{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.505 visninger | Oprettet:

Maria J
Maria J
Følger: 9 Emner: 1 Svar: 7

Hjælp ejerskifte hvad gør jeg {{forumTopicSubject}}

hvad gør man hvis ejerskifte på bilen ikke er igennem og man ikke kan få fat på gammle ejer ?

Jeg står nemlig i den trælse situation at min bil nummerplade er bleve fjernet af politet, da tidligere ejer ikke har lavet ejerskifte som lovet (det var i dec det skulle laves)
Hvad gør jeg nu?
Jeg kan ikke få fat på den gamle ejer og har ikke registeringattesten smiley

Håber i kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp ejerskifte hvad gør jeg
  • #1   30. mar 2016 hvem fanden køber en bil uden at få reg. attesten?

Hvad sker der...

• Maria J
    Maria J Tilmeldt:
    mar 2016

#2   30. mar 2016 Nu er det første gang jeg købte bil så hold venligst tonen ordenligt og besvar istedet spørgsmål unødvendige kommentar frabedes tak ..

• #3   30. mar 2016 Du skal ikke gøre mere nummerplader er blevet beslaglagt, og der ingen forsikring på den mere så det er ikke dit problem mere. smiley

• Maria J
    Maria J Tilmeldt:
    mar 2016

#4   30. mar 2016 Hegnomdeth: men det er som sådan min bil og jeg har betalt for den jeg vil jo nemlig gerne have nummerplader på den. smiley

• #5   30. mar 2016 Har du lavet en slutseddel på købet?

• #6   30. mar 2016 Nu er det uklogt, at købe en bil uden reg attest uanset om det er første gang man køber bil eller ej.. Men nu til dit spørgsmål, du kan ikke gøre mere ved det. Du er blevet snydt, og så har du vel lært noget til næste gang?
    - Har du en slut seddel lavet på bilen?

• #6   30. mar 2016 Bestil nye nummerplader hos SKAT. Eller i synshallen, så er du kørende igen.

Det er ikke tidligere ejer der skulle omregistrere den, det var dig som ny ejer.
    Men få fat i registreringsattesten

• #7   30. mar 2016 Hold nu op jeg har da misforstået det! Troede du havde solgt en bil!? smiley Puha for en knibe, ved faktisk ikke lige hvad man gør i sådan en situation?
    Kunne man ikke køre ud til den makker og banke på hans dør, også håbe på det bedste. smiley

• #8   30. mar 2016 Det er kun dig der kan omreg den til dig og der skal du bruge de to koder som står op registreringsattesten

• #9   30. mar 2016 Bagermester: Skal hun ikke kunne dokumenter at bilen er hendes? Tænker at alle kunne stjæle en bil også bare fræse til den nærmeste synshal og få plader på?? smiley

• #10   30. mar 2016 kør ud på den adr hvor du har købt bilen og sig du skal have papirne på bilen eller få ham til og bestille en ny på skat mens du selv ser det da den kan sendes til dig vis han ikke har papirne

• #11   30. mar 2016 Så du har købt en bil, uden at få registrerings attesten med!!??

Lov mig at du aldrig tager ud at købe bil alene igen!

Men hey, man lærer så længe man lever, men hvis du ikke har nogen slutseddel, eller bekræftelse af pengeoverførsel, til tidligere ejer, ja så er det teknisk set stadigvæk tidligere ejers bil, hvis han har reg. attesten

• Maria J
    Maria J Tilmeldt:
    mar 2016

#12   30. mar 2016 Jeg har endelig fået fat på ham og han sender registreringsattest.
    Dog tænker jeg ved i hvor mange dage der går med forskring osv jeg har først registreringsattest enten idag eller imorgen.
    Mere hvor længe i har prøvet der går jeg kan forstå jeg skal have forskringen iorden før jeg laver omregistreringen smiley

Og tro mig det er sidste gang jeg glemmer dette smiley

• #13   30. mar 2016 Forsikring kan du vælge, når du er skat's hjemmeside, og så kan du derefter snakke med forsikring?

• #14   30. mar 2016 Forsikring bliver oprettet når du køber plader

• #15   30. mar 2016 Ja en lille hurtigt søgning på bilgalleri og du havde fundet ca 1 mia af andre der har kvajet sig ved bil køb/salg, men det hjælper ikke rigtig nu.
    For det første kan du ikke bruge bilen mere da der ingen forsikring er på den, og nok ikke har været det længe.... Der næst skal du have fat i sælger, eller en tur på til Motorkontoret/skat med din slutseddel så kan de hjælpe dig, for du har vel en slutseddel på købet. Er bilen for øvrigt synet.....
    MEN du må da have undret dig over at du ikke har fået nogen regning på grønafgift eller forsikring i ca 4-5 måneder.

• #16   30. mar 2016 Så snart du har reg attest kan du få plader på samme dag. I nærmeste synshal. Bare ring til din forsikring inden.

• Maria J
    Maria J Tilmeldt:
    mar 2016

#17   30. mar 2016 Bjørn: Så vidt jeg har forstået da navnet har stået hos den gamle ejer, skal jeg blot have forsikring og registreringsattest som de andre siger, hvorfor skal jeg sælge den ? smiley

• Maria J
    Maria J Tilmeldt:
    mar 2016

#18   30. mar 2016 Bjørn: Er self klar over at så længe der ingen plader er på bilen kan jeg ikke køre i den smiley

• #19   30. mar 2016 Hvordan kan du kører i en bil i 5 måneder uden overhovedet at have tænkt på at skulle betale vægtafgift og forsikring?
    Du skal være glad hvis sælgeren ikke sender en regning med sammen med registreringsattesten, for alt efter hvornår han har afmeldt bilen, så kan du skylde ham mange penge.

• #20   30. mar 2016 Hun skylder ikke sælger noget som helst, sælger har selv kvajet sig ved ikke få orden i tingende med det samme, og Maria har nok kørt uden forsikring i længere tid, det kunne have blevet rigtig rigtig dyrt for hende. Forstår simpelthen ikke at folk stadig laver de her fejl, det tager 5-10 sek at søge på Google.

• Maria J
    Maria J Tilmeldt:
    mar 2016

#21   30. mar 2016 Myggen: eftersom vi har aftalt at han skulle omregistere den og jeg i min gode tro , troede det var fint og sådan folk gjorde, og har betalt ham for omregistringen, ja så regner jeg med det.
    Alt det andet der har jeg haft for travlt eller lign. Til at tænke over det så regninger fra ham til mig, skal jeg ikke have, da det er noget han selv har glemt.
    Men nu var det spørgsmål og ikke en debat, eller unødvendige kommentarer jeg søgte tak

• #22   30. mar 2016 Maria husk nu, at til en anden gang, er det DIG der skal omregistrere bilen til dit navn, det har sælger intet med, at gøre. Men nu har du lært det til en anden god gang. smiley

• Maria J
    Maria J Tilmeldt:
    mar 2016

#23   30. mar 2016 Pia: Det gør jeg trust me lektien er lært med garenti ! smiley

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #24   30. mar 2016 Når du modtager reg attesten, så skal du ned forbi en synshal, for du kan ikke omregistere en bil som står uden plader.. Så den skal indregisteret på ny i dit navn.
    Når du står dernede, så skal du bare sige hvilken forsikring du vil have, og så klare personen resten for dig, og giver dig et par plader du kan skrue på. husk ikke at køre i bilen inden du har ny plader.. Kan koste dig ekstra lærepenge smiley

• #25   30. mar 2016 Glæder mig allerede til teksten om to dage: Sælger lovede at sende reg. attesten, men den er ikke kommet endnu....... smiley

• #26   30. mar 2016 BG Piraten. Hun skal da ikke selv skrue pladerne på? En pige med skruetrækker/skruemaskine? Det ender med nye plader :s

• #27   30. mar 2016 Har du en købskontrakt Maria, hvor på det står at sælgeren omregistrerer?
    For der er noget som ikke hænger sammen.
    Lad os sige at sælgeren har glemt at omregistrere den, så har du kørt i hans forsikring og han har betalt vægtafgiften på bilen i de 6 måneder, det er sådan du forklarer det. Men så kommer politiet jo ikke og henter dine nummerplader?
    Den eneste grund der er til at politiet tager dine nummerplader, er fordi der ikke er betalt forsikring og vægtafgift på bilen. Det vil med andre ord sige at sælgeren har kontaktet et motorkontor og tvangsafmeldt bilen, for det er den eneste måde han kan gøre det på når nu han ikke længere har bilen, eller rettere dens nummerplader, da det er dem han skal aflevere for at kunne afmelde bilen.
    Så når du siger i havde en klar aftale om at sælger skulle omregistrere bilen, så er det i hvert fald ikke det sælgeren har gjort, han har der imod tvangsafmeldt bilen.
    Anyway, fremover så få en købskontrakt og registreringsattest med når du handler bil smiley

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #28   30. mar 2016 i_ipek
    Tjaaa hvis hun står i en bluse med patterne presset op under hagen, så er der da sikkert en eller anden mand der gerne hjælper hende med at skrue 4 skruer i xD

• #29   30. mar 2016 Bg piraten: tjaa hvis den skruemaskine ikke ender andet sted end pladerne?

• #30   30. mar 2016 #27
    Nu kommer politiet jo også og fjerner pladerne, hvis han ikke har betalt sin forsikring og vægtafgift.. Så betyder ikke han har tvangsafmeldt den..

Kommentér på:
Hjælp ejerskifte hvad gør jeg

Annonce