{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

Morten
Morten
Tilmeldt:
3. jul 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Hjælp til valg af brugt bil {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen

Jeg har kig på 2 biler, men er ret meget i tvivl om hvilken jeg skal vælge,
og om jeg skal fornuften råde, eller om det skal være nice to have valget.

Valget står mellem:
1. Skoda Octavia 1,6 105 TDI Elegance, 2009
2. Peugeot 508 1,6 e-HDI 112 Active SW ESG, 2011

Det er ikke så meget prisen på henholdsvis den ene kontra den anden.

Det er mere erfaringer og gode indspark jeg søger her.
Jeg har været ude og prøve begge biler, og de køre begge rigtig godt synes jeg. Dog skal man lige vænne sig til 508'erens auto skift.

Bilen skal bare fungere som ganske alm familiebil til 5 personer (ingen barnevogn).

Hvad ville I vælge? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af brugt bil
  • #1   15. jun 2016 Helt klar skoda
    Dog være OBS på om de har fået egr ventil da de dør på dem fra alt mellem 50 til 150000 km
    Peugeot hvis den har den type gear som en c4 dvs det her manuel gearkasse med auto skift så drop det
    Du bliver træt af det


  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #3   15. jun 2016 Jeg lod også mærke til nogle sjove skift i 508'eren, og oplevede også utrygheden ved at skulle ud af et T-kryds, måtte vente til der var god afstand til næste kommende bil. Jeg tænkte dog at det var et spørgsmål om tilvænning.

  • #4   15. jun 2016 Automatgear er lækkert men det der Skifte robot er kogt knald det skifter super ringe.

    Ingen tvivl om at 508 er en meget flot bil men havde hverken valgt en motor eller den gearkasse.


  • #6   15. jun 2016 Hellere en golf 2 end en ny fransk bil ??

  • #7   15. jun 2016 Man kan så overveje, om Octavia ikke bliver for lille til 5 personer? Personligt vil jeg mene, det kommer til at knibe med pladsen, men det er måske fordi jeg stiller større krav end andre - det ved jeg ikke.

  • #8   15. jun 2016 Ville se om ikke jeg kunne finde en SuperB
    Og er diesel en nødvendighed?


  • #9   15. jun 2016 Enig - jeg ville også kigge efter Superb i stedet.

    Dieselbilerne fejler intet, med mindre man vælger den gamle 2.0 PD motor. Man kan dog med fordel frakoble EGR. Alternativt skal man være opmærksom på at få den renset fra tid til anden.


  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #10   15. jun 2016 Tak for jeres kommentarer smiley

    Diesel er ikke et must... Det er kun fordi bilen er ved forhandler tæt på (Det er jeg mest tryg ved, hvis nu der skulle ske noget)

    Børnene er 6, 9 og 12, så mon ikke pladsen er ok?


  • #11   15. jun 2016 Bay.
    Kender nogle stykker der køre diesel selvom de kun køre 10km. hver vej primært.og så det jo tåbeligt at køre diesel smiley


  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #12   15. jun 2016 Den kommer til at køre ihvertfald 60 km om dagen.

  • #13   15. jun 2016 Helt sikkert - hvis man ikke har kørselsbehovet, der retfærdiggør diesel, bør man ikke vælge det. Jeg mente også bare, at holdbarheden er rigtigt fin på de "nye" CR motorer. Og for den sags skyld den gamle 1.9 TDI PD smiley

  • #14   15. jun 2016 Det er bare en skam med de peugeoter, for syntes 508 har et fedt design, og meget pænere end skodaen.
    Har dog ikke været ude at prøvekøre peugeoten, så skal ikke kunne sige hvordan deres gear fungerer, men er det en nødvendighed med automat gear? Ellers var manuel jo en mulighed.


  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #15   15. jun 2016 Nej aut. er absolut ikke en nødvendighed.

    Det er kun fordi de 2 biler er tæt på mig at det er dem jeg har haft kigget på.

    Havde dog også kig på en VW Golf VI 1,6 TDi 105 Comfortl. Variant, men synes bare den virkede lidt mere skrabet i interiøret end skodaen.


  • #16   15. jun 2016 Har kun kørt 508'eren i en 163hk 2.0hdi manuel og det spiller godt

    Men overvej seriøst en MPV så som
    Honda Stream
    VW sharan / Seat Alhambra
    Ford Smax
    Mazda 5
    Toyota Avensis verso
    Med mere plads for de børn er store og de bliver kun større

    Superb er meget lækker men igen 5 personer ødelægger alt på en køre tur hvis ikke det er en minibus eller MPV


  • #17   15. jun 2016 Skoda helt klart

  • #18   15. jun 2016 Du skal jo tænke på at mange forhandlere har værksteds aftaler med f.eks automester eller mekonomen hvor du ikke mister garantien, som du kan gøre brug af hvis der skulle ske noget. Så er det en mulighed at kigge efter biler der måske ligger et stykke længere væk.

  • #19   15. jun 2016 Ang. # 3:
    Jeg kunne ikke drømme om at overveje en bil/kvinde/bolig/arbejde/ferie/whatever som en mulighed hvis det var en overvejelse at "det der skal jeg nok lige vænne mig til"....
    Sig nej tak til den date og få dig et liv smiley


  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #20   15. jun 2016 627
    Så din anbefaling/erfaring her er?

    + Underlig slut kommentar.


  • #21   15. jun 2016 Min anbefaling er at man cirka med det samme skal fravælge noget som man synes virker forkert.
    I dit tilfælde her er det en Pug 508, glem den og søg videre.

    + Enig i at min kommentar lyder underlig smiley


Kommentér på:
Hjælp til valg af brugt bil

Annonce