiley

    profilbillede
  • #50   22. feb 2016 ja de nasker lidt i det.. smiley

  • #51   22. feb 2016 ....... Der er er olieforbrug indenfor alle mærker. Men lidt forskelligt fra den ene motorvariant til den anden.

    ......... Og her taler vi både VW , Toyota , og flere af de franske biler.


  • #52   22. feb 2016 Ford er en bil som mange andre. De fleste elsker VAG fordi de er så simple at skrue i.
    Andre elsker det japanske fordi det simpelt og det virker
    Ford har en anden måde at lave nogle ting på på nogle modeller der kan virke bøvlet. Ligesom folk der hader franske biler ofte kun gør det fordi der er så meget forskel på at skrue på dem end der på at skrue VAG

    Så nej Ford er ikke en dårlig bil. Har haft en og den var jeg glad ved splænge jeg ikke skulle skrue. (1.8zetec i en fiesta er fra 93 er bøvlet fordi den er ilagt med skohorn og hammer)


  • #53   22. feb 2016 Jeg har personligt kun haft gode oplevelser med ford, selvfølgelig kan de gå i stykker, men det kan en toyota også

    Så i dag er det nok bedre at købe bil med hjertet, end at lytte til alle andres PIS om hvad man skal købe, for som sagt, så går toyota også i stykker selvom deres ejere ikke vil indrømme det smiley


  • #54   23. feb 2016 har aldrig haft ford , men har heller ikke hørt så godt om mærket. det er et sats. alle biler har fejl og negative sider. dog ikke et mærke der siger mig noget smiley

  • #56   23. feb 2016 Har kørt Ford Primær. Bar både gode og dårlige oplevelser. Der hvor Ford skiller sig ud er køregenskaber. De er sportslige og det elsker jeg. Men jeg vil sige jeg er 92% positiv overfor den flok Ford biler jeg har ejet. Glæder mig allerede til Cosworthen skal ud om et par måneder.

  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 88
    #57   23. feb 2016 Er der ikke noget med at Fords " nye " 1,0 3 cyl motor er kåret som : Engine off the year flere år ??

  • #58   23. feb 2016 Giver din kammerat ret, det er en pis bil. Min fiesta med en lorte fransk motor har ædt 3 sæt skiver og klodser på 320000km. Og har ikke haft andet en alm sliddele som kan koste mindre orginalt end uorginale.

    Har haft forskellige ford biler siden 97 . Og har kørt en del km i de fleste af dem. Og ingen gav problemer.

    Men din kammerat har naturligvis ret i hans antagelse. Hvad køre han selv?

    Og ford er ikke svære at skrue i. Det er åbenbart bare ikke så tit det er nødvendigt, så man kan godt glemme hvor værktøjet ligger.


  • J H
    J H Tilmeldt:
    okt 2002

    Svar: 17
    #59   23. feb 2016 er egentligt meget enkelt, gå ud på en/flere auto ophugger og se hvilken mærker og modelle der er flest af og du ved hvilken du ikke skal vælge,
    er udemærket tilfreds man min gamle Ford sierra fra 4 mdr 91,
    ok den har sine små ve ve'er af og til med gamle slanger og tændrør osv. men det er småtings afdelingen selvom den efterhånden har kørt 265.000 km, det eneste større var nedslidt kædetræk og def. toppakningen ved 180.000


  • #60   23. feb 2016 Plejer at spørge en kammerat der sælger auto reservedele. Og ford er ikke grunden til de lever.

  • #61   23. feb 2016 Svigerfar har kørt Ford i 35 år og udover en Taunus han havde kort som var en mandagsbil (den fejlede alt) så har han haft p 5er sierra 2,0 dohc som jeg overtog og transit connect og har kun haft service på dem alle , jeg selv har haft forskellige mondeoer mk 2 og kører nu mk 3 1,8 benziner , har kørt ca 60000 km i løbet af 2 1/2 år og har også kun serviceret den og den har lige rundet 411000 km og jeg har haft +50 biler i min tid hvor af de ca 10 har været Ford og har været godt tilpas med dem men om de er bedre eller ringere end andre mærker tjah det er en smagssag


  • #62   23. feb 2016 #15 - R. B

    Du ved da vist ikke helt, hvad du snakker om smiley
    2,5 V6 er ikke en Mazda motor. Den er udviklet af Ford selv, og hvis det så endelig er, så er det mere en Porsche-motor end en Mazda-motor, fordi Porsche har leveret "engineering input" på denne motor jfr. følgende link:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratec_V6_engine

    Jeg er heller ikke enig i, at Fords Diesel-motorer er lort. Jo - måske hvis du går 20 år tilbage i tid - det skal jeg ikke kunne udtale mig om.
    Jeg har imidlertid kørt i både den "gamle" C-max med 2,0 TDCI motor og i en nyere C-Max med 1,6 liters diesel-motor, og de står efter min mening bestemt ikke tilbage for f.eks. VW´s dieselmotorer. Jeg kørte for nylig i en VW Golf 7 med 1,6 Tdi Bluemotion motor, og den er da til at få "lange patter af" med sin motorkarakteristik (når man accelererer sker der først ikke en skid, og så begynder der langsomt at ske lidt - lige som med en spændt elastik). Da synes jeg bestemt Fords dieselmotorer er mindst lige så gode, både mht. effektudvikling og "motorkultur".

    Mht. trådstarters spørgsmål, så vil jeg generelt sige (især baseret på den Mondeo MK3 2,5 V6 jeg tidligere har været ejer af), at man selvfølgelig generelt godt kan se, at en Ford ikke er en BMW når vi snakker samlekvalitet, finish osv. men jeg synes generelt set ikke, at Ford-biler er hverken mere eller mindre pålidelige end så mange andre biler. Man skal bestemt også have in mente, at Ford-biler generelt set hører til i den prismæssigt lavere ende af skalaen.


  • Tomas L
    Tomas L Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 47
    #63   23. feb 2016 Mener Fords 2,5 V6 også er brugt af Mazda . Mazda og Ford havde et samarbejde..

  • #64   23. feb 2016 #63 - Det er rigtigt, at den også er brugt af Mazda (nok et levn fra den gang Ford havde større ejerandele i Mazda). Men jeg har aldrig hørt om, at Mazda skulle have været med i udviklingen af motoren.

  • #65   23. feb 2016 Jeg har overvejende kørt Ford i tredive år og været godt tilfreds med det. Der har været VW, Fiat og Opel indimellem, men er hver gang vendt "tilbage" til Ford.
    De er til at skrue i og mekanikken fungerer udmærket. Jeg synes ikke de ruster værre end så meget andet og reservedele er overkommelige i pris. Meget kan findes på Ebay hvis man selv kan og gider skrue i dem.


  • Tomas L
    Tomas L Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 47
    #66   23. feb 2016 2,5 V6 er en halv Aston Martin v12

  • Torben N
    Torben N Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 1
    #67   23. feb 2016 Har en mondeo 2011 2.0 tdci 163 hk med powershift som har gået 200.000 km uden problemer, har kun fået skiftet bremser og tandrem. Så er fint tilfreds med ford smiley

  • paul s
    paul s Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Svar: 28
    #68   23. feb 2016 Ford fejler skam ingenting. De bygger den ene succes efter den anden, men som alle andre producenter, kommer der også fusere hos Ford.
    Ford Transit er nærmest en kultbil, Taunus og Granada ligeledes.
    Morgan plus 4 kører med en 2,0 Ford GDI og Mazda femtrins gearkasse.
    Ford har lang tradition med V6 maskiner, der både er økonomisk og giver køreglæde.
    Skulle jeg vælge mellem en Passat eller en Mondeo, så fald faldt valget på Ford, helt klart.
    På sikkerhedssiden er Ford i top. Vi har altid været glad for de Ford-biler, vi har haft i firmaet.


  • #69   23. feb 2016 Har selv haft flere ford, en ældre Escort = rust spand
    Har haft 3 Mondeo 1 mk1 samt 2 Mk2 og eneste punkter jeg kan fremhæve er at Mk 1 er helt utrolig vindfølsom (sidevind) og meget følsom styrtøj, i Mk2 er knap så vindfølsom men har stadig et utroligt følsomt styrtøj der skal ikke meget til før rattet ryster ad h til og så har alle ford det med at ruste hvis ikke man passer godt på den også mere end jeg har oplevet på de andre biler vi har haft.
    Måske alt overstående ikke er gældende på nyere modeller


  • Tomas L
    Tomas L Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 47
    #70   23. feb 2016 Volvo nyeste V70 - er bygget på mondeo platform , og v70 2,0 benzin har Fords 2,0

  • #71   23. feb 2016 Har stadig min focus 2014 titanium tdci econetic, købt fra spritny af smiley lige været til 40.000km service og den køre derud ad. Så det noget vrøvl hvad folk siger. God bil og pålidelig smiley

  • Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 22
    #72   23. feb 2016 KØB DU HELLERE EN TOYOTA

  • #73   23. feb 2016 Det må være en Joke.. smiley

  • #74   23. feb 2016 Har også haft en....og den var lavet, så jeg ikke engang kunne finde ud af at skifte batteri...





    ....fuck iPhone smiley


  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #75   23. feb 2016 Ford = found on Road dead

    Så er det godt den er nemt, at skrue på smiley


  • #76   23. feb 2016 $$ Schmidt $$

    Tjaaa, skal vi lige kigge lidt tilbage i tiden, på Mazda´s K serie motor
    https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_K_engine

    Hint: Successor

    Jeg gætter på du selv kan se hvad den blev til næste gang smiley

    Mht. til deres Diesel motorer, nævnte jeg intet om hvordan de kørte, det var mere en ref. til hvor ofte de går i stykker.
    Ikke jeg brokker mig, for jeg lever af at lave dyser til dem, og det er mere en fast arbejde, der er ingen motor der æder dyser som en ford.

    Nu laver jeg diesel komponenter til alle biler og bilmærker, og det er nemt at se hvad flowet er, og hvad der går mest af, og der er ingen tvivl om ford ligger i toppen.
    Måske nok også derfor de gik over til at smide PSA maskiner i, i stedet for at starte helt forfra.


  • #77   23. feb 2016 Min erfaring med Ford er at det er nogle gode pålidelig biler motor og el men rust døjer de meget med især fra 91 og op til 04 mener jeg smiley

  • #78   24. feb 2016 Jeg blev opdraget med: køb Ford og smid pengene bort.

    Det måske meget snæversynet da der er mange Ford der virker til at være okay gode. Men personligt har jeg aldrig været fan af Ford. Køreegenskaberne er hvad man forventer forhold til prisen, det alt for plastik inde i bilen
    Selv de fede modeller som den nye focus virker alt for plastik agtig. Det gælder selvfølgelig også andre biler men det en af de ting jeg ligger meget vægt på. Jeg har selv kørt en del rundt i en Ford (kan ikke huske modellen) den var pålidelig nok men det var godt nok en kedelig bil, og gear kassen var bare trist.

    Jeg syntes det dræner meget af lysten til at køre bil, og derfor er jeg ikke fan af dem. Nej jeg er ikke typen der kører race på gaden men jeg går meget op køreglæde og kvalitet og det får man bare ikke. De ser ud til at holde godt og hvis man bare skal have en pålidelig bil og ikke har de samme kriterier som mig så er det vel også en fin nok bil.

    Men der er altså en god grund til at politiet gik fra mondeo til passat og efterfølgende mange andre modeller. Hvis du kigger efter en mondeo så ville jeg nok hellere anbefale en passat. Ja den er også plastik men syntes bare der er mere køreglæde og højere kvalitet i den bil.

    Men nej Ford er ikke et dårligt og upålideligt mærke så vidt jeg kan forstå. Jeg kan personligt bare ikke lide dem smiley


  • #80   24. feb 2016 Hejsa Daniel. Hver sin holdning og det skal der være plads til. Politiet vagte ikke mondeo fra, Men fik bedre priser hos Mecedes og VW. Snakker du med de folk som køre politiets biler så den bedste de har haft, køre egenskabs messigt er Mondeoen fra 01-07.

    Jeg har selv været 23 engang, også 18... Dengang skulle jeg aldrig eje en ford men startede med en Mazda. det var en fin bil, og man vil altid på et plan savne sin første bil. Også selv om det var en stor benzin slugende kasse vogn som åd hele lærlinge lønnen.

    Da jeg fik min første Ford kom jeg i en bil klub "Dansk Escort Klub" hvor jeg blev en del af et fælles skab. Det var fedt, og har givet mange fede timer og ture til messer og træf og lignende. Vi er en flok af de gamle fra klubben som stadig mødes og kør til Le Mans sammen, helst i de gamle Cosworther. Men dog er her også plads til Folk som kør Audi, BMW og alt andet.

    Min pointe er bare man er glad for det man har så pyt med hvad holdning folk har til det man ejer.

    Det er så fedt at holde ved et lyskryds i den gamle Blå ved siden at meget nyere og vildere bil og så sætte dem på plads i en gammel Escort fra 95...

    Kan du følge mig!


  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

    Emner: 23 Svar: 514
    #81   24. feb 2016 Bo - Nej

  • #82   24. feb 2016 Har haft 3 stk. ford biler, aldrig haft problemer, kun sliddele. ;). En del a mine venner som har VAG, har problemer med deres bil jævnligt, så personligt er jeg totalt glad for ford. smiley

    1. bil: Fiesta 1.4 2002 gået 35.000km (totalskadet 2011)
    2. bil: Focus 1.6 benziner, gået 137.000km (totalskadet 2013)
    3. bil: Focus 1.6TDCI gået 153.000km (nuværende)


  • #83   24. feb 2016 Og hvad iphone angår, hva har apple lavt de sidste par år som har været noget nyt? Samme gang bras hvert år. ;). Bare se iphone 6, den fik hardware som lå i en nexus 5, som blev lavet helt tilbage i 2012, come on apple, lav noget nyt! For alt det "nye" de kommer med er jo ofte en kopi fra andre mærker, som da Steve Jobs kom ud med deres ipad, ja wow den ide lavede Bill Gates mange år tilbage (2002). smiley (Se link) http://s13.postimg.org/wc5h0zp9z/Microsoft_vs_Apple_Tablet.jpg

  • #84   24. feb 2016 Hold dig langt væk fra Ford; begge toppakninger gik (duratex 2.5), isatte en ny motor, så gik gearkassen også.
    Og bakker/støder du ind i et eller andet, så splinter kofangerne så man skal have beskyttelsesbriller på.
    Har i dag bmw...300 på klokken, ingen problemer med motor eller splintrede kofangere; ramte et rådyr med 60-80 km, det var kun hj. forlygtes beslag der gik. Men selvom bmw er kram så forsatte en solsort gennem lygteglasset da jeg ramte den med ca. 170-80 km. Mit eneste problem i dag er at den køre for langsomt, ca. 250 km/t med sine 218 HK


  • #85   24. feb 2016 #84...

    Det er jo bare dig der køre som en pak pølser... smiley


  • #86   24. feb 2016 #84 nu har jeg haft 2 stk Mondeo mk2 med 2.5 170Hk og har aldrig haft en toppakning der er gået, så mon ikke det er din køre måde der er problemet smiley

    Hvad angår kofanger så har du ret i at de ældre modeller er med en plast type der springer for et godt ord, men det skulle ikke være tilfældet på de nyere modeller.
    Du sammenligner Ford - BMW men der jo lige en vis forkæl i prisen
    af samme grund nævnte jeg ikke Audi tidligere.
    Kender en hel del der har eller har haft Ford og alle har været glade for dem og har ikke haft større problemer med dem, dog har især sirrea / Mondeo haft et problem med et følsomt styrtøj hvor dækvalg kan have stor betydning for om rattet ryster ved visse hastigheder men Michelin så køre det (min erfaring)
    Rust har mange biler haft eller har haft problemer med og om Ford har større eller mindre problemer end andre mærker i dag ved jeg ikke, men tidligere var det en god ide at få dem ordenligt undervognsbehandlet og få det jævnligt opdateret.


  • #87   24. feb 2016 Skal jeg til købmanden vælger jeg sgu min Ford Granada 2,8i Ghia Automatik, frem for min Skoda Octavia 2,0 tdi RS. Ikke fordi det er en Ford, men fordi den er så meget federe at køre i. Også lidt sjovt, når man ligger fra krydset, da ingen tror sådan en gammel klodset fætter kan flytte sig.

    Mener selv der temmelig langt fra en Ka til en Thunderbird, så måske et for vidt begreb om Ford er så meget bedre/dårligere end så mange andre mærker. Har selv haft blandet erfaringer med mange Granadaer, Taunusser, Sierra og Focus samt Mondeo på cvét. Generelt har jeg været rigtig tilfreds med Ford, da de godt kan mænge sig blandt de ædle mærker som Mercedes, BMW osv. osv. De fleste har været ok at skrue på!

    Prestigen følger måske nok ikke med, men F.... det hvis bilen kører for fedt smiley


  • #88   24. feb 2016 #87 citat: Også lidt sjovt, når man ligger fra krydset, da ingen tror sådan en gammel klodset fætter kan flytte sig.

    Hmm, nu er den jo heller ikke speciel hurtig 0-100 er vel på +10-12sek og med en top hastighed omkring 185km/t
    Men gad da godt have sådan en gammel svend det kunne da være sjovt


  • #89   24. feb 2016 Ford er nok en af de biler man SLET ikke kan putte i en fælles bås..

    Der er jo Fordi USA, Fordi England og Ford i Tyskland.

    Og de har gennem historien bygget vildt forskellige biler..

    Jeg personligt er VILD med de gamle Escort mk1 og 2ere som hundrede tusindvis af kroner i dag..

    Så er der RS modeller, og der er de amerikanske muskelbiler..

    Men så er der også alt muligt andet bras som slet ikke tåler sammenligning med de andre gode biler fra Tyskland og Japan...

    Så hvilken ford snakker vi lige om ??!?


  • #90   24. feb 2016 Hej Patrick
    Sidder her og får helt ondt af dig, for du beder om seriøs rådgivning, fordi du håber, at der er en masse fornuftige mennesker herinde på Bilgalleri - og det eneste du får er en masse fordomme og fuldstændigt hjernedøde kommentarer om iphones og hvor stort et problem det er, at en eller anden tosses BMW kun kan køre 250... Hold nu kæft og hold jer til emnet.

    Der er mange der hader Ford, uden nogensinde at have haft en - de synger bare med på melodien "Ford er noget lort" og "Fejl Og Reparationer Dagligt" osv...

    Der er med garanti også nogen der har haft en Ford som har fejlet et eller andet, for alle biler går i stykker, men det gør dem ikke til noget lort, generelt set.

    I så fald skulle det mest "lortede" mærke pt. jo være VW, for ingen mærker har været hjemsøgt af flere fejl end VAG koncernen de seneste år.
    Jeg kunne f.eks nævne de revnede topstykker på 2.0 TDi, de kostbare pumpedyse udskiftninger, knastkæde problemet på 1.4 TSi, de tusindvis af defekte DSG gearkasser og ikke mindst de alvorlige rustproblmer på Touran.
    Og vi snakker om nyere biler her!!!

    Jeg udfordrer den, som kan komme med den samme remse om Ford uden at referere til ældgamle biler...

    Og det er ikke for at svine VW til på nogen måde, for jeg er ikke mærkefanatisk. Jeg mener at alle mærker laver både gode og dårlige biler, men det under mig at VW i de flestes øjne stadig er et langt bedre produkt, på trods af fakta...???

    Men tilbage til min egen erfaring med Ford

    Vidste du at FORD står for "First On Race Day" smiley
    Man behøver nemlig ikke læse mange biltests før der tegner sig et klokkeklart billede af, hvad det er Ford kan og vil, for du finder ikke en eneste bilklasse, hvor de ikke har et vinderprodukt når det kommer til køreegenskaber - og sådan har det været i mange år - fakta igen!!!

    Og bare lige for at understøtte min påstand så smider jeg lige et par links:
    Fiesta: http://tv2.bilzonen.dk/biltests/2015/04/ford-fiesta-den-er-stadig-feltets-gokart/
    Focus: http://ekstrabladet.dk/biler/aah-focus-gift-dig-med-mig/5542263 eller http://tv2.bilzonen.dk/biltests/2015/03/ny-ford-overhaler-golf-som-den-bedste/
    Mondeo: http://tv2.bilzonen.dk/biltests/2014/12/ny-mondeo-vinder-paa-koereglaede/
    C-Max: http://bt.bilen.dk/biltests/2015/11/aarets-bedste-mpv/
    S-Max: http://bt.bilen.dk/bilnyheder/2015/05/den-sjove-praktiker/

    Så sent som i går, så jeg en test af den nye spændstige Seat Ibiza Cubra og den kører godt som Anders Berner siger. Bare "Ikke helt så velkørende som en Ford Fiesta ST, men det er der jo nærmest ikke noget der er!" http://ekstrabladet.dk/biler/topfart/slagtilbud-i-gti-klassen/5961491

    Her kommer lige endnu en sjov artikel om en Renault Laguna, som siger det samme, for testeren har endnu engang fortrudt, at han ikke købte en Ford. "Hvorfor - Svaret er ganske enkelt, at Ford laver de biler der kører bedst – i min optik. Ingen kan komponere en undervogn som Ford", siger han
    Du kan læse den her: http://blog.bilbasen.dk/en-overset-perle-eller-en-poleret-poelse-2932/

    Og læser du udenlandske tests er billedet nøjagtigt det samme.

    En stor tung Ford S-Max bliver af mange kaldt den eneste 7 personers sportsvogn på markedet og i denne engelske test, er de så begejstrede for køreegenskaberne at de skiver "Andre fabrikanter kunne lære noget af denne 7 sæders køredynamik i udviklingen af deres sportsvogne!!!!"
    http://www.parkers.co.uk/cars/reviews/ford/s-max/estate-2006/20-tdci-163bhp-titanium-x-sport-5d-powershift/road-test/46659/#roadTestTabAnchor

    Det kan godt være at der findes biler med (lidt) højere finish i kabinen, så har det top-prioritet, så vælg noget andet, men vægter du køreglæde højt så vælg du bare en Ford - du vil ikke blive skuffet!

    Og med hensyn tid pålidelighed, så kan du være helt rolig. Fords biler er mindst lige så godt skruet sammen som alle de andre. Jeg skruer på alle mærker og kan forsikre dig om, at Ford langt fra er det skrammel de har ry for at være.

    Selv har jeg haft både VW, Audi og adskillige Ford modeller og fælles for alle Ford'erne, er at de har kørt ualmindeligt mange kilometer uden problemer, noget jeg desværre ikke kan sige om de to førstnævnte mærker...

    Jeg nævner lige et par af dem der har gået længst:

    Jeg købte i 1994 en Ford Transit 2.5 Turbo Di varevogn til mit mobil-disco. Da jeg solgte den, havde den kørt 550.000 km uden problemer. Faktisk havde den stadig originalt udstødning, bagbremser og samtlige pærer, da jeg solgte den og den eneste "større" reparation var da koblingen gik ved 412.000!!!
    I 2009 købte jeg en Ford Tourneo 2.5 Turbo Di 9-sæders minibus med automatgear fra 1996 med 600.000 på klokken. Efter nogle gode år som familiecontainer solgte jeg den med 770.000 km på tælleren og den kører stadig den dag i dag. Så jo - Ford kan godt lave en diesel-motor!!!
    Og min Ford Mondeo 2.5 V6 (årg. 2000), som kan ses her på Bilgalleri havde gået 320.000 km uden problemer, da jeg solgte den i 2010 - også den kører den dag i dag, for det er stadig mig der servicerer den. Og Nej - det er ikke en Mazda motor, som det påstås i denne tråd, men en amerikansk produceret V6, som Porsche slog de første streger til.

    I dag kører jeg en S-Max 2.0 TDCi med Powershift, som nu har gået ca. 110.000 og den er fantastisk.
    Min kone kører i en Ford Puma 1.7 Vcti (årg 2000) med 274.000 km på klokken, og den bliver ikke skiftet ud, før hun har råd til en Porsche Boxter - Hun vil simpelthen ikke køre, eller ses i andet smiley

    Alle bilmærker og modeller går i stykker, dem der påstår andet lyver.
    Og fra model til model, er der ting som erfaringsmæssigt er værd at undersøge, hvis man køber den brugt, fordi tiden har vist at specifikke dele bliver slidt, ruster eller andet...

    På nyere Ford er det bla.:

    Mondeo fra perioden 2001 - 2004 rustede i dørbundene, fordi man havde skiftet til en ny sealing-type som viste sig at krakelere så fugten kunne trænge ind. De fleste biler blev lavet på garanti, så problemet burde kun eksistere på dårligt vedligeholdte eksemplarer. Derudover er der ikke noget at komme efter, hvilket i øvrigt er overskriften på FDM's brugtbilstest af samme model.

    På Fiesta, Focus og C-max med 1.6 TDCi (PSA) motor (årgang 2005 - 2011) er det en god ide at spørge ind til kørselsmønstret, da korte ture tog livet af mange turboer pga. sod og slam-dannelse i motorolien, som der kun var 3 liter af. De fleste biler burde have fået skiftet bundkar på garantien, så oliekapaciteten er øget og bundkaret kan tømmes helt for gammel olie ved olieskift.

    Ud over det er der ingen skrækhistorier, hvilket både ADAC og FDM's brugtbiltests kan dokumentere i flæng.
    Tag blot et kig på tyske ADAC's hjemmeside og kig lidt på deres langtidstests eller fejlstatistik. Her ligger mange Ford modeller et pænt stykke over f.eks førnævnte og højt besungne VW.

    Derudover laver Ford nogle geniale motorer. Den lille 1.0 liters EcoBoost er kåret som årets motor 3 år i træk, hvilket den førnævnte 2.5 V6 i øvrigt også præsterede fra 1994 og 3 år frem.
    Og på sikkerhed ligger de også i top og er pt. de eneste der kan levere airbags i bagsædeselerne eller undervogne som kan "hoppe" over huller i vejen.

    Held og lykke med din Ford smiley


  • #91   24. feb 2016 I så fald skulle det mest "lortede" mærke pt. jo være VW

    Er det ikke det ??


  • #92   24. feb 2016 #90 - Velskrevet,

    Mangler måske noget med dobbelt masse sving hjul sammen med TDCi motorer. - Men det er jo et problem på alle biler der bruger dem

    Med hensyn til sealinger - så er det galt helt frem til og med 2008. Fejlen skyldes den aktivator man brugte på de galvaniserede plader og så sealede oven på. Dette gjorde at sealingen blev hård ned mod metallet, hvor den skulle være blød.

    Men jeg er helt enig. Ford er ikke ringere end andre mærker.


  • #93   24. feb 2016 Kør Ford, kør kort ??;) Nej spøg til side. Synes nu også at det er ganske hæderlige og fornuftige biler de laver. Udseende er jo så en smagssag??

  • #95   25. feb 2016 For dem der skulle have en positiv interesse i Ford Biler; Smid en ansøgning i FORD FAMILIE FORUM her på galleriet!

    Venlig hilsen FFF.


  • #96   25. feb 2016 Det er kun Jens Tandrup der må sige noget.

  • #97   25. feb 2016 R. B - #76
    Aaaaaaaahhhhrrrr.....nu synes jeg sgu du strammer den da smiley
    Der er dælme ikke meget Mazda-input i den Ford Motor.
    Du er velkommen til at dokumentere, at Mazda har været med i udviklingen af Duratec 25 og Duratec VE motorerne, men det tror jeg du får svært ved. Jeg har i hvert fald aldrig læst nogen steder, at det skulle være tilfældet.

    Når du kategorisk afviser alle Ford, produceret mellem 1995 og 2015 og baserer udtalelserne - sådan som det ser ud - på deres KA-model, så er det lidt svært, at tage dig alvorligt smiley



  • #98   25. feb 2016 $$ Schmidt $$

    Du mener ligeså vel som du er velkommen til at dokumentere de ikke har :)?
    Det var faktisk dig selv der bragte linket op, hvor der står at den ene er pre-successor til den anden.
    (og hvis do tror at det gør dem 100% identisk, så har du helt misset pointen)

    Vi kan også hive en Ford Probe og en Mazda MX-6 op at ærmet, samme motor, o.s.v, det bliver det ikke en Ford af.

    At du kun kan sige "det passer ikke", og ikke kan modargumentere kan ikke tages alvordelig, du er mere en velkommen til at kommer med inputs, det er jo derfor man snakker om det, men drop det med at bare sige "det passer ikke", og "det skal du dokumentere), for sidst nævnte dur jo begge veje.

    Kan jo være vi begge lærer noget nyt smiley



  • #99   25. feb 2016 R. B

    Øhhh....Sku´ være gået til Louis Nielsen? Eller hvad?

    Jeg gør stort set ikke andet end at dokumentere, hvem der har udviklet motoren, via mit link:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratec_V6_engine

    Ud over at Mazda står nævnt i teksten ved at der står "Mazda used the Duratec 25 block and camshaft in their 2000 MPV." og "....The Jaguar AJ-V6 engine is similar but adds variable valve timing. Mazda's AJ version also has this feature." - så ser jeg ikke på nogen måde, at der står, at Mazda har udviklet eller været med til at udvikle motoren.

    At Mazda´s egen K-motor var forgænger for AJ-motoren, og at AJ-motoren brugte dele fra Duratec-motoren, er da ikke på nogen måde en dokumentation for, at Duratec 25 / VE er baseret på Mazda-engineering endsige er udviklet af Mazda.


  • #100   25. feb 2016 R. B - Taget fra et Ford-forum på nettet:

    "The Duratec V6 were designed and engineered by the Ford Motor Company with consultation from Porsche AG. The bulk of the development work for these engines was done in the United States. Makes sense since this engine is better suited for the N. American market and was to be built at Ford's Cleveland facilities. This is not a Mazda engine like the 2.5L V6 in the Probe GT. If you want, you can ask Terry Haines. He worked on the development of the Duratec engine while at Ford so he knows more about this engine than anybody else here.

    The Zetec engine was also developed by Ford but the bulk of development occured in Europe. The new all-aluminium Duratec HE four-cylinders that were first available in the new Mondeo and now in the Ranger/B-series trucks and soon the Mazda 6 were also developed by Ford and again mostly in Europe."


  • #101   26. feb 2016 Så det du prøver at overbevise mig om er at Mazda´s 2.5 V6 aldrig har siddet i en Ford :)?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Probe
    Engine specifications
    Mazda 2.5L KL-DE DOHC 24 Valve

    Ligesom Fiesta ST motoreren er den samme som Mazda´s MZR motor, som er at finde i en Mazda 3 f.eks, og den hedder noget andet i Volvo´s biler, hvor den også er at finde.

    Der er ingen bil producenter der prøver at genopfinde hjulet igen, hvis de kan blive fri, har ford adgang til en udemærket V6, udvilker de self. vidre på den og bruger den, samme som hvis Mazda har mulighed for en god I4, så bruger de den, og udvikler på.
    Ja det kan være forskel på nogle dele, som f.eks topperne, indsugningen, men tit er grundprencippet som blokken er meget ofte det samme.

    Ja jeg bruger Ka´en som udgangspunkt, da det jo vare en kæmpe success, f.eks i UK blev den jo den bedst sælgende minibil i flere år.

    Jeg kan da også tage udgangspunkt i Ford´s diesel maskiner, som ligger i Mondeo i den årgang, eller Transitten, faktisk uanset hvor den lå, så var den noget skidt.

    Og ja der findes folk der har haft nogle uden problemer, for der er mandags biler, det er der ved alle bilmærker, Ford havde bare 4 Mandage da de lavede deres diesel biler smiley


  • #102   26. feb 2016 Er det 1.8 duratorq du hentyder til skulle være Fords motor?
    Men nu ejede Ford var det 34% af Mazda på daværende tidspunkt. Netop som Mazda og Volvo (jaguar etc) er bygget på Ford platforme.


  • #103   26. feb 2016 2.0 fra Fiesta ST, jeg lige brugte der smiley

    Yup, og selvom de ejer mindre i dag, er der stadig dele der er ens mellem dem, ligesom så mange andre bilmærker nu om dage.


  • #104   26. feb 2016 Mazda og ford deler ikke motorkoder da Mazda er anderledes ved knaster og topstykket.

    Mazda køre med justerbare knaster før Ford indføre det på deres duratec.

    1,8 td som var i ford sierra,p100 og siden hen mondeo 92-00 og netop er udgået. Er en Perkins industri diesel.

    Og ja, de låner alle fra hinanden og køber på tværs af alle mærker. Fords største fejl og ringeste bil til dato er til dato de første 2 galaxy modeller. Hvor kun 2.0 dohc og 2.3 16v ( som er hjulpet på vej af Cosworth) er det eneste positive at sige om galaxy, da VW folk menermde kan prale af mange km på deres diesel motor ( med mange grimme lyde til følge) så klare de 2 benzinmotorer nemt klare det samme antal km.


  • #105   26. feb 2016 Nix de deler ikke motorkoder, det er faktisk sjældent de gør det mellem de forskellige producenter.
    F.eks PSA´s motor i en ford, er der mindre reservedele, en ved PSA, en ting jeg lige kan huske er Railtryksføleren fåes slet ikke ved Ford, der skal man have hele railen.
    Den kan godt fåes ved PSA, bare under andet nummer.


  • #106   26. feb 2016 Men ved Mazda og ford er 1.8 og 2.0 ikke ens. Kan ikke huske med 2.3.

    Men ford og Volvo er motorene ens.

    Skal man have et eolys genopfyldning. Så bestilt det til en Volvo, der fås hele kittet incl væske billigst.

    Ang v6 så kørte mondeo btcc med Mazda motor da den kunne klare flest hk. Det var så endnu en Ford bil der vandt for meget. Så de lavede reglerne om!


  • #107   26. feb 2016 Og nej, Mazda 3 og fiesta st er ikke helt identiske motore. Her køre Mazda VVT og ford har faste knaster. Fiesta en køre ikke engang med spjælde i indsugningsmanifolden.

  • #108   27. feb 2016 Det er vel ikke helt for sjovt at ford har fået kåret de bedste motor de seneste par år?
    Mine forældre har kørt ford i over 22år, og de vil aldrig kører andet, lige nu har de en fiesta 125Hk og en ST 182HK begge pisse gode og pålidelige biler efter min menig smiley


  • #109   27. feb 2016 Focus mk 1 vandt også i ADAC test for nogle år siden.

    Og det var ikke mindre end noget så usædvanligt som mest fejlfrie brugt bil. Mener det var over 5år gammel,og så kan folk jo grine. Men det var første europæisk bil der blev kåret til det.

    Og focus mk1 køre med Ford motore. ( Perkins, Yamaha og ford ) så er den uddybet.


Kommentér på:
Ford pålidelig eller ej?

Annonce