{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
410 visninger | Oprettet:

1.4 motor udskiftning {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har måske tænkt mig at udskifte min nuværende motor i min Seat 1.4 til noget større..

Spørgsmålet er om en 1.8 turbo ville passe i den eller kan det slet ikke lade sig gøre at få en større motor i?

Grunden er kun at jeg vil have noget mere kraft og det er den eneste mulighed at skifte motoren ude.

Vil ikke afskaffe mig bilen da jeg er glad for den ellers.

Håber i kan komme med inputs eller råd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1.4 motor udskiftning
  • #1   20. maj 2016 Med god vilje kan alt lade sig gøre smiley men med så stor en motor skal du vel betale afgift og pis og lort? Medmindre du bar syner den med den gamle motor inden du skifter?

  • #2   20. maj 2016 Tror umildtbart at syne den med den lille motor og så smække den store i ville måske give nogle former for problemer hvis jeg nu kommer ude for noget og der så er en anden motor end den den er blev synet med. Ved hellere ikke om det er lovligt. Men er ellers villig til at betale hvad afgiften end må koste Osv smiley

  • #3   20. maj 2016 Det er helt sikkert ulovligt, at syne med den lille, og så ligge den store i! Sælg bilen, og køb en magen til med større motor, det kan meget bedre betale sig

  • #4   20. maj 2016 Vil ikke rigtig sælge den. Er Mega glad for den udseende mæssigt og der er ikke ret mange andre på vejen magen til. Så hellere prøve at få fat på den motor og få den i.. smiley

  • #5   20. maj 2016 Nej det er ikke lovligt. Da du skal oplyse din forsikring om det, ellers kan de kræve du selv betaler for skaden. Da du netop ikke oplyser dem om ændringerne og det så ikke passer med det du har oplyst da du tegnede forsikringen.

  • #6   20. maj 2016 Det vil langt bedre kunne svare sig at købe en anden Seat med den rigtige motor og bruge noget af besparelsen på at få den til at se ud som den nuværende gør.

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #7   20. maj 2016 Ja du skal nok tage prisforskellen mellem din og den med den motor du gerne vil have og gange den med 5 inden du har faaet skiftet moror og alt det andet der foelger med,plus afgift.
    Og hvis du bare skifter motor uden at betale afgift og faa det godkendt saa hjaelper det ikke at informere din forsikring da din bil stadig er ulovlig = maa ikke koere paa offentlig vej.
    Medmindre selvfoelgelig,at du kan finde et selskab der forsikrer ulovlige biler...


  • #8   20. maj 2016 Så dvs at hvis den motor jeg vil have koster 11.000 lyder afgiften på 55.000?

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #9   21. maj 2016 Nej,jeg skriver prisforskellen mellem den med den motor du vil have og den du har.Og jeg skrev "nok" dvs et gaet paa prisen paa hele ombygningen,afgiften vil vaere det samme som hvis du importerer en med den motor du vil have.
    At bygge den bil om du har nu vil vaere oekonomisk vanvid.


  • #10   21. maj 2016 Kan godt forstå du er glad for den øse..
    Men det er en 1,4, 3 dørs Seat Ibiza...
    En splinter ny ibiza cupra koster jo ingenting 220 K og du har en helt ny ibiza cupra !.
    Sælg den du har eller lev med valget..
    Ingenting i din bil passer over ( trækaksler, beslag, ophæng, ecu, ledningsnet, gearkasse, motor, osv osv osv)
    Ellers køb den gamle ibiza med 1,4 tsi motoren i... Den er billigere..og sælg dem du har..


  • #11   21. maj 2016 Hvis den overhovedet kan godkendes til din bil, skal du "bare" betale fuld afgift af en Seat med samme motor. Du kan ikke betale differencen men skal betale fuld afgift, ligesom hvis du havde importeret den.

    Samtidigt kan det være, der kommer større krav til bremser osv.

    Det er bestemt ikke urealistisk med 55.000 kr. Mit bud havde faktisk været noget højere.


Kommentér på:
1.4 motor udskiftning

Annonce