{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.388 visninger | Oprettet:

Ford Mondeo hakker i optræk (kold) {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har nu fået købt mig en Ford Mondeo 2.5 V6 fra 2006. Kørt små 180.000. Ufattelig pæn, og velholdt eneejers.
Jeg sørger altid for at bilen er varm, og kørt nogle kilometer før den får nogle omdrejninger - dog var jeg ude for i dag at jeg blev nød til at accelererer med en kold motor (desværre), for ikke at blive ramt af en uopmærksom bilist. Den var i første eller andet gear, og jeg trykker speederen i bund -> da omdrejningerne kommer over omkring 3200 hakker den. Som at den ikke vil acceptere accelerationen. Det er ikke noget jeg har oplevet før - men nu er det også første gang at jeg gør dette på en helt kold motor. Når den er varm trækker den som den skal (synes jeg selv)

Er det noget jeg bør være opmærksom på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford Mondeo hakker i optræk (kold)
  • #1   3. mar 2016 Tændkabler og muligvis tændspole.. Klassisk.. Hvornår har du sidst skiftet tændrør? Ved ikke om v6´eren er lige så pernippen som 2,0´eren mens ellers skal du sørge for at få de rette tændrør ( 135,- stk svjh )

• #2   3. mar 2016 Nu kender jeg kun en smule til de lidt ældre V6 Mondeoer - men de havde en indsugningsspjældmekanisme som netop skiftede ved ca 3200 r/min. Og de gik af og til i stykker. Dit problem lyder lidt derhen ad....
    Det er ikke specielt dyrt at reparere smiley

• #3   3. mar 2016 Jeg har ikke selv skiftet noget på den. Købte den i sidste uge.

Jeg kunne prøve at skifte tændkablerne og tændrør. Men er det noget jeg behøver at gøre, nu hvor den ingen problemer har når den er varm?

#2 Det vil jeg lige undersøge nærmere

• #4   3. mar 2016 Det kommer nok mere og mere hvis det er tændkablerne.. Det føles som om den sætter ud, og det kommer når man accelerere..

Kommentér på:
Ford Mondeo hakker i optræk (kold)

Annonce