{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.829 visninger | Oprettet:

Nye stempelringe eller ny motor ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Vil gerne have jeres råd , da jeg aldrig har været ude for det før.

Jeg står i den situation , at min bil ryger olie fra motor . Der kommer meget røg fra udstødning . Min mekaniker har undersøgt bilen og kommet frem til at olie ryger ind i motor og derfor ryger der blå røg fra udstødning . Han vil derfor skifte stempelringe på den.

Men kan det betale sig at skifte stempelringe og det der følger med. Eller skal jeg overveje at sætte en anden brugt motor i.

Han er selv uddannet BMW mekaniker og mener det er i orden at skifte stempelringe , men jeg ved ikke om det er i orden , for jeg ønsker ikke at betale for det først og så derefter hvis det ikke funker , skal betale for en motor .

Jeg har i december fået renoveret topstykke og ny toppakning , da den brugte vand.

Bilen er BMW 320i E90 fra 2006


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye stempelringe eller ny motor ?
  • #1   20. mar 2016 Er han sikker på det er stempelringene? Tænker mere på olietyve og olieskrabere?

  • #2   20. mar 2016 Ja han siger han skiftet olietyve da han lavet toppakningen , så det skulle være skiftet..

  • #3   20. mar 2016 Køber du en brugt risikerer du jo at stå med samme problem igen om 6 måneder. Skifter han stempelringe og eventuelt sætter nye hovedlejer i så er motoren jo så godt som nyrenoveret.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #4   20. mar 2016 Altså, at det er skiftet betyder ikke at det er tæt, olietyvene/paraplyerne/ ventilstammepakdåserne kan sagtens være utætte uanset.

  • #5   20. mar 2016 Jeg sidder også og tænker, at bar fordi det er skiftet, så er det ikke det samme som at det virker stadig..

    Men efterson du har fået skiftet så meget i motoren allerede, så ville jeg få fikset din motor.. toppen er nyrenoveret, så nu er det blokkens tur.. smiley


  • #7   20. mar 2016 Ja der er blevet skiftet en del .også krumtapsensor , krumtappen , ventil dæksel , oliefilterhus , olietyve osv . Han har desuden tjekket for utætheder og fikset det også bla ventildæksel .

    Nu skal stempelringe udskiftes , så håber det hjælper . I værste fald , så har jeg jo nye stempelringe i . smiley


  • #8   20. mar 2016 Det kunne godt tyde på slidte olieskraberinge/stempelringe, men hvor langt har den motor lige kørt ?..

    - bliver nød til at spørge om hvad der har været i vejen med krumtappen, ventildækslet og oliefilter konsollen ?


  • #9   20. mar 2016 Man ser ofte når toppen bliver renoveret bliver kompressionstrykket højere og hermed trækker den olie fobi slidte stempelringe. Du skal nok vurdere om den er slidt i cyl og så en udboring, og når du er i gang så renovere krumtap og ny olie pumpe (men det koster smiley )

  • #10   20. mar 2016 Måske du skal finde dig en anden mekanikker...

    Mere fordi hvis du har fået skiftet krumtap og renoveret toppen, havde det da ikke taget ham 2 minutter at tjekke dine stempler og ringe...
    Nu skal det meste jo splittes ad igen.....

    Jeg syntes ikke altid at det kan betale sig at renovere en motor med midre den er sjælden osv..
    Men er det en standart motor, som kan fået ved en hugger, så havde jeg skiftet motoren...
    Syntes ikke rigtig at biler kan bære det økkonomisk at renovere på motorer, da det tit er langt hurtigere at skifte motor, og sikkert også meget billigere...

    Men er det en bil man vil beholde i 20 år +++ så kan jeg se fornuften ellers ikke....


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #11   20. mar 2016 Man kan nu godt skifte krumtap uden at tage stemplerne ud. Udover det er jeg fuld ud enig med Buggi Boy

  • #12   20. mar 2016 Jeg tænkte nemlig også det med at købe brugt motor , at jeg risikere står i samme situation om 6 mdr , og der er vel ingen garanti for den motor jeg køber , kan holde ud længere tid . Så overvejer nemlig at renovere den jeg har nu , da der allerede er skiftet en del ud nu .

    Mekanikeren jeg bruger er dygtig og doven på samme tid. Han er udlært hos Jan Nyggard og er en af de bedste indenfor faget , men hans dovenskab trækker gevaldigt ned . Han arbejder fuldtid hos Bmw men laver så mit arbejde udenfor arbejdstiden til væsentlig billigere .

    Jeg kender ikke andre der gøre det billigere , så er nød til at bruge ham. Økonomi spiller en vigtig rolle også .

    Er der forresten nogen der kan nævne de ting der skal bestilles i forbindelse med renovering af motoren , udover selve stempelringe , slibesæt og bolte ?


  • #13   20. mar 2016 Spørg ham der skal lave den, han ved hvad der skal til, det kan være han har forbindelser og kan skaffe det han skal bruge, og måske tjene lidt på det uden det bliver dyrere for dig smiley


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #14   20. mar 2016 Cylindrene skal vel bores og hones, måske kan man nøjes med at hone, men det kan man først se når man har fået det hele adskilt. Der skal også pakninger til bundkar og hvad der ellers skal skilles ad.

Kommentér på:
Nye stempelringe eller ny motor ?

Annonce