{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

Synsdato overskredet {{forumTopicSubject}}

JA - jeg ved ganske udmærket, at der er RIGTIG mange indlæg omkring dette emne allerede her i forum. smiley

Jeg har også fundet ud af, at man fem uger efter synsfristen er overskredet får en påmindelse fra Trafikstyrelsen og efter 9 uger får den første bøde osv. osv., såfremt bilen ikke er blevet synet.

Sagen er imidlertid den, at min kammerat (og NEJ det er ikke den gamle "traver" med at "jeg kender én" - det ER virkelig min kammi jeg skriver for), har været rigtig hårdt ramt af sygdom de seneste 2-3 uger og først nu er kommet på højkant. Han har en bil, som har sidste frist for syn i overmorgen, men han har ud over sin sygdom haft bøvl med at få nogle ankerplader hjem, hvorfor han ikke når at få bilen klar til i morgen.

Han er godt klar over, at det er noget lort og han vil forsøge at køre så lidt i bilen som muligt. Han er ellers ret pertentlig, så iht. ham er bremser, lygter osv. i orden, så det er ikke et trafik-usikkert lig han kører rundt i - og en rådden ankerplade er jo ikke umiddelbart en sikkerhedsrisiko!

Han regner med, at han kan fremstille bilen til syn senest om ca. 1 uge.

Hvis nu man er så uheldig at blive stoppet af politiet, kan de så i praksis allerede på dag 1 efter at synsdatoen er overskredet klippe pladerne?

Jeg fandt et indlæg her på siden, hvor der var én som skrev, at han var blevet stoppet af politiet efter at synsdato var overskredet (sandsynligvis kun med et par dage), og hvor han dog fik lov at køre igen, men har Politiet ret til at klippe pladerne dagen efter synsfristen udløber og har han bare været heldig?

Hvad er jeres erfaringer?

På forhånd tak for jeres input


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Synsdato overskredet
  • #1   8. jun 2020 Erfaringen og praksis er at politiet er ligeglad med din situation. Det er lovgivningen.

  • #2   8. jun 2020 her er hvad der sker og hvad uger de går ud fra.

    profilbillede
  • #3   8. jun 2020 @Martin G - Jeg er godt klar over, at det ikke overfor Politiet nytter noget at snakke for sin syge moster, men spørgsmålet går også mere på, hvad der er "praksis" - og JA - det ved jeg godt kan være meget svært at svare på - da Politiet givetvis er i deres gode ret til at klippe pladerne, hvis synsdato er overskredet.

    Man ser jo imidlertid også i "Station 2" og andre lignende programmer, hvor man følger politiet, at man lader folk køre hjem i bilen og udviser "konduite", når der er nogen, som har begået fejl. Men jeg går ud fra, at det HELT kommer an på, hvilken politimand, man løber ind i.


  • #4   8. jun 2020 @Freeway - Tak for infoen, men så langt var jeg allerede kommet. VI kommer slet ikke ud i, at han overskrider fristen med så længe (det bliver max. en uge), så det går mere på, hvad han risikerer, såfremt han bliver stoppet af Politiet i den uge, hvor synsdatoen er overskredet.

  • #5   8. jun 2020 ingenting, før der er oprettet en synssag.
    Det er først hvis han trækker synsfrist nummer 2 eller 3 ??


  • #6   8. jun 2020 hils din ven og sig at han skal fortælle sin ven at der ikke sker noget før politiet får sagen i hånden hvilket ikke sker lige den første månede ihvertfald

  • #7   9. jun 2020 Politiet har ret til at tage nummerpladerne når synsdatoen er overskredet.
    Men det kræver de laver en manuel kontrol. Der springer ikke synssag frem på deres skærm før efter 2. rykker.
    Så det er meget tvivlsomt der sker noget som helst.


  • #8   9. jun 2020 Din “Kammerat” skal bare få lavet bilen og få den synet som du selv skriver indenfor en uge - så tvivler jeg på det nogensinde bliver opdaget at han var lidt sent ude syg eller ej.


  • #9   9. jun 2020 Det er så sødt når man “spørger for en ven”

  • #10   10. jun 2020 en uge ville jeg ikke være bange for, med det tempo de har på derinde så får han først en påmindelse om en måned, bare tag den med ro

  • #11   28. jun 2020 @Carlo - #9 - Tro hvad du vil, men hvorfor DÆLEN skulle jeg dog ikke turde skrive et indlæg "i mit eget navn" - tilmed under et anonymt profilnavn, hvis det vitterlig var mig selv det drejede sig om?

    Hvorom alting er, så blev bilen synet 3-4 dage efter fristen og han blev (mig bekendt) ikke stoppet af politiet i mellemtiden.

    Tak igen i øvrigt for alle de seriøse svar.


Kommentér på:
Synsdato overskredet

Annonce