{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.975 visninger | Oprettet:

CarloMonte C
CarloMonte C
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Skal, skal ikke? Køb af Citroen C4 Picasso 1.6 hdi {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have en "ny" bil, og jeg har fundet frem til en Citroen C4 Picasso 1.6 hdi. Den er fra november 2011 og har kørt 78.000 km.
Den er meget velholdt og kører rigtigt godt.

Jeg har dog læst at der har været, og er, problemer med 1.6 diesel motoren. Er det grund nok til at jeg skal fravælge netop denne bil?? Den har som skrevet kørt 78.000 km, så er det ikke "lige om lidt" at det skule ske, hvis det sker?

Jeg har ikke råd til lige pludselig at skulle af med 20.000 kr, pga. defekt motor, så derfor skræmmer tanken mig. Jeg har også læst at der kan være problemer med den automatiske håndbremse, samt E6G (det sidste er dog uaktuelt, da den har manuel gear)

Jeg er bosiddende på Færøerne og vi har ikke det samme spændende brugtbils-udvalg, som i danskere har smiley .
Jeg har prøvet nogle brugte biler (ford s-max, toyota verso, opel zafira), men de har alle haft deres ting at bøvle med. De har dog alle været lidt ældre biler, med flere kilometer på bagen.

Denne Citroen føles som et godt køb og både mig at konen er super tilfredse med den, men jeg er bare bange for, at jeg muligvis køber katten i sækken.

Skal, skal ikke?

P.S. kan jeg på nogen måde se om bilen har en "defekt" motor, og er der noget som man kan køre, for at forhindre at turboen brænder sammen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal, skal ikke? Køb af Citroen C4 Picasso 1.6 hdi
  • #2   9. maj 2016 Ikke det svar som jeg håbede på, men tak alligevel ;).
    Pladsen er vigtig og jeg vil helst have en bil med tre separate bagsæder. Det skader heller ikke, hvis den har 7 sæder smiley

• #3   10. maj 2016 Der er jo fejl ved alle biler og jeg tror ikke Peugeot er værre end andre.
    VW har problemer med deres gearkasser, Opel med rust Peugeot med elektronikken osv osv.
    Var jeg dig så købte jeg en Toyota, det er noget af det mest holdbare du kan få smiley

• #5   10. maj 2016 Christian: Enig, men nu efterlyste manden jo heller ikke en sjov bil, men en holdbar bil smiley

• #6   10. maj 2016 Grunden til at turboen dør på de motorer, er fordi bundkarret/oliefilteret er lavet forkert. Så vidt jeg husker er der kommet et nyt bundkar som retter denne fejl, så du kan jo høre sælgeren om bundkarret er skiftet smiley

• #7   10. maj 2016 Det er størst problem på de ældre 1,6. Man må bare sige at når halvdelen af alle nyere diesel biler kører med den motor, så kan det heller ikke være så slemt.
    Service intervallet hedder 30000 km, men hvis man kigger i service bogen står der at service skal foretages før hvis der bliver kørt korte ture, 5000km før. Jeg ville aldrig tage chancen at skifte olie ved 30000 km først.
    Jeg har en 1,4 hdi næsten samme motorblok, olie si samt det samme bundkar, de har aldrig problemer på trods af de ikke får skiftet bundkar. Service på den er iøvrigt 20000km og 15000km ved korte ture. De to motorer kører endda på samme olie.. Så jeg tror hvis du skifter olie ved 2000km så har du ihvertfald nedskåret risikoen.

• #8   10. maj 2016 1.4 lider af samme problemer som 1.6
    også der det at de lider af nærmest kronisk utætte flammeskiver og har set flere af de motorer med under 90-100k på tælleren hvor man skulle tro de kørte med udvendig smøring. fuck en lorte motor. kæde strammer jan også fejle på dem samt rykke på knast timingen. det koster en tur hos et cylinder værksted.
    også en c4 er nærmest 90% af tiden en mandags bil
    lige som 307 og c3 modellerne

hader de kasser adadadad

• #11   10. maj 2016 #Betty blue
    Jeg har aldrig set eller hørt om en 1,4 hdi der plejet efter forskrifterne med defekt turbo. Hvis du vil have rettet bundkaret kan du få det gjort for 500kr med olieskift.
    Flammeskiver er kan gå i stykker på alle dieselbiler.
    Flere nævner toyota men de kører med samme motorer, som citroen. Det er rigtigt at nogle af dem der kører med kæde, har haft lidt problemer med det lavet på garanti,

• #12   10. maj 2016 Hvis det er e-HDI modellen har de ordnet de problemer der var med den gamle "knap så heldige" motor. Men hvis service intervallet bliver holdt, er der ingen problemer med bilen.
    Men det med håndbremsen har jeg ikke hørt noget om før, men det undrer mig nu ikke. Det eneste der KUNNE være et problem, hvilket gælder alle dieselbiler er partikelfiltret.

Har haft 3 peugeot dieselbiler nu. Dog ikke med den omtalte motor, men de har tilsammen på 6 år kørt 200t og det eneste jeg skiftede var ganske almene sliddele.
    Min 308'er 2.0 hdi har gået 195t nu og det er kun bremser og tandrem der har været et "problem" nu

• #13   10. maj 2016 det gør de os ja men hdi i 1.6 og 1.4 lider bestemt meget af det. mere end andre biler.
    her snakker jeg alle mærker der bruger hdi motoren. samt de spilder altid olie sådan en. der så langt imellem en der ikke spilder olie.
    og rette bu dkarrwt har aldrig været problemet på dem. det har aldrig været problemet med dem. det hsr været den fucking si de har sat på olieretur eller olietilløbey til turboe der var problemet. alle hdi motor bliver stadig leveret med det samme type bundkar.

toyota bruger da ikke psa hdi i noget af deres med mindre det noget fælles projekt. som fx aygo c1 107

• #14   10. maj 2016 Deres yaris 1,4 D?
    Jeg har aldrig oplevet at nogen af de psa motorer jeg har set har smidt olie.

• #15   10. maj 2016 nu kan jeg ikke sige for alle årgange af yaris men er ret sikker på det deres ejen motor
    nu ved jeg ikke hvad du laver men jeg arbejder med biler hver dag og tro mig har set hdi med 30000 km på tællere være smurt ind i olie

• #18   10. maj 2016 Tak for jeres svar indtil videre smiley

Sælger siger at han har kørt en blanding imellem småture (20-30 km. frem og tilbage) og mange længere ture (140 km. frem og tilbage). Selv kommer jeg til at køre omkring 60 km. dagligt.

Bilen fået foretaget alle olieskift rettidigt og været til alle serviceeftersyn, og næste onsdag skal den til 75.000 km. eftersyn.

Hvis jeg bl.a. får skiftet bundkaret (evt. på sælgers regning), mon ikke jeg så kan være nogenlunde tryg ved bilen? 

Picassoen (2011) kan jeg købe for 130.000 kr., men jeg har også kig på en Toyoto Verso 1.8 benzin fra 2008, som jeg kan købe for 113.000 kr. 
    Den er ikke ligeså interessant som picassoen og den trækker langsommere op ad bakkerne, men det er bestemt en fornuftig bil. 

Virker det umiddelbart som et bedre køb?

Husk at der er tale om færøske priser, så de kan ikke direkte sammenlignes med danske priser. 

Kommentér på:
Skal, skal ikke? Køb af Citroen C4 Picasso 1.6 hdi

Annonce