{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overskredet synsdato
  • #3   1. apr 2016 Daniel når du er færdig med copy paste så svar på spørgsmålet

  • #5   1. apr 2016 Der går et par måneder Før du får en bøde på 2000.. 2-3 uger efter den skulle Være synet får du en mail hvor der står hvis den ikke er synet inden dato der står i mail får du bøde på 2 kg..
    I mit tilfælde var der en måned fra mail til dato med bøde.. du får nappet pladerne hvis du bliver stoppet men hvis du kører til syn og bliver kasseret så har du 30 dage til omsyn og der piller de ikke pladerne hvis du bliver stoppet...


  • #6   1. apr 2016 Det skal så lige siges at mit tilfælde var en bilhandel der ikke gik som aftalt så jeg kunne ikke selv sørge for at den blev synet...

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #7   1. apr 2016 Hvis ret skal være ret, så skal din bil være synet, inklusiv et eventuelt omsyn, på den dato der står i brevet. Du får ingen bøde før end 9-10 uger efter den oprindelige synsdato. Du skal allerførst have tilsendt en påmindelse fra færdselsstyrelsen om udeblivelse fra syn, inden du får en bøde. Det med at køre den til syn og få at vide at den skal omsynes, er som at pisse i bukserne for at holde varmen. Bilen må kun bruges til kørsel fra bopælen og til reparationssted og tilbage og fra bopæl til synshal i de 33 kalenderdage du får til at få bilen lavet.

    Var det svar nok?


  • #9   1. apr 2016 Hvem siger 9-10 uger efter før man får bøden på 2000 Kr? Jeg fik den allerede efter 3 ugers overskridning i min e-boks.. Wham bam...

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #10   1. apr 2016 Er ret sikker paa at jeg saa en traad herinde en 3-4 uger siden hvor en havde faaet en boede efter en uge.

  • #11   1. apr 2016 Så kan du lære at bestille dele før i god tid så du ikke overskrider synsdatoen.

  • #12   1. apr 2016
    DisConFlubberated

    Det passer ikke datoen i brevet er sidste dag for fremstilling til syn. Du skal kun være mødt op i en synshal og ha fået fortaget et syn. Den SKAL ikke stå godkendt den dato. den skal kun have været til et syn på den dato.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #13   1. apr 2016 Bare i orden. Der stod noget andet på det jeg fik da min bil skulle omsynes

  • #14   1. apr 2016 RSP det er ikke en bøde fra skat af han har fået https://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-K%C3%B8ret%C3%B8jer/Syn-af-k%C3%B8ret%C3%B8jer/Bodeforlag/Forlob-for-udskrivelse-af-bodeforlag.aspx Politiet kan give dig bøde dagen efter den skulle have været til syn.

  • Thomas N
    Thomas N Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 4 Emner: 2 Svar: 14
    #15   1. apr 2016 Og glem den med, at man skulle få 30 dage mere, hvis køretøjet bliver betinget godkendt. Den oprindelige synsdato, er den der gælder!!!
    Tjek det selv, hvis nogen tvivler...


  • #16   1. apr 2016 en betinget godkendt giver 2 års udsættelse

  • #17   1. apr 2016 Thomas N Igen forkert der står bliver bilen betinget godkendt skal den ikke fremstilles igen i synshal, men er først lovlig den dag du har lavet fejlene.

    Bliver bilen synet med : Kan godkendes efter omsyn. Så kan synshallen lovligt give folk 30 dagen til et omsyn, synshallen kontakter så skat med disse oplysninger og Derved sker der intet før den dato du har fået af synshallen er overskredet.Datoen i brevet er kun den dag du senest kan møde op til et syn.


    Kurik nej det gør ikke det betyder kun du skal straks køre den hjem og rette de fejl ellers er den ikke lovlig.


    https://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-K%C3%B8ret%C3%B8jer/Syn-af-k%C3%B8ret%C3%B8jer/Registreringssyn/Synsresultat.aspx


  • Thomas N
    Thomas N Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 4 Emner: 2 Svar: 14
    #18   1. apr 2016 Om det så var 20 år, har det ikke noget at gøre med spørgsmålet.

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #19   1. apr 2016 Once,det kan jeg godt se men er nu ret sikker paa at det ikke var politiet der havde stoppet ham.Thomas har jo ogsaa faaet en inden de 5 uger ?

  • #20   1. apr 2016 Jeg begriber ikke at man ikke i god tid får sig taget sammen til at ordne bilen, evt måske ligefrem vedligeholder den løbende så man slipper for de her "overraskelser" hver 2. År.
    At nogen så vælger at lader deres potte dumpe til syn og mener det er fuldt iorden at tøffe rundt med div fejl i 30 dage er mig endnu mere ubegribeligt, få nu lavet de biler, i har sku vidst det i ca 24 måneder og selv om der er 2 år til næste syn ophøre vedligehold ikke, nævn en god grund til at en bil ikke kan synes på et hvilket som helst tidspunkt hvis ellers øverste etage er bare nogenlunde i funktionsdygtig tilstand.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #21   1. apr 2016 Kurik,laver du selv de regler der eller ?

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #22   1. apr 2016 Bjoern,der var da en herinde for et par uger siden der var pissesur paa en synshal over at de ikke ville syne hans bil betinget med nogen af de fejl den var dumpet paa foerste gang...


  • #23   1. apr 2016 Det er så heller ikke lovligt at tøffe rundt i bilen når den skal til omsyn, bilen må efter det syn så kun køres til værksted fra synshallen af.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #24   1. apr 2016 RSP 36 - Så er det fordi man har kørt over synsdatoen og er blevet snuppet ved et uheld eller i en rutinekontrol

  • #25   1. apr 2016 #23 er vi enige om, men det er der mange som mener, mon ikke der bliver strammet op på reglerne i fremtiden, de er jo åbenbart for svære at forstå....

  • Thomas N
    Thomas N Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 4 Emner: 2 Svar: 14
    #26   1. apr 2016 #17 - nej, det var i ''gamle'' dage. Omsyn giver dig IKKE (gentager : IKKE) nogen som helst udsættelse på den oprindelige synsdato!!!

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #27   1. apr 2016 Ja, eller fra bopæl til værksted og retur, eller fra værksted til synshal og bopæl til synshal og retur

  • #28   1. apr 2016 # 22
    Ja var det ikke noget med at han var meget fortørnet over at han skulle udbedre alle fejl der fundet i første forsøg smiley


  • #29   1. apr 2016 #26 stop nu

    Omsyn og genfremstilling

    § 37. Er køretøjet ved synet behæftet med så væsentlige fejl, at det ikke straks kan godkendes betinget med påpegede fejl, kan synsvirksomheden tillade, at køretøjet inden for en frist på 33 kalenderdage (regnet fra og med synsdatoen) fremstilles til et eller flere omsyn.

    Stk. 2. Der kan dog ikke gives tilladelse til omsyn, hvis synsrapporten ikke er udtømmende, jf. § 36, stk. 3.

    Stk. 3. Hvis et køretøj kan godkendes efter omsyn hos en omsynsvirksomhed, indberettes dette til SKAT.

    Det er den dato synsmanden giver dig.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #30   1. apr 2016 Betinget godkendt betyder IKKE at fejlen/fejlene skal være udbedret inden næste syn. Bilen er IKKE godkendt inden fejlene er udbedret. Det står også på synsrapporten man får, når ens bil bliver betinget godkendt. Det betyder ikke at man har to år til at få det udbedret!

  • #31   1. apr 2016 Betinget godkendt er det samme som godkendt i daglig tale - man fristes til at sige "desværre". Ja fejlene skal udbedres, men ingen tjekker det. Politiet kan give dig en bøde for den pære der er sprunget, men det kunne de også inden synet alligevel.

    Betinget godkendt er dog fair nok i mine øjne for de små ting som nummerpladelys og andet. Jeg var dog mest overrasket over at en knaldet tågelygte med skarpe glasrester var okay til betinget godkendt.. Selvfølgelig skfitede jeg lygten - men kunne havde ladet være.


  • #32   1. apr 2016 # 29 du tager fejl
    Jeg har været til syn og fået en frist for omsyn, som er længere end fristen i jeres brev.
    SVAR:
    En frist for omsyn på en synsrapport forlænger ikke fristen i vores breve om manglende syn eller manglende godkendelse. Det er altid Trafik- og Byggestyrelsens frister, der gælder.


  • #33   1. apr 2016 Da jeg fik synet min gamle mk2'er var jeg nede i synshallen og den havde 2-3 fejl og fik dommen Kan godkendes efter omsyn
    Og jeg sagde så lige lidt hurtigt at så skulle der bestilles stumper, hvori han så nævner at den har jo yderligere 30 dage inden den skal ned og tjekkes op på + jeg fik noget papir på jeg skulle til omsyn ca en måned efter.
    Altså den dato du får med posten hvor du skal have synet din bil, kan sagtens forlænges nede i synshallen.



  • #34   1. apr 2016 Nope Kristian det er trafikstyrelsens dato der bestemmer.men men i praksis foregår det sådan at det ser ud til synshallen giver dig 30 dage ekstra. Men nu blev der jo spurgt ind til reglerne og det er det som jeg svarer på og ikke på hvordan det foregår i praksis

  • #35   1. apr 2016 #32 ahva for noget? Læs lige hvad der står En synsmand har rettighed til at give dig 33 dage til et omyn. Og når han så har givet dig de 33 dage, så skriver han til skat at bilen skal til omsyn. Så gør skat intet får de 33 dage er gået. Så man møder op på sidste dag, som står i brevet, bilen bliver synet med det resultat at den skal til omsyn. Så notere synsmanden det i systemet og så har man 33 dage til at fixe de fejl uden skat fortager sig noget. Når de 33dage så er gået så skal bilen enten stå godkendt eller afmeldes, sker dette ikke. Så sætter skat gang i udskrivelse af bødeforlægget i værk.

    SYN Indkaldelser til syn <SYN@trafikstyrelsen.dk>

    08/01/2014

    til mig

    Hej Lasse.



    Det korrekte svar er B. Det er således, at bilen blot skal være fremstillet til syn den dag der er senest frist for fremmøde. Er det sådan at bilen skal til omsyn har man 33 kalenderdage til omsynet også selvom fristen for fremmøde så overskrides og uden at der udstedes et bødeforlæg.



    Venlig hilsen

    Birte Grevenhoff
    Kontorfuldmægtig

    Trafikstyrelsen
    Danish Transport Authority
    Kundecenter
    Edvard Thomsens Vej 14
    DK-2300 København S
    Telefon: 7012 9040 mellem kl. 09.00 - 15.00
    Fax: 33381424
    Mail: syn@trafikstyrelsen.dk

    TB N reglerne siger jo netop det der står i paragrafferne.


  • #36   1. apr 2016 TB N :
    Hvordan kan han lave en aftale inden han har været i kontakt med dem?
    Jeg fik udleveret papirer på stedet af min synsmand.
    Vil det sige jeg kan risikere at komme til at køre ulovligt fordi min synsmand bare slynger nogle papirer ud? Tvivler


  • #38   1. apr 2016 Så modsiger trafikstyrelsen sig selv da det jeg har linket til i #32 er taget fra trafikstyrelsens egen side under spørgsmål om syns frister.
    men det er korrekt der ikke sker noget i de 33 dage som er givet til omsyn


  • #39   1. apr 2016 Glemmer i ikke at et omsyning ikke er 33 dage mere i kan tøffe rundt i bilen, det er 33 dagen i har til at skrue iden, bliver i stoppet i en kontrol er pladerne i fare.

  • #40   1. apr 2016 Bjørn i Har nu aldrig sagt man har 33 dage til at køre i den til syn, men 33 dage til at fixe fejl. Bliverden ikke godkendt, må bilen kun køres til værksted fra synshal.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #41   1. apr 2016 Ja, eller bopæl-synshal-bopæl eller værksted-synshal-værksted

  • #42   1. apr 2016 Det er vel hvordan man tolker det de skriver

    profilbillede
  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #43   1. apr 2016 Det er så 33 kalenderdage. Ikke bare en måned. På den seddel jeg fik, stod datoen også skrevet.

  • #44   1. apr 2016 Det er også forskelligt hvad de skriver om antal dage

    Synsdetaljer
    Synsart Periodisk syn
    Synstype Første syn
    Synsdato 07-01-2015
    Sluttid 09:02
    Km-stand 273.000
    Synsresultat
    Kan godkendes efter omsyn hos (om)synsvirksomhed
    Sidste frist for omsyn/genfremstilling
    08-02-2015

    Så det er ikke til at blive klog på hvor mange dage man har.

    Og her er det33 dage https://www.applusbilsyn.dk/bilsyn/omsyn


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #45   1. apr 2016 Jo jo, men der er en væsentlig forskel på at bruge noget der er dateret i 2004 eller 2015. Der kan være lavet mange ændringer i mellemtiden, som egentlig er ret ligegyldige, da det er hvad der gælder NU og ikke for 2 eller 15 år siden, medmindre love og regler er uændret.

Kommentér på:
Overskredet synsdato

Annonce