22.151 visninger
|
Oprettet:
2.0 tfsi hot or NOT {{forumTopicSubject}}
Hej
jeg har hørt man skal holde fingrene langt væk fra 2.0 tfsi?
Men hvorfor den motor er jo monteret i mange biler fra VAG koncernen.
Er der undtagelser tænker her på årgang?
Hvordan ved man at det er en sund/usund motor
Tak
sep 2010
Følger: 45 Følgere: 45 Emner: 43 Svar: 1.971
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.249
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 6 Emner: 65 Svar: 504
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.063
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 36 Svar: 527
aug 2012
Følger: 20 Følgere: 22 Biler: 10 Emner: 184 Svar: 1.480
Er super glad for min.. Da jeg købte den havde den problemer med olieforbruget.. det er dyrt når de begynder på det, men når man har været det igennem, så er man over den børnesygdom.. jeg fik det heldigvis fikset på købsgarantien...
siden da har den kørt uden problemer... !
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.007
sep 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Biler: 11 Emner: 41 Svar: 115
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 42
Kan klart anbefales....super lækker motor
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
2.0 TFSI er nok den absolut bedste tuningsmotor på markedet i den kategori (ud over efterfølgeren). Ingen anden motor laver så nemt højt effekt og levere den så godt som den gør. Der er visse ting man skal være opmærksom på dog.
- Cam Follower bør skiftes mindst en gang om året for at være stone sure.. den koster under 400 kr og man kan gøre det selv.
- Olieforbrug. Især på Seat'erne da der ikke er oliestandsmåler i.
- Ved hård kørsel har ophænget under bilen på gearkassen en tildens til at rive koblingshuset i stykker. Det revner. I værste tilfælde river den det helt ud af gearkasse huset = nyt hus. Dette kan, som jeg har gjort, afhjælpes ved at få lavet et specielt beslag der tager fat flere steder på koblingshuset.
Ud over det, så kører de somregel ret stabilt..
jun 2007
Følger: 38 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 12 Svar: 100
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 36 Svar: 527
Min kammerats cupra smed 407hk på stock indmad.
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 36 Svar: 527
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 36 Svar: 527
jul 2010
Følger: 11 Følgere: 13 Biler: 7 Emner: 4 Svar: 11
Det er noget med at man ikke skal købe 2.0 TFSi fra før 2012. Noget med stemplerne er for korte. Spørg Niko.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Det kan løses med en tur hos VW/Audi og en reparation til 40-50.000 kr.
Det var i hvert fald nok til at skræmme mig væk fra at vælge 2.0 TFSI i min Audi A4, så her faldt valget i stedet på min 2.0 TDI. Den skulle efter sigende ikke have de store udfordringer ud over EGR, ligesom næsten alle TDI'er kan have.
sep 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Biler: 11 Emner: 41 Svar: 115
Tror jeg vælger en anden motor til min næste bil.
Hvordan er det så med 1.8 tfsi ? Samme historie?
Skal jeg helt tilbage og have en 1.8t med 150/163 hk ??
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 36 Svar: 527
Vælg en 2.0 TFSi. du vil ikke fortryde den. Husk lige at sætte det i perspektiv, hvor mange 2.0 TFSI kører der lige rundt?
Jeg er satme glad for min Cupra, og fortryder på INGEN måde at jeg valgte den motor
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
Du kan købe en komplet motor for 10-15k, skulle man virkelig derud.. stempelringe koster ca 700 per cylinder. Men det er MEGET få personer der kommer til at skulle skifte dem, set i forhold til hvor mange der kører rundt med de motore.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Jeg ved ikke, om man er en "klaphat", hvis man gør det. Det er efter sigende en meget tidskrævende operation - og vi ved jo, at timeprisen på autoriseret værksted er ret høj. I de tilfælde, jeg har kendskab til, har man ikke kunnet fremskaffe en ombytningsmotor - og en ny koster langt mere.
Det er samme problem med 1.8 TFSI, så det redder desværre ingenting at vælge den i stedet.
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
Uanset hvem eller hvad man er, hvis man tager til en mekanikker, autoriseret eller ej og får stukket et tilbud på 40-50k i hånden, så skal man godt nok være naiv hvis man blot takker ja.. at betale den timepris for det arbejde er grænsen til det latterlige. At det er autoriseret er ingen garanti for veludført arbejde. Så finder man i stedet en mekanikker som er vant til at lave de biler og får en regning på det halve, i hvert fald.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Som jeg forstår det, er det primært et problem på motorerne med motorkode på 4 bogstaver. Skal ikke kunne sige, om det passer 100 %.
maj 2004
Følger: 16 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 113 Svar: 3.388
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
Begge tilfælde er ikke gældende for Seat i mange tilfælde.. og andre autoriserede i øvrigt.. du drømmer ikke om hvor ofte det er lærlinge der laver de biler.
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 36 Svar: 527
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 36 Svar: 527
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
- jeg ikke vil have en bil med pågældende motor i de berørte årgange.
- jeg ikke bil have en bil, der har fået en større reparation på uautoriseret værksted.
Det er ikke et udtryk for, at jeg synes, alle uautoriserede værksteder er dårlige. Der er bare et stort spænd i kvaliteten, så derfor er der ingen former for garanti for, det er lavet ordentligt, hvis ikke det er et værksted, man kender.
Jeg fornemmer i øvrigt på min bror (VW mekaniker), at det ikke bare er stempelringene, der skal skiftes. Dette er muligvis skyld i prisforskellen. Hvis der fx er tale om renovering af cylindre eller lignende, er det måske en anden sag.
Jeg skal ikke gøre mig klog på selve operationen. Jeg er bare bankmand...
sep 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Biler: 11 Emner: 41 Svar: 115
Jeg er dog stadig noget skeptisk...
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Jeg holder mig fra den, uanset hvor godt den kører. Forhåbentligt kan jeg så få den i vores næste bil fra en nyere generation uden pågældende problemer.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Når olieforbruget "kun" er 1 L pr. 3-4.000 km (som også er meget), er det heller ikke et problem.
Men mange af de nyere motorer har et forbrug, der langt overstiger det. I flere tilfælde som sagt op til mere end en liter olie for hver 1.000 km. Når vi er heroppe, er det jo et helt åbenlyst usundt problem.
Jeg har som sagt ikke hørt om, at det skulle være specielt slemt på fx en Leon Cupra som din. Til gengæld er det i hvert fald et alt for hyppigt problem på motorkoderne med 4 bogstaver, fx dem i Audi A4 B8. Vi skal lige have sammenligningsgrundlaget på plads først.
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 36 Svar: 527
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
VW/Audi har til dels erkendt problemet. De reparerer det også i visse tilfælde helt eller delvist gratis, selv om garantien er udløbet, hvis alle serviceeftersyn er overholdt autoriseret.
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 594
Ikke alle er lige begejstret, primært pga olieforbrug.
2 af motorene er blevet renoveret/udskiftet ved henholdsvis 95- og 120.000km, hvilket bestemt ikke er tilfredsstillende.
Men ja, hvis du skal have en kvik bil til små penge og går efter 370hk er f.eks en Cupra en genial bil.
Vil du lave flere heste er Honda's K20 motor bedre
Også lidt tankevækkende, at min TypeR glædeligt tager 8500 omdr. Men den bruger stadig mindre olie end langt de fleste TFSI'er
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 594
Jeg forstår ikke at man skal bruge turbo for at lave det samme antal heste
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 594
Hvis gearingen er korrekt betyder det intet
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 594
Benzin økonomien er ok, den kører i hvert fald længere på literen end Cupra i praksis og cirka det samme som en Golf V GTi.
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 36 Svar: 527
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 594
Kan du ikke lige omformulere det, snakker vi økonomi eller hvordan?
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 36 Svar: 527
Hvis du smider en Cupra til Vagtuning / APR smider den 330+hk og det er uden andre opgraderinger. og 345 med ny indsugning
Der skal lidt til for at trække en N/A fra 201 hk til + 330hk tænker jeg
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
jun 2010
Følger: 41 Følgere: 41 Emner: 7 Svar: 388
Hvordan skulle de ellers lave hestekræfter, eftersom at HK er et forhold mellem omdrejninger og moment?
Derudover hvis vi lige gør spillereglerne lige (i stedet for at sammenligne tryk mod sug, angående moment), så smid lige en turbo på en K20 - så ved jeg klart hvad jeg ville vælge af de to opsætninger - og det var ikke en 2.0 TFSI.
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 36 Svar: 527
Jeg ville altid vælge en motor med tryk fremfor sug.
Dog ikke en tysker, min næste bil er på vej fra japan
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Med "ingen moment" forstås jo ikke bogstaveligt talt, at de ikke har moment - selvfølgeligt har de det - men at de har et meget lavt moment. Det giver vel lidt sig selv
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 594
Jeg ved udmærket, hvad en Cupra kan præstere.. Jeg overvejede selv en for 2 år siden.
Prøv du og køb et TDi-north turbokit til en TypeR og se hvad der sker..
Bay
Det tyder ikke på at du har kørt en FN2 som min, de virker slet ikke så momentsvage som du bilder dig selv ind.
Derudover er momentet ikke lavere end alle andre 2 liters sugemotorer, så nej det er ikke ekstremt lavt.
Min kører med 4000 omdrejninger ved 135 km/t og går omtrent 11,5 på literen ved den hastighed, hvilket bestemt ikke er dårligt.
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 594
Der er vi heldigvis forskellige, jeg kom selv fra VAG der sparkede over 500nm ved omkring 2000 omdrejninger..
Ja, det gav da et anderledes ryk, men jeg synes det sjove er, at man skal arbejde for at få bilen til at yde
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Jeg har ikke prøvet en Civic som din. Men jeg har da prøvet en S2000 - det må være nogenlunde samme princip
Den kunne i øvrigt ikke helt følge med min Astra OPC de par små ture, vi prøvede.
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 594
Så har ham i den S2000 da ikke anet, hvordan såden en bil skal køres.. Eller også har din OPC været optimeret.
jun 2010
Følger: 41 Følgere: 41 Emner: 7 Svar: 388
Lasse - personligt for mig, er det den generelle effekt fra bund til top der gør en bil sjov for mig. Nu har jeg selv kørt i et par 2.0 TFSI'ere, og jo de er da sjove når trykket kommer - men man kan godt mærke at K04'eren er en lille turbo, da den dør ud, og ikke trækker hele vejen til begrænseren.
Der kan det godt være, at en Honda fx mangler lidt af den trækkraft i midterområdet - men den trækker til gengæld hele vejen til begrænseren.
Det skal lige siges, at jeg ikke taler ned om 2.0 TFSI'ere - det er en sjov motor uden tvivl: Nem og billig at hive heste ud af. Personligt var jeg nok bare gået et nummer eller to op i turbo-størrelse over en K04, så den kunne trække som død og helvede hele vejen til begrænseren
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Niklas, du kan synes, hvad du vil. Hvis du mener, at Hondaer typisk har højt moment, er det vist en tabt sag at diskutere yderligere
jun 2010
Følger: 41 Følgere: 41 Emner: 7 Svar: 388
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 594
Det er netop der turbobilerne har deres problemer, de kan sjældent få greb.
Også derfor jeg endnu ikke har fået klø af en Cupra fra 0-100 endnu
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
Jeg har gået fra K03 til K04 og kan sagtens mærke at K04'eren trækker længere ud, jeg oplever på ingen måde at den dør ud.. i hvert fald ikke i det spektrum jeg har kørt den i, og har trosalt kørt speedometeret ud flere gange på vej til Wöthersee i autobahn. Min K03 derimod døde i toppen. Nu skiftede jeg også fra Revo til APR, der synes jeg at have noget mere aggresiv bundtræk og mere jævnt træk i toppen.
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
Min bil kan være svær at få en god start med, men trækker tilgengæld som et tog fra 2. gear
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
jun 2010
Følger: 41 Følgere: 41 Emner: 7 Svar: 388
Men det er nu også på biler, hvor man (efter min mening) har taget den nemme vej til heste, og ikke er gået 100% ind i det, for at få det sidste ud af K04'eren, som jeg godt ved at du har.
Men efter min mening, skriger sådan en 2,0 TFSI efter en GTX3076r
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
Jeg har kørt mod en vens 500+ Cupra flere gange fra stillestående og godt derud af og han kan ikke følge med, da det ikke er til at styre og mangler bundtrækket til at komme ud af starthullet.. Det er klart, kommer vi op på 150+ km/t, så trækker han fra, men det gør man jo stort set aldrig uden risiko for... så meget
jun 2010
Følger: 41 Følgere: 41 Emner: 7 Svar: 388
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 36 Svar: 527
jun 2010
Følger: 41 Følgere: 41 Emner: 7 Svar: 388
Jeg har en kammerat der har kørt GTX3076r på 0,6 A/R, hvor jeg kører GTX3071R på 0,8 A/R - og de opsætninger kører temmelig ens
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 594
Hvis det var som førhen, var den nye TypeR ikke med turbo, det kan du være 100% sikker på..
Når Honda i 1999 kunne lave en 2 liters NA motor med 247 heste, som er en af industriens mest fejlfrie motorer, så kunne de nok også lave en der sagde spar 2 her 17 år senere.
At både B-, H-, K- og F-serie motorene så samtidigt laver de højeste effekter ved ekstrem tuning (både N/A og med trykladning), viser bare hvor godt flow der er igennem deres motorer.
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.007
feb 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 84
Er "kommet" til at købe sådan en golf V gti. Hvor sidder den Cam Follower henne?
Mvh Lars
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 1.682
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 36 Svar: 527
feb 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 84
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 36 Svar: 527
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
- Stil bilen, lad den stå i en halv times tid eller mere så benzintrykket i systemet falder.
- Find en masse papir eller lignende og lig under pumpen rundt omkring, da det vil (alt efter hvor meget tryk der er på) sive ud.
- Skrug den sorte plastik hætte af på pumpen og langsomt løsn kobberskruen til trykket er helt væk og skrug den så helt ud.
- Pil stikkene af
- Løsn boltene på pumpen. Skrug dem lidt ud hver i sær, ikke en ad gangen, da pupmen ellers vil/kan vride.
- Hiv pumpen LIGE ud forsigtigt.
- Tjek for synlige skader på knasten
- Tag den nye Cam Follower på fingeren, tag olie inde fra hullet og smør den rundt omkring inden du sætter den ind i hullet
- Sæt pumpen på og tryk den LIGE ind og hold den inde mens du spænder
Samlt alt andet.. Bilen kan godt være lidt svær at starte de første par sekunder da den lige skal opbygge trykket.. Lyt efter om alt lyder som det skal.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
ENHVER god/sund NA motor har 1NM pr 10ccm... det gælder både Honda, Ferrari og VW...
Honda mangler bestemt ikke moment en 2,0 med 200NM hvoraf de 80% er fra 1500 til 8500 omdrejninger, må bestemt kategoriseres som acceptabelt..
der hvor det går lidt galt er at Honda rent faktisk kan finde ud af at lave effekt også når vi kommer over 6000 omdrejninger, og derfor får vi en 2,0 med 200hk som bliver sammenlignet med en 2,0 motor som bliver tvangsfodret, og det er jo en TOTAL urimelig sammenligning vil jeg mene.. lad os sammenligne med en VAG 2,0 sug i stedet for.. nårh nej det er der ikke nogen der ønsker.. For slet ikke at tale om en 2,0 S2000 med 240hk
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Jeg vil til enhver tid hellere have flere hk end moment, jeg skal jo ikke pløje en mark for pokker..
Min racerbil har 95NM, men den er blot et par sekunder langsommere omkring Jyllandsringen som en DTC racer med V8 motor... omdrejninger og den rette gearing + lav vægt JA TAK
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 36 Svar: 527
Nej, der er sgu ingen der ønsker en VAG 2.0 sug. fy for den lede. Men jeg ville stadig vælge min turbo 2.0, fremfor en Honda 2.0 N/A
Selvom jeg er stor fan af honda.. Har selv ejet VTi. og jeg var vild med den !
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
men vi kan ikke komme udenom at ingen i verden kan lave en sug motor som Honda kan i den her kategori som vi er i.. det er lige meget om vi snakker 1,6 1,8 2,0 så er der ikke nogen i verden der laver ligeså mange hk pr. liter...
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 36 Svar: 527
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
aaah det ved jeg nu ikke.. vi har forskellige præferencer hver især, og derfor omgås vi forskellige mennesker.. men hvis man fx læser nogle bilblade der går meget op i selve køreoplevelser mm..
så vil man også vide at på verdensplan er folk meeeeget kede af at både Ferrari, BMW og Porsche er skiftet over til Turbo..
en 488GTB får meget ros, men der er bred enighed om at drivlinjen i en Ferrari 458 er at fortrække..
for slet ikke at snakke om alt det postyr det har skabt at en 911 Carrera nu kun fås med Turbo.. Alle krydser nu fingre for at en GT3 stadig forbliver med sug motor i fremtiden..
Og det er samme historie med M3 og M5.. Nårh ja og F1..
grunden til at "folk" vil have turbo er at man ikke kan overholde de skærpede emissionskrav, og så laver man halve løsninger som turbo som på papir er meget mere økonomiske, men i praksis er det knap så meget...
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
Det det må være grunden til at men kører dekat og tuner?
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 36 Svar: 527
feb 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 84
Så også videoen, så det må da prøves kan man sige. Det bliver vist et projekt i weekenden, så har man også lidt af få tiden til at gå med
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Det er dem der laver emissionskravene, og så er det op til bilproducenterne at overholde dem, og det gør man ikke med en sug motor og 10.000 omdrejninger..
men hvis du læste nogle interviews osv så ville du indse at valg med turbo fra de store navne som Ferrari, BMW, Porsche mm er netop pga emissionskrav, ligesom fx elektronisk servostyring , som er sååå fedt, men ingen kan finde ud af at lave noget som rent faktisk yder feed back...
aug 2003
Følger: 10 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 46
jun 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1
nov 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 13 Emner: 115 Svar: 749
jul 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 3 Svar: 13
Der vil altid være folk der oplever problemer med en bestemt motor. Men når man tænker på hvor mange 2,0 TFSi'ere der rent faktisk kører rundt, så synes jeg det er forbavsende lidt problemer man hører om dem. Så jeg vil generelt kalde det en solid motor. Jeg køber i hvertfald gerne en 2,0 TFSi i fremtiden igen uden at blinke.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Som jeg også har skrevet til de andre, tror jeg ikke helt, du kan sammenligne din med de nyere modeller. Jeg har heller aldrig hørt om de store problemer med dem. Til gengæld er der tit problemer med dem med 4 bogstaver i motorkoden.
feb 2014
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 12
sep 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Biler: 11 Emner: 41 Svar: 115
Så siger jeg tak, også for alle Honda historierne . Jeg er blevet så klog at der ikke kommer til at stå en 2.0 tfsi hos mig.
dec 2004
Følger: 41 Følgere: 39 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 367
Skift olie og filter hver 10-15000km og så kør på noget godt fuldsyntetisk 5w 40 / 10w 40 eller hvis man vil gøre det ordentlig og bilen af og til får bank så Castros 10w60 olie. Så går de aldrig til.
De folk der har beregnet 30000km mellem olie skift har simpelhen ingen forstand!! Og let løbsolie som 0w20 / 5w30 er kun anbefalet for at få bilen til at gå langt på litteren. Ikk pga holbarheden nej tvært i mod..!
Og med hensyn til chiptuning. Hmm tja få lukket den satans Egr ventil men ikke øge effekten alt for meget da det vel skabe mindre holdbarhed på kobling turbo lejer osv.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Hvis man læser på diverse Audi-fora, vil man også se, at det er et meget hyppigt problem.
mar 2016
Følger: 1 Svar: 1
sep 2008
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 4 Emner: 64 Svar: 163
Min motor er lige skiftet af audi på min regning
den brugte 1 liter olie på 3-400 km. der blev fundet en masse metal spåner i bundkaret også - som kom fra stempel ringende.
Den nye motor køre tilfreds nok, ikke noget højt olie forbrug længere. Men har det med at miste kraft når den er varm. den gjorde den gamle motor også.
Ved ikke om der findes en svaghed på det område.
jul 2003
Følger: 60 Følgere: 58 Biler: 6 Emner: 21 Svar: 80
Er i hvert fald rigtig glad for min A3 2.0 Tfsi Quattro
jul 2005
Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 887
840.000,- for at få skiftet motor?? Jeg tror jeg havde valgt at skifte hele bilen i stedet
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 10
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 954
Den har kun gået 135.000, bruger ca 0,5 liter olie mellem service
Den er super fleksibel. Sejtrækker fra helt lave hastigheder selv i 6. gear, og det rykker rimelig godt når man accellererer
Kan kun anbefale den model
jun 2007
Følger: 1 Svar: 1
Jeg har en Audi 2.0 tfsi fra 10mdr 2007.
Har haft den fra ny, der har aldrig været nogle problemer med motoren.
Og jeg kan sige at den bliver kørt hårdt, og har måske lidt flere heste end standard.
Den har kørt 165000 km, og spinder som en kat endnu.
Den bruger Ca 0.5l olie mellem 30000km service.
Men efter at have læst det med den cam follower, så blev jeg nu lidt nervøs.
Så jeg købte en ny i denne uge hos Audi.
Og nu har jeg lige skiftet den, men den gamle var næsten som ny.
Den havde kun nogle bitte små ridser ikke andet.
Så ud fra det kan jeg så sige, at ved og efter denne årgang, må det ikke være noget problem mere.
Så der er den åbenbart blevet forbedret.
Håber det kan hjælpe andre der er nervøs for om deres er en forbedret udgave.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Men det ændrer ikke på det faktum at de alternativer uden turbo med mange omdrejninger, speeder respons, lyd mm er fortrukket og savnet af mange mennesker især i det dyrere segment af biler såsom m3, m5, porsche, ja ferrari har ikke lavet en turbo motor siden f40, siden firserne !
Det siger lidt om det ønske der har været fra kunderne indtil alt drejde sig om CO2 tal
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
hvis der ikke var samme emissionskrav i dag så ville de nemt kunne lave med 300hk på en 2,4 liters, og putte den i en hot hatch..
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
"We don't like the turbo,"
But this was the first time I'd heard a senior executive from a major carmaker admit that turbos are less than perfect.
The fact is, every car company is being forced into forced induction, for the exact reasons our Italian friend gave
Even so, clever programming can't fix the problem that has afflicted turbochargers since the technology was invented: lag
Det er faktisk som at høre mig selv snakke lol
http://www.roadandtrack.com/car-culture/news/a24691/ferrari-engineers-dont-like-turbocharging/
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 594
Jeg kan heller ikke se, hvorfor du lige bruger en Hayabusa som eksempel, det er da en forældet skod cykel.
Alle 1000 kubik sportscykler laver over 170hk og det har de gjort længe..
Honda's RCV213V-S laver sågar 215hk på en 999 kubik.
Og ja, det er en gadecykel.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Men nu snakkede jeg ikke om 150hk/l.. jeg sagde 300hk på en 2,4 liters..
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Ellers havde ferrari også brugt turbo i de sidste 3 årtier
feb 2015
Følger: 1 Svar: 24
2.0 tfsi hot or NOT