{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.954 visninger | Oprettet:

Pendlerbil, gode råd købes {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri.

Min kæreste skal have sig en bil, den skal bruges til at pendle fra Aalborg til Silkeborg dagligt. Det er et godt stykke, og det består af lidt motorvej (20-25 km) og derefter knap 100 km landevej. Der er mulighed for at det fremtidigt bliver Aalborg- Aarhus, og derfor er det vigtigt at bilen kan klare motorvej uden at brænde helt sammen smiley

Det er noget af en jungle at finde rundt i, men indtil videre har vi udelukket at købe noget der er for gammelt. Det er dumt at sidde med høj ejerafgift, lav brændstoføkonomi og høje mekanikerregninger - synes vi smiley

Vi har prøvet en Vw Up! og en Kia Picanto, og begge er fine, men de bliver bare for små til behovet. De koster 110-120 fra ny. Jeg er personligt ret vild med Up!'en, men må også erkende at den ikke passer behovet.

Derudover har vi prøvet en 2012'er Clio III, den kører fint og dejligt (og min søster har lige købt en magen til), langt på literen, er rummelig og er ikke for dyr. Den vi har set på koster 100.000 (skal handles lidt ned), og det er en sølvgrå 1.5 Diesel 75 HK med 60.000 km kørt. Den mangler en Fartpilot, men det kan måske monteres.

Jeg har været ude og prøve en Ford Fiesta. Det er en 1.6 TCDi 95 HK Titanium, 2013, har kørt 60.000 og koster 130.000. Kører skønt, helt klart den af bilerne der har givet mig mest smil på, bare fordi den er skøn at køre i. Vi får vinterhjul og fartpilot med i prisen, og måske kan der forhandles lidt mere. Rigtig godt anlæg og kanon køreglæde.

Så har jeg sidst prøvet en Pegeout 208. 1.4 TDi, 68 HK årgang 2014. Inkl fartpilot, fint anlæg, touch screen (tror der er navigation i), god komfort. Der er to forskellige af disse biler, helt ens. Den ene har kørt 60.000 km og koster 105.000, den anden har kørt 16.000 og koster 130.000.

Alle disse biler ligger med en udbetaling på 20-26k og rimelig billig finansiering hos forhandler. Hun får et gigantisk befordringsfradrag der faktisk giver omkring 2600 ekstra udbetalt månedligt, så det betaler en del af prisen. Alle modellerne her kører langt over 20 pr liter ved landevejskørsel, er passende dieselmotorer, er rimelig nye og koster 1050 halvårligt i ejerafgift.

Der skal, de næste par år, køres 50-60k årligt.

Hvad skal der vælges? nogle erfaringer med disse modeller, eller skal vi se på noget andet?

Jeg tror at jeg selv ville vælge Ford'en, hvis det var op til mig. Masser af køreglæde, mest overskud i motoren, og det bedste anlæg.

Beklager den super lange smøre, og jeg håber i vil hjælpe os med at finde rundt i de mange muligheder. På forhånd mange, mange tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pendlerbil, gode råd købes
  • #1   13. apr 2016 Jeg kan anbefale en Citroën DS3 HDi som jeg selv har. Lækker bil til ca. samme budget (100.000 kr. +/-).

    Tilfældigvis er min til salg. smiley


  • #2   13. apr 2016 hvilken bil syntes din kæreste bedst om? personligt ville jeg nok os vælge forden efter hvad du har skrevet om den osv smiley

  • #3   13. apr 2016 En
    Mini one d
    Civic diesel
    Havde været mit valg.

    Men ellers så en Mazda 2 eller Swift benzin køre rigtig godt og er økonomisk kan fint holde og så der ikke alle de dyre dieselstumper og turbo'er der kan fucke up.


  • #4   13. apr 2016 Tak for svar.

    Haddock, hvis du kan finansiere den kan vi tale om det smiley Ellers vil jeg prøve at kigge hos en forhandler efter en.

    TeamVag: Problemet er at hun arbejder sent i disse dage, og da det er lidt en hastesag, er jeg ude og prøve. Men jeg tager hende med rundt i weekenden. Jeg tror hun vil synes om Ford'en, og hun har haft Ford før og synes godt om dem.

    Sø-propel; Det er slet ikke biler vi har kigget på, men det vil jeg da gøre. Specielt en god ide at tage forbi Suzuki, tror jeg. smiley Tak


  • #5   13. apr 2016 Og prøve at køre en tur i Civic'en og lad hende køre den også.
    den køre afsindigt godt ligesom Mazdas nye diesel motorer

    Desuden er den nye civic på kampange pt og så få man en utrolig pålidelig bil der køre kanont.
    Designet kan man så altid rynke på næsen over men er sikker på i vil få en meget positiv indstilling til den nå i prøver den.


  • #6   13. apr 2016 honda'er køre pisse godt, designet er så ikke lige mig, det er smag og behag, problemet er at når lortet går i stykker, så koster det knaster, jeg havde valgt en fiesta eller 208, en side bemærkning er at det er psa gruppen (peugeot/citroen) laver de der diesel kværne, og jeg mener faktisk at diesel kværne i mazda, suzuki, volvo osv også er psa kværne.

  • #7   13. apr 2016 #6
    De nyere Mazda'ere bruger deres egne motoren.
    Og ja Honda koster lidt at skrue på men det meget sjældent man laver andet en service på dem og delene holder bedre. Så i sidste ende gå det nok lige op

    Designet på Honda er lidt specielt men nogle gange skal man prøve bilen før man beslutter sig for køreglæden er helt kanon smiley


  • #8   13. apr 2016 de triller rigtig godt, det gør de fleste mærker fra japan, men de ved godt hvad dele skal koste, når de går i stykker. og det er generelt alle mærker derovre fra synes jeg.

  • #9   13. apr 2016 Kia har lang garanti-periode.

    Ellers vil jeg kigge lidt mere på komfort og ikke lade økonomien være alt-afgørende. Det er mange timer af en arbejsuge at sidde i en bil og så skal den altså være komfortabel og stille nok i kabinen. Min erfaring er at de helt små billige biler er mere støjende i kabinen og så er man altså træt i hovedet når man kommer hjem fra en lang arbejds dag smiley

    Husk at tage det i betragtning når I vælger smiley

    Min kone pendler i en fiat 500 og den støjer altså lidt fra bagagerum og baghjul på motorvejen, så jeg skal igang med at lydisolere den her til sommer smiley


  • #10   13. apr 2016 hvis hun kommer over 30k km om året havde jeg set på en ny hyuandai I20 , pga de 5 års garanti , og ellers havde jeg set på Kia og Suzuki , pga deres 7 års garanti.
    ps . i ved godt at satsen for fradrag , er det halve for de km der ligger over 120km om dagen ?


  • #11   13. apr 2016 der har michael ret, er det fra 12 til 60 pr vej, der giver det noget, alt udover giver ikke meget

  • #12   13. apr 2016 Ford'en ville også være mit bud (specielt når I får fartpilot med - det er et MUST smiley )
    Ellers Kia eller Hyundai pga. garantiperioden.


  • #13   13. apr 2016 suzuki har også 7 års garanti med finansiering

  • #14   13. apr 2016 tror de fleste biler du nævner ville være et ok valg

    pendler selv 70,000km om året ca (holstebro-aalborg) og i de første 2 år kørte jeg i en 1,2tdi polo bluemotion fra 2011. kanon lille bil der kørte de 100,000km jeg havde den UDEN ekstra udskrivning andet end alm service.

    har polo været i jeres tanker siden i skriver i har kigget på UP! .... hvilket jeg også gjorde... (men den syntes jeg sku er for billig til at ligge og pendle så langt i) !


  • #15   13. apr 2016 Tak for alle svarene! Jeg skal lige gå det hele igennem mere grundigt senere i dag.

    Opklarende: Honda Civic bliver for dyr, jeg synes den er fin osv, men budgettet er ikke helt til det, sådan umiddelbart.
    Jeg har brugt SKAT's beregner til at bestemme fradraget.

    UPDATE: Jeg har lige været ude og kigge lidt. Jeg så på en Citroen C3. Der kan vi vælge mellem 2-3 forskellige let brugte til 100-120.000 - eller så en sprit ny 1.6'er diesel til 150.000. Den nye går 30+ på literen og er super billig i ejerafgift. Det kunne muligvis være noget.

    Så var jeg ude og prøve en Hyundai i20. Det var en 1.1'er Eco med VTG (variabel turbo geometri). Den gør det godt, jeg er vild med at det er en 6-gears, det resulterer bare i at den ligger på lidt lavere omdrejninger. Jeg synes umiddelbart at den, trods størrelsen, trækker mindst ligeså godt som en 208'er jeg prøvede i går. Men der er stadig lidt mere ryk i Fiesta'en.
    Hyundai'en kan vi få som en demobil fra august 2015 med 6500 km på klokken, og han sælgeren nævnte 140.000 som et umiddelbart beløb - her tror jeg vi kan handle en Fartpilot og nogle vinterhjul med i prisen.

    Spændende med alle svarene, lad dem endelig fortsætte. Men ja, driftsikkerhed og økonomi er i højsædet, og vi vil helst ikke over 150.000


  • #16   13. apr 2016 Det skal desuden nævnes, at jeg jo var inde ved en Hyundai/mazda/suzuki forhandler, og han havde ikke noget relevant mazda/suzuki, alle deres modeller inden for vores budget har benzinmotorer.

  • #17   13. apr 2016 Rasmus Krag: Komfort er bestemt også med i overvejelserne, men i begrænset omfang. Fartpilot er mere eller mindre must-have, det samme med AC. Godt anlæg er også et stort +.

    Ellers vægter min kæreste at den er støjsvag, og det synes jeg egentlig alle de nævnte modeller er, i ret høj grad.


  • #19   13. apr 2016 Jacob R: Vi har faktisk været ude og kigge på dem, og det er bestemt ikke dumt, men de havde ikke nogle let brugte hos forhandleren, og en diesel bliver for dyr hvis vi skal købe den fra ny.

    Men hvis vi falder over en passende, er den bestemt med i overvejelserne.


  • #21   13. apr 2016 Kia's garanti er 150.000 km, det kommer nok kun til at vare 3 år til vores forbrug.

    Hyundai har 5 års garanti uden km-begrænsning smiley


  • #22   13. apr 2016 Helt klart en bil med fartpilot!

  • #23   13. apr 2016 Hehe Christian, tak så langt er vi nået smiley

  • #24   13. apr 2016 Det var bare inden I sprang tilbage og købte en Up eller anden mikrobil uden det udstyr

  • #25   13. apr 2016 hyuandie vinder netop på deres garanti uden km begrænsning .

  • #26   13. apr 2016 Ja, som tidligere nævnt anser vi fartpilot og AC for mere eller mindt "need to have", hvor ting som klima, sædevarme, ratvarme osv er "nice to have".

  • #27   14. apr 2016 Hvis hun skal køre ca. 240 km dagligt i bilen, vil jeg mene at komforten er det vigtigste. Det er godt nok mange km (og timer) at sidde i en bil, hvis man ikke sidder godt.

    Jeg har haft fartpilot i en del biler efterhånden, og bruger det aldrig.


  • #28   14. apr 2016 Nu har jeg lige været ude og prøve en Clio IV fra 2014. 1.5 Diesel. 75 hk

    Jeg tror det er min favorit indtil videre, jeg synes virkelig den kører godt. Der er okay med ryk i motoren, den er super støjsvag og har et godt anlæg. Der er sædevarme og fartpilot/begrænser, læderrat, flot interiør. Og så ikke mindst, er den gearet rigtig lækkert til lande/motorvej, den ligger på omkring 1500 omdr, på landevejen og rammer først de 2000 ved 120 km/t (sådan ca) - det synes jeg er super. Og så er det klart en af de flotteste i klassen.

    Hvad siger i til sådan en Clio? Denne har kørt 36.000 og koster 130.000 - han vil smide vinterhjul med i handlen, og jeg tænker at vi måske kan handle lidt mere, hvad er fornuftigt?

    Alternativt står der en af samme model, bare en ST, altså en lille stationcar. 2014'er, samme motor, ca 45.000km og med anhængertræk (!!) til 140.000

    Er folket glade for Clio?


  • #29   18. apr 2016 Nu har jeg haft hende med ude og prøve det hele.
    vi prøvede:
    Clio IV 2014
    Ford Fiesta 2013
    Pegeout 208 2014
    Citroen C3 2016
    Hyundai i20 2015

    Jeg er helt klart mest til Clio'en. Super lækker bil med masser af udstyr og komfort. Til gengæld har Hyundai 4½ års garanti tilbage, hvor Clio'en kun har 8 måneder tilbage. Hyundai'en er nok en snas mere fornuftig, hvor Clio'en er en snas mere luksus. Så det står mellem de to smiley

    Inputs?


  • #31   19. apr 2016 i den ene har du den sikkerhed der ligger i ikke at komme af med penge for reperationer .
    på clio , tror jeg de fleste er sikre på der kommer ekstraregninger for reperationer ,


Kommentér på:
Pendlerbil, gode råd købes

Annonce